evet arkadaşlar,herkes motorunun resimlerini yüklerse,hem görsel zenginlik olur,hemde sayfamız canlanır.
evet arkadaşlar,herkes motorunun resimlerini yüklerse,hem görsel zenginlik olur,hemde sayfamız canlanır.
DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE
adanalı abime katılıyorum. bu sayfanın üstüne ölü toprağı serpilmiş yahu.hadi biraz canlanalım. bakın dışarda ne kadar güzel bi hava var
CBF 150-->CBF 250-->CBF 500-->CBF 600-->...?
Adanalı motorun gerçekten çok temizmiş. Güle güle kullan.
Arnold KN filtre takmanda bir sıkıntı yok. KN filtre uzun ömürlü diye biliyorum. Ama iridyum buji konusunda bilgim yok.
merhaba ülkemizin yolları malum engebeli asfaltta zıplama yapıyor mu motor bir de toprak,bozuk yollarda nasıl acaba? teşekkürler
CBF500 çok çok dengeli bir motor öncelikle bunu söyleyebilirim. lastiklerinin durumu iyi olduğu sürece istediğin viraja girebilirsin. kuru ağırlığı 190kg ın üzerinde zaten. iyi bir süspansiyon sistemiyle de desteklendiği için hafif motorlar gibi yolda hoplayıp zıplamıyor
fakat bu motor asfalt kullanımı için üretilmiş bir motor. dağda bayırda kullanamazsın. zaten lastikleri de asfalt lastiği. bu sebeple toprak yollarda kullanımı kolay değil. lastiklerini değiştirerek toprak yolda da kullanabilirsin belki ama bu motorun amacı dışında bir şey bu.
son olarak kendimden örnek vereyim. tatilde bir iki kez denize giderken toprak yollardan geçmem gerekti. görüyorsun ki bende motorum da hala sağlıklı bi şekilde burdayız
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:08 ----------
arkadaşım, cbf500 kullanmış bir cbf600 kullanıcısı olarak, senden bu iki motor arasındaki yakıt sarfiyatları ile ilgili bilgi alabilirmiyiz. birbirleriyle uzun yolda ve şehir içi sürüşlerde ki yakıt tüketimleri arasındaki farkı yazmanı istiyorum mümkünse. şimdiden teşekkür ederim.
(cbf500: çift silindir - 500cc - karbüratörlü
cbf600: dört silindir - 600cc - enjeksiyonlu)
Keway SS250 - Honda CBF250 - Honda CBF500 - Honda CBF600SA (Enj) - Honda XL650 Transalp - BMW F800GS - CBF1000
evet teşekkürler bilgiler için benim de çok hoşuma giden bir motor ben de endurolar ve cbf 500 arasında gidip geliyorum,boyum 1.75 cm selesinin alçak olması ve ağırlık merkezinin endurolara göre alçak olması ve 2 silindirli olması bir avantaj gibi gözüküyor evet tek düşündüren patika ve bozuk yollara da girmek istemem ama büyük endurolarla da bozuk yollarda gitmek kolay olmasa gerek ağırlık ve yüksek denge merkezinden dolayı
Hayırlı olsun, tekerin düz bassın Bora Abi.
arkadaşlar benim motorum km'de ortalama 0,26 tl takıyor 70 liralık benzin ile 230 km yol yapıyorum.sizce bu normal midir?
CBF 150-->CBF 250-->CBF 500-->CBF 600-->...?
Arkadaşım ben geçtiğimiz hafta sonu Bursa Endro Festivaline gittim. Kız arkadaşımla birlikte toplam 460 km git gel yol yaptık. Festival Büyükorhanlı'da yaylada yapıldı. sonuç olarak motorla mıcırlı ve toprak yollardan da gittik. hatta tırmandık ve indik. problemsiz ve çok keyifli bir yolculuktu. çadırımız uyku tulumlarımız şişme yataklarımız portatif sandalyelerimiz daha bir çok araç gerecimizi de yanımızda götürdük tabi. cbf500 le uzun yol gerçektende zevkli ve rahat. ayrıca bir enduro gibi de bir çok yük bağlayabilirsin. tabii arka çanta demirin ve çantan olursa. boyunda bu motor için çok uygun bence.
arnold, motorun çok çok çok yakıyor. ya ölçerken bir hata yaptın, ya motorunda problem var (hava filtresinin tıkalı olması, bujilerin değişmesi gerekmesi v.s...) ya da sen çok çok çok agresif ve süratli kullanıyorsun. Ben son zamanlarda 3-4 kez full depo- 0 depo yaparak ölçtüm. aşağıda ölçtüğüm sürüş hızları ve değişik kombinasyonları maddeleyecek olursam daha iyi olabilir..arkadaşlar benim motorum km'de ortalama 0,26 tl takıyor 70 liralık benzin ile 230 km yol yapıyorum.sizce bu normal midir?
1- kappa 46 litre çanta takılı bir şekilde (bunu da yazıyorum çünkü biliyorsunuz rüzgar tutar ve yakıt sarfiyatını arttırır), şehir içinde(istanbul trafiğnde) yer yer dur kalk yaparak, yer yer temde ortalama 100 - 120 km hızlarla seyir ederek, yer yer de şehir içi fakat trafiğin akıcı olduğu yollarda 50-100 km arası hızlarda seyrederek depoyu sıfırladım. bu denememin belki yarısından fazlasında artçılı bir şekilde yol yapmama rağmen 186 kuruş kadar yakmıştı.
