Honda CBR 500R Kullanıcıları/Bılgı Paylasım Baslıgı
Reklamlar
-
28 Haziran 2017, 11:39
#441
Merhaba arkadaşlar,
yaklaşık 3 hafta önce msx 125 aldım, motor çok güzel ama ivlenmesi ve son hızı kötü şehir için sakin kullanım için ideal ama e5'e falan çıkınca çok yavaş kalıyor seri değil, o yüzden abs'li olan başka motorlara baktım honda'dan başka markalara geçmek istemiyorum henüz ve abs'li olupta A2 ehliyete uyan şuan en mantıklı motor cbr500 hergün gaziosmanpaşa'dan bostancıya geliyorum gidiş-geliş toplam 70 km sizce çok masraflı olur mu bana yakıtı ve servis maliyetleri? Tavsiye ediyor musunuz? henüz 1000 km'deki msx'i satıp cbr500 mantıklı mı ?
Reklamlar
-
28 Haziran 2017, 21:02
#442
UzunMühendis adlı üyeden alıntı
Ben de bir 2017 500R alarak aranıza katıldım. Motor gerçekten güven veriyor test ettiğim hiç bir 250 lik veya 300 lük motora benzemiyor hakikaten bayıldım.
Hayırlı olsun Güle güle kullanın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------
developer37 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
yaklaşık 3 hafta önce msx 125 aldım, motor çok güzel ama ivlenmesi ve son hızı kötü şehir için sakin kullanım için ideal ama e5'e falan çıkınca çok yavaş kalıyor seri değil, o yüzden abs'li olan başka motorlara baktım honda'dan başka markalara geçmek istemiyorum henüz ve abs'li olupta A2 ehliyete uyan şuan en mantıklı motor cbr500 hergün gaziosmanpaşa'dan bostancıya geliyorum gidiş-geliş toplam 70 km sizce çok masraflı olur mu bana yakıtı ve servis maliyetleri? Tavsiye ediyor musunuz? henüz 1000 km'deki msx'i satıp cbr500 mantıklı mı ?
Bende ilk çan çin çon motorumu 3 yıl kullandıktan sonra Honda motor almıştım. motorumda bir sorun vardı ve sorunu inatla çözmemesi yüzünden mahkemeye verip acayip soğumuş ve satmıştım. Hondamı?, asla derdim ama yine dönüp dolaşıp Hondaya döndüm
Neden anlattım hikayemi bilmiyorum ama Honda keyif onda
Hafta içi işe git gel 33km sürüyorum. 102 kiloyum ve kontrol elinde, basa basa gidersen 4.8lt/100km yaktırdım sakin devrinde kullanınca 3.8lt/100km kadar düştü. Uzun yol sakin kullandığımda 3.3/100km kadar düştü (kilonuza göre +/- değişir).
Bakımlar: ilk 1000km 127tl, 6000km bakımı 202tl, 12000km bakımı 200tl ödedim.
Kendi motorum üzerinden anlatayım ağır bakımı 24000km'de olacak.
Değişecek parçalar zincir dişli takımı, 2 adet buji, 3x1 Lt yağ, yağ filtresi ve hava filtresi değişecek. Eğer fren balataları bitmiş ve değişmesi gerekiyorsa rakam artabilir. Orjinal parçaları ile değişirse 1000+ tutabilir zamanı gelince bakacağız.
Vitesli kullanacak ve markası Honda olacak, tipi de yakışıklı agresif olacak, şehir içinde hızlı ve atik olacak, gazı açtığın zaman seni şımartacak, yakıtı 250cc makineler gibi yakacak, sicakta soğukta tek marşta çalışıp sorun çıkartmayacak makine CBR500R tavsiye ederim .
Hafta sonları motorunla yol yapmayı seviyorsan (kamp,geziler,gurup turları vs.) Endro motor seviyorsan bol aksesuar seçenekleri ile Nc750X Tavsiye ederdim ama A2 ehliyeti ile uyumsuz.
