Sym Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
bana aldıgım zaman ılk yag degısımının 1000 km de olacagını soylemıslerdı. bugun kullanım kıtapcıgını ıncelerken ılk yag degısımının 300 km'de olması gerektıgı yazdıgını gorunce tereddutte kaldım ve ıstanbul - k.adası - denızlı servıslerıne bu olayı sordum. hepsı 1000 km. dedıler. kıtapcıkta ılk 300 km'de degısmesı gerektıgı yazdıgını soyleyınce bu kez ıstanbul ılk 300 ve 1000 km arasında yapılabılecegını soyledı. 300 ve 1000 arasında tam 700 km var. nıye bu konularda tum servıslere gereklı ve dogru bılgı verılmıyor anlamak mumkun degıl. bu araclar ıthal edılırken aslında turkce kullanım kıtapcıkları bastırılmak zorunda. herkes ıngılızce bılmıyorkı okuyup neyın ne oldugunu ogrensın. butun bu gelısmelerden yag degısımıden sonra (550 km.'de degıstırdım) bır sonrakı bakıma ne zaman gelecegımı sordum servıste bana kıtapcıkta ne yazıyor abı dıye sordu !!!! ben 1000 km sonra deyınce o zaman gelırsın dedıler. bıldıgım kadarıyla suzukı sym grubuda dahıl olmak uzere yenı modeller konusunda tum servıslerını bılgılendırmek ıcın daha bır hafta once ıstanbulda bır semıner verdı. buna ragmen boyle onemlı konuların servısler tarafından yalan yanlıs uygulanması ınsanı gercekten tereddutte bırakıyor. dıger sym kullanan arkadaslar ılk yag degısımlerını kac km'de yaptılar acaba ??
Reklamlar
-
Arkadaşlar şu motorlarınızla resim filan ekleseniz nasıl olur? Benim Kawa'yı satıp bi tane bunlardan alsammı diye düşünüyorum. Araba aldımda artık motosiklete hobi maksatlı bineceğim.Ne dersiniz? Üzülürmüyüm,pişman olurmuyum?
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
Voyager dostum öncelikle, diğer başlıkta rodaj ile ilgili gönderdiğim postta mutlaka kullanma klavuzunu okuyun ve ona göre davranın demiştim.
Ayrıca türkçe kullanım klavuzu ve garanti belgesini satın aldığın yer kaşeleyip imzalayıp vermek zorunda. Sana hizmet veren servisi bu bilgisizliğinden dolayı mutlaka Motana'ya (suzuki türkiye aslında) şikayet et.
Suzuki ve Motana servisler müdürü Ali bey
Telefon: 0212 232 95 74
email:info@motana.com.tr
Nitekim kullanma klavuzunda da açıkça belirtildiği gibi ilk yağ değişim kilometresi 300'dür. Daha sonraki yağ değişimleri her 3000km. Ayrıca göstergende yağ değişim zamanının geldiğine dair lamba yanacaktır. 10w 30 sentetik yağ tavsiye edilen yağlama yağıdır.
Ayrıca 300 bakımında yapılması gerekenler;
Fren ve amortisör kontrolu (amortisörler yumuşak, sert ve medium olmak üzere üç ayarlıdır kendi keyfine ve kullanımına göre servise belirtip ayarını yaptırman gerekiyor, fabrika çıkışı mediumdur.)
Lastik hava kontrolü, ayrıca şikayetin varsa bunları düzeltmekle de yükümlüdürler.
Ardından 1000 km. bakımına gideceksin
1000 bakımında yağ değişmeyecek ancak;
Valf (sübap) ayarları (fabrika çıkışı oldukça sıkı oluyor)
Hava filtresi temizliği ve kontrolü
Fren mekanizmaları kontrolü, amortisör kontrolü, lastik hava basınç kontrolü en can alıcıları, yine şikayetin olursa onu çözmek durumundalar.
