Mondial 150 Sentor Kullanıcıları /Bilgi Paylaşım Başlığı
-
Vikings96 adlı üyeden alıntı
Gençler kemerburgaz şu sarı yer orman yolları bolge tarafında virajlar çok keskindi acemilikten uçuruma fırladım sonra motoru çıkarttık servise verdim her şeyi düzeltildi amortisörler falan filan. Sonra kullanmaya başladım kız arkadaşımla beraber. Ben 1.98 boyunda 140 kiloyum. Artçım 60 kilo. Motor çokmu zorlandı acaba bilmiyorum ama ya yaktı galiba yağsı bitti sonra motordan sekmandan sesler gelmeye başladı egsozdan yağ dumanı çıkıyo deli gibi. gittim yağ koydum eve çektim yakında servise götürücem.
Sekman falan dediler ondan böyle oluyor yağ yakıyor dediler 300-500 kafadan çıkart dediler doğurumu bu?
bide tekrar böyle bişi yaşamamamız için motoru çok zorlamamam mı lazım?
Tamam ben ağır biriyim farkındayım ama yokuşlarda falan 2-3 vites son gaz çıkıyoruz 40-50 ile falan çekiyo oda zar zor.
20 ile bayırmı çıkıcaz artık? yada düz yolda dahamı yavaş gidicez? son gaz gidiyorum düz yolda 100-110 görüyo max.
Öncelikle geçmiş olsun
150 SENTOR Maksimum Taşıma Kapasitesi 161 kg
200 kg ile yol almışsın. Dolayısı ile ne fren yaparken ne de viraj dönerken olması gereken performansı alamayacağınız bir ağırlık bu.
Bu şekilde red linea girecek şekilde gazladıysan motorun her tepkiyi vermesi normaldir diye düşünüyorum. Bence daha kötüsü de olabilirdi örnek; önünde aniden bir şey çıktı ve fren yapman gerekti ne olacak ? 200 kg ile duramazsın kolay kolay.
RX3i EVO'nun bile max. taşıma kapasitesi 175 kg.
Reklamlar
-
Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı
Öncelikle geçmiş olsun
150 SENTOR Maksimum Taşıma Kapasitesi 161 kg
200 kg ile yol almışsın. Dolayısı ile ne fren yaparken ne de viraj dönerken olması gereken performansı alamayacağınız bir ağırlık bu.
Bu şekilde red linea girecek şekilde gazladıysan motorun her tepkiyi vermesi normaldir diye düşünüyorum. Bence daha kötüsü de olabilirdi örnek; önünde aniden bir şey çıktı ve fren yapman gerekti ne olacak ? 200 kg ile duramazsın kolay kolay.
RX3i EVO'nun bile max. taşıma kapasitesi 175 kg.
Bunları bende biliyorum ama naparsın kiloluyum peki hocam bana 200 kiloyu taşıyabilen ehliyet yasamı destekleyen max (35kw) artçısı rahat bir motorsiklet söylermisiniz? her türlü motor olur sadece görüntüsünü beğenmem yeterli bide kaliteli olabilir. max 20tlye kadar çıkabilirim fakat 10-15 bin tl ideal hani ücret aralığında yoksa max 20 olabilir
-
Vikings96 adlı üyeden alıntı
Bunları bende biliyorum ama naparsın kiloluyum
peki hocam bana 200 kiloyu taşıyabilen ehliyet yasamı destekleyen max (35kw) artçısı rahat bir motorsiklet söylermisiniz? her türlü motor olur sadece görüntüsünü beğenmem yeterli bide kaliteli olabilir. max 20tlye kadar çıkabilirim fakat 10-15 bin tl ideal hani ücret aralığında yoksa max 20 olabilir
Açıkçası bu konuyu " moto sohbet " bölümüne açmanız daha yararlı olabilir, çünkü yanlış yönlendirebilirim. Aklıma GV250 - X MAX 250 - X MAX 400 gibi alternatifler geliyor ancak yeni yasaya hakim değilim. Kilolu birinin cruiser / chopper ya da maxi scooter kullanması taraftarıyım. Bu alternatiflere yoğunlaşmanız lazım.
-
04 Haziran 2016, 23:15
#64
Arkadaşlar.150 sentor alan arkadaşlara bi sorum olacak.Acaba buvmotorun sigorta sı kaçparaya oluyor.
-
06 Haziran 2016, 12:52
#65
onderugur adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar.150 sentor alan arkadaşlara bi sorum olacak.Acaba buvmotorun sigorta sı kaçparaya oluyor.
Merhaba,
Motorun kendisi ile sigortanın bir bağlantısı yok maalesef.
İSTANBUL İÇİN KONUŞUYORUM.
** İlk motorunuz ise ve yaş aralığınız 30 yaşın aldındaysa 1200 TL lere hazır olun !
** İlk motorunuz ise ve yaş aralığınız 30 - 60 yaş aralığındaysa 900 TL lere hazır olun !
2-3 senelik bir motor maziniz varsa da bahsettiğim rakamların 100 - 300 TL arasında daha ucuz bulunabiliyor.
-
09 Haziran 2016, 00:19
#66
Verdiğiniz cevap için teşekkür ederim.
Yaşım 39 ve bu motordan alırsam benim 5. Motorum olucak inşeallah.
Bu durumda aşşağı yukarı 300 civarları olucak demekki..
Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Motorun kendisi ile sigortanın bir bağlantısı yok maalesef.
İSTANBUL İÇİN KONUŞUYORUM.
** İlk motorunuz ise ve yaş aralığınız 30 yaşın aldındaysa 1200 TL lere hazır olun !
** İlk motorunuz ise ve yaş aralığınız 30 - 60 yaş aralığındaysa 900 TL lere hazır olun !
2-3 senelik bir motor maziniz varsa da bahsettiğim rakamların 100 - 300 TL arasında daha ucuz bulunabiliyor.
-
Slm arkadaslar, bu motorun bakim periyotlarini ve guncel ucretlerini, titresimsiz ve rahat ulastigi son hizlari yazar misiniz? rs 200 sattim simdi bana cok az gelmeyecek 90-100 stabil gidebilecegim, az yakan parcasi ve bakimlari ucuz ve en onemlisi bana gore sekil 150 lik bir motor alacagim max 5500 tl. Discover 125-150, hero thriller, apachi, titanic cok begenemedim, bu degisik, gosterisli geldi, 180 z ones ve ns 150 bence pahali ve 2. El alasim pek yok, baska tavsiyeniz var midir?
-
bende bu motorla ilgileniyorum detaylı bilgi verecek yokmu
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:28 ----------
sabredin bakalım.
2000tl peşin 550tl altı ay taksitle sparişi vermiş bulunuyorum.
gerekli tüm bilgileri ben vereceğim.15-20 gün içinde gelicek hayırlısı ile
-
http://i.hizliresim.com/69amoN.jpg
http://i.hizliresim.com/W0qbNq.jpg
http://i.hizliresim.com/376AmO.jpg
motorumuzu bu gün itibari ile teslim almış bulunuyoruz. her tarafı görünüş olarak kalite kokuyor.
honda cbf 150 ile bu motor arasında kararsız kalmıştım.
ancak honda 150 cbf nin olumsuz yorumları coktu bunu tercih ettim.,
fiyat 5500 tl 2000 peşin gerisi 8 ay taksit.
henüz motoru 5km de servisten eve getirdim
açma işlemi için yol yapmadım
ilk yağ olarak mineral yağ kullanmak istedim ve fabrikayı aradım
motor içinde gelen ilk yağın mineral yağ olduğunu söylediler
şimdilik bu kadar. ilgilenen arkadaşlar için gerekli bilgi vermeye çalışırım .
bu arada resimdeki ben değilim benim oğlan
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------
motorun ilk elli km sini bizzat kendim doldurdum.
her viteste gidebileceği son hız gazına kadar yüklenip kompresöre bıraktım.
5 vitese kadar aynı şekilde toplam 30km yi doldurup,
20 km kadarda 5. viteste 80 ile 100 km arası hızla giderek motorun açılımını yaptım
şu aşamadan sonrada rötasyon dönemi olacak 500km dolana kadar.
motor hakkında izlenimlerim şu. titreşim sıfır. koltuk çok rahat gidon üzerinde ellerimde bile uyuşma ve titreme hiç yok.
artcı olarakta bindim ve artçı içinde titreşim sıfır. yalnızca arka oturak bölümü sanki popoya kücük geliyhor gibi
motor hakikaten mondiale yakışır kalitede ve rahatlıkta
gezerken herkes abi şekil yapmışsın diyor zaten bulunduğum ilçede tek
firenler süper istediğin kontrolle fren yapılıyor
lastikler bence cok iyi değiştirmeye gerek yok
ıslak zeminde bence tüm lastikler kayar
-
Kullanma kılavuzunda ise aynen şöyle yazıyor :
İlk kullanım evresinde aşağıda yer alan devir tablosuna mutlaka uymanız gerekmektedir.Rodaj süresi içerisinde her bir vites konumu için maksimum hıza ulaşmamaya dikkat edin, devir saati ibresinin aşırı gaz verilerek kırmızı hatta geçmemesine dikkat edin.
ilk kullanım (km) | 0-800 | 800-1600 |
Motor devri | <5000 | <7000 |
-
motor şu an 250km ye geldi,
yağını kontrol ettim, kararma veya demir tozu birikintisi yok.
bu motorun herhangi bir sıkıntısı olmadığının anlamı.
evet her motor ve aracta dediğiniz gibi devir sınırını gecmeyin falan yazar
ama uzmanlar öyle demiyor.
özellikle ,ilk elli km. çok önemli
motora her viteste yüklenip kompresöre bırakmak pistonların gömleklere alışması açısından cok önemli.
falkon150 aldığımdada ilk elli km yi bu şekilde doldurarak motoru açtım, ve çok iyi idi.
bunuda böyle yaprtım
bizim gençliğimi,zdede ilk moblyette yada pejout aldığımızda, derlerdi,
ilk kullanımda sonuna kadar basın diye.
motor hakkında her istediğiniz bilgiyi verebilirim.
-
Bana göre uzman diye bir şey yok kusura bakmayın. Ben de 45 yaşındayım ve mühendisim, şimdiki nesil için de eskilerden sayılırım. İnsan bu konularda bilgisini arttırdıkça bizim çocukluğumuzdaki yanlış uygulamaları çok daha iyi görebiliyor. Kullanma kılavuzuna o maddeleri bu motoru tasarlayanlar yazdırıyorlar. İlk 50 km motoru zorlamak demek pistonun içini segmanla zımparalamak demektir. Bu konuda birçok arkadaş aksini iddia etmiş, 2000 km sonra "motor kol çıkardı" diye başlık açmıştır. Evet, bir şey de olmayabilir ama motorun ömrünün kısalacağı kesindir. Neyse, sizinki hiç değilse 50 km'de bitmiş, bundan sonra 1000 km'ye kadar yumuşak kullanırsanız daha iyi olur. Her motor zamanla kendiliğinden açılır, ne kadar geç, o kadar sağlıklı olur.
Bu motoru çok beğeniyorum, bence Mondial'in 150 cc sınıfında getirttiği en kaliteli motor bu. 200 cc ve enjeksiyonlu olsa tadından yenmezdi. Fiyatı biraz daha düşük olsa çok daha fazla satacaktır ama kalitesine göre normal aslında. Titreşim yok demişsiniz ama bazı videolarda az var deniyor. Tabi ki sıfır olması mümkün değil ama sanırım bunun titreşimi hiç rahatsızlık vermiyor değil mi ? Madem denemişsiniz mesela 5. viteste 100'le giderken motor kaç devirde oluyor ? Rahat gidiyor mu yoksa yırtınıyor mu ? İkincisi de sizde çanta yan yok sanırım, buna yan çantayı nasıl takıyorlar merak ettim ?
-
yazınızın sonundan cevaplayarak sanırım başlayacağım.
yan çantaları bende merak ediyorum. sanırım heybe şeklinde iki cantayı birbirine bağlayıp arkaya oturtacağız.
105 e kadar denedim. aynalarda küçücük bir titreme olmadı. bu belki benim 90 kilo olmamla alakalı olabilir hafif biri olsam belki dedikleri gibi hafif bir titreme olabilir
fiyatı evet 4.5 olsa iyi olurdu. bu seferde kt ler 3.5 olmalı fabrikanın stratejisi bu.
200 cc olsa süper olurdu. ama enjeksiyon bildiğim kadarı ile tüm motorlarda tutulmayan bi özellik.
yazınızın ilk paragrafında aslında siz benim anlattığım olayı anlatmışsınız. zımparalamak. evet piston ve gömlek birbirine yatak yapacakki, basınç kaybı olmasın. ve bunu sağlamak için fabrikanın ilk kullanım yağını mineral yağ koymasının sebebi bu. fabrikaya tel açtım ve özellikle sordum ilk yağın mineral yağ olduğunu söyledilr.
sizin dedikleriniz tabiki doğru yanlış bi şey yok. ama bu benim dediğim ve yaptığımı motor kukllanıcıları ve tamircileri her iki türlü açılan motoru söküp incelemişler ve kanaati ona göre yapmışlar
-
Hocam izlenimlerinizin devamını merakla bekliyorum.. ben de bu modeli beğeniyorum gözüm üzerinde
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:54 ----------
Bir heyecanla söylemeyi unuttum hocam; Hayırlı olsun öncelikle, kazasız belasız.. izlenimlerinizin devamını bekliyorum
-
yakıt olarak 45tl lik benzin ile şehir içi 224km gitti. farlar süper. tekerler asfaltta cok iyi tutuş benim çok hoşuma gitti. ıslak zemin ve kumlu asfalt yada toprakta sanırım tüm tekerler kayar. artçı için koltuk rahat değil diyebilirim. küçük bir minder koymak gerekir.
benim bulduğum tek eksisi vites değiştirme kolu.
ayakla değişim yaparken kol kısa geldiği için rahat ve kolay değişim yapılmıyor. kalşdıraç görevi kısa olan kol yüzünden özellikle boşa almada zorlanıyorum. ama bu kol uzatılırsa çok rahatlar.
güç plarak üçüncü vitese kadar kalkış çok güçlü ve seri. 4 ve 5 hayliyle yavaş hızlanıyor.
şekil zaten beni hasta ediyor. görenler abi şekil yapmışsın diyor her türlü aksesuar mükemmel gider buna
-
29 Haziran 2017, 16:43
#76
Selamlar,bir önceki motosikletim olan sentor 150.
Önceden önlem almanız için yazıyorum,can sıkıcı bir arızadır.Benim motosikletim 2014 model 16 çıkışlı idi kışın başlarında aldım.Aldıgım gun yagmur yagıyordu motor istop etti daha calısmadı.Eve bi şekilde getirdim 1 gun geçti ve çalıştı bu olay 1-2defa oldu.2-3kez buji değiştirdim sibob ayarı vs yaptırdım ama motor aldıgım gunkı performansı asla vermedi.(2.el 2000kmde iken aldım belkide sahibi bu yuzden sattı) Sonradan ogrendıkkı hava filtresi su içinde kalmıs kapagın on tarafından ve ustunden sular giriyor hava filtresi sırılsıklam kalıyor ve ordan karburutoru tıkıyor istop ediyor yağışlı havalarda böyle böyle çekiş güç düşüyor.Her neyse hava filtresini değiştirdim karburutoru temizlettim ama motor hala eskisi gibi olmadı.Hava filtresi kutusunu komple değiştiricektim servislerin rezaletinden 2.el oldugu içinde pek ilgilenmediler hava filtresinin üstündeki kapagı bir çeşit plastikle kapattım kendimce bi çare oldu.Daha sonra motosikleti sattım zaten.Bir arkadaşımda 10.000 km de motoru yedi onunkide 2014 modeldi.Yeni modellerinde ne gibi bi geliştirme yaptılar bilmiyorum ama 2014 modeli kullananların başlarına gelmeden en azından bir kontrol etmesi için belirttim. Bu konuyu bir kaç forumlarındada açtım ve benimle aynı dertten muzdarip 14 model kullanan arkadaşlar var idi.Ne gibi bi çözüme başvurdular bilmiyorum.Bu sorunlar haricinde kullandıgım süre boyunca özellikle yağ bakımını aksatmadım,arkama birini alınca arka amortisor kasislerde vuruyordu onu sıktırdım,bana olmayan ama arkadaşımda olan yan kapaklardaki vidalar yalama oldu 1-2 tanesinin yuvası dağıldı ona dikkat etmeli,gidon vs değiştirdiğinizde kabloların yeterli boyutta ve kaliteli olmasına dikkat edin özellikle bundan cok çekerseniz(her motorda böyle fakat bunun deneyimledik ve bu motosiklet kesip bicme çalışmalarına müsait oldugu için özellikle belirtiyorum),vites pedalı gevşeyebiliyor onuda 1 kere düşürdüm düzenli etrafında donup sıkılırsa sorun olmaz benim ihmalim idi,ve son olarak serviste en ufak bi yağ civata değişimine kadar yapım aşamasında başında durmanızı tavsiye ederim yoksa sorunlar bitmez.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:39 ----------
Bir de şöyle bir grup kurmus kullanan arkadaşlar,birbirleri ile yardımlaşıyorlar deneyimlerini paylaşıyorlar.Aklında soru işareti olanların buraya bir göz atmasını tavsiye ediyorum.
https://www.facebook.com/groups/1787230594841678/?ref=ts&fref=ts
-
17 Ağustos 2017, 23:06
#77
mola vermeden 70 er km gidip geldim. 105 yapıyor..90 kiloyum
motor ısındıktan sonra sesi hiç duyulmuyor. titreşim her zamanki gibi sıfır. burdurda motoru park etmiş karşı dükkanda çay içerken iki erkek bir kız gençler motoru inceledi. biri diyorki. işte olum motor bu. aldınmı bundan alcan. kızda diyor alsana bundan sende diyor. ben seyredip güldüm.
sele ilk etapta popişkoyu sanki rahatsız ediyor gibi geliyor. ama 30km kadar sonra alıştım. ama yinede 5-10 cm kalınlığında bir sünger parcası araya koyarsak daha rahat lık verecektir. yakıt olarak 150 km de sanırım 30 tl yaktı. 25 te olabilir.
https://i.hizliresim.com/lWAdok.jpg
-
motorun durumu hakkında bilgi verecekler varmı???
-
-
Arkadaşlar, 23bin km de aldığım, haziran 2017 den itibaren kulanmakta olduğum ilk motosikletim sentor 150 şu sıralar 28bin km lerde. Şu ana kadar ağır bir bakım görmedi, kendim bazı kısımlarını kontrol ettim:
Kendi yaptığım arıza (bakım) tespit ve yapılanları biraz uzunca anlatacağım(sonunda "amaan napayım bunları ben" diyebilirsiniz o yüzden okumasanız da olur, bir sonraki yazımda bu motosiklet hakkında yorumlarımı yazmayı düşünüyorum): -hava filtresine baktım yırtık vardı, servisten sipariş edip değiştirdim, -hafif yana kayar gibi gidiyormuş gibi bir his vardı arka teker bir yöne dönük gibi duruyordu, hem ortaladım hem zincir gerginliğini ayarladım ve zinciri temizleyip zincir yağı ile yağladım, -ayaklık yerinin somunu düşmüş, fiberli(contalı) somun taktım diğer somunları da kontrol edip sıktım, -motor ilk çalıştırdığımda geç ısınıyordu, ısınıncaya kadar da arada stop ediyordu, katalizörden emiş manifolduna giren hortumdaki çatlağı farkettim, katalizör hortumlarında varsa çatlak kısımları kesip düzelterek taktım fakat biraz kısaldı daha sonra katalizörü söküp açtım (içerisinde diyafram var, bazıları bu parçaya egr de diyebilir) biraz paslanmış ve kurum bağlamış, mümkün oldukça temizledim ve geri taktım motosikletin sesi de biraz değişti hoş oldu ve de ısınma problemi kalkmıştı ancak şu sıralar benzer problemi gösterdi baktım yine çatlaklar oluşmuş yakın zamanda katalizör ve hortumları değiştirmeyi düşünüyorum, -debriyaj teli koptu, motor kapağı kısmında tel çıkışındaki vidalı bağlantı kısmında kıvrımlı boru içersine su girdiği için sanırım burada pas yapmış ve sürtünerek kopmuş, iç tel alıp taktım ve ayarını yaptım, -15w 50 yağ kullandım(yazın) fena değildi(2bin km de bir değiştirtiyorum) ancak iki üç değişimden sonra kalkışlarda gıcır gıcır bagırıyordu, 10w 40 kullandım daha iyi gibi pek gıcırdamıyor, -bazen vites geçmiyor, hafiften debriyajı bırakıp tekrar normal değiştiriyorum, problemin ne olduğunu bilmiyorum, -arada bir arka fren gergisi yapıyorum, yakında balata bitecek, değiştirteceğim, -bazen anahtarı kontağa alıp marş butonunu açtığımda elektrik kesiliyor anahtarla oynadığımda düzeliyor sanırım kontakta ufak bir temassızlık var, değiştirsem mi bilemedim. -kısa farlar yanmıyor uzunlar çalışıyordu, ön far lambası aldım, vidaları söktüm ancak açamadım yakındaki bir motosiklet tamircisinden yardım istedim(sağolsun yardımcı oldu, sayesinde) ön kısmı aşağı basınca kızaklarından aşağı kayıp çıktığını öğrenmiş oldum bir daha olursa kendim değiştirebilirim.
Bunlar benim yapabildiklerim. Çok uzun oldu, motosikletten de soğuttuysam affola.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)