2- geçtiğimiz hafta sonu Bursa Endro festivaline giderken de yine depoyu fulleyip sıfırladım sayacı. arkamda artçım, uyku tulumları, çadır, şişme yataklar, kamp malzemeleri, ve 46 litre çanta takılı şekilde çıktık yola. yol durumu malum çok fazla trafiğe girmedim. ama bol rampalı ve virajlı yollarda, toprak yollarda, biraz da şehir içinde yol yaparak bir depoyla yine 350 km yi gördüğümde benzin almıştım. belki 20-30 km daha giderdi ama riske giremezdim.
yani cbf 500 ü ister şehir içi ister şehir dışı isterde bol virajlı ve rampalı yayla yollarında kullanın, hele hele artçınız yoksa, ve sürekli 140 150 km hızları görmüyorsanız bir depoyla min 350 km yol yapmamanız imkansız. yapamıyorsanız ya agresif kullanımdan ya da motorda bakım gerekiminden kaynaklıdır. ama yine de km de 26o kuruş yakması çok çok abartı bir rakam bence.
Keway SS250 - Honda CBF250 - Honda CBF500 - Honda CBF600SA (Enj) - Honda XL650 Transalp - BMW F800GS - CBF1000
adasel merhaba,
öncelikle ilgilenip cevap yazdığın için teşekkür ederim.
motorumun bakımını yeni yaptırdım.yağ, yağ filtresi ve bujileri (NGK iridyum) değiştirilip hava filtresi temizlendi ama malesef yine de bir düşüş olmadı.motorumda top case veya ön vizör yok.bende genel olarak şehir içi kullanıyorum. malum fazlasıyla dur kalk yapıyorum. Birazda yüksek devirli kullanıyorum ama TEM veya E-5'e çıktığımda da yol müsaitse 160 km hızlara kadarda çıktığım oluyor.Ayrıca 130 kg ve 189 cm ölçülere sahip biri olmamda illaki motorumun performansını ve yakıt tüketimini etkiliyordur.Fakat benim anlamadığım ben km'de 0,26 kr yakarken sen nasıl oluyorda 0,18 kr yakabiliyorsun.benim bu agresif kullanımım ve vücut ölçülerim bu kadar farkettirir mi?
selamlar..
CBF 150-->CBF 250-->CBF 500-->CBF 600-->...?
Ağırlık tabiiki fark ettirir. ama bende dedim ya genelde artçılı kullanıyorum. ama sanırım sen biraz fazla agresif kullanıyorsun. biraz daha dingn kullanmaya çalış. ben 90 km nin altına düşmüyorum trafik haricinde. ama 120 km nin de üzerine çıkmıyorum. ara ara 140lar 150ler yapıyorum. ara ara da agresif kullanıyorum. ama en agresif kullanımımda bile yaksa yaksa senin dediğin kadar yakar. ortalama nerede kullanırsan kullan, bir depoya 350 km kadar yapıyo olman lazım. 350 olmasa da hadi olsun en kötü 300 km yi geçmen lazım. bilemiyorum.
bu arada bakımla ilgili benim de sorum olacak. motoruna kaç bin bakımı yaptırdın. benim motorumun 18.000 bakımı geldi. ne kadara mal oldu sana? aslında ben bakımı şimdiye kadar hep servise götürdüm bu ve önceki motorumda ama şu an 4 aydır işsizim. biraz maddi sıkıntım olması sebebiyle ince elemek zorunda kalıyorum.
Keway SS250 - Honda CBF250 - Honda CBF500 - Honda CBF600SA (Enj) - Honda XL650 Transalp - BMW F800GS - CBF1000
söylediklerini uygulayacağım.hatta dur şimdi depoyu fulleyip şöyle bi sakin kullanayım.bakım olarakta ümraniye'de murat ustayı tavsiye ederim.gözün kapalı motorunu teslim edebileceğin biri.genel olarak yunus motorlarının bakımlarını yapıyor zaten.fiyatları da gayet uygun.ben yukarıdaki yazdıklarımın tamamına 165 lira ödedim.yağ filtresi orjinal honda, bujiler orjinal NGK,yağ castrol power 1.iletişim bilgileri;
murat motor
0535 434 21 05
İnkılap mh. hoş sk. no:5 ümraniye
CBF 150-->CBF 250-->CBF 500-->CBF 600-->...?
cbf 500 ünü satacak olan arkadaşlar var mı acaba? veya tavsiye edebileceğiniz temiz bir tane
Arkadaşlar cbf500 üne iridyum buji takan, takıpta artısını gören oldumu? benim sorup soruşturduğum kadarıyla bizim motorlarda çok fark etmiyormuş.
Ayrıca cbf500 kullan ve İstanbul da oturan arkadaşlar bir toplansak nasıl olur? kimler gelir buluşma ayarlasak?
Keway SS250 - Honda CBF250 - Honda CBF500 - Honda CBF600SA (Enj) - Honda XL650 Transalp - BMW F800GS - CBF1000
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)