Evet motoru yeni aldım ve kullanıyorum. gerçekten de hiç bir sıkıntısı ve problemi yok. Hiç kimseden de bu model için kronik bir problem duymadım. Gayet sağlam, güzel, sorunsuz ve konforlu bir naked
teşekkür ederim. demirgürsel bu arada sen adanadaymışsın. bende adana firmasında çalışıyorum. adanaya çok geldim..
firma ne üzerine belki tanıdığım bir yerdir.adanaya gelirsen haber ver tanışalım
sıkıysa yakala HAYALBUYSA
Sarmak Makina. Adana'ya şu an bir şey belli değil ama geleceğim bu yıl içinde sanırım.. Haber veririm gelebilirsem ;)
Cbf 500 kullanıcılarıının yazamamasının sebebi. Motora binmekten başka bir şeye zaman ayıramamasından kaynaklanıyor
Fakat 2006 sebesinde oluşan grubumuz malesef dapılmıştır.
Tuncel oka Cbf600'e terfi etti
Ali Kara sattı
Alper sattı
Necdet abimiz xx1100 aldı tekrar nur içinde yat abicim asla unutulmadın
Ben hala istikrarlı bir şekilde motora binmeye devam ediyorum akünün bitmesi dışında hiç bir sıkıntı yaşamadım Maaşallah şu anda 27,000 km geldim ve her geçen gün biraz daha seviyorum bu gidişle 100,000 km gelmeden satmıyacam çünkü çok rahat ve sorunsuz.
İlk başlarda yakıttan çok şikayetçiydim ama motor 20,000 km sonra az yakmaya başladı. buda şunu gösteriyorki rodaj yeni tamamlandı emininki 100,000 km veya daha üstüne kadar hiç bir sorun çıkarmayacaktır aşınan parçalar değiştirilirse tabiki zincir.dişli.buji vs
ben artık burdayım topiği canlandıralım elleri görelim varmı başka cbf 500 kullanıcısı
selamlar
artık bende bir CBF 500 sahibiyim. 2006 yılında honda nın güvenli sürüş eğitimine katıldıktan sonra satın aldığım çin malı 250 lik makinada 4000 km kadar yol teptikden sonra büyümenin zamanının geldiğini düşünmeye başladım.
Yaklaşık 1 yıldır da karar vermeye çalışıyordum. Forumlar, 2. el asatış siteleri, tv programları, youtube videoları derken seçenekleri HONDA CBF600,CBF500, BMW 650 DAKAR modelleri ne kadar azalttım.
motor tecrübem arazi dağ bayır gezecek yani hakkıyla enduro yapmaya yeterli değildi,650 den geçtim.
Asfaltta karadenizin sahil ve yayla yollarında CBF600 baştançıkartıcı bir seçenek ama buralarda bakım onarım idame gibi şartlar çok uygun değildi. Ayrıca 600cc 70 beygir motorun üstüne oturmakda benim durumumda çok akıllıca gelmedi. 600 dende vazgeçtik.
Kaldık cebefe 500 le başbaşa, makina hakkında hiç olumsuz yorum yok, sadece makyajı ile ilgili bazı eleştiriler yapılmış, orası böle olsa kuyruk şöyle olsa falan...Ama makinadan şikayetci olan ,kişisel kullanıcı hataları dışında ben görmedim.
Meşhur 2. el sitesinde günlerce keseme uygun makinaları tekip ettikden sonra İstanbulda benimkine rastladım. 2006 model ,1200 kmde , orta ayak, rüzgarlık, çanta sehbası üzerinde, depo yana yatmayla biraz ezilmiş ve boyası azıcık dökülmüş. Diğer aksamlarda bir sorun görünmüyor, sesi saat gibi. Beğendim
Görücü gittik , başlıkda parasında anlaştık, kızı aldık ,kamyona attık, geldik. Memelekette kamyondan indirdik, jigleyi çektim ,marşa dokundum kükremeye başladı.Etrafında kalabalık toplandı. Nerden aldın kaça aldın,kaç basar , hayırlı olsun, çok güzel, aman dikkatli kullan,bizim komşu kaza geçirdi öldü... gibi klasik muhabbetlerden sonra eve doğru yola çıktım,
yol boyunca bakışları üztüne toplamaya devam etti. Bense ilk kez kullandığım bu motoru ne kadar kolay idare ettiğime şaşırarak bir benzin istasyonuna kendimi attım. Depoyu fulledim, devam. Eve geldik, kızıma garajını gösterdim, biraz tozunu toprağını temizledim.
