20liralik artı yarm litre benzin ile tam tamına 140 km gitti, tamamı 2 kişi ile şehir içi sürüldü çok gazlamadan. Su rolanti ayarı için biri foto atsın yahu artık bulamadım
20liralik artı yarm litre benzin ile tam tamına 140 km gitti, tamamı 2 kişi ile şehir içi sürüldü çok gazlamadan. Su rolanti ayarı için biri foto atsın yahu artık bulamadım
motorun sağ tarafında olması lazım bende drift var sağ kısımda duz yıldızla ayarlanan bir cıvata sarı renklidir. isterseniz karbüratörun sağ kısmının resmini çekin buraya yükleyin göstereyim. amörtisör ayarını münkün olduğunca servise yaptırın siz dokunmayın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:22 ----------
eğer karbüratörünüz bundansa değilsede size yardımcı olacaktır.
[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:35 ----------
merhaba arkadaşlar bu motorla hangi hızla rahat gidiliyor yani 100 veya 120 km hız ile durmadan rahat bir şekilde bağırmadan vermiş olduğum hızda gidiyormu. Tşk ederim.
Bazi arkadaslar sacmaliyor. Motor bu bi tutturmussunuz 5000 devir su kadar km yok oyle yok boyle benim 3. Sifir motorum bu ikinci elleri soylemiyorum bile bende rodaja dikkat ettim arkdas mcx aldi hayvan gbi rodaj yapti 0 kende 125 vuruyodu motor 5000 kmde hala 125 vuruyo ama ben genede 500 km ye kadar 5000 devir kullandm yag degisti m sonra asildim gaza motor suan 1500km de tam acilmadi alt motor daha hışımlı calismaya basladi kanuni gt170 m dede aynisi olmustu motor bu basin gitsin kiyin biraz korkmayin gaz verin
rodaj bitmeden ne kadar fazla gaz verirseniz, o kadar fazla paraniz gider ustune motorun kilitlenme olasiligi var, canınızıda tehlikeye atmayın akıllı olun, adam oraya 5000 devir yazmişsa bir bildigi vardir, ve emin olun yazan boş adam degil, saçmalamıyordur yani,o motoru yapan tasarlayan adamdır...
Beyler rodajdan sonra motorun vitesini beygir gücünün en fazla olduğu devirdemi yükseltçez ? Sağlıklı olması için
Kardeşim bu işin sağlıklısı falan yok. Rodaj bittikten sonra motorunu istediğin gibi kullanabilirsin fakat hiçbir koşulda devir saatinde kırmızı bölgeye girerek sürüş yapma. Her motor normal sürüş ile açılır, çabuk açanların ki çabuk biter, sabredenlerinkiler uzun ömürlü olur.
sanki motor hep rodajda kalıyo 1000 km ye kadar tamam basma ama bunuda abartmayın artık
öön koruma demiri üst tutamaklar kesinlikle ama kesinlikle olmamış. şiddetle değiştirmenizi öneriyorum. düştüğünüzde kesinlikle düştüğü tarafa bükülecek üst nokta daha rahat dönecektir. lütfen değiştirin sizin için söylüyorum. dönen koruma demirlerinden sakının. benim başıma gelen sizin başınıza gelmesin. kaza yaptım ve ön koruma dönerek sağ ayağımı motor üzerine kıstırdı. iyi ki üzerimde pantolon vardı ve motor fazla sıcak değildi. beni başkaları çıkarıncaya kadar ayağım sıkıştığından dolayı motorun altından kalkamadım.
Arkadaşlar, sırf kimsenin hevesini kaçırmamak için bunları yazmayacaktım ama artık yetti dayanamadım, lütfen dikkatlice okuyunuz.
Bu motoru Türkiye' de belki ilk alanlardan biriyimdir, hatta sahibinden com da 2-3 hafta sadece benim 2. el ilanım vardı (ailevi nedenler…), ilk motorum fakat 10 senedir devamlı otomobil kullandığımdan dolayı debriyaj, gaz, vites ve devir olaylarında hiç acemilik çekmediğimi söyleyebilirim, motorum 1600 km ye geldiği zaman ( ilçemizdeki XXX servisinde iki kere servis bakımı yağ değişimi yapıldı) artık rodaj süresinin yavaş yavaş bittiği kanısına ulaştım ve 8000 devirlerde kullanmak istedim (7000 i kesinlikle geçmiyordum, çünkü sıfır arabaya da bindim),
Olay şu şekilde gelişti:
3. viteste ve henüz 8000 devire geldiğim zaman motordan “tırrrr” diye ses gelmeye başladı, yola 20 dk önce çıkmıştım ve kesinlikle motor soğuk değildi, hemen durdum kapatıp açtım belki düzelir diye ama düzelmedi, sadece yükteyken bu ses geliyordu, bulunduğum ilçedeki XXX servisine götürdüm, İLGİLENMEDİLER ramazan ayıydı 5 gün sonra (o da yoğun ısrarlarıma karşın) motora bakma zahmetini gösterdiler, ertesi gün motor tamam dediler, motoru akşam aldım eve gittim hiçbir sorun yoktu, sabah işe çıktım 5 dk sonra bi baktım gene aynı ses, ya hiç mi denemediniz şu motoru bu kadar mı ilgisizsiniz, işe geldim motorun sele altını açtığımda gördüğüm manzarayı anlatayım size yağlı bir bez ve pis bir tornavida + benim ruhsatta iki plastiğin arasına sıkıştırılmış, tabi bu insan kalitesini gösteren bir durumdur derinlere inmeyeyim. Mondial fabrikayla iletişime geçtim, o da ne her gün arıyorlar beni **** bey ne yaptınız motoru önerdiğimiz servise götürdünüz mü falan filan ulan dedim adamlara bak helal olsun bu ne ilgi bu ne alaka haklarında duyduğum her şey yalanmış uydurmaymış, neyse dedikleri süper servise götürdüm bayram öncesi amca sağolsun baktı ilgilendi motorunu açtı sen bunu şişirmişsin falan filan bir sürü şey bende anlamıyorum ya (NE ŞİŞİRMESİ YOLA 20 DK OLDU KULLANALI VE 8BİN DEVİRE İLK ÇIKTIĞIMDA YAPTI ZATEN 4E ALACAKTIM SESİ DUYDUM FRENE BASTIM) “fabrikaya durumu bildirdim dedi” garantiye sokmazlarmış, ee aradım fabrikayı gereken şahısla konuştum, “ya işte motor şişmiş falan filan” anlamıyorum ya hmm dedim ok dedim vs vs, servisteki amcaya yaptırmak istemediğimi söyledim o da “e ben bunu açtım baktım şimdi kapatacağım 150 lira işçilik alacağım senden, 100lira daha ver hiç değil motorunu yapmış olalım” dedi bende kabul ettim piston silindir sekman değişti, toplam 250 tl aldı, eski parçayı istedim verdi adamın günahını da almayayım ama verdiği parçanın dış, görünen tarafı yağlıydı benim motorumun eski parçası olduğuna pek inanasım gelmiyor, neyse amca bana ilk 500 ve 1000 km de yağını değişmemi söyledi bende ok dedim şuan motor 2400 km civarında ilk 500 de mondial servisinden mondial yağıyla yağ değişimini yaptırdım, şimdi motordan ilk gelen “tırrrr” dan daha ince bi “tırrrr” sesi geliyor şuan ne yapacağımı şaşırdım,
Şimdi seçenekler
1-) servisin önerdiği süper amcaya götürsem açacak bakacak fabrikaya bildirecek kılıfına uyduracak cart olmuş curt olmuş şu kadar masraf var, yaptırmak istemesem e ben bunu söktüm topladım vs vs, e garantiye sokun o da olmaz diyecek sen şunu yapmışsın bunu yapmışsın diyecek yine cepten para gidecek
2-)özel süper güvenilir bir servis bulucam adamlar bakacak edecek sorunu halledecek veya herneyse yine para gidecek üstüne garantiden çıkacak
3-) “Motorun depoya uzaktan ateş etmek” kafam rahat olur hiç değilse
SONUÇ :
daha SIFIR motor 2500 de ya, motor değiştirdik böyle bir şey olabilir mi, SAYIN MONDİAL 8000 DEVİRDE MOTOR NASIL ŞİŞER, İLK FABRİKAYLA KONUŞURKEN HOPERLÖRE ALDIM VE TANIDIĞIM GÜVENİLİR AİLECE GİDİP GELDİĞİM MOTOR USTASI BİR ARKADAŞIMA DİNLETTİRDİM KAPATTIKTAN SONRA “SENİ KANDIRIYORLAR ÖYLE YAPMAYLA MOTOR ŞİŞMEZ” DEDİ, BU NEDİR YA 250 TL İÇİNMİ
şimdi sizce süper amcaya mı götüreyim, yoksa süper güvenilir başka bir servise mi, yoksa tüketici hakları vs vs vs yemi şikayet edeyim yoksa mahkemeyemi vereyim, yoksa 3.seçeneğimi uygulayayım?
Beyin bedava, Tavsiyelerinizi, önerilerinizi bekliyorum.
Teşekkürler…
eski motorum drift de aynı demir vardı iki kazam oldu herhangi bir defermasyon olmadı koruma demiri bence şart motoru yatırdığınız zaman bacağı olası ezilmelerden koruyor içiniz rahat olsun demir sağlam .
3. viteste 8000 devirle ne işiniz vardı neden böyle bir olay denediniz ki, 5. viteste eyvallah ta düşük vites işte böyle kronik sorun yaratıyor. servisler zaten vurdumduymaz. kullandığınız süre boyunca ilk ve ikinci servise kadar düzgün kullandığınız süre boyunca bir sorun yoksa daha servise gitmeyin. ben drift kullanıcısıyım ilk servise götürdüm bir sorun yok ikinci servis zamanınan kadar da bir sorun yok ve ikinci servis km sine götürmedim şu an 3000 km deyim yağ kaçırma motorda atma ötme yok servise de götürmicem, parça bol çoğu işte elimden geliyor. 110 km hıza rahat çıkıyorum bir sorunum yok inşallah bir sorun yaşamadan uzun km ler gitmeyi nasip eder hepimize. lütfen düşük viteslerde yüksek devir yapmayın.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
Abi o nasil laf ya 3. Vitesde 8000 devire cikma diye bise mi var ya ben bu makinaya 5000 tl sayacam 8000 devir yapmiyacam he boyle bi dunya yok 11000 devire de cikiyorum valla o tir dedigi sesi tam anlamadim ama eger tahmin ettgm ses ise o hafiften bndede var o yamaha ybrde de var hemde hos oluyo ybr var arkdasda uzaktan bile aliyorum o sesi bnce motor acildikca basliyo bu ses hic de rahatsiz edici degil saygilar herkeze
rodajda iken o devirlere çıkmayın diyorum, 5. viteste bu devir ve üstünü zorlamanız gerekirken siz motorun a.sını ağlatıyorsunuz burdan yazarsınız motordan ses geliyor ne yapim diye birşey yapmayın motoru bitirmişsiniz bu şekilde devam edin yada ustala bır kaymak yedirin ne diyeyim. kendim yazıp kendim okuyorum.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
arkadaşlar, sonunda karar verdim ve motorumu süper amcaya götürdüm, motoru çalıştırdı ve sesi dinledi, ardından büyük bombayı patlattı önce hafiften bıyık altı bi gülümsemeyle "bu ne ya, bu bu gücün sesi bu torkun sesi" dedi bana bende hadi yaaa 2500 km olmuş gücün sesini yenimi duyuyorum dedim, yine dalgalı ve süper bir şekilde ya bu motor çok güçlü tork vuruyor TORK dedi, abi dedim etme eyleme yok yok dedi birşey olmaz ses mes yok, ama dedi madem istiyorsun motorunu bırak ben yarın açar bakarım, (ulan dedim bu gene bizi yiyecek) bıraktım motoru çıktım dışarı, sonra pişman oldum hemen geri gittim ve, dayı dedim şimdi sen bunu açtın baktın sesi buldun veya bulamadın garantiye sokacanmı, sokmayacan gene bi kılıf uyduracaksınız doğrumudur : evet, artı benden yine para talep edecek misin tabi dedi sök tak 120 tl alırım , o zaman motoru hemen alayım, fabrikasına götürürüm belki para almazlar dedim, tabi dedi al, ses devam ederse garantiye derim ki bu adam geldi baktık ses arttı en azından garantiye söyleyecek lafım olur dedi, iyi dedim bak alıyorum motora birşey olursa karışmam tabi ya dedi al, ama unutma bakımlarına bize getir haaa dedi ve göz kırptı taaaabii yaaa dedim sizden başka kimim var benim deyip, bitarafımla güldüm amcaya
eveet durum bu, sonra gazladım benim tanıdık süper servise, ustam (sağolsun kendisi gerçek ustaymış) aldı sürdü inceledi gitti geldi kafasını kaşıdı ve, bekle sen bi dışarıda dedi, iyi tamam bekledim, 2 dk sonra verdi motoru, ses yok. Ve büyük bir sessizlik, parada almadı ha,
yani haybeye 120 tl + vs vs vs git gel bisürü masraf yapacaktım belkide motorun piston silindir vs yine hayali olarak gitmiş olacaktı bi 250 tl daha gidecekti,
SONUÇ : Dünden itibaren mondialin servis ve garanti olayı benim için bitmiştir, artık yemişim garantisini doğruca “süper usta” ve yemin ediyorum bu yazdıklarımın %95 i doğru %5i abartıdır, ayrıca o ikinci gelen ses, tabiri caizse TORK sesi, GÜCÜN sesi az buz bişe değildi gaza basınca deli gibi geliyordu, şimdi o sesten servise giden arkadaşları yiyip yiyip bitirecekler motorlarına varana dek sökecekler yazık 2 dk lık birşeymiş,haa şunuda söyleyeyim önceki yazımı okursanız bu süper amcayı bana mondial fabrikasındaki yetkili özellikle tavsiye etmişti haaa, belki bazıları mondiali kötülemek için yazdığımı düşünebilir o yüzden yemin ettim,
Kalın Sağlıcakla, Kazasız belasız sürün…
sayın aumac1 ,
2 dakikada giderilen ses sorunu tahminimce motor ve bilimum parçaların ,
şase ve kendi aralarındaki vidaların gevşemesi dolayısıyla olduğunu tahmin ediyorum.
iki gün evvel benim de benzer (ses çıkarma ve debriyaj kavrama noktasında sarsılma ve ses gelmesi )
sorunları fark edip servise götürdüğümde hemen gevşeyen vidaları sıkarak sorunu çözdüler...
Hayır, bi parça varmış adını bilmiyorum bilmem ne sensörmü bir şey, o bozulmuş onu iptal etti, 40 tl civarıymış fiyatı, ama kendim alıcam parçayı, iptal edincede bir şey olmuyormuş, Bu arada küçük bir şeyde aklıma geldi, servise gittiğimde adam egsozun vidalarının gevşediğini söyledi, öyle bıraktı sıkmadan gönderdi beni(unuttuğunu düşünüyorum), diğer servise gittiğimde 2 vidada düşmüştü 1 tane kalmıştı, bende unutunca böyle oldu, iyiki egsoz düşmedi
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)