discover alan arkadaslar allah kaza bela vermesin hayirli olsun ve tekeriniz düz bassin
discover alan arkadaslar allah kaza bela vermesin hayirli olsun ve tekeriniz düz bassin
Yola Her Çıktığımda azrail'le Selamlaşmak Zorundamıyım
Arkadaşlar motosikletinize sonradan taktığınız extra aksesuarlar varmı?
Çanta,el koruma, rüzgarlık vb.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:15 ----------
Benim depo bitti gösterge daha yarıyı gösteriyordu. Bu şekilde kullanan varmı yoksa servislikmiyim. Serviste sorunu çözülenler varmı
herkese merhabalar ewet apachi satılıp discover alınır cünkü motorun teknolojisi kendi klasmanında bence on numara malzeme kalitesi aynı şekilde marka takıntsı arkadaşlara duyrulur bu motor ybr yi bozar cbf de zorlar 3 yıl cbf kullanmış biri olarak söylüyorum keyfi yerinde cekişi güzel kesinlikle cbf ten ybr den seri 13 beygiri taşıyan süspansiyonu ve sele rahatlığı cbf e rakip özellikle arka amortisör üst seviye görev yapıyo fabrikasyon lastikler le bile çok iyi bir yol tutuşu ayrıca dengesi var 3850 bence bu motor için normal verdiğinz paranın fazlasıyla karşılığıbu arada yakıt konusunda 13 beygir le bile şuan rodajda olmasına rağmen 100 km de 2 litreyi görmedi comuter sınıfında ciddi üst seviye motor yapmış adamlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------
başlangıç motoru olarak alınır satılmadan üst seviye motora ikinci motorluğa devam eder bu kadar az yakan şehir içi için hele on numara beş yıldız
Verdigin cvp icin Sağol birader yani isin ozu boyle kabul edip kendimizi alistiracagiz iste bunu duymak istiyorum bazi arkadaslar bende yok oyle bi sorun yok bi sendemi var bu sen cok killiyorsun gibi seyler söylüyor sonuçta boyle bir sikinti var yani sagol
Ben ikinci gününde aynı şeyi yaşadım, servis ustama telefon ile bilgi verdim, sonra fulledim . yine yarı gösterirken biterse servise gideceğim. Aynı şikayetin olması ilginç. Başka bu şekilde sıkıntı yaşıyan varmı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:40 ----------
Benim bir kaç sorum olcak ,
* motoru aldığımda bayii evraklar verdi ve bunun içinde faturada vardı, Emniyet bu evrakların hepsini aldı.
bayinin ayrıca bir faturanın bir nushasını vermesi gerekmiyormu , garanti evrakından başka birşey yok.
*Herhangi bir şehirdeki bajaj yetkili servisinde servislerini yaptırsak , garanti ile ilgili bir sıkıntı olurmu ?
*ilk bakım 500km dedi servis yetkilisi, sanırım 500 ila 1000 km arası yapılıyor. Siz kaçıncı km de yaptırdınız ?
Servisleriniz yağ olarak ne kullandı ? Ve neler yapıldığını gözlemlediniz ? ücret olarak ne verdiniz ?
* Sanırım topcase ler ile ilgili bi kanun çıkmış , proje filan çizdirmek gerekiyormuş. Bunun yerine soft bagaj tavsiyeniz olurmu ? bagaj olayı için siz nasıl çözüm buldunuz ? uzun yoldan ziyade şehir içi ulaşımda ufak paket ve motorun bir kaç malzemesini taşıabileceğimiz gibi?
yan sol tarafta taşıma demiri var, ismini bilmediğim bayan artçıların yan oturmaları için sanırım.
Buraya bişiler yapılamazmı , hani kilitli bir çanta filan monte edilebilirmi?
Aksesuar olarak yabancı sitelerde bile bişi yok.
Boyasına zarar gelmesin diye komple şeffaf kaplatmayı düşünüyordum . Aracımda kullandığım Nasıol ZR53 seramik kaplama aklıma geldi ve dün akşam ZR53 Seramik koruyuculu ürünü motora tatbik ettim.
Sonuçlarını yazarım , yağmur tutmuyor ve çizilmelere karşı koruyor.
Şuan motoru hırsızlardan korumak adına, gündüzleri alarmlı disk kilidi, gecede kapalı duran kazan dairesinde tutuyorum.
Gören ilgili olan herkes motoru soruyor, çok kaliteli, çok iyi bende alacam bunlardan diyorlar..
çok satar daha bu model.Fakat kullanıcısına nazaran forum pek rağbet görmüyor
Passionately in love with Motorcycle
Bizim gösterge sorun çıkarmadı çok memnunum. 1500 km yi geçtim. Dün hava filtresini temizledim. Bujilere baktım. Bütün cıvataları sıkıladım. Depo 66 tl doldu.fakat arka stop ile kuyruğun birleştiği yer çok zangırtı yapıyor.
Orjinal lastik ler hiçte fena değil hiç korkutmadı.memnunum..
Üst devirde arka kuyrukta ve tutma demirinde çok titreşim var artçı hemen hissediyor. Bu neden olabilir. .
Benim bir kaç sorum olcak ,
* motoru aldığımda bayii evraklar verdi ve bunun içinde faturada vardı, Emniyet bu evrakların hepsini aldı.
bayinin ayrıca bir faturanın bir nushasını vermesi gerekmiyormu , garanti evrakından başka birşey yok.
-evrak vermesine hiç ama hiç gerek yok. çünkü motorunuzun artık bir ruhsatı var. Ve bu ruhsat demek motor için herşey demek. Garanti evrakları ile birlikte servise gideceksiniz artık.
*Herhangi bir şehirdeki bajaj yetkili servisinde servislerini yaptırsak , garanti ile ilgili bir sıkıntı olurmu ?
-hayır olmaz. Tüm şehirlerde geçerlidir. istediğiniz servise gidebilirsiniz.
*ilk bakım 500km dedi servis yetkilisi, sanırım 500 ila 1000 km arası yapılıyor. Siz kaçıncı km de yaptırdınız ?
Servisleriniz yağ olarak ne kullandı ? Ve neler yapıldığını gözlemlediniz ? ücret olarak ne verdiniz ?
-ben 500 km de yaptırdım.ama il bakım 500-750 arasında olacak. Yağ bilmediğim birşey kullandı. ama shell veya castrol kullanmada ısrarcı olmamız lazım. çin mallarına ne kullanılıyorsa ondan kullanmaya kalkıyorlar. Bakımda motorun heryerine bakıldı. Zincil söküldü, yağda batırıldı.10 dk beklendi ki zincir tam olarak yağlansın diye. sonra aldı gitti motoru denedi, ve yıkadı sildi getirdi. tertemiz teslim almıştım. ( kırklareli Servisi )
* Sanırım topcase ler ile ilgili bi kanun çıkmış , proje filan çizdirmek gerekiyormuş. Bunun yerine soft bagaj tavsiyeniz olurmu ? bagaj olayı için siz nasıl çözüm buldunuz ? uzun yoldan ziyade şehir içi ulaşımda ufak paket ve motorun bir kaç malzemesini taşıabileceğimiz gibi?
yan sol tarafta taşıma demiri var, ismini bilmediğim bayan artçıların yan oturmaları için sanırım.
Buraya bişiler yapılamazmı , hani kilitli bir çanta filan monte edilebilirmi?
-yan demiri çok işe yarıyordu. ben laptop ile taşıdım orda. bağladım götürdüm. çok işe yarıyor o demir. oraya işinin ustası güzel bir ufak çanta tarzı birşeyler yapabilir.
Aksesuar olarak yabancı sitelerde bile bişi yok
Boyasına zarar gelmesin diye komple şeffaf kaplatmayı düşünüyordum . Aracımda kullandığım Nasıol ZR53 seramik kaplama aklıma geldi ve dün akşam ZR53 Seramik koruyuculu ürünü motora tatbik ettim.
Sonuçlarını yazarım , yağmur tutmuyor ve çizilmelere karşı koruyor.
-bu yaptığın olayı merak ettim. Detaylı olarak resimleyip detaylı olarak açıklama bekleriz. ( maliyeti nasıl yapıldığüı zorluğu kolaylığı avantajı dezavantajı vs )
Şuan motoru hırsızlardan korumak adına, gündüzleri alarmlı disk kilidi, gecede kapalı duran kazan dairesinde tutuyorum.
Gören ilgili olan herkes motoru soruyor, çok kaliteli, çok iyi bende alacam bunlardan diyorlar..
çok satar daha bu model.Fakat kullanıcısına nazaran forum pek rağbet görmüyor
birGarip..
Ben daha yeni aldım 40 km deyim o yüzden sürüş ile ilgili doğru bilgiler veremeyebilirim.
Fakat aksesuar olarak arka çanta demiri taktırdım. Arka çantayı 35'lik tak çıkar olandan aldım. Lüzumu olmayınca çıkarırım..
rüzgarlık, orta sehpa sol tarafta yan çanta takılabilecek aparat olması artı maliyetleri azalttığı için çok kullanışlı..
Motor her seferinde tek marşta çalışıyor.. bir kere benden kaynaklı acele ettim falan hafif gaz verince yine çalıştı...
Ani gaz açmalarda hemen tepki veriyor... başka motorları kullanmadığım için kıyaslama yapamayacağım... Tek taraflı bir bakış açısı olacak ama genel itibariyle çok memnunum.. Verdiğim kararın ne kadar doğru olduğunu düşünüp kendimle gurur duyuyorum.. Ayrıca motosiklet.net ailesinin yardımları ve ilgisi doğru karar vermemde çok yardımcı oldu... Buradaki yargılar, önyargılar, hatta sataşmalar bile çok faydalı...
Carmentality.... motoru aldığında bayii sana faturayı verdiğinde iki nüsha vermeli. Zaten sen versende polis ikinci alt nüshayı geri verir.
Herhangi bir bajaj yetkilisi senin işini çözer önemli olan bajaj yetkili servisi olması nerde olduğu değil.. garanti sıkıntısı olmaz.
ilk bakım 500 - 750 km arasıdır ama 500 de gitsen sorun olmaz... Rodaj döneminde konulan ince yağın değişmesi ve yerine uygun yağın konulmasını 250 km öne almış olursun... ücret olarak ta standart tüm türkiye bayiileri için 70 tl ilk bakım tevsiyesi bayiilere belirtilmiş. Ama bayiinin ne yapacağını bilemem.
Hani olur ya üstünde 1 tl yazar okul kantinleri ya da lüks yerler ona rağmen bilmem kaç katına satar gariban bakkallar da 1 tlye satar kimse bişey diyemez böyle birşey olmasına izin verme ilk bakım 70 tl tavsiyelidir.
Bagaj olayına ben çözüm getirmedim ama tak çıkar olandan aldım. yukarıda yazdım.
Motosiklet yeni olduğu için aksesuar konusunda yavaş yavaş tedarikler olacaktır. Ama benim aldığım bayii özel depo kılıfı ölçüsü verip bajaj discovery için özel depo kılıfı ve arka çanta demiri ki çok sağlam yaptırmıştı... hatta pulsar 200 e bile yaptırmış ona bile çanta takılı gördüm..
ben de senden şeffaf kaplama veya seramik kaplama ile ilgili bilgi almak isterim... ben hiçbir şey yapmadım şimdilik.. ama motorum branda ile evimin önünde kaldırımın üstünde duracak...
ayrıca motor dışarıda olmasına rağmen yakındı fotolarını atacağım kendim özel bir koruma çözümü buldum... Dün yaptırdım. Fotoları hazırladığımda Sohbet bölümünde ayrı bir konu açacağım.
Genel itibariyle motordan memnunum... Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin herkese....
Her yeni araç alanlar gibi mutlaka ama mutlaka aracın sadakasını bu mübarek ramazan ayında bir ihtiyaç sahibine niyetlenip verin... En büyük sigorta ALLAH'tır. En büyük vekil ALLAH'tır.. sonrası sonraki iş...
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:34 ----------
Bu arada yazmayı unuttum.. Orjinal Standart Lastikleri değiştirdim.. IRC Tubeless taktırdım.. Tabii ben kıyas edemeyebilirim ama bayii de kullanan arkadaş çok büyük fark olduğunu test aracı ile bunun arasında fark olduğunu belirtti. Onun yüzündeki memnuniyet beni memnun etti..
Gerçi ilk bakıma kadar kullanıp belki 1000 km sonra da değiştirebilirsiniz ama ben tercih etmedim değiştirdim...
Merhaba arkadasim güle güle kullan motorunu
Ben sadece çanta demiri ve topcase taktirdim siperlik yok hala ve lastikleri dublex yqptim daha iyi oldu saygilar.
Yola Her Çıktığımda azrail'le Selamlaşmak Zorundamıyım
tekeriniz düz bassın... lastiğiniz kabak olmasın... zinciriniz dişlisiz motorunuz yağsız kalmasın.. bujileriniz ıslak grenajınızda çatlak olmasın.. egsozunuzda mavi duman, artçınız acemi olmasın..
zr53 yapım aşamaların fotolamadım. Şuan çekeceğim fotoğraflarda görünen bir şey yok daha parlak olduğu kanısındayım.
Başka bir forumda yazılanları okur iseniz faydalı olacaktır, nick imden yazdıklarımıda bulabilirsiniz
http://forum.donanimhaber.com/m_2186...age_111/tm.htm
bu linktede satıcı firmanın nasıl yapılacağı hakkında bilgi veriyor. ürünü hepsiburdadan almıştım.
http://www.youtube.com/watch?v=NjOX-ZPzMDc
rahatlıkla uygulayabileceğiniz bir ürün, bezlerin yaptığı çizikleri filan engeller , ama gelen darbeli bir çiziği engellemez.
Bu işlemi yaparken akü yan kapağı ve koltuğu çıkardım , uygulamayı far ve siperliğe de uyguladım. Bakalım şimdi börtü böcek yapışacak mı
-Lastik konusunda , ben şuan memnunum fakat TL (tube less) lastik daha iyi. motolastik . com a bununla ilgili mail attım. geri dönüş olursa iletirim . boyut olarak ne önerecekler ,
açıkcası IRC taktıracağıma orjinalleri ile yol alırım daha iyi ;)Kendini ispatlamış markalara yönelmek daha mantıklı.
-şeffaf folyo kaplama; koruma açısından bence en makbul olanı , burda kaliteli bir folyo kullanın yoksa kendi kendine atma , sararma ve çıkarıldığında yapışkanı bırakma gibi durumlar olur.
Edirnede yakın arkadaşım Cadde22(hakan usta) Araç kaplama işi yağtığı için , konu hakkında fikir sahibiyim.
-Bakım işine gelince şayet 70 lira verecek isek, ki sanırım sadece 1 lt yağ alıyor bizim motor. kaliteli yağ konulmalı..
Ekrem ata bey okuyorsa cevap verecektir. Servislerde fix kullanılan bir yağ varmı ? yoksa usta kafasına göremi koyuyor yağı?
Müşteri olarak yağda marka seçme hakkımız varmı ?
Cevap veren arkadaşlarıma Teşekkürler..
Passionately in love with Motorcycle
ilk bakımda 1.1 litre yağ konulması tavsiye ediliyor.. Gördüğüm kadarıyla Castrol yağ kullanıyorlar. Ama fix mi bilemiyorum. Genelde bir anlaşmalı yağ markası olur bayiilerde.. Hatırımda yanlış kalmasın ama Ekrem bey yağ ile ilgili önceki yazılarda bir görüşmeden bahsediyordu...
IRC tamamiyle duygusal bir tercih... Şöyle ki: şuna 250 vereceğine 400 ver nolcak , şuna 10 verme 20 ver, şuna madem yapıyosun 50 daha fazla ver adam gibi ver diye diye toplam rakam acayipleşince orda dur diyosun kendine... sonra ordan burdan kısmaya başlıyosun... benimki de öyle bir şey...
mont, kask, dizlik, eldiven, o su busu falan deyince motor fiyatına yanaştı aksesuarlar hani yanlış mı değil ama neticede de bir bütçe sınırı var yani..
Ayrıca ilk bakım sadece yağ değiştirmek değildir... Kesinlikle bunun ile sınırlı bir birinci servis bakımı ile yetinmeyin.
Her bayiinin duvarına asılması gereken bakım tabloları, kuralkanın, kanuninin sitesinden indireceğiniz kullanım kılavuzu ilk bakımda neler yapılacağını detaylıca anlatır.
Vidaların sıkılması, gidon kontrolü, yağ, zincir v.s. genel bakım olarak çok önemlidir ilk bakım...
nerden mi biliyon motoru hazırlarken bayiinin duvarları, rafları, yaptığı işler malzemesi v.s. hepsini incelemiştim...
Orjinal lastikle 17000 km yaptim ve degistirdim jant ayni değişmedi( 17 ) yanliz Michelin bizim ebatlarda gore lastik yok irc taktirdim ön ayni ama arkayi 90/90 yaptim hic memnun değilim irc ise güven vermeyen ve virajda kayan bi lastik acikcasi pişman oldum 2 saat ugrasip michelin e email attim hala cevap gelmedi güvenli lastik istiyoruZ
Arkadaşlar titreşim olayını çözdüm. Zinciri temizlerken fazla germişim. Eski ayarına aldım. Titreşim ce zangırtı kesildi. . Motoru tanıdıkça seviyorsunuz. .
Arkadşalar biriniz 1 tane video çekse de anlatsa burası şöyle burası böyle diye iyi olmazmı fikir sahibi oluruz
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)