bir kaç gün kısa turlarla birbirimize alışmaya başladık. Acaba nasıl gaz yiyo derken gazı açtım, sanki yerçekimi diye birşey yokmuş gibi fırladı, ürktüm. daha sakin. Yavaştan hızlanmalar , pıt diye 120 ye çıkıyor. uçacakmışım hissi, bedenim yerden kesiliyor.
4. gün çarşamba akşam üstü mesai sonrası gene kısa bir gezinti hayaliyle bindim. Marşa bas, kırkırkır deli gibi çeviriyor ama motor yok, bas bas yok. jigleyi kapat dene ,öyle yap böyle yap tık yok. aküyüde bitirdik. Gittik şarj ettirdik ,yarine takdım , gene aynı muamele, marş var motor yok.
Ustamla konuştum , aküyü değiştirelim dedi, değiştirdik yeni akü, canavar gibi marş basıyor,motordan ses yok. bir iki kez pöt ledi ama devamı gelmedi.Pazar günü kaptım getirdim ustayı, Muayene etti, açtı kokladı , tadına baktı,
SEMPTOM; KARBÜRATÖRDE BENZİN YOK,gaz hotumunun ucu tıkalı, akış yok, içinden kocaman bir çapak çıkardık, , depoyu söktük, bujileri değiştirdik, depoyu boşaltıp temiz benzinle doldurduk. Sistemi bağladık devreyi kapattık. Marşa bas ,dünyanın en güzel sesi. Usta deneme sürüşlü yaptı
Bu arada ustanın tespitleri, depo yarılmış daha önceden, alttan pencere açılıp depo düzeltilmiş, boyanmış, ön çatalın bir kolu zedelenmiş, bu motor kafadan darbe almış ama şasi sağlam, motor, yürür hasarsız.
Biraz canım sıkıldı ama biz birbirimizi kusurlamızla sevdik artık.o günden sonra hiç sorun çıkarmadı
sık sık gezinti amaçlı biniyorum, kısa mesafeli solo geziler yapıyorum. motor o kadar eylenceliki, durup resim çekmeye bile tenezzül edemiyorum.
ilk günlerde biraz motor üstünde konumlanma hatamdan dolayı bel ağrısı yaşadım ama uygun pozisyonu yakaladıktan sonra rahatım.
şehir içinde çok düşük hızlarda biraz zorlandım, beceriksizce kullanıyormuşum gibi oldu. alışacam sanırım.
gece sürmedim ama ışıkları kapalı bir tünelden(zifi karanlık) geçtim, Far yeterli ama gece uzun yolda idare edermi bilemiyorum. Daha önceki motorumla bir karanlık tünel kazası yaşamıştım, fobimi yenmeyi başardım böylece.
kısacası motordan çok memnunum,
:pr:
banamı seslendin arkadaşım
arkadaşım hayırlı olsun gülegüle kullanasın
oturuş pozisyonu konusunda en rahat motorlar arasında olduğuna emin olşehir içi gücünden dolayı alışamamışsındır.aman alışana kadar dikkatli binışığı çok yeterli, güvenerek gece sürüşü yapabilirsin.ben öyle yapıyorum
motorunun her aksesuarı tam, sana sadece koruma demiri almak kalmış
tekrardan hayırlı olsun, gülegüle bin
muhabbeti kesmeyelim
gürsel
sıkıysa yakala HAYALBUYSA
Teşekkürler demirgürsel, sözlerin beni cesaretlendirdi.
Motor koruma demirine kafa yormamıştım doğrusu , ciddi manada gerekli bişey mi .
