Bajaj Discover 125 ST Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Merhaba arkadaslar.istanbul 4.levent sanayi mah.Bajaj satis servis ve yedek parca bayisiyiz.discover test aracimiz bulunmaktadir.ilgilenenleri test surusu icin magazamiza bekleriz.ayrica merak ettiginiz konularda yardimci olabiliriz.saygilar.KAYALAR MOTOR
Reklamlar
-
Arkadaşlar bende bu modeli 2. motor olarak almak istiyorum. Yakıtı harika ötesi. Fakat BEYAZ rengini neden getirmemişler bir türlü anlamıyorum. Bugün gelse hemen gider alırım. Biraz daha beklemek istiyorum. Bilgisi olanlar varsa paylaşa bilirler. Ben önerimi ilettim inşallah dikkate alırlar.
-
Bende yarin bursada deniyecegim motoru. Olursada almayi dusunuyorum. Sonradan izlenimlerimi paylasacagim
-
YAHU ARKADAŞLAR SYM HD2 scooter kullanıyorum motorum daha yeni sayılır, yapmayın gözünüzü seveyim bunu sattırıp bana bi bajaj aldıracaksınız,yarın gidip denemek istiyorum şu bajajı
-
sukru 125 adlı üyeden alıntı
YAHU ARKADAŞLAR SYM HD2 scooter kullanıyorum motorum daha yeni sayılır, yapmayın gözünüzü seveyim bunu sattırıp bana bi bajaj aldıracaksınız,yarın gidip denemek istiyorum şu bajajı
Walla sukru bende dedigim gibi aklimda yoktu suan almak parca alayim drrken motor almayi dusundum. Bakalim ne yapacam.
-
tuncevren adlı üyeden alıntı
Walla sukru bende dedigim gibi aklimda yoktu suan almak parca alayim drrken motor almayi dusundum. Bakalim ne yapacam.
valla gittim bugün test sürüşü yaptım bence fiyatına göre kesinlikle mükemmel.konfor,sürüş,frenler çok hoşuma gitti sıkıntı olarak üst devirlerde hafif titreşim var ama abartılı değil tvs apache den daha düşük bi titreşim bence ybr nin pabucunu dama atar bu motor
-
Bende denemeye eski apache motorumla gitmiştim , benim motorda daha 7000 deydi 1 yıldır kullanıyordum iner inmez diskovere binince acayip rahat geldi ben titreşim falan hissetmedim acayip hoşuma gitti, pulsar almakta kararsızdım 250cc motor alacaktım ama buna binince hemen o dakka pulsar siparişi verdim. Bu arada 125-150cc motor alacak arkadaşlar bunu mutlaka incelesin .Benim yazıda aynı televizyondaki reklamlara benzedi
-
bu bajajlar piyasayı alt üst edecek...
bajaj boxer alt seviye çinlilerin(3000tl +-) alayını süpürecek.
discover ve pulsar ise cbf ybr tvs üçlüsünün alayını piyasadan silecek...
şahsen elimde japon motorum olsa bir an önce elden çıkarmaya bakardım. çok değer kaybedecek japon geçinenler.
buraya yazayımda 1-2 yıl içinde okuyup böbürlenirim tahminlerime
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
Başlangıç motoru olarak tercih edilebilir mi? Titreşimin yamaha'dan biraz daha fazla olduğu söyleniyor.
-
tahsins gardaş aynen imzamı atıyorum altına
-
İzmir Karsiyaka Motoshop bayii deki test motoru ile uzun bir gezi sonrasi mavi renk bir discover için anlastik. Motosikleti merak eden İzmir'liler kesinlikle test firsatini kacirmasinlar. Bajaj discover icin acilan diğer konuda motor ile ilgili izlenimlerini aktardim. Motosiklet elime geçtiğinde detayli bir anlatim da bu sayfaya yazarim.
Beklentilerinin çok üzerinde bir motosiklet. 0km aldigim ybr ile 7 yil sorunsuz motosiklet keyfi yasamistim. Sanirim bu motosikleti de uzun yillar kullanirim.
-
BAJAJ ST 125 HAKKINDA TARAFSIZ VE 150 CC E KADAR COĞU MOTOSİKLETİ KULLANMIŞ BİRİ OLARAK ABARTILACAK BİR MOTOR DEĞİL BENİM İÇİN TİTREŞİM BÜYÜK SORUN MOTOR KALKIŞLARDA COK HANTAL BİRA YÜKLENEYİM HIZ YAPAYIM DİYOSUN TİTREŞİMDE N TAT ALAMIYORSUN UZUN YOLDA SORUN AMA KISA MESAFELERDE DÜŞÜK DEVİRLERDE KULLANCAKSAN OLUR BU ARADA 1 LT 70 80 ARASI DEMİŞLER YALAN SÖYLÜYORLAR ORTALAMA BİR KULLANIMDA 100 KM DE 1 TL ALTINA KULLANAN ARKADAŞ VARSA BEN O ARKADAŞA BU MOTUORU HDEYE ALICAM BU YORUMU HAYBEDEN YAZMIYORUM KULLANDIM VE KULLANDIĞIM CBF 150 YBR MOTORAN BALANCOR RKS TİTAN VB MOTORLARI KULLANDIM UZUN YILLARDA KURYE İŞİ YAPTIM BANA GÖRE BU KAKİNA SINIFTA KALDI ARKADAŞIN BİRİ ÇAMUR ATMASIN DEMİŞ EVET BİLMEDEN KULLANMADAN DENEMEDEN YORUM YAPMAYIN BENN DENEDİM VE BU MOTORU ASLA ALMAM REKLAMA GELİNCE HERKEZ İYİ YAPMIŞ YOK ŞÖLE SATMIŞ BU MOTOR YOK BÖLE MOTOR BİZE Bİ ÇOK AYNI SINIFTA MOTOR KULLANMIŞ VE BU MOTORU DENEMİŞ İNSANLARIN YORUMLARI LAZIM KENDİMİ BU SINIFA RAHATLIKLA DAHİL EDİYORUM VE BEN BU MOTORU ALMAKTAN VAZ GEÇTİM
-
Bu motosiklet zaten daha önce apache, ybr, cbf kullananların alacağı bir motor değildir, onlardan üstün tarafıda yok zaten ,fakat ucuz ve belli kaliteyi yakalamış, ilk motosiklet alacakların, çin motoru parasına alabileceği ve diğer cbf,ybr,tvs üçlüsüne fazladan para vermeden aynı işi yapabilecek ucuz bir motor alma altarnatifidir sadece, örneğin ben apache kullanmış birisi olarak tekrardan geriye dönüş yapıp bu motoru almam zaten, o yüzden sadece pulsar ile ilgileniyorum. Fakat az yakması ve kaliteli olması özellikle kuryelik yapanların ilgisini çekiyor olması lazım, çünkü adam motora iş için biniyor zaten ve tek kullanımlık mendil gibi motor eskitiyorlar o yüzden niye fazladan aynı işi yapacak motora para versin. Bu motor bu kadar ses getirdiğine göre pulsar nelere yol açacak merakla bekliyorum.
-
diğer commuterlerden 100km de 1 litre az yaksın, aşırı masraf çıkarmasın, parçası uygun olsun OLAY BİTER ARKADAŞLAR. yılda 20.000km yapıyorum. 1 yılda 250litre daha az benzin tüketecek bu motor. yani ortalama kullanım ömrü 5 yıl 100.000km olsa 250lt*5tl*5 = 6250 tl daha az benzin tüketecek bu motor.
kuryeler benim 2 katım yol yapıyor olsa. 5 yılda 12.500 tl daha az benzin tüketecek. eğer motor denildiği gibi dayanıklı, zırt pırt arıza vermeden iş görecek şekilde tasarlandıysa, BU MOTOR DELİ SATACAK... titreşim falan hikaye söyliyeyim.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
Motorda bana göre citti anlamda titreşim var. Daha önce Cbf motorum vardı ona nazaran daha çok titreşim olduğu kesin...
Ama bu motor 3850 lirayken Cbf 5550 tl. Bu farka değer mi, değmez tabikide.... Bu paraya alınacak en güzel motorlardan biri diyebilirim
-
Merhaba arkadaşlar
ilk bakımı yaptırdım. Bakımdan sonra motoru yavaş yavaş açmaya başladım..
Bana 120km uzaklıkta olan Kırklareli Servisine gittim. Tam 430 km de girdim ilk bakıma. Biraz erken oldu. Gittiğimde hemen motor bakıma alındı, meraklı gözler çevreledi, soru üstüne soru. Çok merak edilen motor. Bütün sorulara cevap vermeye çalıştım.
Bakımda zincir söküldü. 4 litre 2t yağ boş bir tepsiye döküldü ve zincir içine konuldu. Zincir 15-20 dk bekletildi. Tüm deliklerine kadar yağlanmış oldu. Sonra çıkarıldı takıldı. Bujiler kontrol edildi. Motorun yağ boşaltıldı. Yağ filtresi söküldü. Özel sıvısı ile temizlendi. Yağ filtresinin içinde kılcal metaller çıktı. Gözle görülüyordu resmen. Onlar temizlendi. Bajaj a özel yağ konuldu, yağ resmen 404 yapıştırıcı gibiydi. Yapışkan tipli bir yağ. Isıya dayanıklı olduğu söylendi. Ayakkabımın yanması olayına baktık. Ayak marşı pedalı yakmıştı. Servise gittiğimde de sıcaktı. Herkes çok şaşırdı zaten, orda diğer ustalar da vardı, ilk defa böyle bir şey olduğunu söylediler. Usta bakımdan sonra dolaştı geldi, ısınmadığı söyledi ama 5 dk gezmeyle ısınmıyor. Özellikle rüzgar arkamda iken yol yüksek hızda yol aldığımda ısınıyor. Durup bakıyorum el yakmayacak şekilde ısınmış ve orası direk ayakkabıya temas ediyorlar. Yazın o sıcaklarında yol yaptığım zaman bu konuya dikkat edeceğim ve ısınma olursa bu konu ile ilgili çözüm isteyeceğim. Bir diğer sorunum göstergedeki arıza. Gösteterge düşük viteste yüksek devir kullandığım zaman yani titreşim olduğu zaman takılıyor. 80 km hızdan sonra resmen takılıyor. 110-115 hızları arasında sabit hızda giderken 110-90 km hız arası sürekli oynuyor. Doğru olarak göstermiyor. Servis denedi ve sorun olduğunu kabul etti. Motoru satan bayi motoru sattığını işlemediği için bana kitapçık ve garanti belgesini vermediği için servis göstergeyi talep edemeyeceğini söyledi. Bu sorunla Ekrem bey ilgilenecekmiş, Bir sonraki bakımda ( 1500 km de olduğu söylendi, daha sonraki bakımlar 5.000 km de bir sanırım) göstergem değiştirilecek. Demem o ki arızalı parçalarının arkasında duruyor Bajaj. Ama sunu belirtmek isterim ki, Kırklareli Kanuni Bajaj servisi kadar işini iyi yapan, zinciri söküp yağda bekletmesi, motorun her yerine bakması, her şeyi harfiyen yapmaya çalışmasından dolayı, bu kadar işini iyi yapmaya çalışan hiçbir servis görmedim. Anladığım kadarıyla servisleri çok sıkıştırıyor kuralkan. Bajaj işine citti anlamda girdikleri aşikar. Bana en yakın servisin 120 km de olması sebebi ile ilk bakım ücreti alınmadı. Bu beni çok memnun etti. Gerçek anlamda ısındım Bajaj a. Şöyle düşünüyorum da, görüp duyduğumuz kanuni servisleri nerdee, bajaj nerde. Tüm Türkiye’de böyle servisler olması dileği ile..
( resim çekemedim, Telefonum serviste )
Yakıt olayına gelirsek. Öncelikle 1.96 boyunda 105 kg ım.. 1 depo ile 342 km yaptım. Tam 342 km sonra yedeğe geçti makine. 354 km de iken 10,1 lt aldım. Yani 1 lt ile rodajda 35 km yapmış oluyoruz. Rodaj sonrası durum ne olacak ilk depo bitiminde belli olacak. Tabi yumuşak değil ama fazla da zorlamadan kullanacağım bu sefer. Ve uzun yol olur muhtemelen. Şimdiden 90 km oldu zaten bakalım zamanla yazarım yeni değerleri.
Böylece 100 km de 2,8 lt yakmış oldum. Bu rodaj değerlerim. Eminim daha da düşecektir.
1 lt ile 35 km..
Km başına 0,14 tl yaktım..
Aslında deposu çok ilginç. Kuyu gibi emiyor nerede fullendiğini anlamıyorsunuz. En ideal ölçüm, motor yedeğe geçince 1 lt ekleyip tekrar yedeğe geçtiğinde km sine bakmak.. yolum uzun olduğu için depomu fullemek zorunda kaldım.
Hızlanma konusunda beni memnun etti. CB125e den çok daha iyi diyebilirim..bi süre o motoru da kullandım. Tamam honda kalitesinde bunu kabul ediyorum ama performans olarak discover daha iyi. CB125E de 100 ü güç bela görürken discover de 105 km hız düz yolda rahat görüyorum. Biraz daha zorlasam 110 km hız göreceğimden eminim. Bayır aşağı 120 km hıza zorladım.ve gördüm. 60-90 km hız arası hızlanma gaz tepkimeleri çok iyi.
Kullanan arkadaşlarım genel olarak beğeniyor. Süspansiyonlarını ve vites geçişlerini çok beğendiler.
Son olarak, ilk motorlar şambrelli lastik geldiği için bajaj ( veya servisin kendi düşüncesi de olabilir ama tahminimce bajaj yapacak bu işi ) özel bir köpükle dolduracakmış lastik içini. Böylece lastik patlama derdi de olmayacak ve triplex lastik gibi olacak. Düşünceleri bu. Ama ne kadar güvenli olur bilinmez.
Şimdilik Genel izlenimlerim bunlar.
-
Garip adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar
ilk bakımı yaptırdım. Bakımdan sonra motoru yavaş yavaş açmaya başladım..
Bana 120km uzaklıkta olan Kırklareli Servisine gittim. Tam 430 km de girdim ilk bakıma. Biraz erken oldu. Gittiğimde hemen motor bakıma alındı, meraklı gözler çevreledi, soru üstüne soru. Çok merak edilen motor. Bütün sorulara cevap vermeye çalıştım.
Bakımda zincir söküldü. 4 litre 2t yağ boş bir tepsiye döküldü ve zincir içine konuldu. Zincir 15-20 dk bekletildi. Tüm deliklerine kadar yağlanmış oldu. Sonra çıkarıldı takıldı. Bujiler kontrol edildi. Motorun yağ boşaltıldı. Yağ filtresi söküldü. Özel sıvısı ile temizlendi. Yağ filtresinin içinde kılcal metaller çıktı. Gözle görülüyordu resmen. Onlar temizlendi. Bajaj a özel yağ konuldu, yağ resmen 404 yapıştırıcı gibiydi. Yapışkan tipli bir yağ. Isıya dayanıklı olduğu söylendi. Ayakkabımın yanması olayına baktık. Ayak marşı pedalı yakmıştı. Servise gittiğimde de sıcaktı. Herkes çok şaşırdı zaten, orda diğer ustalar da vardı, ilk defa böyle bir şey olduğunu söylediler. Usta bakımdan sonra dolaştı geldi, ısınmadığı söyledi ama 5 dk gezmeyle ısınmıyor. Özellikle rüzgar arkamda iken yol yüksek hızda yol aldığımda ısınıyor. Durup bakıyorum el yakmayacak şekilde ısınmış ve orası direk ayakkabıya temas ediyorlar. Yazın o sıcaklarında yol yaptığım zaman bu konuya dikkat edeceğim ve ısınma olursa bu konu ile ilgili çözüm isteyeceğim. Bir diğer sorunum göstergedeki arıza. Gösteterge düşük viteste yüksek devir kullandığım zaman yani titreşim olduğu zaman takılıyor. 80 km hızdan sonra resmen takılıyor. 110-115 hızları arasında sabit hızda giderken 110-90 km hız arası sürekli oynuyor. Doğru olarak göstermiyor. Servis denedi ve sorun olduğunu kabul etti. Motoru satan bayi motoru sattığını işlemediği için bana kitapçık ve garanti belgesini vermediği için servis göstergeyi talep edemeyeceğini söyledi. Bu sorunla Ekrem bey ilgilenecekmiş, Bir sonraki bakımda ( 1500 km de olduğu söylendi, daha sonraki bakımlar 5.000 km de bir sanırım) göstergem değiştirilecek. Demem o ki arızalı parçalarının arkasında duruyor Bajaj. Ama sunu belirtmek isterim ki, Kırklareli Kanuni Bajaj servisi kadar işini iyi yapan, zinciri söküp yağda bekletmesi, motorun her yerine bakması, her şeyi harfiyen yapmaya çalışmasından dolayı, bu kadar işini iyi yapmaya çalışan hiçbir servis görmedim. Anladığım kadarıyla servisleri çok sıkıştırıyor kuralkan. Bajaj işine citti anlamda girdikleri aşikar. Bana en yakın servisin 120 km de olması sebebi ile ilk bakım ücreti alınmadı. Bu beni çok memnun etti. Gerçek anlamda ısındım Bajaj a. Şöyle düşünüyorum da, görüp duyduğumuz kanuni servisleri nerdee, bajaj nerde. Tüm Türkiye’de böyle servisler olması dileği ile..
( resim çekemedim, Telefonum serviste )
Yakıt olayına gelirsek. Öncelikle 1.96 boyunda 105 kg ım.. 1 depo ile 342 km yaptım. Tam 342 km sonra yedeğe geçti makine. 354 km de iken 10,1 lt aldım. Yani 1 lt ile rodajda 35 km yapmış oluyoruz. Rodaj sonrası durum ne olacak ilk depo bitiminde belli olacak. Tabi yumuşak değil ama fazla da zorlamadan kullanacağım bu sefer. Ve uzun yol olur muhtemelen. Şimdiden 90 km oldu zaten bakalım zamanla yazarım yeni değerleri.
Böylece 100 km de 2,8 lt yakmış oldum. Bu rodaj değerlerim. Eminim daha da düşecektir.
1 lt ile 35 km..
Km başına 0,14 tl yaktım..
Aslında deposu çok ilginç. Kuyu gibi emiyor nerede fullendiğini anlamıyorsunuz. En ideal ölçüm, motor yedeğe geçince 1 lt ekleyip tekrar yedeğe geçtiğinde km sine bakmak.. yolum uzun olduğu için depomu fullemek zorunda kaldım.
Hızlanma konusunda beni memnun etti. CB125e den çok daha iyi diyebilirim..bi süre o motoru da kullandım. Tamam honda kalitesinde bunu kabul ediyorum ama performans olarak discover daha iyi. CB125E de 100 ü güç bela görürken discover de 105 km hız düz yolda rahat görüyorum. Biraz daha zorlasam 110 km hız göreceğimden eminim. Bayır aşağı 120 km hıza zorladım.ve gördüm. 60-90 km hız arası hızlanma gaz tepkimeleri çok iyi.
Kullanan arkadaşlarım genel olarak beğeniyor. Süspansiyonlarını ve vites geçişlerini çok beğendiler.
Son olarak, ilk motorlar şambrelli lastik geldiği için bajaj ( veya servisin kendi düşüncesi de olabilir ama tahminimce bajaj yapacak bu işi ) özel bir köpükle dolduracakmış lastik içini. Böylece lastik patlama derdi de olmayacak ve triplex lastik gibi olacak. Düşünceleri bu. Ama ne kadar güvenli olur bilinmez.
Şimdilik Genel izlenimlerim bunlar.
Üstad bende almayı düşünüyorum, mondial 180 z one s ile bunun arasında kaldım.İlk motorum olacak.İstanbul içinde kullanıcam.Hangi marka daha az sorun çıkarır acaba, benden daha tecrübeli olduğunuz kesin.En fazla 2 sene kullanıp üst cc ye geçmeyi düşünüyorum.Ayrıyetten arabamda var çok titiz ve kullanma klavuzuna uygun kullanırım.Bu şartlar altında abuk subuk arıza çıkarmaması benim için önemli birde tır ve kamyonlardan sıyrılabilir miyim bu motor gücünde ki aletlerle?Garantisi kaç yıl birde?Teşekkürler.
-
Cdmpf adlı üyeden alıntı
Üstad bende almayı düşünüyorum, mondial 180 z one s ile bunun arasında kaldım.İlk motorum olacak.İstanbul içinde kullanıcam.Hangi marka daha az sorun çıkarır acaba, benden daha tecrübeli olduğunuz kesin.En fazla 2 sene kullanıp üst cc ye geçmeyi düşünüyorum.Ayrıyetten arabamda var çok titiz ve kullanma klavuzuna uygun kullanırım.Bu şartlar altında abuk subuk arıza çıkarmaması benim için önemli birde tır ve kamyonlardan sıyrılabilir miyim bu motor gücünde ki aletlerle?Garantisi kaç yıl birde?Teşekkürler.
mondial yerine bajaj ı tavsiye ederim.. ancak biri 125 cc biri 180 cc. tabiki büyük cc uzun yolda sollamalarda vs daha iyi ancak şehir içi kesinlikle bajaj discover derim. performans olarak gayet güzel. çin malından uzak dur, alabiliyorsan discover al. ybr esd al. cbf al. hangisi bütçene uygun olursa .
-
Garip adlı üyeden alıntı
mondial yerine bajaj ı tavsiye ederim.. ancak biri 125 cc biri 180 cc. tabiki büyük cc uzun yolda sollamalarda vs daha iyi ancak şehir içi kesinlikle bajaj discover derim. performans olarak gayet güzel. çin malından uzak dur, alabiliyorsan discover al. ybr esd al. cbf al. hangisi bütçene uygun olursa .
Hocam 5.000 TL bütçem var.Bajaj da cc sine göre baya güçlü olduğu için listeme aldım.Mondial çin malımı oluyor?Dediğim gibi çok temiz kullanıcam ve zorlamadan kullanıcam, genede sorun çıkarır mı?YBR CBF incelemedim ama hem motorları zayıf hemde tip olarak bajaj ve mondialın çok gerisinde.Sonuçta hepsi gariban motorları fakat azda olsa eli ayağı düzgün olsun istiyorum.Hocam birde garantisi ne kadar Discovery nin?
-
Cdmpf adlı üyeden alıntı
Hocam 5.000 TL bütçem var.Bajaj da cc sine göre baya güçlü olduğu için listeme aldım.Mondial çin malımı oluyor?Dediğim gibi çok temiz kullanıcam ve zorlamadan kullanıcam, genede sorun çıkarır mı?YBR CBF incelemedim ama hem motorları zayıf hemde tip olarak bajaj ve mondialın çok gerisinde.Sonuçta hepsi gariban motorları fakat azda olsa eli ayağı düzgün olsun istiyorum.Hocam birde garantisi ne kadar Discovery nin?
garanti olayını bilemem.. 2 yıl olması gerekiyor ama garantisi var bundan eminim sadece süresini bilmiyorum..tahminim 2 yıl olmalı..
Mondial çin malı.. ama bütçenize en uygun motor discover gibi görünüyor. tavsiye ederim..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler