Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bajaj Discover 125 ST Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1021

    Üyelik
    29 Haziran 2015
    Şehir
    İnegöl/BURSA
    Motosikleti
    Bajaj Discover 125 ST
    Kimse bunun nedenini yada oluşturabileceği sorunları bilmiyor mu? :(


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1022
    EthanHunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Honda Cbf 150
    Alıntı abeciMotoru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ekrem abi hızın 40 mı 50 mi? allahını seversen yapma, kim sürer motosikleti o hızda yav, ben de 6.vitese atıp 3 bin devirde süreyim ozaman bakalım kaç yakacak böyle bir istatistik olabilir mi yani, ortalama bir kullanıcıya göre yapalım şu analizleri rica ediyorum.
    Gsm operatörleri gibi davranmanın alemi yok, koskocaman puntolarla "2 Litre yakıyorrrr" diyorken, en alt satırda ufacık puntolarla "hızınız 40 olursa tabi" demek gibi bişey bu. gerek yok.
    Burada tüketim aralığı 164-250/100km demiş aralık çok fazla. 1.64tl/100km için 20 yle gitmesi lazım, 2.5lt/100lt yakması içinde 100le gitmesi lazım tahminen. Yada bu testleri hangi hızlarda yapıyorlar bilen, bunların olduğu bir site var mı?
    1.64lt, görenin gözünü boyuyor.
    http://www.yakittuketimi.net/bajaj-discover-125-st/

  3. #1023
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    5. vites 50 km sabit hızla bütün 125-150cc motorlar az yakar. 90km hızla giderken Bajaj diğerlerinden az yakıyormu önemli olan bu. Ben açıkçası Yamaha YBR125'ten daha az yakacağını sanmıyorum. Adamlar 125cc'de en ideal motor tasarımını yapmış. Hem titreşim sıfır, hem az yakıyo, hem de hacmine göre çok güçlü. Kağıt üzerinde güç değil yoldaki gerçek güç.
    storm_shadow bunu beğendi.

  4. #1024

    Üyelik
    05 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul


    Keşke vaktimiz olsaydı da Barkın bey'e bizim motoru verip test sürüşü yaptırabilseydim
    06Serhat bunu beğendi.

  5. #1025

    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5, Bajaj Discover 125 st
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5. vites 50 km sabit hızla bütün 125-150cc motorlar az yakar. 90km hızla giderken Bajaj diğerlerinden az yakıyormu önemli olan bu. Ben açıkçası Yamaha YBR125'ten daha az yakacağını sanmıyorum. Adamlar 125cc'de en ideal motor tasarımını yapmış. Hem titreşim sıfır, hem az yakıyo, hem de hacmine göre çok güçlü. Kağıt üzerinde güç değil yoldaki gerçek güç.
    hala aklım almıyor 2,2 ile 2,5 litre arasını. geçen 30 tl aldım 70 i hiç geçmedim. çoğu şehirler arası (işe gidip geldim) 250 km gitti.

  6. #1026
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    İyi geceler discovercilar... uzun zaman sonra yine bir motosiklet satinalma denemesiyle karsinizdayim.. konuyu basindan itibaren ve 150f konusunu yarisindan itibaren okudum. Merak ettiglm bazi konular var. Ayni zamanda tecrubelerinize de ihtiyacim...

    125te on dislinin buyutulmesi konusulmus ama arka dislinin kucultulmesinden kimse bahsetmemis. Keza150f te de tam tersi durum soz konusu.
    Beraberligimize baslayacagimiz 125st ile genelde ankara- eskisehir yolu guzergahinda kullacak olmamdan dolayi disli degistirme kacinilmaz olacak. Tecrube eden dostlarimiz hangi disliden nasil sonuc aldigini ve suan hangisini kullandigini yazarsa hem bilglier toparlanmis olur hemde bu kardesinize yardim etmis olursunuz.

    Lastik konusunda muallakta kalmis herkes. Yine kullandiginiz alastigi ve olculerini yazarsaniz sevinirim.

    Motordaki oksurme, bogulma gibi sikayetleri olanlar giderebildi mi? Nasil?

