bütçeni ve ne tarz bir motosiklet almak istediğini söylersen daha iyi tartışırız bunu.
tabi tüm bunlara gerek kalmadan pek kaliteli aletler olmadığını söyleyerek olaya noktayı da koyabiliriz
bütçeni ve ne tarz bir motosiklet almak istediğini söylersen daha iyi tartışırız bunu.
tabi tüm bunlara gerek kalmadan pek kaliteli aletler olmadığını söyleyerek olaya noktayı da koyabiliriz
bak arkadaşım benim sattığım malların yzde doksan dokuzu cin malı cok ünlü markalr dahi şuan cinde fason olarak mal yaptırıyorlar mesala braun alman olrak bilir deyilmi ama bi coğu malları cin yani ülkemize giren bi coğu markalı mallar dahi cinde yapılıyor şanada değinmemzide fayda var cin malı kalitesiz değil cine gidip mal yaptıran firmalar daha fazla kazanxc elde etmek icin kalitesiz mal yaptırıyorlar şuna gelince doradoyu kullanmadım hatta daha hic görmek nasip olmadı belkide cok kalitelidir ama şunu söylemek gerkirse almak büyük risk cin mallarında bahsediyorum acaba kronnik bi sorunları varmı 5-10 sene sonra kacını yolarda görecez en kıymetli varlığımız olan canımızı taşıyan bu aletlere ne kadar göüvene biliriz örneğin mct cruserlerin tel olan canlarının kopması gibi duyuyorsunuz dur cant kırıldı fren tutmadı gibi ha bunlar acaba 4 büyük mator üreticisinde olmuyormu oluyordur tabiki ama pek nadir kıt kaanat bir araya getirdiğimiz paramızı risk e atıpta önümeze gelen bilmediğimiz mallara yönelmeyelim para kolay kaznılmadığını biliyorsundur onu yeri ikinçi el temiz bir honda cbf 250 alınabilir gerci tarzalrı farklı ama örnek olarak yazdım neyse sana model ve marka secmekte yardımcı olmuşsam ne mutlu bana
Çin'in en büyük motor üreticilerinden bir firmanın önemli elemanlarından ikisiyle görüştüm.Biri orijinal Çinli.
Bu ülkede Çin malı diye beğenilmeyen motorların,ya da çok tutulan bazı çin malı
motorların,hatta Türk malı diye satılan bazı motorların onlar tarafından üretildiğini öğrendim.
Şimdi olay şudur arkadaşlar;
1-Çin e gidilir.Bir motor üreticisi bulunur.Ondan bir model seçilir,olmadı kendi modelinizin detayları verilir.
2-En önemli noktaya gelince
A model motor 300 $ a da 1500 $ a da üretilir.Önemli olan beher motor için
ayırdığınız bütçe.
300 $ a üret derseniz,soba tenekesinden veya plastikten çamurluk yapılır
1500 $ a üret derseniz kaliteli paslanmaz çelikten.
300 $ lık motorun teker bilyası da elarabasının teker bilyasıyla aynı olur ve yolda patlar tabii..
Bizim ülkemize gelen çin malı motorlar Çin fiyatları ile 120-1000 $ aralığında.
3-Çin deki 120-1000 $ aralığındaki fiyatların üzerine büyük bir gümrük ve vergi yükü ile beraber inanılmaz ithalatçı karı binince piyasadaki fiyatlar oluşuyor.
Aynı firma tarafından üretilmiş,ama Türkiye'ye farklı markalar altında dağıtılmaya başlayan motorlar ithalatçının motoru Çin'de kaça
yaptırdığı ve insafı ile orantılı olarak birbirinden farklı fiyatlarda satılmaya başlanıyor.Görüntüde aynı,kalitede farklı olan motorların an
laşılması da zaman alıyor elbette.
4-Hiç bir motor kullanılmadan kalitesini ispatlayamaz.20-30.000 lere yaklaşan Çin motorları da var,200 km de motor açanlar da.
Ama adı daha fazla duyulan belli başlı çin malı motorlar bilinçli kullanıcıların elinde genelde onbinlerce km sorunsuz gidebiliyor.İstisnalar yok mu? var niye olmasın,istisnalar da kaideyi bozmaz.
5-motosiklet ruhunu içinde taşıyan hiç kimse" bu benim son motorum" olacak,zirvedeyim" demez.Her zaman daha iyi motorlar olacaktır,tarz değişiklikleri olacaktır.Şimdi 400 lük,650 lik,800 lük Çin'li cruiserler gelse ilk müşterileri de şimdiki Çin malı kullananlar olacaktır.Şüpheniz olmasın.
aynen işleyiş öyle sana sonuna kadar aktılıyorum kardeş cünkü bizim sattığımız elektronik mamüllerde aynı şekilde ülkeye getiriliyor
Bizim eski oturduğumuz yerde alt kattaki komşunun ilk motoruydu dorado corvus.8-9 ay bindi.Bir kere de şurasında sorun var dediğini duymadım.Bu motorda tüm acemiliğini attı ve 6 ay önce de hyosung gt 650 r'ye transfer oldu.Aslanlar gibi de onu kullanıyor
Corvus bildiğim kadarıyla, görünüşü güzel bir motor. Sanırım su soğutmalı ve gövdeye monte edilmiş güzel bir müzik sistemi de var. Ancak bence eksileri şunlar:
1) Çok yakıyor. Kendi emsalleri olan 250 cc chopper'lerden fazla yaktığını biliyorum.
2) Vitessiz olduğundan, kullanımı yeni başlayanlar için iyi olsa da, vitessiz motorların özellikle rampa yollardaki performansı zayıf oluyor.
3) Fiyatı o kategorideki chopper'lerden %20-50 arasında daha yüksek.
Selamlar.
Not: Bu konudaki detaylı bilgiyi, bu motordan daha önce kullanmış olan Adana MT'den "Adanalı" rumuzlu arkadaştan alabilirsiniz.
.................................................. .....
once AKIRA sonrada NECDET abi... yuregimi yaktiniz..bu ekran karanlik kalacak ve yuregimi yansitacak..mekaniniz cennet olsun..:pale:
Çin malı kullanmanın bir de psikolojik boyutu var.
1-Eskiden Japon otomobilleri ve yedek parçaları kalitesiz sayılırdı.
Sonra"kalitesizlik "damgası sırayla Türk malı,Kore malı,Hint malı,Tayvan malı,Çin malı olarak el değiştirdi.Sıradaki ülke Moğolistan olabilir mi?
2-Japon kullananlar,Çin malı kullananlara farklı bakıyorlar.Hatta Kore malı,Tayvan malı kullananlar bile kendilerini farklı hissediyorlar.
İyi de Harley Davidson kullanıcıları Japon motorlarının lafını bile etmiyor farkında mısınız?
3-Sanki motorcular arasında motoruna bakarak sun i sınıflandırma varmış havası
seziyorum.
4-Ben motorumuzun ne kalitede ,kaç paralık olduğu noktasından ziyade "motorcunun ne olduğu,ne olabileceği" noktasında yoğunlaşmak gerektiğini düşünüyorum.
evet,şimdilik yorumlar gayet güzel gidiyor,kafadan çin malı bu bi işe yaramaz diyen çıkmadı, tigermbz nin şakası hariç ;)
çeşitli yorumları görmek istiyorum,ardından ben de düşüncelerimi açıklayacağım.Bu arada bütçem fazla olmadığından 2.el Corvus almayı dşünüyorum 3500ytl civarı,bütçe öğrenmek isteyen arkadaşlara söyleyeyim dedim
bence son derece yanlış bir bakış açısı.Çünkü bütün çin malı ürünleri bir tutup,hepsine diğerlerinden daha dandik demişsiniz.Yukarıdaki arkadaşların açıklamalarına bakacak olursanız çinde üretilen mallar çeşit çeşit, çok kalitelisi de var, dandik olanı da.O yüzden yalnızca DORADO CORVUS üzerine yoğunlaşırsanız sevinirim
genel açıdan bakarak konuşmak isterim sevgili shumacher___:
öncelikle bütçen 3500 ytl. aldın doradoyu. her gün yaklaşık 20-30 km yapacak biri olduğunu farzederek düşünüyorum. 2000 kmde bir mutlaka kayış değiştirmezsen yolda kalırsın. 2000i de 1,5 ayda yaparsın. kayış masrafın 2 ayda bir 45 ytl. aynı anda yağ da mutlaka değişmeli 30 ytl de o, hava filtresi de 2000de bir değişir 30 da o. yani iki ayda bir 100 ytl gözden çıkarman gerekir.
bütün bu göstereceğin özene rağmen buji, akü veya varyatör sisteminden kaynaklanabilecek arızalardan ötürü yolda kalma ihtimalin yüksek. bu tip bir şey başına geldiğinde yeni masraflarla karşılaşacaksın.
lafın kısası, 3500e alacağın motorun sana en fazla 2 sene hizmet edecek, o zaman zarfı sonunda da 3000-4000 ytl kadar da masraf çıkaracaktır.
koy üstüne 3500 daha, al bir honda, yamaha, aprilia. ne olacak yani. ben de çinliden geliyorum, çöpe attım desem yeridir. şimdiki italyan motorla 3000 kmdeyim henüz sadece 30 ytl yağ masrafı yaptım.
2Teker dergisi 2007 mayıs sayısında 256 köşesinde bu motoru inceledi.O sayıyı bulabilirsen incelemeyi okumanı tavsiye ederim.Kısaca artı ve eksilerini belirtecektim ancak yazıya kıyamadım, Barkın ağebey'in ve 2 teker'in affına sığınarak buraya alıyorum yazıyı.
2006'da piyasaya çıktığında, motosiklet sevdalıları tarafından "nasıl şey bu?" şeklinde tepkiler alan Dorado Corvus için, biz de aynı soruyu sorduk ve denemeye karar verdik.
Son yıllarda, 2 teker dünyası, tasarımcıların oyun alanı haline dönüştü.Görünüşe göre, İtalyan ve Japon tasarımcıların başarısı, yeni yeni uyanan Çin motosiklet endüstrisinde de yankı uyandırmış olsa gerek.
Cihaz motosiklet gibi görünüyor.Fakat aslında bir skuter.Büyük tekerlekli ve sürücünün tıpkı motosikletler gibi bacağını atarak binmesini gerektiren bir araç.Önde koca kafa gibi duran bir far, farın altından başlayıp cihazın stop lambasına kadar giden bir karenaj göze çarpıyor.Zaten tüm diğer skuterler gibi, aracı motosikletten ayıran en önemli özelliği, tamamının karenajla kaplı olması.Karenajın plastiği ve üzerindeki vernikli boya kaliteli bir görünüm arz ediyor.
Elcikler, kumanda düğmeleri klasik Japon motosikletleriyle aynı konumda ve şekilde çalışıyor.80'lerin yerli otomobillerini andıran gösterge tablosunda hararet, sürat ve yakıt göstergeleri bulunuyor.Tablonun hemen sağında, altta, dörtlü ikaz ışıklarının butonu var.Bu buton, gidon elcikleri tarafından saklandığı için pek kullanışlı bir yerde değil.
Arkaya Doğru uzanan gidon kruvazörlerininkini andırıyor.Gidon çubuğu çıplak bırakılmamış.Üzerine plastik giydirme yapılmış.Elciklerde, fren hidrolik depolarında(Ön-arka disk fren) kullanılan malzemenin kalitesi insanda umut ışığı yakıyor(Belki bu çinli kalitelidir ümidi).Ön-arka fren kollarının mesafe ayarı var.
Sürücünün hemen önündeki müzik sisteminin kumanda butonları var.Corvus'un en iddialı olduğu özelliği aracın fabrika çıkış olarak üzerindeki radyo-teyp ve mp3 çaları.Gerçi çok kısa sürede bozulduğu için pek kullanılamıyor fakat hani soran olsa böyle de bir özelliği mevcut diye hava atılabilir.
Ayaklıklar bir kruvazör gibi çok önde.Domuzluk tabir edilen motor koruma demirleri kromlu.Bazı çevrelerde duyduğumuz "koruma demirleri bile plastik" iddiası gerçek değil.Koruma demirlerinin etrafındaki karenaj, selenin altındaki karenaj kısmı krom levhalardan oluşuyor.Makinenin ana rengiyle, ön amortisör, jantlar, aynalar ve arka sinyallerin etrafındaki kromlar güzel bir kontrast yaratıyor.Açıkçası hiç bilmeyen bile bir kere dönüp bakıyor.
Uzaktan kumandayla, alarmı kapatıp üzerine çıktıktan sonra yan ayaklık açıksa cihazın marşı çalışmıyor(cihaz gösterge tablosundaki bir uyarı ışığıyla bunu haber veriyor).Tek dokunuşta su soğutmalı 250 cc canlanıyor.Oldukça düşük bir ses seviyesi var.
GAZLA GİT (AMA GAZI FAZLA AÇMADAN)
250 cc'lik blok gaza çabuk tepki veriyor.Şehir içi süratler için kabul edilebilir bir kalkışı var.Hatta 178 kg makineyi üzerindeki sürücüyle oldukça iyi hızlandırdığı söylenebilir.
Far aydınlatması çok iyi.Sinyal ve stop lambalarının çalışması da problemsiz.Ancak sürat göstergesi, Polyanna'yı aşan bir iyimserliğe sahip.Misal:Gerçekte 45 km/s ile giderken, Dorado 65 km/s gösteriyor.Göstergedeki bu abartı huyu yüksek süratlerde amigo gibi coşuyor.Dorado Corvus otoyolda 140 km/s ile göstergeyi sona dayadığında 110 km/s gerçek sürat yapıyor.
Şehir içinde sollamalarda 50-60 km/s'de cihaz iyi çekiyor.Ön frene tam basıldığında ön amortisör tamamen sıkışıp dibini vuruyor.Ön ve arka jantın büyük olması avantaj.Yol tutuşu küçük tekerlekli skuterlardan farklı kılıyor.Ancak büyük jant avantajı, kruvazörler gibi yatık açılı ve yumuşak amortisörlü ön takımdan dolayı kayboluyor.Diri bir yol tutuş elde edilemiyor.Otoyol bağlantı yolları gibi, özellikle 70km/s üzerindeki süratlerde dönülen virajlarda, sürücünün Tanrı'yla olan diyaloğu artıyor.
Diğer taraftan, arka amortisör, bağlı olan motor bloğu sebebiyle üzerinde Naim Süleymanoğlu misali yük taşıyor.Bu yüzden işlevini(şokları emmeyi) ne düşük süratte ne de yüksek süratte layıkıyla yapamıyor.Sürücünün arkaya kaykılan sele üzerindeki oturuş pozisyonu sebebiyle kısa sürüşlerde konforlu gibi görünse de, 15 dakika sonra sırtta ağrı olabiliyor(arka amortisörün çok konforlu olmamasının buna katkısı büyük).
Yakıt göstergesinin ayarı doğru olmadığı için depo tam doluyken gidilen ilk 60 km'de gösterge ibresi hiç oynamıyor.Sonra birden ibre düşüş gösterdiği için tüketim çok fazlaymış gibi bir izlenim veriyor.
Ön-arka disk frenler çalışmasında herhangi bir problem yok.Fakat ağırlığın çoğunun arkada olması ve yumuşak ön amortisörler sebebiyle ön fren sıkıldığında öne doğru yığılma gerçekleşiyor.Fren mesafesi uzuyor.Dengelemek için muhakkak ön-arka fren birlikte kullanılmalı.
Kuru zeminde lastiklerin performansı gayet iyi(Gerçi kuru zeminde hangi lastiğin yol tutuşu kötü o da ayrı bir tartışma konusudur).Lastik seçimi olarak 100 X 90-16 ebatlarındaki ön ve 150 X 80-15 ebatlarındaki arka lastiğin özellikle ıslak zemindeki performansı çok kötü.20 km/s ile giderken bile 10 derece yatırmaya gelmiyor.Hem ön lastik hem arka lastik kaymaya başlıyor.Şehir içi kullanımda motorun oldukça rahat bir kullanım sunarken, uzun yolda hararet yapması ise daha ilginç biri durum arz ediyor.Gazı 3/4 açıp 15 dakika aynı gazda kullanınca hararet gözle görülür şekilde yükseliyor.Motor bloğunun bu düdüklü tenceremsi davranış şekli, eğer inat edip gazı kesmezsek su kaynatmaya doğru gidiyor.
200 km'den uzun testin sonuna doğru, motor bloğundan arka lastiğe akan yağ, tüm sürüş keyfini daha da şenlendirdi.Zaten normalde torununu OKS'ye yollayan babaanne endişesiyle virajlara girerken, arka lastiğe akan yağla artık düz gidemez olduk.Bir de sağ ayaklık bir "Çıt" sesiyle düz yolda yere düşünce, kafamızdaki soru işaretleri büyüdü.
Son tahlilde, Çin yapımı bir skuter veya motosiket almanın temel avantajı aslında uygun fiyatı.Bu modelin fiyatı biraz uygunluk sınırlarında.Ancak farklı görünümü, kolay kullanımı ve MP3 çalar gibi enteresan aksesuarları ile yeni başlayanlar için ilginç bir seçenek.Testin son anlarına kadar bizi tatmin eden Corvus özellikle boyutlarına ve motor hacmine göre düşük yakıt tüketimi ile (test ortalaması 3,3 lt / 100 km) fiyattan kaybettiği puanların bir kısmını da geri kazandı.2TEKER
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
o ezber dediğin cevaplardan kimler vermiş mesela???
hoşuna gidiyosa al kardeşim..
........................................
once AKIRA sonrada NECDET abi... yuregimi yaktiniz..bu ekran karanlik kalacak ve yuregimi yansitacak..mekaniniz cennet olsun..:pale:
valla abi kendi bilir. benim bütçem bu yenisini alırken çinliyi alırkenki bütçemle aynı. tek fark ben ekstradan bir takside girmiş oldum. ama içim çok rahat.
çinli bir motorla ne motor zevkiniz kalacak ne de ulaşım sorununuz ucuz bir şekilde çözülecek. ben 2 sene çinliyle 21000km yaşadım bilirim..
....................................
once AKIRA sonrada NECDET abi... yuregimi yaktiniz..bu ekran karanlik kalacak ve yuregimi yansitacak..mekaniniz cennet olsun..:pale:
ahah al hemen al corvus harika motor hiçbişey olmazz. 90.000 km gidersin 5 kuruş da harcamazsın 160 da basarsın hemen alll. başka kimsenin ne dediğine bakma all al onu all kızıyo abi çin motorunu eleştirince
Zamanında 'ne kadar ekmek o kadar köfte' anlayışımla Çinli motosikletleri savunduğum olmuştur. Lakin ne kadar farklı tip, marka kullanırsan bir acemi olarak görüşün o derece değişiyor onu söyleyeyim. Tamamen duygusal bir olay yani. Şimdi şiddetle karşı değilim ama Çin malı fason imalat bir markacığı almanın milli piyangodan bilet almakla eşdeğer olduğunu düşünüyorum. Hah bunu Nimet abladan alırsın belki şansın artar.
Dayısı Dorado bayisi bir arkadaşım var. Zamanında alalım dedi almadım, Kore malı aldım, bence iyi yaptım bir İtalyan kalitesi değil elbette fakat Çin üretimi Japonlar kadar kaliteli bir motorum var. Gerçi onunda Distribütörlük sorunları var.
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
2 arkadaşım motosiklet tamircisi. bu sayede tahmin edemeyeceğiniz kadar çok çin malı motsikletin içini dışını gördüm. çin malı kullanan kardeşlerimizin Allah yardımcısı olsun, alınmaz kardeşim. biz de yaptık o hatayı zamanında. eşekten düşeni eşekten düşen anlar.
çinliler kaliteli şeyler de yapıyor olabilirler ama motosikletin bu kısma dahil olduğunu sanmıyorum
nerden baksan 2-3 yıl süreleri var dişe dokunur birşeyler üretmeleri için.
o epey dayandı dedikleri varya onların sahipleri çok sakin motor kullanır.
büyük firmaların orda üretim yaptıkları doğru ama adam oraya giderken tecrübesini ve teknolojisini yanında götürüyor, onları bu tartışmaya karıştırmak anlamsız.
illa tarz olacak deme! cbf150, ybr125, tvs apache filan alıp yoluna bak işin başındaysan.
yok illa tarzı olan birşey olsun dersen az daha para ekleyecen onun üstüne.
shrieker walla bayıldım ben bu yoruma adam harika anlatmışş. bence sorunun bütün cavapları burada.kardes burada çinlinin iyisi şu kötüsü bu diye tartısmayalım bence. bir çin kullanıcısı olarak ; almanı tavsiye etmem. kendi adıma konusuyorum benim motorlar hakında şimdiki bilgim olsaydı eger. hiç acele etmezdim gerekiyorsa bir yıl daha binmezdim motora ama 300 ytl yi çin malına veripte arızalarıyla ugraşmaktan, servis sıkıntısından, parçan lazım olur parça beklemekten (tabi varsa), aceba nerede ne arıza acacak die düşünmektenyıldım usandım.ve bu şekilde ne zorluklarla aldıgım motorumu 1.5 yıl sanra yarı fiyatına satamamda üstüne cabası. ben motorlarla cok ilgilenen ve arastıran biriyim ve buna dayanarak sana almanı tavsiye etmiyorum.üzerine 1000 ytl daha ekle adam gibi kafan agrımadan binecegin bir motor al. en azından ismide bişeye benzzer (yamaha,suzuki,honda,kawasaki) gibi
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)