Bugün sırf meraktan, motordan öncamı çıkardım. Rüzgarın nasıl etkileyeceğini merak ettim. Tek kelimeyle mükemmeldi. Öncam veken camın üzerinde aşan hava doğruca şiddetli şekilde kaskıma çarpıyordu.Çok ses yapıyordu. Öncamı çıkarınca hava daha homojen çarpıyor ve motorun sesini ilk kez bu kadar güzel duydum.90-100 km/h hızda rüzgarın hiçbir olumsuzluğunu görmedim,çok çok keyifliydi. Havalar soğuyana kadar takmayı düşünmüyorum.
çayeli-hemşin yolunda çeşme başı dinlenme
:pr:
bende cam ayarladım ama kışa doğru, yada son limitlerini görmek istediğimde camın önüne yatmak için takacağım, çıplak hali gerçektende çok yakışıklı
sizin oralar güzel yerler bizim arkadaşlar karadeniz gezisi yapacaklardı, bu günlerde yola çıkacaklardı, sanırım vazgeçildi.zaten ben iş dolayısıyla uzun soluklu gezi yapamam.
selamlar
sıkıysa yakala HAYALBUYSA
karadeniz gezisinin tam zamanı bu mevsimler, havalar serin, yer yer yağışlar oluyor,
güneşten kavrulmuşlara duyurulur,
:pr:
ACİLL YARDIM
20 gündür seyahat nedeniyle motora binmedim, bu gün ilk kez motoru çalıştırdım . çalışması göstergeler normaldi ama yaklaşık 3-4 dakika çalıştıkdan sonra egzostan beyaz duman ve keskin koku çıkmaya başladı .sağını solunu inceledim ama gözle görünür bir sıkıntı göremedim, yağı suyu normal. bir fikri ve bilgisi olan var mı???
:pr:
motorda sorun yokmuş , egzos içinde kurum yanmış biraz, gürül gürül çalışıyor , çok fena tırstım ,
:pr:
gidon topuzunu değiştirip kırmızı olanı takmak istiyom ama orjinal topuzları yerinden sökemedim . topuz üzerindek yıldız vidayo çıkarınca topuzla da çıkıyor ama gidon içinde bir parçası kalıyor, onu çıkarmayı beceremedim , yöntemini bilen varımıdır acaba , yardım istiyorum
:pr:
hiç sökmediğim için bilmiyorum, kusura bakma
sökeceğine üzerinde boyasan daha kolay olmazmı, etrafını bantla sarıp boyayabilirsin
sıkıysa yakala HAYALBUYSA
Arkadaşlar merhaba, 10 gün önce TVS apache im den üzülerek ayrıldım. Bundan sonraki hedefim cbf500 kesinlikle bu motoru alacağım, sahibinden de 2.el temiz motor araştırıyorum. Tercihim kesinlikle siyahtan olucak.. Yorumlarınızı büyük keyifle okuyorum, sorunsuz bir motor olduğuna karar verdim..
Ancak kafama takılan bir sorun var yakıt tüketimi ne kadar TVS apache de 1 depoyla ortalama 580km yol yapıyordum, depom 48TL ye doluyordu. ORtalama km' de 80kuruş diyebilirim. Yakıtı sormamın sebebi motora o kadar çok alıştım ki WC ye bile motorla gidiyorum... 1 Sene tvs apache imle 10 bin km yaptım sonrada ayrıldık..
Tvs Apache '09 , Piaggio X9 250 '05 , Yamaha XT600 '94 , Honda CBF150 '11
böyle değerli ve ciddi fikirleri bizlerle paylaşdığın için özellikle teşekkür ederim. zihninde daha zeka dolu fikirler olursa paylaşmaktan çekinme . mum dibine ışık vermesede sen ışığınla bizleri aydınlatmaya devam et.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:42 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:32 PM ----------
ben cbf500 ile yaklşaık 1000 km devirdim , ama hiç yakıt sarfiyatını ölçmedim ,
sahibinden.com da pek çok ilan var, sanırım en kolay buradan bulursun çok temiz ve uygun fyatlı makinalar var.
:pr:
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)