Mondial 180 Z-One Kullanıcıları/Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
28 Haziran 2014, 15:19
#181
deprogadias adlı üyeden alıntı
Abiler bi kaç sıkıntım var benim yardımcı olursanız sevirim. 1.motor vites geçişleri inanılmaz sert boşa geçmesi imkansız gibi. 2. Işıklarda falan durunca direk stop ediyo. 3. Motorda gaz açınca boğuluyomuş gibi oluyo. Önce kendini bi silkeliyo sonra hızlanmaya başlıyo. Ve son olarak rolantide dururken devir 3000 i geçiyo. Daha 15 km oldu motoru alalı bunlar normal mi yoksa sıkıntı mı var?
doğrudur mondialin genelinde bu böyledir debriyaj ayarı yapın ve uygulayın , veya koldan ayarlayın. ışıklarda stop ediyor diyorsun buna cevabım rolantin düşük olurdu, rolantide devir 3000 diyorsun jikleyi bir kontrol edermisiniz lürfen. birden gazı kökleymeyin gazı yedirerek uygulayın.
Reklamlar
-
28 Haziran 2014, 16:35
#182
-
28 Haziran 2014, 18:17
#183
OrhunCortlen adlı üyeden alıntı
Boşa atmak için biraz uğraştırdığı doğrudur.
Fakat, örneğin ışıklarda boşa atacaksan, durmadan, motor hareket halindeyken vitese yavaşça dokun. Hareket halindeyken ne kadar basit olduğunu göreceksin.
Ayrıca benim motorum 1.600km.de, ben de dediğin stop etme olayından şikayetciydim, soğukken oluyor sadece. Misal sabahları çalıştırmadan önce aç jikleyi, boştayken motor 2-3 bin devre kadar hafif hafif gaz ver. 30 40 saniye yapsan stop etmiyor.
Ve son olarak rolantide dururken devir 3000 i geçiyo, diyor arkadaş jiklelik bir iş yok, ya jiklen açık gidiyorsun yada rolanti yüksek.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
-
28 Haziran 2014, 18:31
#184
Vitesinde stop etmesinde falan sıkıntı yok o zaman içim rahatladı jikle kendimize doğru çekince açılıyo ileri ittiğimizde kapanıyo diye biliyorum. Benim jikle ileri itik durumda. Eğer bildiğim doğruysa rolantisi yüksek eğer yanlış biliyosam jikle açık geziyorum :D
-
28 Haziran 2014, 19:03
#185
deprogadias adlı üyeden alıntı
Vitesinde stop etmesinde falan sıkıntı yok o zaman içim rahatladı
jikle kendimize doğru çekince açılıyo ileri ittiğimizde kapanıyo diye biliyorum. Benim jikle ileri itik durumda. Eğer bildiğim doğruysa rolantisi yüksek eğer yanlış biliyosam jikle açık geziyorum :D
ok yönüne doğrumu itili durumda, eğer öyle ise geri çek tabi rolantin yüksek olur.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
-
28 Haziran 2014, 19:18
#186
kdiner adlı üyeden alıntı
ok yönüne doğrumu itili durumda, eğer öyle ise geri çek tabi rolantin yüksek olur.
Kapalıymış o zaman rolantisi yüksek demekki
-
28 Haziran 2014, 19:27
#187
ben bastırdım bitanesi içeri kaçtı
-
28 Haziran 2014, 19:47
#188
7500 devirde 130 km hıza ulaşıyor. motor şu an 550 km de rodajı bittiginde motor açıldıgında dahada iyi degerlere ulaşıcak
-
28 Haziran 2014, 19:50
#189
Motorun rolantisinin nerede olduğunu bilmiyorsan bu akşam fotoğraf atmaya çalışayım fırsat bulursam. Ufak tefek şeyler için servise/tamirciye gitmemiş olursun
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------
3. viteste Susurluk - Balıkesir yolunda 132 gördüm. Devir 12.000 tabi. Ayağıma taş çarptı sandım, meğer ayak marşıymış.. O kadar zorlayınca aşırı titredi.
-
28 Haziran 2014, 21:11
#190
OrhunCortlen adlı üyeden alıntı
Motorun rolantisinin nerede olduğunu bilmiyorsan bu akşam fotoğraf atmaya çalışayım fırsat bulursam. Ufak tefek şeyler için servise/tamirciye gitmemiş olursun
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------
3. viteste Susurluk - Balıkesir yolunda 132 gördüm. Devir 12.000 tabi. Ayağıma taş çarptı sandım, meğer ayak marşıymış..
O kadar zorlayınca aşırı titredi.
Rolantinin yerini bilmiyorum açıkçası resim çok iyi olur peki rolanti de dururken devir kaç olmalı en fazla ona göre ayarlarım.
-
28 Haziran 2014, 21:14
#191
deprogadias adlı üyeden alıntı
Rolantinin yerini bilmiyorum açıkçası resim çok iyi olur
peki rolanti de dururken devir kaç olmalı en fazla ona göre ayarlarım.
1000-1400 arasında olsun, jikleyi soğuk havada çalıştırmak için kullanın sanki -45 lere iniyor soğuklarda kullancaz.
-
28 Haziran 2014, 21:30
#192
Az önce yolda bi arkadaşım gördü motor aldığımı yanıma geldi kafamı karıştırdı gitti. Kullanım kitapçığında ilk 800 km 5000 devir altı 800-1600 km arası 7000 devir altı kullanın yazıyo. Arkadaşım da bana "kanka arada zorla makinayı sıkıştır ki açılsın sağır olmasın yoksa gitmez verim alamazsın" dedi. Kendisi motor tamircisi. Bu tarz bi yorumu yetkili servis söyledi diye başka bi başlıkta okumuştum. Motordan max verim alabilmek için nasıl yapmalıyım rodajı? Siz nasıl bi yol izliyosunuz
-
28 Haziran 2014, 23:53
#193
motor yeniyken sıkıdır bu nedenle yüksek devirde pek kullanma yani çok kullanma.Kısa süreli yüksek devirlere çık çok da aşırıya kaçma zamanla açıldıkça motor daha yüksek devirlerde daha uzun süre kal.Yani arada sırada kısa sürelik yüksek devir yap belirttiğim gibi motor yeni ve sıkı olduğundan aşırı ısınma olmasına sebep olur aşırısı tehlikeli.
Bir de düşük devirde de olsan uzun süre aynı devirde gitme deviri sık sık değiştir.ben mcx roadracer kullanıyorum çok memnunum ilerde 180 z one a geçerim umarım mxz imi aratmaz
-
29 Haziran 2014, 00:01
#194
ergfazla adlı üyeden alıntı
motor yeniyken sıkıdır bu nedenle yüksek devirde pek kullanma yani çok kullanma.Kısa süreli yüksek devirlere çık çok da aşırıya kaçma zamanla açıldıkça motor daha yüksek devirlerde daha uzun süre kal.Yani arada sırada kısa sürelik yüksek devir yap belirttiğim gibi motor yeni ve sıkı olduğundan aşırı ısınma olmasına sebep olur aşırısı tehlikeli.
Bir de düşük devirde de olsan uzun süre aynı devirde gitme deviri sık sık değiştir.ben mcx roadracer kullanıyorum çok memnunum ilerde 180 z one a geçerim umarım mxz imi aratmaz
50 km den fazla yol yaptım bu akşam. Gidişi çekişi frenleri beni çok memnun etti. Eğer alırsanız pişman olacağınızı düşünmüyorum pek. Bakalım ilerki kmlerde neler görücez
-
29 Haziran 2014, 00:06
#195
iyi bakalım güle güle kullan
-
29 Haziran 2014, 01:54
#196
-
29 Haziran 2014, 02:19
#197
Arkadaşlar bende rodaj dönemindeyim maksimum 5bin devirde vites degiştiriyorum, bence ideal limiti bu.. Sonrasın direk motor bagırmaya başlıyor. Hacimine göre tork fena olmadıgı için şehir içerisinde rahat ediyorsunuz.. Ani frenlemelerden kaçınıyorum, motor freni de kullanıyorum ama onda da dikkat edip motoru çok fazla yükte bırakmıyorum.. Ani devir yükseltmiyorum..
Rondo kardeşim motorun güzelmiş bu arada güle güle kullan..
-
29 Haziran 2014, 02:41
#198
crew adlı üyeden alıntı
Ne tür bir buji kullandın kardeşim ?
servis bosch taktı
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:38 ----------
XxFatiHxX adlı üyeden alıntı
Peki kontak açıldığında ibrenin gidip gelmesi ve motor stop halindeyken önünden ses gelmesi ne anlama geliyor ?
http://www.mondialyp.com/?part=yedekparcalar karburatör linki ibre sekil yapmişlar.
-
29 Haziran 2014, 02:43
#199
nokiaxxx adlı üyeden alıntı
servis bosch taktı
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:38 ----------
http://www.mondialyp.com/?part=yedekparcalar karburatör linki ibre sekil yapmişlar.
Bende ilk bakımda degiştireyim o zaman sagolasın, zaten kendi yagımla gitmeyi düşünüyorum olmadı bir de buji alırım..
-
29 Haziran 2014, 13:04
#200
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)