Servis ile ilgili herhangi bir memnuniyetsizlik, ilgisizlik, yanlış müdahale gibi durumlar söz konusu olursa direk olarak yukarıda verdiğim numarayı ara mutlaka ilgileneceklerdir.
Kullandığınız ürünü iyi tanıyın, özellikle canınızı emanet ettiğiniz motorlu araçları....
Suzuki ile veya motanayla herhangi bir ilgim yada alakam yoktur. Sadece bilinçli tüketici olmaya çalışıyorum hepsi o kadar.
-
Resim Isteyen Arkadaslar Icin Gonderiyorum
resim maalesef cok kucuk cıkıyor. kusura bakmayın.... ısteyen arkadas olursa ozel maıllerıne orjınal resımlerı gonderebılırım...
resım gondermeyı bır kez daha denıyorum ınsallah bu sefer olur
umarım bu sefer gonderebılecegım
-
arkadaşlar bendede gts 250 var banada 1000 km de gittim ilk bakıma bana gerek yok dediler.herneyese benim motorda bi ara çok yakmaya başlamıştı meyerse hava filtresi tıkanmış bundan sonra sık sık temizletmeye gayret gösteriyorum hem performan hemde benzin bakımından gerekli.ama gerçekten çok güzel motor harika yani.bence 250 cc liklerin en güzeli kendi motorum die sölemiyorum ama yolda gördüpğüm diğer 250 cc lik motorların sahipleriylr konuştum(daelim s2,kymco 250vb)hepside çok beyeniolar ve pişman olular.gerçektende fotolardan değilde yakından baktığınızda motor çok harika ve kaliteli duruo.ama gts 250 de sınırlandırma varmış 130 da galiba doğrumu.bide siz en son kaç bastınız merakımdan soruorum.böle bol bol sohbet ederiz artık.
a5rkadaşlar msn de konuşabiliriz adresleri verelim bence.benimkini yaıım x-man_1907@hotmail.com
-
merhaba gropsy , mesajlarını okudum ve anladıgım kadarıyla motorundan memnunsun. bende yenı bır gts 250 kullanıcısı olarak ıyı bır secım yaptıgımı dusunuyorum. yanlız 550 km.'de bır talıhsızlık yasadım ve mars motoru takılı kaldı. neyse servıs yarım gun ıcınde mars otomatıgını degıstırmek suretıyle hallettı. motor su anda km.'de 10 ykr gıbı yakıyor. 3,6 lt/100 km gıbı. henuz daha rodaj suresınde oldugu ıcın (550 km) fazla sıkıstırmıyorum. sen ılk yag degısımını kac km.'de yaptırdın ? servısler 1000 km dıyor kıtapcıgında 300 km. yazıyor. ben bu durumu fark edınce 550 km.'de ılk yagı degıstırdım. senın motor su anda kac km.de ? . su an ıcın denızlıde ıkamet edıyorum ama hazıran ayında ızmır'e yerlesecegız. aslen ızmırlıyız. antalya'da tam motora bınılecek yer hanı tadını cıkarmaya bak ama en kısa surede ehlıyet al ve dıkkatlı sur. gorusmek uzere.
-
motorun arkadan çekilmiş resmi varsa onuda koyabilirmisiniz. yolda gördüm arkası gerçekten çok güzeldi. farlar falan. görmeyen arkadaşlar için buraya fotoğraf eklerseniz çok iyi olur.
görünüş olarak çok güzel bir motosiklet. ama teknik özellikler olarak bilmem. neyse alan bütün arkadaşlara hayırlı olsun diyelim
-
gropsy adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bendede gts 250 var banada 1000 km de gittim ilk bakıma bana gerek yok dediler.herneyese benim motorda bi ara çok yakmaya başlamıştı meyerse hava filtresi tıkanmış bundan sonra sık sık temizletmeye gayret gösteriyorum hem performan hemde benzin bakımından gerekli.ama gerçekten çok güzel motor harika yani.bence 250 cc liklerin en güzeli kendi motorum die sölemiyorum ama yolda gördüpğüm diğer 250 cc lik motorların sahipleriylr konuştum(daelim s2,kymco 250vb)hepside çok beyeniolar ve pişman olular.gerçektende fotolardan değilde yakından baktığınızda motor çok harika ve kaliteli duruo.ama gts 250 de sınırlandırma varmış 130 da galiba doğrumu.bide siz en son kaç bastınız merakımdan soruorum.böle bol bol sohbet ederiz artık.
a5rkadaşlar msn de konuşabiliriz adresleri verelim bence.benimkini yaıım
x-man_1907@hotmail.com
Ben 140 gördüm ama biraz bayir aşaği gitmen gerekiyor birde rüzgar ogün sana yardim etmeli
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
-
Arkadaşlar bu arada motoru test etmek isterseniz bekleriz,resimlerde çıktığından daha yakışıklı duruyor kendileri
-
ben ilk 1000 kilometrede götürdüm yağ değişimine.ama gts 250 140 a çıkamamsı lazım diğer arkadşlada konuştuk sınırlandırma var 140 demiyo benim motor hatta 132 fln yapıo ancak yoksa motorda mı bi problem var ama belli ederdi problem olsaydı.
-
Oil Reset Key
arkadaslar bu "OIL RESET KEY" dugmesının calısma prensıbı konusunda bılgı verırmısınz . daha once yazılanlardan anladıgım kadarıyla 3000 km.'de kendısı ıkaz verıyor. pekı dugmeye bastıgımızda sıfırlayıp sonra yıne dıger 3000 km. de ıkaz mı verecek ??
-
gropsy adlı üyeden alıntı
ben ilk 1000 kilometrede götürdüm yağ değişimine.ama gts 250 140 a çıkamamsı lazım diğer arkadşlada konuştuk sınırlandırma var 140 demiyo benim motor hatta 132 fln yapıo ancak yoksa motorda mı bi problem var ama belli ederdi problem olsaydı.
kesinlikle motorda sinirlama fln yok,ztn devir hesabine göre değerlendirirsen 140 km üstünede geçtiğini göreceksin.bu arada dikkat et bakalim 132 km/h kaç devirdeyken yapıyorsun?
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
High End Motors adlı üyeden alıntı
kesinlikle motorda sinirlama fln yok,ztn devir hesabine göre değerlendirirsen 140 km üstünede geçtiğini göreceksin.bu arada dikkat et bakalim 132 km/h kaç devirdeyken yapıyorsun?
85 kilo ve 1.85 boyundayım. 140'ı biraz geçtim ama yol bitti. Her gün 120-130'a çıkıyorum. Sınırlama falan yok.
@High End Motors
Sağ alt grenajın fiyatı hakkında bilgi verir misin? (sustalı ayak basamağının altından başlayıp 1 metrelik parça) Bugün trafiğe kapalı alandaki park babalarına sürttüm.
Motorumda en ufak bir çiziğe bile tahammülüm yok valla.
Bir de grenajlar renkli mi geliyor, yoksa burada mı boyanıyor?
@Voyager
Oil reset key, 3000 km'de bir yanar. Yağı değiştirince elinle resetlersin.
-
Thai adlı üyeden alıntı
85 kilo ve 1.85 boyundayım. 140'ı biraz geçtim ama yol bitti. Her gün 120-130'a çıkıyorum. Sınırlama falan yok.
@High End Motors
Sağ alt grenajın fiyatı hakkında bilgi verir misin? (sustalı ayak basamağının altından başlayıp 1 metrelik parça) Bugün trafiğe kapalı alandaki park babalarına sürttüm.
Motorumda en ufak bir çiziğe bile tahammülüm yok valla.
Bir de grenajlar renkli mi geliyor, yoksa burada mı boyanıyor?
@Voyager
Oil reset key, 3000 km'de bir yanar. Yağı değiştirince elinle resetlersin.
abicim geçmiş olsun sana,fiyati pazartesi günü söyliyebilirim ancak.Parçalarin tamami motor renginde fabrikadan boyali vaziyette geliyor.YANİ siyahsa siyah mavi ise mavi.Ama istersen senin motora değişik bir ambiyans katalim ne dersin
-
geçmiş olsun
thai sana geçmiş olsun. verdiğin tüm bilgiler ve paylaşımların için teşekkürler.
-
slm motorlarınızın birkacını inceledim. teknik özellikleri görünüm mükemmele yakın. ama güvenlik rezalet. arkadaslarımım bazılarını kazalarda kaybettigimi üzülerek söyleyecegim. ama önlem alabilmek imkansız degil. ince kullanım detayları güzel ama en basit düsürmelerde gözü tırmalayan hasarlar cıkacak durumda. Genede basalılısınız. ama lütfen güvenlik detayı göstermelik olmasın. once surucu yolcu sonra motor güvenligi sonra konfor estetik...
-
thai geçmiş olsun..ben sana bişey sormak istiyorum.aslında tum ilgili joyrıde sahiplerine gelecek bu sorular 10 puan değerinde
servise girdiğinizde ortalama ne masrafla cıkıyorsunuz? (yağ,filtre değişim veya buji filan değişiyo mesela)
birde zannetmiyorum ama aranızda motorunu satacak olan olsa ne kadar ister? benim durumum sıfırını karşılamazda mecburen ikinci el...
Ama aşık oldum motora o kesin..şimdi motana.com u inceliyorum
hepinize kazasız belasız sürüşler diliyorum.teşekkurler
Virüs bulaştı bi kere.. Yapacak bişi yok tek çare 2 teker...
-
adosonic adlı üyeden alıntı
thai geçmiş olsun..ben sana bişey sormak istiyorum.aslında tum ilgili joyrıde sahiplerine gelecek bu sorular 10 puan değerinde
servise girdiğinizde ortalama ne masrafla cıkıyorsunuz? (yağ,filtre değişim veya buji filan değişiyo mesela)
birde zannetmiyorum ama aranızda motorunu satacak olan olsa ne kadar ister? benim durumum sıfırını karşılamazda mecburen ikinci el...
Ama aşık oldum motora o kesin..şimdi motana.com u inceliyorum
hepinize kazasız belasız sürüşler diliyorum.teşekkurler
Ben cevapliyim sana,yağ değişimi 20 ytl.Buji 15 ytl,hava filitresi 15 ytl,yaj filitresi yok yerine süzgeç var
gardenya0000 adlı üyeden alıntı
slm motorlarınızın birkacını inceledim. teknik özellikleri görünüm mükemmele yakın. ama güvenlik rezalet. arkadaslarımım bazılarını kazalarda kaybettigimi üzülerek söyleyecegim. ama önlem alabilmek imkansız degil. ince kullanım detayları güzel ama en basit düsürmelerde gözü tırmalayan hasarlar cıkacak durumda. Genede basalılısınız. ama lütfen güvenlik detayı göstermelik olmasın. once surucu yolcu sonra motor güvenligi sonra konfor estetik...
Çok güzel bir konuya değişnmişsiniz.Ama şunu bilmekte fayda var genel olarak motosiklet,araba,uçak,sürat teknesi gibi taşıma amaçlı veya herhangibir amaca hizmet eden taşıtlar kesinlikle dünyadaki fizik kanunlari ile bağlantili çalışır. Motosiklettede bir takim fizik kanunlarini bilerek sürüş yapmak gerekir.Sonuç olarak alacağiniz en pahali motor yada en ucuz motor farketmez teknik bilginiz yoksa düşmek kaçınılmazdir.Bu konuda motor üreticilerinin üstüne düşen görevleri her nekdar yapsada biz kullanicilar kendi üzerimize düşen görevleri malesef yapmıyoruz.
Birde işin sanş kısmı vardirki,en iyi sürücü bile kaza yapabilir.Ama lütfen işimizi şansa bırakmıyalim arkadaşlar.
Motosiklet için airbagler var bilmiyorum biliyormusunuz yelek olarak üzerinize giyiliyor.omur ilik zedelenmeleri ve boyun kırılmalarinas karşı bir nizbede olsa koruma sağlar.Bunun yaninda malesef her gün karşılaştiğim bir konuuda size aktarmak istiyorum.
Bu günlerde motosiklet satan firmalar 'promosyon' adi altinda motosiklet alana kask hediye ediyorlar.Tamam ilk bakışta çok güzel gözüküyor.
Biz firma olarak bu tip promosyonlara karşıyız sebebi neden biliyormusunuz?
insanlara promosyon olarak hediye dilen kasklar malesef karpuz kabuğu die tabir ettiğimiz cinsten şeyler.tamamen fiber ve kaza aninda birakin sizi korumayi kendini bile koruyamicak kadar dandik ve kötü malzemeden üretilmişlerdir.Motor alan arkaşlar bu tip promosyonlardan aldiğiniz ürünleri lütfen kullanmayin kendi güvenliğiniz için....
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
gardenya0000 adlı üyeden alıntı
slm motorlarınızın birkacını inceledim. teknik özellikleri görünüm mükemmele yakın. ama güvenlik rezalet. arkadaslarımım bazılarını kazalarda kaybettigimi üzülerek söyleyecegim. ama önlem alabilmek imkansız degil. ince kullanım detayları güzel ama en basit düsürmelerde gözü tırmalayan hasarlar cıkacak durumda. Genede basalılısınız. ama lütfen güvenlik detayı göstermelik olmasın. once surucu yolcu sonra motor güvenligi sonra konfor estetik...
Sevgili gardenya0000,
Kaybettiğiniz arkadaşlarınız için başınız sağolsun. Ama özür dileyerek sormak istiyorum, SYM motosikletten düşüp mü yaşamları sona erdi? Bugüne kadar çok fazla scooter kullandım, bir tane AN 400 Burgman'ım, bir SYM GTS 250'im ve bir tane de Yamaha ybr 125'im var. Scooterlar küçük tekerlekli olmaları dolayısıyla zaten diğer motorlara göre biraz daha konforsuz ve bir nebze de olsa güvensizdirler. (sonuçta çok fazla yatıramazsınız)
Ama şunu çok rahat söyleyebilirim ki, SYM'mi Suzuki Burgman'dan daha fazla seviyorum ve kendimi daha güvende hissediyorum.
Bu güne kadar kullandığım scooterlar içinde yol tutuşuna en çok güvendiğim scooter diyebilirim.
Konfor olarak Burgman biraz daha konforlu ama SYM'nin de birçok artısı Burgman'da yok.
Bu yüzden kullanıcı olmayanların güvensiz diye yorum yapmaları biraz ters geliyor bana.
@High_End_Motors
Sevgili kardeşim,
Benim istediğim parça (sağ alt marşpiyer) de dahil olmak üzere,
buraya ayna, sağ sol grenaj, gövde grenajları ve mekanik parçalar olmak üzere birkaç örneği fiyatlarıyla verirsen, almayı düşünenler ve SYM sahipleri için iyi bir referans olacağı kanısındayım.
Şunu da altını çizerek kalın harflerle yazıyorum, SYM'de asla parça problemi yaşamazsınız. 2-3 ay parça beklemezsiniz, istanbul dışında olanlar stok durumuna göre 1-2 gün bekleyebilir o kadar.
Silindir kapağından motor bloğuna, ön grenajdan, arka ledlerine kadar tüm parçalar şu an stokta.....
Zaten böyle bir durum olmasaydı bu motor'u asla satın almazdım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler