Bajaj Discover 125 ST Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
29 Şubat 2016, 01:17
#1221
ANATOLİA adlı üyeden alıntı
Sevgili Murat kardeşim. Motor, CBF'e göre kalkışlarda daha atik. Manevra ve şehir içi kullanım açısından gerek denge gerekse kıvraklık açısından CBF'den daha iyi. CBF kadar rahat değil. Yaktı mükemmel. Titreşim abartılacak kadar değil. Oturuş pozisyonu çok iyi. Uzun yol yapacaksan ve de yakıt o kadar da önemli değil diyorsan CBF. Ama ekonomik olsun, kıvrak olsun, şehir içi kullanım kolaylığı olsun diyorsan Discover. Bir de CBF çok sıcak zamanlarda özellikle uzun yol rampalarda sorun yaşıyordum. BOXER BM 150 yi Didimden gelirken kullandım. Bana en ufak bir problem yaşatmadı. Selesi dışında. Özetle Discover alnır mı alınır. Tabi senin bu motoru kullanım amacına bağlı.
Teşekkürler yorumunuz için ☺ bunlar benim için önemli gerçekten. Aslında uzun yola da az da olsa çıkıyorum ancak daha çok şehir içi kullanım benim için önemli. Bir de son hızı biraz az mı acaba discover ın, yani güç olarak kalkışlarda daha atik ama son hızı daha düşük gibi geldi burdaki yorumlardan.bir de bu sabah çalıştırma olayı nasıl hocam benim için önemli gerçekten.
Reklamlar
-
29 Şubat 2016, 13:59
#1222
MD.Murat adlı üyeden alıntı
Teşekkürler yorumunuz için ☺ bunlar benim için önemli gerçekten. Aslında uzun yola da az da olsa çıkıyorum ancak daha çok şehir içi kullanım benim için önemli. Bir de son hızı biraz az mı acaba discover ın, yani güç olarak kalkışlarda daha atik ama son hızı daha düşük gibi geldi burdaki yorumlardan.bir de bu sabah çalıştırma olayı nasıl hocam benim için önemli gerçekten.
Sabah çalıştırma olayı çok iyi. Gerçi ben motorun, 12 volt 5 amperlik sulu aküsünü, 12 volt 7 amperlik Abus marka jel akü ile değiştirdim. Çok güzel sonuç verdi. Son hız olarak ta, motor rodajda olduğu için pek zorlamadım ve zorlamayı da 2000 km kadar düşünmüyorum. Fakat 80 km hızlara çok çabuk çıkıyor. Tahmin olarak 110-115 km son hızı görecek kanaatindeyim. İstanbul da ki kurye arkadaşlarımızdan bu motor ile 80.000 km yapmış Hacı Ali isimli arkadaşımız, arka dişliyi Cbf in 42 olan orjinal dişlisiyle değiştirildiğinde, Km de, 10 ila 15 oranında artış gösterdiğini söylemişti. Ben ise motorun orjinal haliyle oynamayı doğru bulmadığımdan bu öneriye sıcak bakmadım. Çünkü o hızlarda rüzgar direnci ve de motorun ağırlığını hesaba katarsak pek de mantıklı gelmedi bana. Hem rampalarda biraz olsun çekişi düşürebileceği kanaatindeyim. Zaten dişli değişimi ile son hız arttırılabilse Bajaj mühendisleri bunu düşünürdü! Demek ki bir bildikleri var. Son hız ve rampa kabiliyeti istiyorsanız Pulsara bakın. Ekmek köfte misali. Saygılarımla.
-
29 Şubat 2016, 15:37
#1223
ANATOLİA adlı üyeden alıntı
Sabah çalıştırma olayı çok iyi. Gerçi ben motorun, 12 volt 5 amperlik sulu aküsünü, 12 volt 7 amperlik Abus marka jel akü ile değiştirdim. Çok güzel sonuç verdi. Son hız olarak ta, motor rodajda olduğu için pek zorlamadım ve zorlamayı da 2000 km kadar düşünmüyorum. Fakat 80 km hızlara çok çabuk çıkıyor. Tahmin olarak 110-115 km son hızı görecek kanaatindeyim. İstanbul da ki kurye arkadaşlarımızdan bu motor ile 80.000 km yapmış Hacı Ali isimli arkadaşımız, arka dişliyi Cbf in 42 olan orjinal dişlisiyle değiştirildiğinde, Km de, 10 ila 15 oranında artış gösterdiğini söylemişti. Ben ise motorun orjinal haliyle oynamayı doğru bulmadığımdan bu öneriye sıcak bakmadım. Çünkü o hızlarda rüzgar direnci ve de motorun ağırlığını hesaba katarsak pek de mantıklı gelmedi bana. Hem rampalarda biraz olsun çekişi düşürebileceği kanaatindeyim. Zaten dişli değişimi ile son hız arttırılabilse Bajaj mühendisleri bunu düşünürdü! Demek ki bir bildikleri var. Son hız ve rampa kabiliyeti istiyorsanız Pulsara bakın. Ekmek köfte misali. Saygılarımla.
Değerli yorumunuz için için çok teşekkür ediyorum. Muhtemelen bunu elimden çıkarabilirsem Bajaj a dönüş yapacağım =)
-
29 Şubat 2016, 18:31
#1224
MD.Murat adlı üyeden alıntı
Değerli yorumunuz için için çok teşekkür ediyorum. Muhtemelen bunu elimden çıkarabilirsem Bajaj a dönüş yapacağım =)
Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.
-
06 Mart 2016, 21:05
#1225
Merhaba arkadaşlar. Bu gün itiberen bende discover 125 st kullanıcısı oldum. Bu motoru alma da neden olan bu sitedeki yorumların etkisi çok. Şimdiden 100 km yol yaptım bile. Fakat yolda seyir halinde giderken gaz verdiğimde boğulma vede atlama yapıyor. Bunun nedeni daha önce tartışıldı mı bilmiyorum ama yorum vede cevap yazarsanız sevinirim. Şimdiden tesekkurler.
-
06 Mart 2016, 21:51
#1226
benim motor da henüz 80 km.de şehir içi kısa mesafe kullandım. senin bahsettiğin gaz açmada 2-3 sn gibi bekleyip sonra birden açılma ve hızlanma benim motorda da var. ben motorun yeni ve açılmamış olmasından diye düşündüm
-
06 Mart 2016, 23:56
#1227
bende st 125 aldım xciting 500 ve cub tan sonra mercedez gibi geldi titreşim yok cub a göre aynadan arkamı net göremiyordum titreşimden, bunda çok net. Xciting beton gibi süspansiyon stabilize yolda biryerini kıraracak hiç esnemiyor bu çok rahat yakıtı denemedim daha oğlum 97 kg ben 65 kg zorlanmadan 110 yaptı çok iyi gidiyor kullandıkça değerlendirme yaparım
-
08 Mart 2016, 11:58
#1228
islak23 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. Bu gün itiberen bende discover 125 st kullanıcısı oldum. Bu motoru alma da neden olan bu sitedeki yorumların etkisi çok. Şimdiden 100 km yol yaptım bile. Fakat yolda seyir halinde giderken gaz verdiğimde boğulma vede atlama yapıyor. Bunun nedeni daha önce tartışıldı mı bilmiyorum ama yorum vede cevap yazarsanız sevinirim. Şimdiden tesekkurler.
Sevgili kardeşim; Motorun rodaj süresinden sonra normale dönecektir. Ben 1350 km deyim. Ben de bu konuyla alakalı müzdarip olmuştum. Ama motor yavaş yavaş düzelmeye başladı. 2000 km sonrasında motorundan tam randıman alacağını söyleyebilirim. ST 125 almakla güzel bir seçim yapmışsın. Hayırlı olsun.
-
11 Mart 2016, 19:17
#1229
Tesekkurler kardeş. Ama ne bileyim bana sanki ateşleme sırasında sanki yanma işleminde atlama yapıyor gibi. İnşallah dediğin gibi olur. Şu anda 300 km devirdik bile.
-
12 Mart 2016, 05:08
#1230
islak23 adlı üyeden alıntı
Tesekkurler kardeş. Ama ne bileyim bana sanki ateşleme sırasında sanki yanma işleminde atlama yapıyor gibi. İnşallah dediğin gibi olur. Şu anda 300 km devirdik bile.
8000km devirdigim motosikletimde de aynisi var. Problem olarak gormeyin. Servis yetkilisinin soyledigi, bunu gidermek karburatore pul atiyorlarmis, ancak o zaman da tuketimin arttigi konusunda gelen sikayetler ile uygulamayi durdurmuslar.
-
12 Mart 2016, 20:49
#1231
numangokce adlı üyeden alıntı
8000km devirdigim motosikletimde de aynisi var. Problem olarak gormeyin. Servis yetkilisinin soyledigi, bunu gidermek karburatore pul atiyorlarmis, ancak o zaman da tuketimin arttigi konusunda gelen sikayetler ile uygulamayi durdurmuslar.
Kısacası tam anlamı ile az yakan beygiri kuvvetli motor yaptık ama motorun islevindeki kusurları engelliyemiyoruz demek oluyor.
-
13 Mart 2016, 08:11
#1232
islak23 adlı üyeden alıntı
Kısacası tam anlamı ile az yakan beygiri kuvvetli motor yaptık ama motorun islevindeki kusurları engelliyemiyoruz demek oluyor.
Amaca ulasmakta engel degilse goz ardi edilebilir.
Amac: az yakit tuketimi, yuksek guc.
Gozardi edilen: ani gaz acmada 1sn. Tepki vermeme...
Bu durumda kisisel olarak o 1sn. Beklerim. Bekleyemem diyen varsa motosikletini degistirsin.
-
13 Mart 2016, 23:23
#1233
Çok ölü bi kullanıcı forum u olmuş bu kadar mi bu motoru kullanan bi de hâlâ motor iyimi kötü mü onlar dönüyor burda size bi sorum olacak servis konusunda sıkıntı yaşayan oldumu bende almayı düşünüyorum bu motoru ve en önemli şey de servis.benim için
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------
Cbf öneririm ciddi anlamda 10 numara bir motor a1 ehliyetim var cbf kullanmaya yetmediği için alamiyorum 125cc bur motora gore bajaj iyi olsada sınırlamam olmasa kesinlikle cbf150 alırdım
-
14 Mart 2016, 00:09
#1234
MOTORDAKİ KESİKLİĞİN SEBEBİ:
bu motoru bir haftadır kullanıyorum ani gaz verildiğindeki kapaklanma karbüratörün motora ihtiyacı olan benzini karşılayamaması sebebiyle oluşuyor bilgi ve tecrübeme göre karbüratörlü araçlarda karbüratörde kapış pompası adı altında bir düzenek bulunuyor ani gaz vermede bu sistem devreye girip fazlada bir miktar benzin veriyor motora buda kesintisiz aracı ileri gitmesini sağlıyor bu sistem bu motorda ya yetersiz yada yok (açıp karıştırmadım )
bence bu bir kusur değil zararı yok bu motor CBF 150 ye ucuz bir alternatif kesinlikle iyi bir motor
-
14 Mart 2016, 12:16
#1235
Egzoza bağlı küçük bir depo gibi bir şey var. Tam olarak nedir? Katalizör mü acaba?
-
19 Mart 2016, 01:31
#1236
Arkadaşlar ikinci el discover almayı planlıyordum bir satıcıyla iletişime geçtim bana " bunlarda devir kesici elektirik kısmında bi parça varmış
bu şu işe yarıyormuş aşırı ısınma oldumu elektiriği kesiyormuş
küçük bi parça
onu yanından doğrudan bağlamışlar "bunları söyledi bu parça sökülmüş sökülmesi ne anlama geliyor. Anlamadığım için soruyorum ona göre alıcısı olacağım bilgisi olan arkadaşlar varsa anlatabilir mi! Bu kesici iptal falan öyle birşey değil sanırım değil mi?
-
19 Mart 2016, 12:52
#1237
Arkadaşlar sizce 125 st ye castrolün hangi yağsını koymalıyım yada hangi marka önerirsiniz yardımcı olursanız sevinirim
-
19 Mart 2016, 12:58
#1238
BajajcıFARUK adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar sizce 125 st ye castrolün hangi yağsını koymalıyım yada hangi marka önerirsiniz yardımcı olursanız sevinirim
Motul 5100 15-50 yazın. Kışın ise Motul 5100 10-40
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:53 ----------
whitedeamon adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ikinci el discover almayı planlıyordum bir satıcıyla iletişime geçtim bana " bunlarda devir kesici elektirik kısmında bi parça varmış
bu şu işe yarıyormuş aşırı ısınma oldumu elektiriği kesiyormuş
küçük bi parça
onu yanından doğrudan bağlamışlar "bunları söyledi bu parça sökülmüş sökülmesi ne anlama geliyor. Anlamadığım için soruyorum ona göre alıcısı olacağım bilgisi olan arkadaşlar varsa anlatabilir mi! Bu kesici iptal falan öyle birşey değil sanırım değil mi?
Bence oynanmamış motor tercih et. İnsanlar, işi bilmeden motor üzerinde modifikasyonlar yapıyorlar. Bu da motor a zarar veriyor. Onun için biraz fazla para ver orjinal bişey al. Sonrasın da başın ağrımamaı için.
-
22 Mart 2016, 05:09
#1239
62 sayfanın tamamını şuan bitirdim ilk defa bir motorun formunu okurken sıkılmadım hahahahahah. Daha önceki mesajımda ikinci el alacağımı yazmıştım ama sanırım 0 km alacağım. İlanlara baktım hiçbiri içime sinmedi ayrıca istediğim renk çok az var. Forumun sonlarına doğru sadece birkaç mesaj düşündürdü beni. Çoğu kullanıcı 2-3 arası yakarken bazı kullanıcılar çok ciddi derecede yaptırabilmişler.Şuan kullandığım ktm RC 250 o kadar yakıyor ki ktm sonuçta agresifi geç psikopat kullanımda yani. Ben akü konusuda kafamda hemen garantiden sıkıntısız değiştirirlerse iyi olur tabi.jemalizm bizim buralara yaptığın turları ve attığın fotoğrafları görünce hoşuma gitti. Bende yatağan tarafına virajlara gidiyordum. Lakin bilmiyorum belki tanırsın yada haberin olmuştur onur abimiz (kırmızı s1000rr) türkstund'dan tanıyabilirsiniz feci şekilde hayatını kaybetmesinden sonra o virajlara gidemedim. Motoru alma niyetindeyim eğer alabilirsem bunda bu forumun büyük katkısı var demektir çünkü almadan önce sadece burayı okuyarak karar veriyorum. Henüz bu motor için herhangi bir test sürüşü falan yapmadım. Tamamen forumdaki kullanıcı yorumlarını okudum.
-
23 Mart 2016, 20:53
#1240
Sipariş verildi lakin mavi renkte ısrarcı olmama rağmen kalmadığı için siyah-mavi yada siyah-kırmızı olabileceğini söyledim bakalım beklemedeyiz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler