Bajaj Discover 125 ST Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
28 Haziran 2014, 11:53
#361
Bajaj soyle saglam boyle iyi motor vs ile beklenti cok yukselmisti.Ama gordugum kadari ile TVS kadar sorunsuz degil.Bircok arkadas sorunlardan bahsetmis Discover gibi gunluk kullanim icin tercih edilecek bir motosikletin daha uzun km ler yapmadan bircok farkli sorunlar yasatmasi onemli problem.YBR ve CBF in tahtini bu motor zorlayamaz diyorum ben.
Reklamlar
-
28 Haziran 2014, 16:44
#362
Evet motosikletim 1000 km oldu. Fakat belirli bir devirde tekleme ve yığılma yapıyor. Servis geçecek dedi. Birde 105 110 km/h Arası motoru biri arkadan tutup tutup bırakıyor gibi. Artık kesici mi yoksa başka birşey mi bilmiyorum. Kısa sürede soğudum motosikletten.
-
28 Haziran 2014, 19:15
#363
Arkdaslar motordan bu kadr cabuk sogumayin bnde biniorm ama soguycak bi durum yok motoru koruma amacli bi swich sadece pistondan silinio o kasmayin bu kadar
-
29 Haziran 2014, 00:04
#364
Fren süspansiyon şekil özellikle yakıt aydınlatma sağlamlık olarak hiç sözüm yok. 110 kmh çok seri bir şekilde çıkıyorum. Fakat bazen rüzgar durumuna göre 105 110 kmh arasında kesiciye giriyor sanırım. Tek sorun bu. İleri dogru km arttırkça düzeleceğinide biliyorum. Ama can sıkıyor işte.
Geçen gün biz 2 kişiyiz ben 65 kardeşim 74 kg 110 kmh sabit hızda gidiyoruz cbf 150 tek kişi bizi yavaş yavaş geçti sanırım hızı 115 civarı falandi çünkü çok fark atamadi. Yani tejde olsa 2 kişide olsa 110 da kalıyor.
Ayrıca gt 170 kanuni geçemiyor kafa kafaya kanuni 125 kmh gösteriyor discover 110 fajat aynı gidiyor.
Cbr 125 ile denedik oda 6. Vitese attıktan sonra yavaş yavaş geçiyor. Durum bu arkadaşlar. ..
-
29 Haziran 2014, 00:27
#365
Discover hafifligi ve 13 beygir olmasiyla zaten CBR 125 le yakin teknik ozelliklerde daha hafif oldugundan sadece daha yuksrk devir cevirdigi icin CBR sin hizda gecebilir ancak bu cok az bir farkla olacaktir..
Yasadiginiz bu belirli bir hizdan sonra kesiciye giriyor dediginiz meselenin bence kesiciyle alakasi yok. Bu motorun urettigi max.tork degerinin daha yuksrk devirlerde dusmesinden dolayi olur.Dusuk cc li motorlarda rastlanir daha cok ama asil nedeni sanziman disli oranlarinin yanlis tercih edilmesi bana gore.Yani discover 110 a bu kadar hizli ulasiyorsa son viteste rahatlamaliydi.Demekki motor son viteste olmasi gerekenden daha cok devir ceviriyor bu teknik acidan sikintili bir olay.Dogru sanziman orani secilmeyen her motorda karsilasilabilir.
-
29 Haziran 2014, 12:33
#366
Dişli değiştirdiğimizde performans artarmı daha önce deneyen varmı discovery de
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------
srtcgkts adlı üyeden alıntı
Tecrübeli arkadaşlara bir sorum olacaktı.
Yüksek devirlerde ön taraftan bir zırıltı gibi ince bir ses geliyormu yoksa bu benim ilk motosikletim ve tecrübemden bundan dolayı kuruntumu yapıyorum yada benim motosiklet te birşey var bilemedim
Evet arkadaşlar dün bay moto da sorun çözüldü benim yan kapağı takamamamdan dolayı depoyla kapak arası titreşimden geliyormuş.
-
29 Haziran 2014, 13:36
#367
Değerli arkadaşlar;
Bu ürün 125 cc motor ile 9000 dev/dk. da 13 ps güç sağlayan, 7000 dev/dk. da 1,1 kgm tork üreten, 2 buji, 4 valf DTSİ motor ve Exhahause Tec Teknolojisi gibi özellikleri ile bir çok üründen ayrışmaktadır. Ayrıca gene kendi segmentinde bir ilk olarak kullanılan Nitrox mono süspansiyon özelliği ile spor motosiklet sürüş keyfini büyük bir konforla sunmaktadır.
Bütün bunları niçin yazmak istedim? Biraz yorumlarda bu ürün sadece şu kadar sürat yapıyor konusu gündemde tutulunca tekrar hatırlatma ihtiyacını duydum. Zira bu ürün commuter segmentindedir. Kendisinden ne beklenildiği önemlidir. Bu ürünün ana felsefesi de dengedir. Yani üzerinde sürüş maksadına uygun bir çok detaylar bulunacak ve fiyatı uygun olacak.
Buna rağmen son hızı da kataloglarda 105 km/h olarak geçiyor. Ki kullanımlarda biraz da rodaj süresi sonunda 110 km/h hızlara rahatlıkla ulaşıldığı görülüyor. Bu sürat kanaatime göre bu segment ürünler için çok yeterli bir hızdır. Ayrıca 10.500 devir/dk. da devir kesici devreye giriyor. Bu da aşağı yukarı 110 km/h 5 nci vitesteki hız sınırı oluyor. akayoğulları rumuzlu arkadaşım tek kişi de olsak, iki kişi de olsak hız 110km de kalıyor demesi gayet normaldir. Daha fazlasını beklememek doğru olur. Zira bu ürünleri uzun yıllar kullanmanın en önemli sebebi motorun uygun devir limitlerinde kullanımından geçiyor. Devir kesici bu maksatla konulmuştur. Ayrıca bu ürün ile daha fazla sürat yapılmasını da şahsen emniyet açısından uygun görmüyorum. Gerçekten yüksek hızlar.
Özellikle bu ürünün 60-80 km hızlar aralığında kullanıldığında 1 km de 10-11 kuruşluk (100 km de 2 lt gibi)bir yakıt sarfiyatına kadar indiğini de göz ardı etmemek gerekir.
Kısaca bir ürün alınırken ondan ne bekledikleriniz çok önemlidir. Yeterli performans olsun, güzel bir görüntüsü olsun, üzerinde teknolojik donanım bulunsun, sürüş keyfi olsun, uzun ömürlü olsun, yakıtı cebimi üzmesin diyorsanız bu ürünün doğru bir tercih olduğunu söyleyebilirim.
Selam ve saygılarımı sunuyorum...
akayogullari adlı üyeden alıntı
Fren süspansiyon şekil özellikle yakıt aydınlatma sağlamlık olarak hiç sözüm yok. 110 kmh çok seri bir şekilde çıkıyorum. Fakat bazen rüzgar durumuna göre 105 110 kmh arasında kesiciye giriyor sanırım. Tek sorun bu. İleri dogru km arttırkça düzeleceğinide biliyorum. Ama can sıkıyor işte.
Geçen gün biz 2 kişiyiz ben 65 kardeşim 74 kg 110 kmh sabit hızda gidiyoruz cbf 150 tek kişi bizi yavaş yavaş geçti sanırım hızı 115 civarı falandi çünkü çok fark atamadi. Yani tejde olsa 2 kişide olsa 110 da kalıyor.
Ayrıca gt 170 kanuni geçemiyor kafa kafaya kanuni 125 kmh gösteriyor discover 110 fajat aynı gidiyor.
Cbr 125 ile denedik oda 6. Vitese attıktan sonra yavaş yavaş geçiyor. Durum bu arkadaşlar. ..
-
29 Haziran 2014, 15:06
#368
Lastikleri dublex mi bunun
-
29 Haziran 2014, 16:17
#369
Ekrem Bey cevabınız için çok teşekkür ederim. 10 bin kmyi deviren bir arkadaşım var onunki 120 kmyi görüyor. İleri doğru motorun dahada açılacağını biliyorum.
Bu motosiklet te 40 45 yada 80 90 km ile gitmek mümkün değil. Çünkü sesini okadar güzel veriyor ki sürekli gazlamak istiyor insan. Bugün trafiğe çıkalı tam 1 ay oldu ve 1050 km deyim.
En çok hoşuma giden bir yere park ettimi meraklıların hayran bir gözle incelemesi.
-
29 Haziran 2014, 21:46
#370
akayogullari adlı üyeden alıntı
Ekrem Bey cevabınız için çok teşekkür ederim. 10 bin kmyi deviren bir arkadaşım var onunki 120 kmyi görüyor. İleri doğru motorun dahada açılacağını biliyorum.
Bu motosiklet te 40 45 yada 80 90 km ile gitmek mümkün değil. Çünkü sesini okadar güzel veriyor ki sürekli gazlamak istiyor insan. Bugün trafiğe çıkalı tam 1 ay oldu ve 1050 km deyim.
En çok hoşuma giden bir yere park ettimi meraklıların hayran bir gözle incelemesi.
kesinlikle katılıyorum, bir yerden sonra motorun sesi değişiyor ve cidden güzel oluyor
-
30 Haziran 2014, 00:35
#371
ya hocam ben sana telefonda da anlattım. Motorda kesici var diyorum sen motoru birisi arkadan tutuyor diyorsun. daha önce kesici sistemi olan bir motorsiklet kullandınız mı? eğer durumdan çok rahatsızsanız ve motorunuzun sağlıksız olmasını istiyorsanız gidin kesici iptal ettirin bu kadar basit :D
-
30 Haziran 2014, 03:42
#372
bu arada vites pedalları gevşedi 200 km de daha, bazen takılı kalıyor küçültünce. Bunu benden başka yaşayan var mı ?(kardeşim kullanıyor discover)
-
30 Haziran 2014, 11:17
#373
Jemalizm in dediği gibi daha önce kesicili motosiklet kullanmadım. Bundan önceki 2 zamanlı idi songaz ne verirsen giderdi tın diye bir öterdi yani rampa aşağı oldumu sünerdi.ibreyi cevirirdi. Od bajaj chetak ti. Sanırım öyle bir tepki beklediğim için bana değişik geldi.
Vites pedalına gelince ilk gün yerinden çıktı gevsedi sarkti. Servise gittim ilaç sürüp sıktı şuan sorun yok. Vites geçişi çok yumuşak.1000 km de benim canımı sıkan bir tek bu kesici olayiydi. Oda daga once 4 zamanlı ve kesicili motosiklet kullanmadigimdan...
-
30 Haziran 2014, 13:12
#374
cuma günü sabahtan topcase yi doldurdum sırt çantasını doldurdum, yan demire çadır ve paletleri bağladım doğru Gümüldür tabiar Parkına, ben ve eşim gittik + topcase + sırt çantası + çadır. bir sürü malzeme götürdük yanımızda ve motor yokuşlarda hiç bayılmadı hiç bir problem de çıkarmadı.
yukarıda oluşan arkadaşların yazdığı problemlerin sadece 1 tanesini ben yaşadım. Gidon da boşluk oluştu kendim sıktım ve bir daha gevşemedi. onun dışında hiç bir problem çıkarmadı motosiklet.
Flickr
http://www.flickr.com/photos/109845783@N04/
..kanlı resimler ressamı..
-
30 Haziran 2014, 13:53
#375
jemalizm adlı üyeden alıntı
cuma günü sabahtan topcase yi doldurdum sırt çantasını doldurdum, yan demire çadır ve paletleri bağladım doğru Gümüldür tabiar Parkına, ben ve eşim gittik + topcase + sırt çantası + çadır. bir sürü malzeme götürdük yanımızda ve motor yokuşlarda hiç bayılmadı hiç bir problem de çıkarmadı.
yukarıda oluşan arkadaşların yazdığı problemlerin sadece 1 tanesini ben yaşadım. Gidon da boşluk oluştu kendim sıktım ve bir daha gevşemedi. onun dışında hiç bir problem çıkarmadı motosiklet.
o yan demir çok işe yarıyor.. ben bilgisayar bile taşıdım orda ( laptop )
-
02 Temmuz 2014, 19:01
#376
Arkdas kimse yorum yapmiormu motor hakkinda motoru alan arkdalar bilgi aktarcaklardi noldu bizim is bi bilgi verin alalim mi almayalm mi? Ekrem bey yilbasindan sonra 150cc gelecekmi bilgilendirirseniz sewinirim ona gore alicam motoru
-
02 Temmuz 2014, 20:52
#377
Arkadaşlar discovery çekilişi sonuçlarını nasıl öğrenicez bilen varmı ?
-
03 Temmuz 2014, 03:33
#378
Ekrem bey;ilginize teşekkür ederim.Hayırlı çalışmalar.
-
03 Temmuz 2014, 12:12
#379
Adepsi adlı üyeden alıntı
Arkdas kimse yorum yapmiormu motor hakkinda motoru alan arkdalar bilgi aktarcaklardi noldu bizim is bi bilgi verin alalim mi almayalm mi? Ekrem bey yilbasindan sonra 150cc gelecekmi bilgilendirirseniz sewinirim ona gore alicam motoru
arkadaşım gerekli yazıları yazıyoruz. ayı yazıları tekrar yazmanın bi anlamı yok. ramazan dolayısı ile pek gezemiyorum. dolayıusıyla yazacak birşey de olmuyor. illa yapm birşeyler dersen resimlerini çekeyim. varmı merak ettiğin yeri bundan önceki tüm sayfaları okudun mu ?
-
03 Temmuz 2014, 12:58
#380
ARKADAŞLAR BENDE 125 ST VAR YAKLAŞIK 2 HAFTADIR KULLANIYORUM 2 LİTRE BENZİN İLE 122 KM MERSİN ŞEHİR İÇİNDE YARI AGRESİF TARZDA KULLANIMLA YOL KATETTİM .AYRICA BUNU ALMADAN ÖNCE YBR 125 ESD 2014 VARDI 90 KMDE SATIP BAJAJ ALDIM.TİTREŞİM YOK DENECEK KADAR AZ BEN BU KONUDA HASSASIM. YBR DEKİ TİTREŞİM YOK AMA 100 GÖRÜNCE BAYILMASI BENİ UYUZ ETTİ BAJAJDA BU BAYILMA YOK.BENİM TECRÜBEM BU ŞEKİLDE .
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)
Bu Konudaki Etiketler