jantlar beyaz yapıldı arkaya 140-70-17 lastik taktım arkadan çıkardıgım 110 u öne taktım henüz bitmedi işlemler manetler elcikler mavi olcak felan
jantlar beyaz yapıldı arkaya 140-70-17 lastik taktım arkadan çıkardıgım 110 u öne taktım henüz bitmedi işlemler manetler elcikler mavi olcak felan
Hocam bi resim atsana
beyler sizin motor yağ eksiltiyor mu benimki biraz eksiltiyor sanki (hava filtresini temizlemiyor mu ne yapıyor servis anlamadım) o nedenle geçen para ve başka yağ olmadığı için turbo dizel yağı koydum motora hayvan traktor gibi oldu gitmiyor fazla titriyor sesi de değişti ama yakında servise goturecem umarım ciddi bir hasar vermemişimdir makinaya :s
Yağı boşaltın ve motoru kullanmayın, yeni yağ koyun 5-10 km gidin tekrar motora yeni yağ koyun. Nasıl beceriyorsunuz bu işleri aklım almıyor. Bundan sonra su yerine tuzlu su için içiniz rahat mı kötü mü anlarsınız.
Ben de bir kaç gündür ıslak yolda kullanıyorum motosikleti. Kırıkkale'nin yolları da çamur deryası mübarek. Ayakkabılarım çamur içinde kalıyor. Nerden geliyor anlamıyorum ama sırtıma bile çamur sıçramış. Benzeri problem yaşayan var mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------
Bir de hava filtresi nerde? Kendimiz temizleyebilir miyiz?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------
Millet bugün benzinim bitti. Hemen kenara çekip musluğu yukarı doğru çevirdim. (yedek depo konumuna) Motosiklet bir türlü çalışmadı. Sonra eski konumuna yani aşşağı doğru çevirdim. Eve götürecek kadar çalıştı. (ev yakındaydı). Sonra bi daha da çalışmadı. Gidip şişeyle benzin aldım şuan çalışıyor. Forumda daha önce görmüştüm ama servisçi aksini söyleyince yapmamıştım. Sanırım benzin musluğu aşşağı konumda yedek depoyu aktif hale getiriyor. Normalde yukarı doğru kullanılmalı bitince aşşağı doğru kullanılmalı değil mi?
aynen öyle normal ana depo yukarı yedek aşagı katologda tam tersi yazıyor
çamur sorununu bende yaşıyorum çamurluğa ek yaptık ama hala atıyor bende çözemedim akra koltukta bile oluyo
Merhaba arkadaşlar ben motoru 6 aydır kullanıyorum herşeyinden memlundum ancak motorum dun kırank kestı ben herzamanki gibi kullanıyordum ve bakımlarını aksatmadan yaptırdım castrol marka yağ kullandırttım motoru devırsız kullanmadım neyın ne olcagını bılıyorum tek gozumden kacan olay motorun anlamadıgım seklıyle ben 2 bın km de bir bakımlarını yaptırıyorum motorum 6.400 de krank kırdı her 2 bın km de yag degıstı hıc eksıltmıyordu ancak son degıstıgınde problem yoktu sonra motor yag gostergesınde yag goremedım cubuguna bakıyorum gozukmuyor her seferınde motor yan duruyordur veya sıcaktır dıyerek gozukmuyor dıyerek onemsemedım ve kullanmaya devam ettım bakımdan bakıma yağı kontrol edılıyor dıye önemsemedım ve buyuk ıhtımal motor yağsız kaldıgı ıcın kırank kırdı sımdı burda benım sucum varmı mondıal servisine gidiyorum hep kırank kırılması garanti kapsamına gırıcekmı
Geçmiş olsun. Ben kendim 1000 km'de bir yağ değişimi yaptırıyorum motoruma. Garanti kapsamıyla alakalı bir bilgim yok.
Sizlerin motorlarında da vites geçişlerinde sıkıntı var mı? Özellikle boşa geçerken tam girmiyor.
motor yağsız kaldığı için krank kırdığı için garantiye girmez adam dicek "bakımlarını da yaptırsan da sen binmeden yağını suyunu kontrol edeceksin her ihtimale karşı yağsız kullanmıcaktın diye " üzgünüm ama bence girmez
peki kırank kıran bır motor yapıldıkdan sonra eskisi gibi olurmu yakıtı gidişi eskisi gibi olurmu ? ayrıca aklınızda bulunsun kırank kırılımlarında eger garanti dışı yaptırıcaksanız 500 600 lırayı gozunuzden cıkartın
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:44 ----------
motoru alırken bana ders vermediler yağı söyle kontrol edılır eksılırse ılave et tarzında o yuzden ben anlamam yağdan mağdan alır benzın koyar kullanırım bakım zamanı gelincede bakıma götürürüm düşüncesi olamaz mı yanı garanti ne için var biz bilincli olursak zaten sorun cıkmaz ki garantiyede gerek kalmaz ? motoru alırken fabrıkadan benım görevim benzin koyup yoluma gitmek ve her bakım zamanı bakımına bakım yaptırıp yola devam etmek değilmidir ? yok yağımı eksilmiş yok sumu cıkmıs yok bumu var ben bunlarlamı ugrasıcam sıfır motor alıyorum?
kırank kırılması zannımca kullanıcı hatasıyla alakalı değil. tabi çok hızlı giderken vitesi iyice düşürüp aşırı motor freni yapmak gibi eylemlerle kullanıcı da kırabilir ancak bahsettiğiniz kadarıyla siz kullanmayı yeteri kadar biliyorsunuz. Bunun haricinde 2000 km de bir yapılan değişen yağın 20.000 km dayanması gerekiyormuş yani siz yağını bakımı geldiğinde değiştirmezseniz bile çok fazla eksilmemesi gerekiyor. Eksilmişse ki olmuş, motordaki bir arıza sebebiyledir. Motordaki arıza sebebiyle oluşan zararın tazmini de garanti kapsamında değerlendirilmelidir. Tavsiyem, servise gidin, garanti kapsamında yaptırın. Kabul etmezlerse Mondial Müşteri hizmetlerini arayın. Durumu izah edin. Yardımcı olurlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------
poyraz hocam,
servisçi vatandaş bu şekilde yaklaşabilir tabi ama bunun hukuki bir hükmü olduğunu sanmıyorum. Çünkü bakımlarını yaptırmış arkadaş. Bakımlarda arıza varsa tespit edilip onarılmalıydı. Yoksa, motor neden yağ eksiltti? Bu sebeple bu tarz durumlarda servisçi ile anlaşmanız bazen pek mümkün olmuyor. Hemen arayıp müşteri hizmetlerine durumu bildirmek ve servisçinin yaklaşımından bahsetmek lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------
Hocam benim motor şuan 4700 kmde. Sadece ikinci viteste problem yaşıyorum. Vites iyi geçmiyor herhalde. Bir de sadece vitesi birden ikiye yükselirken oluyor. Problem şöyle: Vitesi birden ikiye yükseltiyorum. Sonra bir kaç metre ikide gidiyorum. Sonra tak, kendini boşa alıyor. Bazen trafikte problem oluyor. Servise götürdüm dün. Bir bindi geldi. Havalar soğuk. Motor soğukken olur öyle. Yağ soğuyunca akışkanlığı azaldığı için oluyordur, havalar ısınınca düzelir dedi.
teşekkürler beni gerçek anlamda anladınız bu hepinizin başına gelebilir....
Ilk baslarda ki yaza denk geliyor, bir problem yasamiyordum vitesle alakali. Problem kisa denk geldigi icin mantikli gelmisti. Daha sert deneyecegim artik. Tesekkurler.
aynı dediğin şey benim de başıam geliyor ama ybr ile kurye olarak çalışıyorum usta haklı soğuktan bence cünkü hava iyiyken oyle bir sorun yapmıyor hava soğukken bir de siparis gelnce motoru ısıtmadna dırek gazladığımız ıcın yapıyor herhal
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:20 ----------
beyler bu işlerden anlayna tecrübeli biri cevaplasın lütfne motora custom ypmk ıstıorm ama ebayda marka model bısye ckmıyor zongshen dıe arattım gene cıkmıyor bunun fren ve debrıyaj manetı baska hangı motorla uyar sızce o sekılde aratayım mesela ybf cbf yada honda cbr250 fln ozellıkle cbr 250 ıle aynı gıbı geldı manetler ama emın değilim bir de gidon topuzu
haa evet. servisçi de öyle söylemişti. Yani motoru çalıştır, bir dakika falan bekle, ısınsın sonra bin demişti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:02 ----------
Bir de usta kışlık yağdan bahsetti. İstersen al gel değiştireyim dedi. Daha ince bir yağmış. Numarasını söyledi ama hatırlamıyorum. Kışın fazla binmediğimiz için ihtiyaç duymadım ben.
beyler motorun arka amortisör fazla sert ya benim bay canımı sıkmaya başladı bu durum ybrnin amortisörünü görünce kurye olarak çalıştığım motorda kendi motorumunki çok sert geldi bunu bir çaresi yok mu ybr amortisörü alıp buna taksam yada başka bir motorunkini taksma olmaz mı arka amortisör için konuşuyorum
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)