Öncelikle motordan fazlasıyla memnun olduğumu belirtmekle başlıyım. Bundan önce 23 bin km CBR125 kullandım kazada pert oldu sonrasında 500R'a geçtim 8000 kmdeyim. Hem genel olarak hem de CBR125'den sonraki tecrübelerimi aktarayım, ayrıca daha önce Inazuma ve Duke 390 da deneyimledim. Öncelikle bindiğinizde altınızda büyük bir makine olduğunu ve güçlü olduğunu hissettiriyor, deposu geniş, oturaklı, ağır. Oturuşu ve selesi konforlu. En iyi özelliklerinden birisi motorun yolda giderken son derece güven veriyor olması. Yolda ve virajlarda ok gibi dengeli ve sarsılmaz bir şekilde beni götürmesi. Suspansiyonları iyi kusursuz bir şekilde çalışıyor, yeni kasada ön arka ayarlanabilir olması güzel bi özellik ama ben beğendiğimden oynamadım. Frenleri iyi denebilir tam istediğiniz mesafede durdurur, ön arka abs ikisi de çok güzel çalışıyor. Gaz tepkisi yumuşak, kullanıcı dostu hata affeder bir motor, anormal ve sert tepkiler vermez istediğiniz neyse o kadar gider. Güzel bakılırsa uzun yıllar kullanılacak bi motor ki ben öyle düşünüyorum. Imkanım olursa yurtdışı turları yapmak istiyorum bu motorla. Fazla apaçiliğe gelecek bi motor değil abs olduğu için stoppie yapılmaz. Teker biraz çalışılıp yapılabilir ama dikkatli olunması gerek ağır bir motor(195 kg). Çok güzel yanlar o açıdan iyi
Yakıt tüketimi uzun yol sabit hızlarda 70 80 km hızlarda denediğimde 2.8-2.9 litre civarında 110-120 kmh civarında yaklaşık 3.5 litre 130-140 civarı hızlarda giderseniz 3.9-4 litre yakıyor, 160-170 üzerinde 5 litre civarları mümkün(500km lik uzun yolda denedim). Şehir içi normal kullanımımda 3-3.5 agresif kullanımlarda 4-4.5 litre civarı yaktırıyorum, tüketim değerleri böyle bi motor için çok iyi. Dörtlüsü ve selektörü olması da güzel, yeni kasada depo kapağı da elde kalmıyor
Motorda eksi olarak gördüğüm vites göstergesi olmaması. Hangi viteste olduğunu fazla hissetmiyor motorun bütün vitesleri motoru çok iyi yürütüyor 6. viteste 60 70 den alıp çok kısa bi sürede top speede gidebiliyorsunuz. Yeni kasada aksesuar tedarik eksiği var Türkiye için, örneğin Avrupa ve Amerikada puig var ancak burda arasanızda yok. Aliexpresste bile takoz bulamadım uzun bir süre, özel üretim yeni eklendi sipariş ettim gelicek. Hız konusu insanların kafasını kurcalıyor ona ayrı değineceğim.
Bu motor öncelikle A2 ehliyet motoru bu da demek oluyor ki gücü 48 bg ile sınırlı. Şuan bu kategoride güç/ağırlık oranı en iyi olan Ninja 400 bile zar zor 200 leri görüyor. Bu motor yavaş gibi lanse edilse de yeni çıkan Ninja 400'den sonra a2 deki en torklu ve en hızlı motor denebilir. Motor 8500 devir çeviriyor bütün devirleri dolu. 0'dan 100'e 5 saniye kadar kısa bir sürede çıkıyor bu alet ve bayır aramadan son hızı 188 i bulabiliyor. Bayır aramadan diyorum çünkü R25 için bayır aşağı 190 yapıyor diyip karşılaştıranlar gerçekçi konuşmuyorlar. R25 160-170 in üstüne çıkması için güzel bir bayır ve en az 1 dakikaya ihtiyacı var. Duke 390 da CBR 500R da azımasanamayacak kadar güçlü ve hızlı motorlar. Yani klavyede konuşanlar asfaltta kafa tutamıyorlar anlayacağınız. Bu muhabbetten dolayı benim de R25' e karşı alerjim oluştu zaten sormayın gitsin.
Umarım hem sizin için hem forumda merak edenler için bilgilendirici olmuştur. Merak ettiğiniz sorular olursa sorabilirsiniz.