Bugun arka dişliyi 38 ile degiştirdim. Niyetim 40 takmaktı ama bulamadım. İlk izlenimlerim ise şu şekilde:
Vitesler tam istediğim gibi uzun oldu.
4. Vitese kadar ara hızlanmalar önceki dişlideki gibi. 4. Viteste 110a rahat ulaşabiliyor. Ancak 5. Viteste hızlanamıyor.
yapracıktan yokuş aşağı hız denemesinde artçı ile 135 civarı hıza ulaştı. 5. Viteste kesiciye girmedi. (Çok dik 3 yokuş peşpeşe)
asıl amacım olan yakıt tasarrufu konusunda da depodaki benzinin bitmesini bekliyorum.
Arka tekeri zncir gerilmesi için geri aldığımdan arka fren de sıkı oldu. Yarın onu da yapıp bir hız denemesi daha yapacam.
izlenimleri buradan paylaşırım.
awdawdawdw
fabialife,
bende de 45lt çanta var 1,5 senedir o zayıf denilen yerlere bağlı bir çanta demiri kullanıyorum. bende çarşıya pazara gidiyorum topcase sürekli dolu hatta alttaki resimde yaklaşık 1230 km yol yaptım, 10/15kg lık valiz,ve topcase full dolu olarak.
herhangi bir alt bağlantı filan yok, kuyruklara sabitli
daha sıkıntı yaşamadım.
Flickr
http://www.flickr.com/photos/109845783@N04/
..kanlı resimler ressamı..
Merhabalar arkadaşlar ben Ybr ile bu motorun arasında kalmış durumdayım da bu motorun Ybr'ye göre artıları ve eksileri nelerdir ?
merhaba arkadaşlar
İşim gereği sokak arasında arabanın hantallığından kurtulmak için bir motosiklet almaya karar verdim. Öyle aylarca falanda araştırmadım dükkanıma en yakın motor satıcısı bajaj'dı gittim aldım aldığım yer küçükçekmece motoline ancak motoru adamdan saymadığımdam dolayı böyle yapmakla hata etmiş olduğumu gördüm. Motorum şu anda 500 km civarında dediğim gibi 1 otomobilim ve birde hafif ticari aracım olduğundan sadece bulunduğum mahalle ve çevresine giderken kullanıyorum. Daha öncesinde 1,5 - 2 sene motor kullanmış biri olarak izlenimlerim şöyle:
1)Motorun lastikleri çok kötü hayatımda bu kadar kötü lastik malzemesinden yapılmış lastik görmedim inanılmaz bişey anlatmak yetmez yaşamak lazım 2 tekerli bi vasıtaya neden bu kadar kötü lastik kullanmışlar anlayabilmiş değilim. Düşünün yağmurdan felan bahsetmiyorum yola bi kova su dökülmüş olsun yavaşlayıp ayaklarımı yere değdirerek gidiyorum o derece.
sonuç değişmesi gerek , metzeller marka ön-arka toplam : 300 tl
2)Arka fren durmak için değil ön frene yardımcı olması için yapılmış.
sonuç: yapacak bişey yok mecbur kullanacaksın.
3)Akü çin malının ötesinde diyebilirim.
sonuç değişmesi gerek BOSCH marka ortalama 120 tl
4)Aynalar kesinlikle değişmesi gerekiyor hayatınız için o denli yani
sonuç değişmesi gerek: ortalama 100 tl
5)Birkaç kullanıcının daha yazdığını gördüm yakıt göstergesinde sıkıntı var. Bendede öyle boş depoya 10 tl benzin attırdım full göstermeye başladı. ona yapacak bişey yok sorun kronik gibi görünüyor.
6)Motorun titreşimine gelince yumurtalık uyuşmasını yaşatacak kabiliyette bir titreşimden bahsediyorum.Başkada bişey demiyorum.
7)Benzini gerçekten az yakıyor.
8) Vites geçişleri ilk aldığımda geçmiyordu . topuk tarafına gelen bi pedal daha var mühendisler burda dahiyane'ce bir plan yapıp topuk pedalı koymuşlar. vites düşürürken sıkıntı yok da yükseltirken baktın geçmiyor. Birinden kaçarken merdivende ayağınıza yapıştığını düşün onu nasıl tepiklerseniz topuk pedalınıda o şekil tepiyorsunuz. vites geçiyor.
9)Motor şekil yönünden bu fiyattaki bütün motorlardan daha güzel. yani 4600 tl ye aldım deyince herkez ucuzmuş felan diyor 125 lik motora göre biraz heybetli yani. gidicekmiş gibi duruyor.
10)Motor 125 lik en kuvvetli motor bende daha önceden kanuni seyhan 150 vardı inannın bununla aynı performans idi.
Diyeceklerim kesinlikle motoru övme yada sövme amaçlı değildir. Sonuçta motorlu bir taşıt benzini olduğu sürece bir noktadan başka bir noktaya sizi götürüyor. benim istediğimde bu artıları yada eksilerini tabiki olacak.önemli olan eksilerin sizi ne kadar etkileyeceğidir. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
Tavsiye ederim
Titresim takintiniz yoksa, yeni baslayansaniz, ticari amacla kullanacaksaniz, ulasim araci olarak kullanacaksaniz tavsiye ederim.
Arka zincir dislisini degistirdikten sonra yakit tuketimi ile ilgili denemelerim bittikten sonra detaylariyla paylasacam sizinle. Simdi su kadarini soyleyebilirim yakit ekonomisi konusunda muazzam sonuclar kapida.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------
Lastikler konusunda sahsen soyleyecegim yok ancak yetkili servis calisani lastiklerin yeterli sayilabilecegini soyledi. Kullanma sekline gore degisir dedi ki ayni fikirdeyim.
Arka fren zaten yavaslama icin kullanilir. Vites dusurme ile yeterli geldi bana (en azinsan ben bu sekilde kullaniyorum.)
Aku konusunda ayni fikirdeyiz.
Benzin gostergesinde dediginiz gibi bir sikinti mevcut ama biraz kullaninca grcek seviyeyi gosteriyo.
Titresim cok var evet. Ama bahsettiginiz uyusma selenin sertliginden de kaynaklaniyo gibi dusunuyorum.
Yakit tuketimi konusundaki calismam bitince paylasirim.
Viteslerde nasil bir sikinti yssadiniz bilmiyorum ama rodaj ile ilgili olsa gerek. Vites gecisleri o kadar sert degil.
Anlayan anlamayan herkesten begeni toplayan bi tasarimi var sizin de dediginiz gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:55 ----------
Yakit konusunda denemeler yaptigimi yazmistim. Test nihayet bulmadi ama simdiden etkileyici sonuclar elde ettim.
Arka zincir dislisini degistirmeden once 1litre ile 41 km menzil oldugunu yazmistim.
Arka zincir dislisini 38t ile degistirdikten sonra denemelerde bulundum ancak istedigim sartlari saglayamadigimdan degisik sartlarda denemeler yapma firsatim oldu. Bu denemelerimi 4.35 lira litre fiyatindan 4 lira ederi benzin ile (0,92lt) elde ettim.
90 kilo ben 35 kilo yuk ile 70 - 90 km/s arasi hizla ara hizlanmalar sert 48 km menzil elde ettim.
90 kilo ben 80 kilo arci ile 4/3 gaz ile ara hizlanmalar sakin 60 - 90 km/s arasi hizla 39 km menzil elde ettim. artciyla giderken 100km/s ustune cikamadim.
Tek basina ara hizlanmalar sakin 70 -80 km/s hizla 68 km menzil elde ettim.
Disli degistirdikten ve kampana ayarini yaptiktan sonra karsidan ruzgar almazsa agir agir da olsa 120km/s hiza ulasip o hizi koruyabiliyo alet.
Motosikletin ustunde performans ile ilgili olarak disli disinda degisiklik yapmadigimi belirtmek isterim.
Bu konudaki izlenimlerim simdilik bunlardan ibaret.
Ben de cuma günü aldım motorun eksisinden çok artısı var ben genel olarak sevdim. Henüz 77 km'de daha taze ilerledikçe başıma gelenleri yazacağım buraya.
Genel olarak bahsetmek gerekirse çok sevdim motorumu aşağıda + ve eksilerinden bahsediyorum.
Eksileri
1- Tekerler panik frenlerde kayma yapıyor ayrıca azıcık toprakta bir böyle garip kaymalar falan yapıyor.
2- Devir saati keşke olsaydı ama o kadar önemli bir mesele değil.
3-Yan taraftaki grenaj çıkartıldığı zaman takması epey bir beceri istiyor. Aynı şekilde sele de.
4-Akü iyi bir marka ile değiştirilmesi gerekiyor.
5-Ben boşa bir türlü rast getiremiyorum çok hassas basmak gerekiyor boşa almak için.
Bunlar dışında be çok beğendim motor kıvrak manevra kabiliyeti çok yüksek.
Torku iyi yokuşlarda vs zorlamıyor.
Yakıt olarak daha kesin bir kanıda bulunamam ama 72 km gittim gösterge f'den aşağı inmedi.
Sele rahat.
Vites geçişleri çok rahat ve kesin.
Yan demirine sırt çantamı bağlıyorum kullanışlı ve pratik.
Amortisörler iyi sayılır bence.
İyi hızlanıyor.
Aklıma geldikçe yazarım şimdilik bu kadar.
Birkac gun once metzeler me22 ile lastiklerimi degistirdim. Yorum yapmak icin lastik rodaji denilen olayin tamamlanmasini ve lastik hakkinda daha cok fikir edinmeyi bekliyorum. Ama ilk izlenim olarak tunel icerisindeki kabarik yol seritlerinde eurogrip lastikler dok feci kayarken (cizgi uzerinde hicbir sekilde durmuyorlar) metzelerde boyle bir durum yok seride tutunuyor. Daha lastikler 30 lu kmlerdeyken islak bir yerde 2. Vitesde basip kacayim dedigimde biraz yolu tutamadi ama eurogrip gibi hemen yana atmadi motor cizgisinde kaldi.. su an 60li kmlerinde.. Bayram nedeniyle binemiyorum. Biraz km yaptikdan sonra me22 ile ilgili tecrubelerimi paylasacagim. Hepimizin Kurban Bayrami mubarek olsun..
Dün yaptığım gidiş dönüş toplam 120 km'lik geziden 60 km'lik dönüş kısmında topladığım GPS verileri...
Maximum 99 km hız yapmışım oysaki kadranda 105-110 görmüştüm demek ki hız göstergesi 5-10 km fazla gösteriyor.
1084 mt iniş 676 mt tırmanış yapmışım. inişlerde motor gayet hızlanıyor bassam demek rahat 110-115 yaparmış ama ben basmadım.havada baya rüzgarlıydı. Motorum 1600 km de ve giderek titreşim azalıyor dünkü gezim gayet konforlu ve rahat geçti titreşim rahatsız edici boyutta değil zaten sadece çok yüksek devirlerde hissediliyor oda konforu etkilemiyor motor zorlanmadan ve bağırmadan gidiyor. rodaj dönemindeki tekleme öksürme problemleri de km ilerledikçe azalıyor 2000 km den sonra kalmaz diye düşünüyorum rodajda ki gibi öksürme yapmıyor.
Motorumu seviyorum alacak herkese de öneriyorum herkese iyi bayramlar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)