Mart-nisan gibi geleceğini soyluyolar 2016 aletlerinin.Fuar tarihi tam olarak: 25-28 şubat tarihlero arası
Merhaba CBR 500 ailesi.
Bir kaç zamandır sorular sorup duruyordum.
Duke 200'üm vardı. Daha çok uzun yola çıktığım için otobanda sürekli maksimum devirde kullanmaktan memnun değildim.
ER6F, XJ6F, NC 700-750 X filan derken; hem fiyatlarından dolayı hem de ilk ikisini tecrüme göre fazla gelebilecek yüksek güçleri nedeniyle istemedim.
Sonra kesin bir Duke 390 almayı kafaya koyup Duke 200'ümü sattım. Sattığım hafta motosikletçileri gezerken CBR500'le denk geldik. Motoru da daha önce tavsiye için açtığım başlıkta önermişlerdi, oradan biliyordum ama racing diye hiç bakmamıştım. Neyse, yine meraktan üstüne oturdum, oturduğum an Duke 390 silindi gitti kafamdan. Dedim ki ben bu motoru alıyorum. Kısa bir süreliğine 2016 kasa, 2015 kasa arasında gidip gelsem de, Yamaha 2016 listesini açıkladığı gün dedim ki kendime "1 dakika bile bekleme, git motoru al". Ve karşınızda, ailenin yeni üyesi siyah CBR 500 R
2015 Ağustos trafiğe çıkışlı, 2014 model, 3300 km'de.
Koruma takozu yaptırmak istiyorum. Bu konuda İstanbul'da nereye gitmeliyim sizce? Universal takozların iyi olmadığı söyleniyor (sebebini anlamadım), fiyatlar nasıldır?
Hayırlı olsun , keyifle kullanmnızı dilerim. Tecrübenize göre de doğru bir tercih olmuş.
Sağolun vladimir ve trancexp.
Anes çok uzak Ama Pazartesi bir ararım olmadı.
Haftaya buluşalım mı Cumartesi filan?
hava iyi oldukça sıkıntıyok. bu akşam/ yarın çıkmak istiyorum 2 haftadır yatıyor çocuklar.
Yarın biz anadolu yakasında bir kaç arkadaş ile çıkacağız. Buyurun katılın bize.
CBR500'e 250'likten geçmeyi düşünenler için izlenimlerimi aktarmak isterim. İlk kez bugün motoru düzgün sürebildim. 250 km kadar kullandım. Öncelikle kullanması Duke'den daha kolay. Duke'un o tek silindirli patlama yapan gaz tepkisine göre bu motor çok daha yumuşak tepkiler veriyor. O yüzden şehir içi yoğun trafikte ben daha rahat ettim. Alışma süresi gibi bir sıkıntı çekmedim. Haa tabii bu motor gitmiyor demek değil, birinci viteste pati çekerek kalkıyor, 5 saniyede ikinci vitesin sonuna geliyorsunuz, motor 95 km ye yakın hıza ulaşıyor. 145 ile giderken yokuşta gaz açtım hızlanmaya devam etti. Bunlar zaten büyük cc'ye geçme nedenlerimiz. Kısaca, kullanımı çok kolay ama gaz ayarı önemli. Dikkatimi çeken bir konu da, Duke'ta gaz kolunu tek harekette dibe vurabiliyorken, bu motorda 2-3 tur bilek çevirmek gerekiyor, o yüzden zaten tepkileri çok daha yumuşak oluyor.
Bu 250 km'yi yaklaşık 5 saatte yaptım; otoban, yoğun trafik, viraj, bozuk zemin gibi bir çok koşulda denedim. Ciğeri büyük motor güzel bir şey zaten, yolda sürüş konforum düşük devirde gidebilmek ve daha sessiz olması nedeniyle epeyce arttı. Sele de daha rahat, diz kavraması Duke'ten iyi olsa da 600 lük motorlar kadar iyi değil, depo daha dar olduğu için. Virajları motor daha iyi dönüyor, ama lastiklerden emin olamadığım için pek zorlayamadım. Eski motorumda rosso II vardı, bundaki dunlop'lara ne kadar güvenilir bilemedim. Şile-Ağva arası orman yolları ıslaktı, ufak tefek kayıyor gibi hissettiğimden virajlarda çizgimi pek koruyamadım. Amortisörleri Duke'ten daha sert, bozuk zeminde daha fazla takur tukur ediyor ama idare eder yine de yol tutuşa katkısı nedeniyle kabul edilir. Sıkıntı yaşadığım iki konudan biri tabii oturuş pozisyonu. Açıkcası hiç belim ağırmadı, ben kesin ağırır diyordum, ama sırt bir yerden aonra "baba yeter, azcık da düz durmak istiyorum laan" diye bağırıyor. Onun dışında, çok yatık pozisyon değil tabii ama biraz da olsun yattığım için kollara yüklenmişim. Kollarım yoruldu bayaa. Kollara yüklenmeyince de belime yüklenmek durumunda kaldığımı farkettim. Bu pozisyon konusunda daha rahat edebilmek için yorumlarınızı bekliyorum. Diğer sıkıntı da sağ bileğimde oldu, ya daha fazla gaz kolu çevirmekten, ya da gidonun eğimli olması nedeniyle bileğimde huzursuzluk ve hafif ağrı oldu günün sonunda.
Son hız konusunda acemilik oldupundan fazla abanıp denemedim. Ama farettim ki 155-160 yaptıktan sonra hızlanma epeyce yavaşlıyor gibi. 160'da gaz kolu açıkken 2-3 saniye hiç hız artmadı mesela. Demek ki 180'lere çıkmak için bir ömür gerekir ama neyse, bu da gayet yeterli ve güzel şimdilik
Garip bir şekilde belli bir devirden sonra titreşim Duke'ten daha fazla gibi :S bacaklarımın arasında ve ayaklarımda titreşimi epey hissettim, aynalar da titriyor. Duke'te hiçbir zaman hissetmemiştim bunları. Ama 4 bin devirde öyle değil tabii, yağ gibi akıyor.
Vites geçişleri fena değil. Yüksek hızdan sıfıra düşerken peş peşe yapılan vites küçültmelerde zorlandım. Normal geçişlerde sıkıntı yaşamadım. Yalnız, vites göstergesi olmamasına alışamadım. Bir türlü hangi viteste olduğum aklıma yer etmedi. Artık zamanla olur diye umuyorum.
Neyse, günün özeti olarak gayet memnunum. Duke'ten sonra ilaç gibi geldi. Kolay sürüşü var. Hacim, güç tam kıvamında. Tork yüksek olması iyi, virajlı yollarsa 3. viteste 35-70 km arası vites değişmeden sürdüm. Duke'te bu imkansız, sürekli vites değişmek gerekiyordu.
Aklıma geldikçe yazarım daha...
sen daha alışamamışın motora 180 e çok rahat çıkıyor ama altlardan devirli gelmen lazım. bide 6 vitese hiç atma 170 e kadar gidiyor 5. vites. bende 380 km gündüz sürdüm. Vites devir oranların alışınca fena gidiyor. Bende ilk sürdüğümde senin gibi hissetmiştim ama karakteri farklı çözmen gerekiyor. 1 kere daha sürersem daha iyi yorum yapabilirim. DÜn 250 ile çıktım.
26100 nedir ya 24 bekliyorduk
defalarca yazıldı çizildi alacaksanız alın diye , geçmiş olsun artık.
Zamlar beklenendende bol keseden geldi.
500R ciler dikkat etsin yedek parçalarda da astronomik zamlar yapar bu kafadaki mantık. CBR500 ü bi yatırdın depo far sinyal karenaj 10.000 tl çıkartırlar allah muhafaza...
2015 modeller LED farlı, pardon badem gözlü oldu.... yok artık Lebraaaaam Jemes!
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...35197225/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...48161516/detay
Hatta Michael jordan, Lary Bırd diyorum. Bazı bayiler sallama konusunda NBA efsanelerini geçti.
hararet göstergesi yok dimi bu motorda benmi görmedim
Babama 2 hafta önce arabasını yenilemek için Passat bakıyoruz. Bayide 2015 passatlar tükenmiş 2016 zamlı fiyattan söylediler. Liste fiyatı giriş modeli 77.200 dü 80.800 oldu liste fiyatı dedi. 80 bin liralık arabaya 3800 tl zam geliyor yüzde 4.6 ya tekabül ediyor. 110-120 binlik dizel otomatiklerede fiyatı dahilinde bu yüzde 4.6 orandan zam yiyor
80 bin lik araba 3800 zam alırken 23 bin lik motor neredeyse aynı zamı alıp 3100 lira zam yiyor. Hondanın zammı yüzde 11.25 e denk geliyor. VW araba modellerine göre kıyaslayınca zam oranı 2.5 kat daha fazla
Milleti yemliyorlar...
Satışlar sektörde 2015 de yüzde 10 düşmüş. 2016 da yüzde 15-20 düşer. Azalan satışların karını motor fiyatlarını şişirerek müşteriden çıkarmaya çalışıyorlar. Zamların böyle abartı yapılmasının sebebi bu.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)