Honda CBR 500R Kullanıcıları/Bılgı Paylasım Baslıgı
Reklamlar
-
DraggerSups adlı üyeden alıntı
2014 Cbr500R sahibi olarak bir sorum olacaktı. Doğru biliyorsam bizim motorlarda recall var. Dün itibari ile honda servisinde teyit ettirdim. Şamandırada sensörde bir sıkıntı varmış galiba. Ek olarak benim arka dişlim 43 diş. İlk sahibi 1 diş büyütmüş. TripA 2500km'ye ulaştı gün itibari ile. Ave' ise 5.5lt olarak duruyor. Günlük 70Km çok rahat kullanıyorum. İzmir Karşıyakadan Bucaya gidip geliyorum hergün. Ve bu hafta itibari ile benzin 5.41 ve 30 tl'lik benzin 3 gün rahat rahat gidiyor. Tüketim bu iken göstergede 5.5 görmem aklımda 2 soru canlandırdı; acaba şamandıra yanlış bilgi mi veriyor yoksa dişli büyük olduğundan ölçüm mü yalış? Tabi bir de ek olarak dişlinin 43 olması acaba haddiden fazla km saymasına sebep olur mu? Bir başvurayım size dedim.
Tüketim gösteriminin şamandıra ile alakasının olduğunu sanmıyorum.
Enjeksiyonlu motorlarda, silindire gönderilen her karışımda enjektörden geçen benzin miktarı bellidir.
Miktar toplanır, yapılan km. ile karşılaştırılıp gösterilir.
--
Km. bilgisi genellikle ön tekerden alınır. ABS varsa, ABS sensöründen bilgi alınır. Çok emin değilim.
Reklamlar
-
Göstergem ile tüketimim birbirine uymuyor. 2 yılı aşkın süredir de sürüyorum, hani ölçümde de hata yapmadığıma eminim. Hala aklımda sorun. Ek olarak bugün Honda servise gittim. Yağ filtresi almaya. 3 ay önce 36 tl olan filtre şimdi 50 tl olmuş. Balata fiyatı sordum, Stock balatalar 260-240 tl toplamda 500tl dediler ağzımı yerden elimle topladım. EBC'lerin çifti kabaca 350tl yapıyor. Ya ferodo ya da EBC almayı düşünüyorum. Bu konuda ne dersiniz?
-
Bana sorduysanız, ben de YBR var.
CB'ler hakkında bir bilgim yok.
Ama EBC iyidir diye duyuyorum.
-
DraggerSups adlı üyeden alıntı
Göstergem ile tüketimim birbirine uymuyor. 2 yılı aşkın süredir de sürüyorum, hani ölçümde de hata yapmadığıma eminim. Hala aklımda sorun. Ek olarak bugün Honda servise gittim. Yağ filtresi almaya. 3 ay önce 36 tl olan filtre şimdi 50 tl olmuş. Balata fiyatı sordum, Stock balatalar 260-240 tl toplamda 500tl dediler ağzımı yerden elimle topladım. EBC'lerin çifti kabaca 350tl yapıyor. Ya ferodo ya da EBC almayı düşünüyorum. Bu konuda ne dersiniz?
Face sayfasında bu konu konuşuldu hatırlamıyorum ama galiba ebc sinterli tavsiye ediliyor.
İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.
If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.
-
EBC ama hangisi?
EBC oem karşılığı standart diskler de üretiyor, yüksek performanslı diskler de. Standart karşılığı bir disk için daha fazla para vermeye pek gerek yok. Ben dümdüz disk disk yazmışım tabi, balata için de geçerli aynısı.
-
12 Kasım 2017, 13:33
#466
killingroad adlı üyeden alıntı
EBC ama hangisi?
EBC oem karşılığı standart diskler de üretiyor, yüksek performanslı diskler de. Standart karşılığı bir disk için daha fazla para vermeye pek gerek yok. Ben dümdüz disk disk yazmışım tabi, balata için de geçerli aynısı.
KMA'yı aradım sordum. CBR500 için yarı sinterli FHA serisini tavsiye etti. Ön-arka 220tl tutuyor. Sİnterli ile yarı sinterli arasındaki farkı, yüksek cc motorlarda daha net anlarsınız sizde pek fark yapmaz dedi çalışan.
Tam olarak; FA196V Ön balata - FA140V arka balata
-
26 Kasım 2017, 03:03
#467
-
29 Kasım 2017, 23:10
#468
Bugün Honda Bayisi aradı
"Yakıt pompası şamandırası" ücretsiz değişimi için gelmemi istediler.
Sanırım tüm modellerde sorun varmış.
-
17 Aralık 2017, 12:38
#469
Arkadaşlar merhaba ben de yeni aldım 2015 model 1 hafta oldu. Motorun bütün özelliklerine hasta oldum.sadece ön frenler bana biraz kötü gibi geldi aksine arka ise çok güzel. Benim gibi düşünen varmı yada benimkindemi bi problem var. Birde çelik fren hortumu ile değiştirmek istiyorum önü bana nekadara patlar bilgisi olan varmı acaba?
-
İbrahimfaruk adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba ben de yeni aldım 2015 model 1 hafta oldu. Motorun bütün özelliklerine hasta oldum.sadece ön frenler bana biraz kötü gibi geldi aksine arka ise çok güzel. Benim gibi düşünen varmı yada benimkindemi bi problem var. Birde çelik fren hortumu ile değiştirmek istiyorum önü bana nekadara patlar bilgisi olan varmı acaba?
benim de hosuma gitmiyor fren. gerci 2017 model benimki ama aynidir diye tahmin ediyorum frenler. degistirdiniz mi celik hortumlarla, bir fark yaratti mi merak ettim.
-
03 Şubat 2018, 19:12
#471
Merhaba arkadaslar,500r ile uzun kmler yapan var mi?
Suan 40bin kmde,bakimlari duzenli yapilmis bir cbr500r takip ediyorum ama kmden dolayi biraz temkinliyim.Fiyat tabiki az kmlilere gore daha ucuz ama o fiyatada dominar,nk400 gibi 0 modeller de var.
-
03 Şubat 2018, 23:09
#472
HyperXCrossfire adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaslar,500r ile uzun kmler yapan var mi?
Suan 40bin kmde,bakimlari duzenli yapilmis bir cbr500r takip ediyorum ama kmden dolayi biraz temkinliyim.Fiyat tabiki az kmlilere gore daha ucuz ama o fiyatada dominar,nk400 gibi 0 modeller de var.
Bende 24bin'de 2016 CB500F var. Uzun km sayılmaz ama olsun.
10bin km'dir bende. Şimdilik en ufak bir sıkıntısı yok.
Ağır bakıma geçen hafta girdim. Subap ayarı yapmadılar, gerek yok dediler. Bana biraz uçuk gelse de, "CB/CBR500'lerde 80-90 binlere kadar kolay kolay gerekmez" dediler.
Dominar tek silindir, NK400 de şimdilik belirsiz. İkisinin de servisleri vasat. Hem ikisi de naked zaten, supersport düşünüyorsanız alakaları yok.
-
04 Şubat 2018, 13:22
#473
HyperXCrossfire adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaslar,500r ile uzun kmler yapan var mi?
Suan 40bin kmde,bakimlari duzenli yapilmis bir cbr500r takip ediyorum ama kmden dolayi biraz temkinliyim.Fiyat tabiki az kmlilere gore daha ucuz ama o fiyatada dominar,nk400 gibi 0 modeller de var.
Bu motorun atası cbf500 ilk tr ye geldiğinde bakımları Honda da olmak kaydı ile 500 bin km Honda motor garantisi vermişti yanlış okumadın 500 yüz bin km .
Bu motor için 200 bin km hiç bir şey , düzgün bir adam kullanmış ise ,
Adam zir zoptur adam sürekli teker falan yapmıştır sürekli birinci ikinci vites kesicide kulanmıştır o zaman 30 bin km sıkıntı tabi.
Cb500f aynı motor blogu var onda ilanda 180 bin km de vardı şirket motoru (kurye) imiş bakımları Honda da yapılmış şaseden hondaya sorgulatmıştım sadece sarf malzemeler degişmiş, balatalar , sıvılar , lastik zincir gibi ,
Sorunun şu olur ucuz alırsın ucuz satarsın km den ötürü . 70-80 bin km'ye geldiğinde sen benim motor neden ucuz gidiyor hiç bir şeyi yok demiyecek isen alınır .
Tr de km artınca malesef fiyat ciddi düşüyor başka bir derdin olmaz
-
20 Şubat 2018, 22:43
#474
Bende 2014 model 6200 km'de tricolor aldım.Tanıdığım bi galerici ağır kazalı olarak alıp kendi toplamış.16.500'e ucuz aldığımı düşünüyorum.
-
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Bende 2014 model 6200 km'de tricolor aldım.Tanıdığım bi galerici ağır kazalı olarak alıp kendi toplamış.16.500'e ucuz aldığımı düşünüyorum.
Hayirli olsun gule gule kullanin
-
01 Nisan 2018, 01:46
#476
Merhaba Forumdan Motosikletini satmak İsteyen var mı? cb500f de olabilir. iyi forumlar
-
05 Nisan 2018, 20:48
#477
Dönüp dolasip bu motora geliyorum arkadas )
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:32 ----------
srknsnyz adlı üyeden alıntı
Dönüp dolasip bu motora geliyorum arkadas
)
35.100 tl olmus sifiri..
-
06 Nisan 2018, 20:24
#478
400 km'dir bu motora biniyorum.Her şeyinden çok memnunum ama 2-3 sorunum var.Anahtar deliği olduğu yerde döndürebiliyorsun.Anahtarı girmesini zorlaştırıyor.Ayrıca gidonu kitleyemiyorum.Ne kadar uğraşsam da dönmüyor kilit.1-2 kişide daha duymuştum yabancı forumlarda bu kilit sorununu.Yardım edebilecek var mıdır?
-
06 Nisan 2018, 20:33
#479
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Ayrıca gidonu kitleyemiyorum.Ne kadar uğraşsam da dönmüyor kilit.1-2 kişide daha duymuştum yabancı forumlarda bu kilit sorununu.Yardım edebilecek var mıdır?
Benim motorda da vardı bu dert. İlk başlarda kilitlemek, kilidi açmak zorlaşmıştı. Sonra daha da zorlaştı, kontağı çeviremez olmuştum. 1-2 dakika uğraştırdığı oluyordu.
Delikten içeri WD40 sıkmıştım, düzeldi.
Ama önerilen yöntem bu değildir. WD40 toz toprak toplar ve tekrar kötüleşir.
İşin doğrusu, grafit tozu kullanmak. Motorcyclist Magazine alternatif olarak kurşun kalem tıraşlamayı öneriyor.
Kuru yağlar da kullanılabilirmiş.
Dönme işini bilmiyorum.
-
06 Nisan 2018, 20:37
#480
pea adlı üyeden alıntı
Benim motorda da vardı bu dert. İlk başlarda kilitlemek, kilidi açmak zorlaşmıştı. Sonra daha da zorlaştı, kontağı çeviremez olmuştum. 1-2 dakika uğraştırdığı oluyordu.
Delikten içeri WD40 sıkmıştım, düzeldi.
Ama önerilen yöntem bu değildir. WD40 toz toprak toplar ve tekrar kötüleşir.
İşin doğrusu, grafit tozu kullanmak. Motorcyclist Magazine alternatif olarak kurşun kalem tıraşlamayı öneriyor.
Kuru yağlar da kullanılabilirmiş.
Dönme işini bilmiyorum.
Bi deneyeceğim.Off'dan On'a çevirmek de bi dert zaten.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)