ikinci el almış oldugunuz motorun öncelikle baştan aşagıya bakımlarını yaptırın öyle binin
yagını 10 40 yarı sentetik bir yag ile degiştirin.850 gr alır.
motorun hava filitresini iyi yada kötü diye bakmadan hemen degiştirin bu çok önemelidir. yaglı hava filitresi kullandıgı için yaga yapışan tozların hava deliklerini tıkadıgı ve gözeneklerin azalması sonucu motor tam performans saglamadığı gibi çok yakıt harcamanıza sebep olur.25 ile 30 tl arasıdır.
motorun hava filitresi altında kayış ve aktarım organları vardır. sizden önceki arkadaşın bu motou nasıl kullandıgını bilemeyiz. bu yüzden bu kısım açılıp parçaların kontrol edilmesi lazımdır.burada bilyalar var 6 adet bu parçaların da 15 bin gibi degişimi yapılması motorun yag gibi titreşimsiz kalkmasını saglar.
burdaki resimin solundaki kısım sökülüp bilyaları degiştirirseniz kalkışta pürüssüz bir kalkış yapabilirsiniz bu bilyalar sadece kalkışı düzenlemektir. amacı yoksa degişmesede 40 bine kadar kullanan var.bu baga yada agırlık seti diyede tarif edilen bilyaların agırlıkları önemlidir. joyridenin agırlık setleri 80 gr civarındayken sym hd 200 ün 100 gr dır. bunu alırken satıcıı firmaya belirtmekte fayda vardır. eger 80 gr lık baga takılırsa motor tek tekere kalkar ama son sürat azalır.kendi abagalarını takmalısınız.
kayışın durumu nasıldır bilemiyorum. ama kayışı ters tarafa dogru kıvırınca çatlaklar oluşmuşsa 20binde degişmesinde yarar var.
bu bakımı yaptıktan sonra eski sahibinden de ögrenerek motor içi antifiriz suyunu karıştırmış mı degiştirmiş mi diye bakmakta fayda var.
bu bakımlarıda yaptıktan sonra tekerleklerine geçmek istiyorum tekerlekleri duro markadır ve serttir. kayma egiliminde bulunabilir. biraz viraj severim akrasif kullanırım derseniz. metzeller marka öneriririm ön firen balatasını da kontrol ediniz. arka disk ise orayıda kontrol ediniz kampana ise bakmaya gerek yok çünkü kampana firen 50 binde bitiyor
bundan sonra istediginiz kadar binebilirsiniz saygılar