Arkadaşım ben motorumu alırken şu kriterlere bakmıştım,
1- benim ağırlığımı çekebilecek güçte sağlam olsun (ben 110 kg + eşim 50 kg, motor yaklaşık 15 bg ve yokuş kalkmama rağmen 2 kişi ile 80'i görebiliyorum)
2- konforlu olsun, cüsseme göre heybetli olsun, 2 kişi rahat edebilsin (ben ve eşim yerleştikten sonra -ki ben pek küçük sayılmam- aramıza 1 kişi daha sığacak kadar yer kalıyor.)
3- bagaj sorunu olmasın (topcase takmak istemiyorum, 40 lt gibi oldukça büyük bir bagaj hacmi var. 1 fullface kask + 2 bellik + 2 dizlik + 2 mont + 2 eldiven + 1 teker dolgu tüpü + disk kilidi + temizlik bezleri sığabiliyor
)
4- fazla benzin harcamasın, servis+parça maliyeti çok pahalı olmasın. Benzin için şu söyleyeyim, çoğunlukta 2 kişi binerim motora (tek başıma olduğumda da motor için pek bişey değişmiyordur herhalde, dediğim gibi 110 kg'im
) ve her ışık yandığında benzin alırım, şu ana kadar 9000 km yaptım ortalama şöyle;
trafikte ani kalkışlardan uzak durmaya ve gazı köklemeden gitmeye gayret gösterirsem 7 lt ile 165 km'nin üstünde yol alıyorum.
Eğer yolu bulduğumda gazı kökleyerek gidersem (-ki genelde hep böyle oluyor) 7 lt ile 150-155 km yapıyorum. Bakımların zamanında yapılması + hava filtresinin temiz olması hemiz çekişte hemde yakıt tükeminde gözle görülür değişiklikler oluyor. Tek kişi kullanacaksanız ve benden daha hafifseniz bu rakamların daha makul seviyelerde olacağını unutmayın.
Servis ve parça fiyatlarına gelince, servis olarak sadece Altan Motor'a gittim, işçilik olarak memnunum, bilgili, kaliteli ve temiz iş yapıyorlar, fiyatları yaptıkları işe göre makul ama başka servislerin fiyatı ile kıyaslayamayacağım bilmiyorum.
Motorumu satarken çok zarar eder miyim diye çok düşünmedim, kullandığım sürece ondan alacağım zevk + trafikte kazandığım zaman benim için en büyük kar olacaktır. Sürekli trafikte kullanacaksanız bundan daha büyük bir motor tercih etmenize gerek olmayacaktır (tabi vitesli isterseniz ona bişey diyemem)
Gelelim kullandıkça farkettiğim dezavantajlarına;
1- kısa farları fena sayılmaz ama xenon ile değiştirirseniz daha çok görür ve görünür olursunuz.
2- genelde motosiklet kornaları çok cılız ses çıkartıyor, daha güçlü bir korna ile değiştirmeniz trafikte arabalar arasında daha kaale alınmanızı sağlıyor
3- fabrika çıkışlı lastikleri yazın kullanabilirsiniz ama kışa doğru mutlaka değiştirin. Ayrıca orjinal lastikler pekte sağlam değiller değiştirildiğinde eski ile yeni lastik arasındaki farkı bizzat gördüm.
4- Kullanım esnasında dizlerinizi kırarsanız yani tabureye oturur gibi kullanmak isterseniz düz yolda sorun yok ama trafikte gidonu tam sağa, sola kırmak isterseniz dizinize çarpıyor ! ya bacaklarını biraz açmanız yada biraz uzatmanız lazım ki tam sağa veya sola çevirebilesiniz. Bu bir dez avantaj mıdır bilemem ama beni rahatsız etmişti ilk zamanlar, şimdi alıştım sanırım.
Herkese saygılar ve sevgiler.