-
28 Haziran 2017, 21:10
#443
UzunMühendis adlı üyeden alıntı
Ben de bir 2017 500R alarak aranıza katıldım. Motor gerçekten güven veriyor test ettiğim hiç bir 250 lik veya 300 lük motora benzemiyor hakikaten bayıldım.
hayirli olsun kaca aldiniz acaba?
-
30 Haziran 2017, 12:01
#444
Cevabın için teşekkürler pocemonmutlu
Senin söylediklerin beni biraz düşündürdü çünkü hergün uzunyol yapıyorum km çabuk artıyor bende ve süreklide böyle bakım masrafları çok gelebilir, 1 ay sonra honda test günleri var orda cbr500 olucakmış bayiye gidip kayıt yaptırdım gidip orda test edicem eğer performansı gerçekten tatmin ederse alabilirim
-
30 Haziran 2017, 14:31
#445
-
01 Temmuz 2017, 13:59
#446
linkinpark20 adlı üyeden alıntı
hayirli olsun kaca aldiniz acaba?
Hocam 2017 1800 kmde egzosu da devil güzel bir egzos özelden yazarım şimdi
-
01 Temmuz 2017, 14:52
#447
trancexp adlı üyeden alıntı
çok az da olsa inazuma kullandım. senin yerinde olsam ikisini mukayese etmezdim. cbr250 mi inazuma f mi diye mukayese ederdim. Cbr ın gidonunu yükseltebilirsin ek bir maliyet- aparat gerekmeden. Hem daha az yakar hemde daha seri gidersin. yedek parça ve ikinci elinde avantajın olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:19 ----------
Arkdasım ben işe 250r la gidip geliyorum tiger takılı inan 500ü aramıyorum o ses adama yetiyor. 500 ü egzoz gelince çıkarcam artık. Uygun fiyata geldi hemen aldım 500r ı 5 ayda 1200 km belki yaptım. 250 ile 6.000km oldu. Havalar iyi gitse 10.000 olcak. ayda 2.000 temiz benim.
Hocam konu dışı belki ama 250R için gidon yükseltme işini nasıl yapıyoruz.
(bu arada 250r dan sonra bütçem uygun olursa nc700 düşünüyordum ancak 500r da listeme girdi. İnşallah önümüzde ki dönemlerde bütçe problemi yaşamazsam ciddi ciddi düşünüyorum. 500r yakıt olsun şehiriçi durumu olsun beni cezbetti.
-
02 Temmuz 2017, 09:57
#448
pocemonmutlu adlı üyeden alıntı
Rica ederim
Motorun garantisi bozulmaması için bakımları yetkili serviste yaptırmak zorunda kalıyoruz, bundan dolayı fiyatlar yüksek çıkıyor malesef.
CBR650f alacaktım ama %80 şehir içi işe git gel ve %20 gezmeye baktım işletme giderleri çok 2 silindir candır dedim ve CBR500R aldım. Gerçekten memnun kaldım makineden.
https://i.hizliresim.com/8d144A.jpg
Scooter tadında kullanınca ortalama tüketim iyice düştü valla
Aynen valla basıyorum da basıyorum ama 3.5 geçmiyor cok acayip makine ya :D
-
02 Temmuz 2017, 16:11
#449
motorunu satmayı düşünen ve malum sitede ilanı olmayan var ise özelden yazabilir. Nc'mi sattım, cbr 500'lere bakmaya başladım.
satmaya niyeti olan var ise görüşebiliriz.
-
04 Ağustos 2017, 21:55
#450
Arkadaşlar merhaba. Bir sorum olacak sizlere. 2017 model bir cbr 500 r aldım güngör motordan. Motor koruma takozu takmak istiyorum ama piyasada satılan örnekler pek iç açıcı değil. Ara parça kullanmayı gerektiren, cbr 250r için üretilen ürünler genelde. Bu durumun da bir zafiyet yarattığına dair bilgiler edindim. Motoru Korumak bir yana şasiye iştiraklenen bir aksesuar olması sebebiyle motora daha büyük zararlar verebileceğine dair şüpheler oluştu zihnimde. Honda orijinal bir koruma takozu üretmiyor malum. 1000 rr için bile üretmiyorlar. Bana bu konuda öneride bulunabilecek olan bir arkadaşım var mı? Puig marka bir koruma takozu buldum ama fiyatı çok geldi açıkçası. Şimdiden tşk eder, keyifli sürüşler dilerim.
-
05 Ağustos 2017, 19:40
#451
-
05 Ağustos 2017, 21:50
#452
emretanerc adlı üyeden alıntı
Egzoz önericek var mı ?
Bulabildiğin en ucuzu şeklini beğendiğini al.Paralel çift silindir motorların hepsinin sesi aynı çıkıyor
-
08 Ağustos 2017, 10:34
#453
Merhaba. 2017 Model bir CBR500R ile aranıza katılmış bulunuyorum. Ankarada yaşıyorum ve motoru Eskişehir'den aldım. Motoru sürerek Ankaraya getirmek istiyorum ama rodaj konusu kafama takılıyor. Kullanım klavuzundaki rodaj bilgisi bana hiç yeterli gelmedi. Sadece 500 km için ani hızlanmalar ve tam gaz kalkışlardan, sert frenlemeden ve hızlı vites küçültmekten kaçınından başka birşey yazmıyor. Ne devir aralığı, ne de başka birşey. Bir yandan da koca Honda yalan söyleyecek değil ya diyor insan. Ankara-Eskişehir arası yaklaşık 250 kmlik mesafe gideceğim. Rodaj için tavsiyelerinizi alabilir miyim? Bir de teslim alırken bilindik kontroller haricinde özellikle şuna bak orada vızırdama burada cızırdama oluyor diyeceğiniz bir yeri var mı? Teşekkürler.
-
04 Eylül 2017, 13:26
#454
Rodaj o kadar önemli değil şahsen ben alsam şu anda tabi ki top speed denemem ama basarım yani.
-
07 Eylül 2017, 00:17
#455
Arkadaşlar benimde bir sorum olacak
Ara geçiş motoru olarak cbr500r düşünüyorum ama benim merak ettiğim konu satışı. Kolay satabilir miyim bilgilendirirseniz sevinirim Teşekkürler
-
-
Ascargon adlı üyeden alıntı
Merhaba. 2017 Model bir CBR500R ile aranıza katılmış bulunuyorum. Ankarada yaşıyorum ve motoru Eskişehir'den aldım. Motoru sürerek Ankaraya getirmek istiyorum ama rodaj konusu kafama takılıyor. Kullanım klavuzundaki rodaj bilgisi bana hiç yeterli gelmedi. Sadece 500 km için ani hızlanmalar ve tam gaz kalkışlardan, sert frenlemeden ve hızlı vites küçültmekten kaçınından başka birşey yazmıyor. Ne devir aralığı, ne de başka birşey. Bir yandan da koca Honda yalan söyleyecek değil ya diyor insan. Ankara-Eskişehir arası yaklaşık 250 kmlik mesafe gideceğim. Rodaj için tavsiyelerinizi alabilir miyim? Bir de teslim alırken bilindik kontroller haricinde özellikle şuna bak orada vızırdama burada cızırdama oluyor diyeceğiniz bir yeri var mı? Teşekkürler.
rodaj genel olarak tüm modellerde toplam devirin yarısının üzerinde sürekli kullanmayın der. yani kesici 10 binde devreye giren bir motorda 5bin devrin üzerinde sürekli kullanmayın derler... ama kim ne derse desin şehir içi ağırlıklı rodaj daha iyidir. çünkü her viteste farklı devirlerde sürmek tüm parçaların birbirine uyum sürecinde önemlidir. uzun yolda 6 ya atıp 4bin devirde 100km gitmekten çok daha iyi bir rodaj olur.
-
ozzzzz80 adlı üyeden alıntı
rodaj genel olarak tüm modellerde toplam devirin yarısının üzerinde sürekli kullanmayın der. yani kesici 10 binde devreye giren bir motorda 5bin devrin üzerinde sürekli kullanmayın derler... ama kim ne derse desin şehir içi ağırlıklı rodaj daha iyidir. çünkü her viteste farklı devirlerde sürmek tüm parçaların birbirine uyum sürecinde önemlidir. uzun yolda 6 ya atıp 4bin devirde 100km gitmekten çok daha iyi bir rodaj olur.
Motosiklet profosörü konuşmuş. Sen rodajdan ne anlwrsin ki? Hayatinda kac tane sifir motosiklet aldin rodaj yaptin?? Sehir içi rodaj daha iyimiş miş.... Devamli fan acsin, surekli dur kalk yap,yokusta zorla sonra o motordan hayir bekle. İnsanlari yalan yanlis fikirlerinizle yaniltmayin, bu isler fikir yurutmeyle olmaz, burasi felsefe forumu degil. Bilginizmi var, yoksa fikrinizmi? Bilgi olmadan fikir yurutulmez. Rodaj uzun yolda mumkunse serin havada yapilir. Zaten rodaj kavramini bilen kisi surekli ayni viteste ayni devirde surmez motosikletini. Devir degistirir,kompresyon dekompresyon yaptirir. Vites degistirir..vs
Sacma sapan fikirlerinizi kendinize saklayin.
-
New Shamy adlı üyeden alıntı
Motosiklet profosörü konuşmuş. Sen rodajdan ne anlwrsin ki? Hayatinda kac tane sifir motosiklet aldin rodaj yaptin?? Sehir içi rodaj daha iyimiş miş.... Devamli fan acsin, surekli dur kalk yap,yokusta zorla sonra o motordan hayir bekle. İnsanlari yalan yanlis fikirlerinizle yaniltmayin, bu isler fikir yurutmeyle olmaz, burasi felsefe forumu degil. Bilginizmi var, yoksa fikrinizmi? Bilgi olmadan fikir yurutulmez. Rodaj uzun yolda mumkunse serin havada yapilir. Zaten rodaj kavramini bilen kisi surekli ayni viteste ayni devirde surmez motosikletini. Devir degistirir,kompresyon dekompresyon yaptirir. Vites degistirir..vs
Sacma sapan fikirlerinizi kendinize saklayin.
çok fazla ve gereksiz asabi konuşup ters laflar etmişsin? hayırdır kim kızdırdı seni bu kadar? sen kendini tanıt o zaman ne derece uzmansın bu konuda? engin bilgilerinin kaynağından ve tecrübelerinden bahsette bizde öğrenelim.
-
2014 Cbr500R sahibi olarak bir sorum olacaktı. Doğru biliyorsam bizim motorlarda recall var. Dün itibari ile honda servisinde teyit ettirdim. Şamandırada sensörde bir sıkıntı varmış galiba. Ek olarak benim arka dişlim 43 diş. İlk sahibi 1 diş büyütmüş. TripA 2500km'ye ulaştı gün itibari ile. Ave' ise 5.5lt olarak duruyor. Günlük 70Km çok rahat kullanıyorum. İzmir Karşıyakadan Bucaya gidip geliyorum hergün. Ve bu hafta itibari ile benzin 5.41 ve 30 tl'lik benzin 3 gün rahat rahat gidiyor. Tüketim bu iken göstergede 5.5 görmem aklımda 2 soru canlandırdı; acaba şamandıra yanlış bilgi mi veriyor yoksa dişli büyük olduğundan ölçüm mü yalış? Tabi bir de ek olarak dişlinin 43 olması acaba haddiden fazla km saymasına sebep olur mu? Bir başvurayım size dedim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)