    Deli sorular sadece bunlardan ibaret degil tabi ama simdilik bu kadar.

    Tesekkur ederim.

  7. #1027

    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5, Bajaj Discover 125 st
    Alıntı numangokce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi geceler discovercilar... uzun zaman sonra yine bir motosiklet satinalma denemesiyle karsinizdayim.. konuyu basindan itibaren ve 150f konusunu yarisindan itibaren okudum. Merak ettiglm bazi konular var. Ayni zamanda tecrubelerinize de ihtiyacim...

    125te on dislinin buyutulmesi konusulmus ama arka dislinin kucultulmesinden kimse bahsetmemis. Keza150f te de tam tersi durum soz konusu.
    Beraberligimize baslayacagimiz 125st ile genelde ankara- eskisehir yolu guzergahinda kullacak olmamdan dolayi disli degistirme kacinilmaz olacak. Tecrube eden dostlarimiz hangi disliden nasil sonuc aldigini ve suan hangisini kullandigini yazarsa hem bilglier toparlanmis olur hemde bu kardesinize yardim etmis olursunuz.

    Lastik konusunda muallakta kalmis herkes. Yine kullandiginiz alastigi ve olculerini yazarsaniz sevinirim.

    Motordaki oksurme, bogulma gibi sikayetleri olanlar giderebildi mi? Nasil?

    Deli sorular sadece bunlardan ibaret degil tabi ama simdilik bu kadar.

    Tesekkur ederim.
    öncelikle dişli değiştirme olayına karşıyım. nedeni ise. heralde bu makineyi tasarlayan mühendisler o kadar arge içerisinde bu dişliyi seçmelerinin sebebi olmalı, vardır bir bildikleri diye düşünüyorum. onların kafa çalışmıyormu yani değil mi ??

    lastik konusunda cts ön 90x80x17 arka 100x80x17

    öksürme tıksırma bir ğsre sonra kendiliğinden düzeliyor. zaten gaza hayvan gibi abanmazsan hiç kesilme olmuyor.

  8. #1028
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    CST lastik takılır mı orjinal MRF lastikler bile Michelin gibi kalır yanında.

    Bu arada uzun yolda 125'lik sıkıntı oluyo, dişli değişimi kurtarmaz silindir değişimiyle 150'lik yapmak lazım motoru.

  9. #1029
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı agustosbocuu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://i.hizliresim.com/6kDr4v.jpg

    Keşke vaktimiz olsaydı da Barkın bey'e bizim motoru verip test sürüşü yaptırabilseydim
    Abi senin motor yandaki kırmızı discover degilmiydi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:14 ----------


    Bende çekildim yüzümüze güneş vursada

  10. #1030

    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5, Bajaj Discover 125 st
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CST lastik takılır mı orjinal MRF lastikler bile Michelin gibi kalır yanında.

    Bu arada uzun yolda 125'lik sıkıntı oluyo, dişli değişimi kurtarmaz silindir değişimiyle 150'lik yapmak lazım motoru.
    piyasada 90x80x17 yada 100x8017 lastik buldukta bizmi takamadık valla mrfden iyi ama kötünün iyisi. varsa bildiğin bu ebatlarda kalitali lastik gider alırım

  11. #1031
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Çin malı motorları satarken Yuanxing diye bi lastik takıyolar o bile daha iyi CST'den. Yuanxing ıslak yolda birazcık daha iyi CST'den çok az daha iyi ama. Gerçi yaz günü gibi sıcak bir eylül gününde evimden 150km uzakta motoru devirmiştim yola ani çıkış yaparken 30km hızla. Ön lastik kaydı ama sonra ne olduysa sağa yatık motor dikildi ve sola devrildim. Motorda fazla hasar olmadı koruma demiri sayesinde ama egzoz bacağımı yakıp moralimi sıfırlamıştı. Unilli veya IRC'ler ile böyle bişey yağmurda bile başıma gelmedi. Rodaj biter bitmez adam gibi bi lastik takmalı motorlara.

  12. #1032

    Üyelik
    05 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı 06serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi senin motor yandaki kırmızı discover degilmiydi?


    Evet dostum kırmızı Discover 125 benim di
    06Serhat bunu beğendi.

  13. #1033
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı agustosbocuu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet dostum kırmızı Discover 125 benim di
    Allah kazadan beladan korusun şuanda motorum olmadığı için programın bitmesini beklemeden eve dönmek zorunda kaldım. 50 km uzaklıktan çubuktan geldim.

  14. #1034

    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5, Bajaj Discover 125 st
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çin malı motorları satarken Yuanxing diye bi lastik takıyolar o bile daha iyi CST'den. Yuanxing ıslak yolda birazcık daha iyi CST'den çok az daha iyi ama. Gerçi yaz günü gibi sıcak bir eylül gününde evimden 150km uzakta motoru devirmiştim yola ani çıkış yaparken 30km hızla. Ön lastik kaydı ama sonra ne olduysa sağa yatık motor dikildi ve sola devrildim. Motorda fazla hasar olmadı koruma demiri sayesinde ama egzoz bacağımı yakıp moralimi sıfırlamıştı. Unilli veya IRC'ler ile böyle bişey yağmurda bile başıma gelmedi. Rodaj biter bitmez adam gibi bi lastik takmalı motorlara.
    ksrdeşim fiyatı ne olursa olsun iyi bir lastik bulursan haberleşelim. bu arada çok geçmiş olsun çok üzüldüm. hiç yaşamak istemediğim bir şey geçmiş başından :(

  15. #1035
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı storm_shadow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle dişli değiştirme olayına karşıyım. nedeni ise. heralde bu makineyi tasarlayan mühendisler o kadar arge içerisinde bu dişliyi seçmelerinin sebebi olmalı, vardır bir bildikleri diye düşünüyorum. onların kafa çalışmıyormu yani değil mi ?? ...
    Kafaları tabıkı calısıyodur ama onların ongordugu kullanım alanıyla kullanıcının kullanma seklı ortusmeyebılır.

    Modıfıye ye karsı fıkrınıze saygı duymakla beraber sunu belırtmek ısterım. Modıfıyeyı aractan neyı ne kadar ıstedıgınıze gore bazı parametrelerle oynayarak yapabılırsınız. Bu, o aracı tasarlayanların bızden daha az zekı olduklarını gostermez. Cıddı cıddı yapılan modıfıyede de muhendıslık konusur. Tabı ulkemızde yok denecek kadar az.

    Dıslı konısına tekrar donecek olursak, dusuk butcelı cok dur-kalk yapılmayan bır guzergahta motora HIC yuklenmeden (ekstrem durumlar dısında) kullanacaksanız 1 lıtre benzının menzılını uzatmak hosunuza gıtmezmı?

    @mengu16, yapracıktan bılkent kavsagına kadar 30km yoldan bahsedıyorum. Uzun degıl, keyıflı bır yolculuk olacak yanı.

  16. #1036

    Üyelik
    05 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı 06serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Allah kazadan beladan korusun şuanda motorum olmadığı için programın bitmesini beklemeden eve dönmek zorunda kaldım. 50 km uzaklıktan çubuktan geldim.
    Amin cümlemizi valla ne yalan söyleyim bende beklemedim benim evim yakın Altın Elbiseli Adam'la tanışmak için geldim bizim motor hakkında bir sohbet edebiliriz belki diye düşündüm ama fırsat olmadı sonra çıktım geldim bende...
    06Serhat bunu beğendi.

  17. #1037
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı numangokce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafaları tabıkı calısıyodur ama onların ongordugu kullanım alanıyla kullanıcının kullanma seklı ortusmeyebılır.

    Modıfıye ye karsı fıkrınıze saygı duymakla beraber sunu belırtmek ısterım. Modıfıyeyı aractan neyı ne kadar ıstedıgınıze gore bazı parametrelerle oynayarak yapabılırsınız. Bu, o aracı tasarlayanların bızden daha az zekı olduklarını gostermez. Cıddı cıddı yapılan modıfıyede de muhendıslık konusur. Tabı ulkemızde yok denecek kadar az.

    Dıslı konısına tekrar donecek olursak, dusuk butcelı cok dur-kalk yapılmayan bır guzergahta motora HIC yuklenmeden (ekstrem durumlar dısında) kullanacaksanız 1 lıtre benzının menzılını uzatmak hosunuza gıtmezmı?

    @mengu16, yapracıktan bılkent kavsagına kadar 30km yoldan bahsedıyorum. Uzun degıl, keyıflı bır yolculuk olacak yanı.
    Sorun olmaz ben 97cc manuel debriyajlı cub'la Temelli'den Ankaraya kadar 90km sabit hızla geliyodum, 50km yol. Bu motorun gücü onun iki katı neredeyse.
    numangokce bunu beğendi.

  18. #1038

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Değerli arkadaşlar;

    Discover 125ST modelimizde de tüm discover ailesinde olduğu gibi 1-30 eylül tarihleri arasında devam edecek stoklarla sınırlı bir kampanya düzenledik. Yurt genelindeki tüm bayilerimizle görüşebilirsiniz.

    Saygılarımla...


  19. #1039
    jemalizm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir - Göztepe
    Motosikleti
    Bajaj Discover 125 ST
    Yakıt ile bende en son ki gözlemimi aktarıyım.

    2 kişi 1230km lik bir Ege Akdeniz turu yaptım, çadır, topcase,topcase üstü bavul, yanlar dolu

    1230 km de toplam 130tl benzin aldım, benzinin litre fiyatını 4,50 den hesaplarsak 10 kuruş yakmışım, 100km de 2,30 kuruş yapar.

    yani detaylı hesaplama şu şekilde

    4,5tl den 130 tl lik benzin alıp 1230 yol gidersek, 2,31 100km/lt tüketimi, 10 kuruşa tekamül eder,
    4,5tl den 10,5 tl lik 2,31lt, benzin alıp 100km yol gidersek, 2,31 100/lt tüketimi, 11 kuruşa takamül eder,
    4,5tl den 4,2tl lik 0,93lt benzin alıp 40km yol gidersek, 1,15 50/lt tüketimi, yine 11 kuruşa tekamül eder

    buradaki ayrıntı, aynı değerleri 50-60 km hızla yaparsanız bu değerler artıyor, yani 1lt ile 60km ortalamasına çıkıyorsunuz

    (ek bilgi: bu değerler 15T dişli ve teklemeden kaynaklı karbüratör deki iğneyle oynamayanlar için)

    yani agrasif kullanım ile, inişli çıkışlı, yüklü 2 kişi yollarda sürüş ile bu değeri yakalıyoruz, ki ben şehir içinde de gayet afresif kullanıyorum.

    Bunu dışında YBR nin daha az yaktığını söyleyen arkadaşlara biz denedik, YBR 20tl benzin ile benzin 4,99 iken 160km gitti ben ise 221 km gittim, belki bu değer 10km yukarı aşağı oynar..

    başka bir sınıf Mondial 125Drift te ise durumda nerdeyse 2,8 lerde..

    ben kağıt üzerinde ve pratikte aynı şartlarda daha az yakanı bu sınıfta görmedim.. ama tabii burada herkes farklı bir bakış açısıyla bakabilir, örneğin YBR ile Disco yu kıyaslayan bir arkadaş için, aradaki o ufak fark için "ee buda japon" diyebilir.

    o kadar ufak fark için YBR alınabilir, fakat o kadar ufak fark olmasına karşın ybr 9tork iken bu motor 10,5 tork,

    yani aynı balansörü Disco ya takıp aynı tork ve hp değerlerini Disco ya uygulasaydık eminim 20tl ye 300km yol giderdik

    mesela bende skuter vardı, hiç düşük cc kullanmamış bir arkadaşım o zamanlar sorduğunda "ne kadar yakıyor abi?" 2,8fln yakıyor demiştim, "oo çok iyi ya, şehir için bundan mı alsam bir tane?" demişti

    kime göre neye göre az yada fazla yakıyor?

    Ayıyetten sevgili arkadaşım Halil'e de burdan bir şey karalıyım eşim hamile, benim ortalama hızım extrem durum olmadığı zamanlarda 50-60km oluyor.. mecburen geçemiyorum..

    yani bu hızlarda da motor kullanılıyor muş :D
    fedos bunu beğendi.
    Flickr
    http://www.flickr.com/photos/109845783@N04/
    ..kanlı resimler ressamı..

  20. #1040
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı jemalizm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıt ile bende en son ki gözlemimi aktarıyım.

    2 kişi 1230km lik bir Ege Akdeniz turu yaptım, çadır, topcase,topcase üstü bavul, yanlar dolu

    1230 km de toplam 130tl benzin aldım, benzinin litre fiyatını 4,50 den hesaplarsak 10 kuruş yakmışım, 100km de 2,30 kuruş yapar.

    yani detaylı hesaplama şu şekilde

    4,5tl den 130 tl lik benzin alıp 1230 yol gidersek, 2,31 100km/lt tüketimi, 10 kuruşa tekamül eder,
    4,5tl den 10,5 tl lik 2,31lt, benzin alıp 100km yol gidersek, 2,31 100/lt tüketimi, 11 kuruşa takamül eder,
    4,5tl den 4,2tl lik 0,93lt benzin alıp 40km yol gidersek, 1,15 50/lt tüketimi, yine 11 kuruşa tekamül eder

    buradaki ayrıntı, aynı değerleri 50-60 km hızla yaparsanız bu değerler artıyor, yani 1lt ile 60km ortalamasına çıkıyorsunuz

    (ek bilgi: bu değerler 15T dişli ve teklemeden kaynaklı karbüratör deki iğneyle oynamayanlar için)

    yani agrasif kullanım ile, inişli çıkışlı, yüklü 2 kişi yollarda sürüş ile bu değeri yakalıyoruz, ki ben şehir içinde de gayet afresif kullanıyorum.

    Bunu dışında YBR nin daha az yaktığını söyleyen arkadaşlara biz denedik, YBR 20tl benzin ile benzin 4,99 iken 160km gitti ben ise 221 km gittim, belki bu değer 10km yukarı aşağı oynar..

    başka bir sınıf Mondial 125Drift te ise durumda nerdeyse 2,8 lerde..

    ben kağıt üzerinde ve pratikte aynı şartlarda daha az yakanı bu sınıfta görmedim.. ama tabii burada herkes farklı bir bakış açısıyla bakabilir, örneğin YBR ile Disco yu kıyaslayan bir arkadaş için, aradaki o ufak fark için "ee buda japon" diyebilir.

    o kadar ufak fark için YBR alınabilir, fakat o kadar ufak fark olmasına karşın ybr 9tork iken bu motor 10,5 tork,

    yani aynı balansörü Disco ya takıp aynı tork ve hp değerlerini Disco ya uygulasaydık eminim 20tl ye 300km yol giderdik

    mesela bende skuter vardı, hiç düşük cc kullanmamış bir arkadaşım o zamanlar sorduğunda "ne kadar yakıyor abi?" 2,8fln yakıyor demiştim, "oo çok iyi ya, şehir için bundan mı alsam bir tane?" demişti

    kime göre neye göre az yada fazla yakıyor?

    Ayıyetten sevgili arkadaşım Halil'e de burdan bir şey karalıyım eşim hamile, benim ortalama hızım extrem durum olmadığı zamanlarda 50-60km oluyor.. mecburen geçemiyorum..

    yani bu hızlarda da motor kullanılıyor muş :D
    Bende yakit konusunda paylasim yapmak isterim:

    Malum yeni edindigim 1900km civarindaki 125st'mle 1 litre ile deneme yaptim.

    Depo tamamen bittikten sonra sisedeki po'dan litresini 4.5 liraya aldigim 1lt. benzini koydum, devam ettim. Ara hizlanmalar sakin, son hiz 70-80km/s olacak sekilde 40.5km yol alabildim. (Yani o zaman teklemeye basladi. 41 olabilirdi ki onemli degil.)

    Kaba bir hesapla benzin4.5 lira oldugunda 0.111 TL yakmis.

    On disliyi buyutursem ayni kullanma sartlariyla daha da duser diye dusunuyorum.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler