Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3101

    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mondial 150 MG Superboy
    Herkese selamlar. Yakinda ilk bakim icin servise gidecegim. Dikkat etmem gerekenler hakkinda bilgi verirmisiniz birde bu yag konusunda fikri olan varmi. Kitapcikta tavsiye edilen yag cok kalin degilmi vede hangi marka yag kullanmali


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3102

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKİ BURGMAN UH 200
    benimde merak ettiğim bir konu buydu, benim derdim hız yapmak değil gerçi ama, istanbul ümraniyeden 2.köprü yolunu kullanarak otobandan karşıya geçip yaklaşık 45 km gidiş 45 km geliş bir yolculuğum olacak otobanda eski motorumla 100 km hızda sabit süratte gittiğimde araçların sıkıştırmasından dolayı gaz açıp hızlanıp kısa mesafeli hızlanmalarla konumlanıyordum,110 120 redline ara sıra girer tehlikeyi atlatır sonra 90 km hıza düşer sakin tatlı tatlı sürerdim, uzun süre 125 lik bir motorla veya 150 likle 90km üzeri hız yapmak mümkün değil zaten,
    sollamalarda 100 110 km kısa süreli gidermi?zaten yaş kırk bu yaştan sonra nede önce hızla işim olmadı olmaz,tek tereddüdüm istanbuldaki otobanlarda yetersiz kalırmı acaba? 125 st yide pek düşünmedim, açıkçası tip olarak bana boxser nostaljik geldiğinden ve tork olayı bozuk yol sürüşü beni cezbeden durumlar, alırız süper bir tork 80 85 kmde hızlarda son hız bol titreşim olursa,hani bazen yüksek devirde piston alttan kafa atacak gibi olur onun gibi olurmu? yoksa 85 90 dan sonra makul bir titreme mi oluyor.kymco ck 125 kullanan ve son hızda arasındaki farkları söyleyebilecek olan varsa çok makbule geçer.kymcoda 5 vites olduğu için son hız titreşimsiz 110 rahat gidiyordu en tatlı gidişi 90 95 km idi çok fark yok sanırım.bir sefer riske girdim araç sollarken yokuş aşağıya otobanda orta şeritteydim başka bir araç soldan koparmış geliyor sinyal vermiş yavaşlasam ortada buluşacağımızı hissettim, frene bassam arkadakiler hızlı gaz açtım 130 km gördüm, kısa,anlık hıza ihtiyam oldu sapağa yakın olduğum için kymco bunu karşılamıştı ama deli gibi titremek ne kelime resmen deprem oluyordu altımda ama 100 110 a kadar titreşim hissetmedim.arkadaşımın çin motoruna bindiğimde gaz açınca daha titreme elçiklerde ayaklarda oluyordu,başkada motor kullanmadığım için kymco bana titreşimsiz geliyorda olabilir.
    SUZUKİ BURMAN UH 200

  3. #3103
    Aquarist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Giresun
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Herkese hayırlı haftalar dileyerek haftasonu yapmış olduğumuz “muhteşem Pazar” etkinliği hakkında paylaşımlarıma başlamak istiyorum.
    Pazar günü (10.05.2015) Karadeniz’in küçük bir kısmını kapsayan düzeyde bir etkinlik yapıldı. Tokat Niksar, Samsun Çarşamba, Ordu Ünye, Ordu Merkez, Giresun Bulancak, Giresun Merkezde bulunan motor dünyasına gönül vermiş arkadaşlar Ordu’da bir araya geldi. Polis eskortluğunda şehir içinden Boztepe’ye geçiş yapıldı. Sayılabilen motor adedi 86 olmakla birlikte, sağdan soldan katılımcı arkadaşların oluşturduğu toplam rakam bilinmemekte. Ordu Belediyesinin de katkılarıyla düzenlenen toplantı ve öğle yemeği için katkısı geçen herkese buradan ben de teşekkürlerimi iletmek isterim.
    Havanın da çok güzel olmasıyla katılmış olduğumuz etkinlik çok güzel geçti. Allah’a çok şükür herhangi bir kaza olumsuz durum yaşanmadan günü tamamladık. 300 kilometrelik gezimizde çok şükür Boxer bana sıkıntı yaşatmadı. Ancak gözlemlediğim kadarıyla tek Boxer benim motordu. Diğer abi motorları görünce 150-250-600cc projem birden 150-600cc olarak mutasyona uğradı  O kadar motor yanında benimkisi küçük kardeş statüsünde kaldı. Özellikle şehirler arası konvoylarda sıkıntılar yaşadım. Maksimum 105km. ulaşırken uzun süre bu hızda gitmek biraz yordu ve de arkada kaldım. CBF 150 kullanan arkadaşın biri ise rahat ilerledi. Bu nedenle dişli büyütmeyle ilgili daha önce yazılan konuları müsait zamanda gözden geçirmem gerektiğini anlamış oldum. Bazı arkadaşlar çeşitli ölçülerde dişliler denemişti ve en son en stabilini paylaşmışlardı. Sanırım sadece arka dişlinin değişmesi en uygun olanıydı. İlgili arkadaşlar hatırlatırsa sevinirim. İlk müsait anımda motorcuma gidip dişli değişimi yaptıracağım. Bu değişimden sonra sanırım motor biraz daha rahatlar ve hızda artış olur. Dişli değişiminden sonra hızda ne kadar bir değişme olur acaba?
    Şimdi de geziye ilişkin kendi çektiğim bazı fotoğraflar ve videolar:

    Alıntı video:
    https://www.facebook.com/erol.can.ak...9690284071019/
    https://www.facebook.com/erol.can.ak...9690284071019/" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">

    https://www.youtube.com/watch?v=3WUd0h8uuRA


    https://www.youtube.com/watch?v=MTY-KwV6bmA


    https://www.youtube.com/watch?v=rG-Wyd8TIEg


    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:54 ----------

    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    kdiner ve @hmet42 bunu beğendiler.

  4. #3104

    Üyelik
    13 Nisan 2015
    Şehir
    Acıbadem/Üsküdar
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Honda NC700X
    Spil kardeş, FSM yolundan gidip gelmeyi düşünüyorsan bu motor ona uygun değil. İlk önce 100km süratle sürekli gidemezsin, bu motorun es sevdiği hız 80 km civarı. 80km/s ile oldukça konforlu bir sürüş oluyor, gazlayınca 105-110 a kadar çıkıyor ama konforlu bir durum değil, hem motorun selameti hem de kendi konfor ve emniyetin açısından 100km/s ve üstü hızlara nadiren ve ancak mecbur kaldıkça çıkılabilir ve stabil olarak gidebileceğin 80km civarı hızlar FSM yolunda sıkıntı yaratır. Ben de motoru ağırlıklı Acıbadem-Beşiktaş arasında kullanmak için aldım, 1. köprü yolunu kullanıyorum, zaman zaman hız yetmediğinden kendimi emniyet şeridine atmak ihtiyacı duyuyorum. 400km kadar oldu, motor tam açıldığında biraz daha rahatlauyacağını umuyorum. FSM için 200-250cc bir motor olması gerekir kanımca.

  5. #3105

    Üyelik
    10 Nisan 2015
    Motosikleti
    Honda CBR500R
    Bence aradığınız motosiklet Boxer değil.
    Boxer size 80 km/h'lık bir tatlı sürüş sürati ve 105-110 km/h lık bir son sürat verecektir.
    85-90 km/h sonrası illa 5. vitesi isteyeceksiniz...

    Sizin ihtiyaçlarınıza göre bütçe sıkıntınız yoksa ilk tercih 250cc lik bir motosiklet olmalı.
    Olmadı ara segmette Pulsar düşünebilirsiniz. 24 hp motor...

    Eğer bütçe sıkıntısı varsa, 125/150cc bantında kalacaksanız, 5 vitesli bir model düşünün derim. Daha yüksek beygir gücündeki modelleri seçerek istediğiniz kaçış süratlarini daha rahat yakalayabilirsiniz.

    Neler olabilir; (fiyatlar güncel liste fiyatları)

    Marka Model Hacim Beygir Tork Aks Aralığı Boy Fiyat
    Bajaj Discover150 14.5 12.75 1305 2045 5200
    Bajaj Discover125 13 11 1305 2012 4650
    Bajaj Boxer 150 12 12.26 1285 2016 3000
    Derbi ETX 150 12 12 1340 2030 6000
    Haojue 150 150 11.3 11.3 1280 1995 5200
    Haojue 135 135 11.1 11.4 1270 2000 4500
    Hero Thriller150 14.4 12.8 1326 2060 5800
    Hero Glamour 125 9.1 10.35 1270 2005 4600
    Honda CBF 150 11.6 12.5 1335 2075 6000
    Honda CB ACE 125 8.2 9.85 1310 2060 4000
    Honda CB 125 10.14 10.4 1305 2050 5000
    TVS Apachi 150 13.8 12.3 1300 2050 5900
    Yamaha YBR 125 10 9.6 1.29 1985 5500

    Bu modellerin dışındada çeşitli marka ve modellerde var, Drifter - Wolf vb...(fason üretilen motorlar, kesinlikle kötülemek adına söylemiyorum)
    Ama ben ürün alırken, fason üretim yaptıran firmanın değil de, üretimi yapıp bizzat kendi markasını pazarlayan şirketleri tercih ediyorum her alanda.
    Markaya yatırım yapmak farklı bence...

    Boxer size ne verir? (Yurdukoru'dan da esinlenilmiştir.)

    - Düz yolda ideal hızı 80-85 km/h, bu hızda titreşim rahatsız etmiyor.
    - Şehir içi ve şehir dışı kısa çevre gezileri için ise ideal. Boxer tam bir kısa yol motoru.
    - İstanbul'un trafiği için ideal 4. viteste nerede ise her hızda çekiyor motor, sürekli vites değiştirmeye gerek kalmıyor.
    - Tipi ve çizgileri retro ve kişiselleştirmeye uygun. Biraz oynarsanız bir bakmışsınız bir Scrambler'a biniyorsunuz.
    - En yakın fiyatlı rakibinden 1000 tl ucuz

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.
    Carbondioxid bunu beğendi.

  6. #3106
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Boxer ile aynı fiyata Mondial MG 150 Superboy var, stabil son hızda 20 km fark atar 5 vitesli olmasından dolayı. Motor ömrü konusunu da göreceğiz Bajaj'ın Mondial'den farkı olmadığını, Pulsar'a bile çok ömür biçemiyorum çok sağlamım demiyor motor.

  7. #3107

    Üyelik
    10 Nisan 2015
    Motosikleti
    Honda CBR500R
    Alıntı Aquarist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese hayırlı haftalar dileyerek haftasonu yapmış olduğumuz “muhteşem Pazar” etkinliği hakkında paylaşımlarıma başlamak istiyorum.
    Pazar günü (10.05.2015) Karadeniz’in küçük bir kısmını kapsayan düzeyde bir etkinlik yapıldı. Tokat Niksar, Samsun Çarşamba, Ordu Ünye, Ordu Merkez, Giresun Bulancak, Giresun Merkezde bulunan motor dünyasına gönül vermiş arkadaşlar Ordu’da bir araya geldi. Polis eskortluğunda şehir içinden Boztepe’ye geçiş yapıldı. Sayılabilen motor adedi 86 olmakla birlikte, sağdan soldan katılımcı arkadaşların oluşturduğu toplam rakam bilinmemekte. Ordu Belediyesinin de katkılarıyla düzenlenen toplantı ve öğle yemeği için katkısı geçen herkese buradan ben de teşekkürlerimi iletmek isterim.
    Havanın da çok güzel olmasıyla katılmış olduğumuz etkinlik çok güzel geçti. Allah’a çok şükür herhangi bir kaza olumsuz durum yaşanmadan günü tamamladık. 300 kilometrelik gezimizde çok şükür Boxer bana sıkıntı yaşatmadı. Ancak gözlemlediğim kadarıyla tek Boxer benim motordu. Diğer abi motorları görünce 150-250-600cc projem birden 150-600cc olarak mutasyona uğradı  O kadar motor yanında benimkisi küçük kardeş statüsünde kaldı. Özellikle şehirler arası konvoylarda sıkıntılar yaşadım. Maksimum 105km. ulaşırken uzun süre bu hızda gitmek biraz yordu ve de arkada kaldım. CBF 150 kullanan arkadaşın biri ise rahat ilerledi. Bu nedenle dişli büyütmeyle ilgili daha önce yazılan konuları müsait zamanda gözden geçirmem gerektiğini anlamış oldum. Bazı arkadaşlar çeşitli ölçülerde dişliler denemişti ve en son en stabilini paylaşmışlardı. Sanırım sadece arka dişlinin değişmesi en uygun olanıydı. İlgili arkadaşlar hatırlatırsa sevinirim. İlk müsait anımda motorcuma gidip dişli değişimi yaptıracağım. Bu değişimden sonra sanırım motor biraz daha rahatlar ve hızda artış olur. Dişli değişiminden sonra hızda ne kadar bir değişme olur acaba?]
    Güzel gezi, umarım memnun kalmışsınızdır.

    Toplu sürüş güvenlik açısından bazı disiplinleri gerektirir. Nacizhane bazı gözlemlerim oldu, yazmadan geçemeyeceğim.

    1. Motosikletler cclerine göre sınıflandırılarak en az 3 grup oluşturulmalı, düşük cc'ler gidilecek mesafaye göre, yeri geldiğinde 60-90 dakika önce start alacak şekilde gruba hareket verilmelidir. Bu şekilde hem tüm kafile aynı anda varacağı yere ulaşabilir, hem de sizin(benim) gibi düşük cc'li arkadaşların geri de kalmasının önüne geçilir. Ayrıca öndeki grubu yakalayacağız telaşesi içerisinde güvenli sürüşten uzaklaşma ihtimali de ortadan kalkar.
    2. R1200GS (resimlerde gördüğüm için yazdım) Boxer 150'nin (ya da yine resimlerde ki x-max 250'nin) yol üzerinde ki olumlu/olumsuz etkilere tepkisi aynı olmayacaktır, bu sebeple yan yana toplu sürüş içerisinde olmaları oldukça sakıncalıdır.
    3. Toplu sürüş (videodaki geçiş) oldukça düzenli başlamasına rağmen motor aralığı - ön ve yan mesafeler - kafilenin devamında bütünlüğün bozulması araya araba alınması gibi temel hatalar, olumsuzluk durumunda tüm kafilenin kazaya karışmasına sebebiyet verebilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boxer ile aynı fiyata Mondial MG 150 Superboy var, stabil son hızda 20 km fark atar 5 vitesli olmasından dolayı. Motor ömrü konusunu da göreceğiz Bajaj'ın Mondial'den farkı olmadığını, Pulsar'a bile çok ömür biçemiyorum çok sağlamım demiyor motor.
    Söyleriz KTM'ye daha "sağlamım" diyen bir motor geliştirirler.

  8. #3108

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKİ BURGMAN UH 200
    Alıntı konig adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Spil kardeş, FSM yolundan gidip gelmeyi düşünüyorsan bu motor ona uygun değil. İlk önce 100km süratle sürekli gidemezsin, bu motorun es sevdiği hız 80 km civarı. 80km/s ile oldukça konforlu bir sürüş oluyor, gazlayınca 105-110 a kadar çıkıyor ama konforlu bir durum değil, hem motorun selameti hem de kendi konfor ve emniyetin açısından 100km/s ve üstü hızlara nadiren ve ancak mecbur kaldıkça çıkılabilir ve stabil olarak gidebileceğin 80km civarı hızlar FSM yolunda sıkıntı yaratır. Ben de motoru ağırlıklı Acıbadem-Beşiktaş arasında kullanmak için aldım, 1. köprü yolunu kullanıyorum, zaman zaman hız yetmediğinden kendimi emniyet şeridine atmak ihtiyacı duyuyorum. 400km kadar oldu, motor tam açıldığında biraz daha rahatlauyacağını umuyorum. FSM için 200-250cc bir motor olması gerekir kanımca.
    sn.konig çok teşekkür ederim tecrube ve bilgilerinizden çok istifade ettim.kafama takılan konu açıklığa kavuştu 4 vitesli olması son hız durumu vardı,1.köprü yü kullanırsam belki yine boxser düşünebilirim.veya pulsar da olabilir sağolun saygılar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:34 ----------

    Alıntı ROT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence aradığınız motosiklet Boxer değil.
    Boxer size 80 km/h'lık bir tatlı sürüş sürati ve 105-110 km/h lık bir son sürat verecektir.
    85-90 km/h sonrası illa 5. vitesi isteyeceksiniz...

    Sizin ihtiyaçlarınıza göre bütçe sıkıntınız yoksa ilk tercih 250cc lik bir motosiklet olmalı.
    Olmadı ara segmette Pulsar düşünebilirsiniz. 24 hp motor...

    Eğer bütçe sıkıntısı varsa, 125/150cc bantında kalacaksanız, 5 vitesli bir model düşünün derim. Daha yüksek beygir gücündeki modelleri seçerek istediğiniz kaçış süratlarini daha rahat yakalayabilirsiniz.

    Neler olabilir; (fiyatlar güncel liste fiyatları)

    Marka Model Hacim Beygir Tork Aks Aralığı Boy Fiyat
    Bajaj Discover150 14.5 12.75 1305 2045 5200
    Bajaj Discover125 13 11 1305 2012 4650
    Bajaj Boxer 150 12 12.26 1285 2016 3000
    Derbi ETX 150 12 12 1340 2030 6000
    Haojue 150 150 11.3 11.3 1280 1995 5200
    Haojue 135 135 11.1 11.4 1270 2000 4500
    Hero Thriller150 14.4 12.8 1326 2060 5800
    Hero Glamour 125 9.1 10.35 1270 2005 4600
    Honda CBF 150 11.6 12.5 1335 2075 6000
    Honda CB ACE 125 8.2 9.85 1310 2060 4000
    Honda CB 125 10.14 10.4 1305 2050 5000
    TVS Apachi 150 13.8 12.3 1300 2050 5900
    Yamaha YBR 125 10 9.6 1.29 1985 5500

    Bu modellerin dışındada çeşitli marka ve modellerde var, Drifter - Wolf vb...(fason üretilen motorlar, kesinlikle kötülemek adına söylemiyorum)
    Ama ben ürün alırken, fason üretim yaptıran firmanın değil de, üretimi yapıp bizzat kendi markasını pazarlayan şirketleri tercih ediyorum her alanda.
    Markaya yatırım yapmak farklı bence...

    Boxer size ne verir? (Yurdukoru'dan da esinlenilmiştir.)

    - Düz yolda ideal hızı 80-85 km/h, bu hızda titreşim rahatsız etmiyor.
    - Şehir içi ve şehir dışı kısa çevre gezileri için ise ideal. Boxer tam bir kısa yol motoru.
    - İstanbul'un trafiği için ideal 4. viteste nerede ise her hızda çekiyor motor, sürekli vites değiştirmeye gerek kalmıyor.
    - Tipi ve çizgileri retro ve kişiselleştirmeye uygun. Biraz oynarsanız bir bakmışsınız bir Scrambler'a biniyorsunuz.
    - En yakın fiyatlı rakibinden 1000 tl ucuz

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.
    sn.rot oldukça açıklayıcı oldu yazınız emeğiniz ilginiz için teşekkür ederim.
    SUZUKİ BURMAN UH 200

  9. #3109

    Üyelik
    04 Mart 2014
    Arkadaşlar köprü trafiğinde güvenli sayılmaz diyorsanız boxer istanbul için en azından pek ideal değil demektir. Öyle yahut böyle o köprüler kullanılıyor çünkü.

    Boxer fiyatına tasarımına yakın daha seri bir alternatifi var mıdır peki? Boxer ı proje motoru olarak istiyor olsam da eninde sonunda bineceğim araçta olacak sonuçta.

  10. #3110

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKİ BURGMAN UH 200
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boxer ile aynı fiyata Mondial MG 150 Superboy var, stabil son hızda 20 km fark atar 5 vitesli olmasından dolayı. Motor ömrü konusunu da göreceğiz Bajaj'ın Mondial'den farkı olmadığını, Pulsar'a bile çok ömür biçemiyorum çok sağlamım demiyor motor.
    sn.mengü16 teşekkür ederim ama çin li marka düşünmüyorum, çin de üretilen motorlar olabilir derbi bajaj honda yamaha sym kymco olabilir tabiki bakalım hayırlısı.aslında sym nin sb 300 var türkiyeye gelmeyen çok hoşuma giden bir model.gelsede 15000 tl derler ikinci el japon almak daha mantıklı olabilir.
    SUZUKİ BURMAN UH 200

  11. #3111

    Üyelik
    10 Nisan 2015
    Motosikleti
    Honda CBR500R
    Alıntı ülgenhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar köprü trafiğinde güvenli sayılmaz diyorsanız boxer istanbul için en azından pek ideal değil demektir. Öyle yahut böyle o köprüler kullanılıyor çünkü.

    Boxer fiyatına tasarımına yakın daha seri bir alternatifi var mıdır peki? Boxer ı proje motoru olarak istiyor olsam da eninde sonunda bineceğim araçta olacak sonuçta.
    İstanbul genellemesi yapamam, zira bence FSM ve Boğaziçi trafik akış hız ve dinamikleri farklı.
    FSM daha hızlı, husuinin yanında bol ticari ve kamyon var.
    Boğaziçi daha yavaş, hususi oto ağırlıklı.

    Fark ederseniz makinanın cins ve cc'sin den bağımsız, motosikletler Boğaziçi'ni daha çok kullanırlar.

  12. #3112

    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mondial 150 MG Superboy
    Herkese selamlar. Cumartesi gunu servise gidecegim icin yag konusu uzun suredir aklimdaydi bugun servise gidip hangi yagi kullandiklarini sordum. Castrol 5100 20w50 tam sentetik castrol 5100 15w50 yari sentetik. istersemde motul 20w50 tam sentetik. Yada motil 15w50 yari sentetik yag kullanilacagini soylediler. Ogrendigim kadariyla rodaj asamasinda yari sentetik yag kullanilmasi daha iyiymis sizin bu konudaki gorusunuz nedir. Bu arada ilk bakim 60 tl imis.

  13. #3113

    Üyelik
    10 Nisan 2015
    Motosikleti
    Honda CBR500R
    Genel olarak,

    1. Mineral Yağ, ham petrolden üretilir. Rafine edilir (kimyasal temizlik görür) Literatürde baz yağ olarak da geçer. Isıya karşı dayanımı düşük, karbonlaşmaya müsait yağdır. Yağ içerisindeki tanecik boyutları farklılık gösterir.
    2. Yarı Sentetik Yağ, mineral yağ ile insan üretimi yağın belli oranlarda karıştırılması ile üretilir. Isıya karşı dayanımı daha yüksek, karbonlaşması daha düşüktür. Daha stabil tanecik boyutu vardır.
    3. Tam Sentetik Yağ, tamamen kimyasal reaksiyonlar sonucu elde edilen insan üretimi yağdır. Isıya karşı dayanımı maksimum, karbonlaşması ise minimumdur. Tanecik boyutu dağılım toleransı ise minimumdur.

    Buradan yola çıkarak,

    1. Mineral yağlar, yüksek devir çeviren ve dolayısı ile daha fazla ısı meydana çıkartan motorlarda, çabuk karbonlaşacak ve yağlama özelliğini daha çabuk kaybedeceklerdir.
    2. Tam aksine bu koşullarda tam sentetik yağlar, karbonlaşmayacak ve daha geç "eskiyerek" daha uzun süre yağlama özelliklerini koruyacaklardır.
    3. 4 silindir 12.000-14.000 çeviren bir motorda yukarıda anlattığım sebepler ile ve yağların kimyası gereği, tam sentetik yağ kullanmak daha uygundur.
    4. Bu demek değil ki biz Boxer'da tam sentetik kullanmamalıyız, biz de API derecesi ve önerilen viskozite aralığında yağ seçtiğimiz sürece gayet tabii biz de kullanabiliriz.
    5. Ancak 1000rr kullanan bir arkadaşın mineral yağ kullanması uzun vadede kendisine pahalıya mal olabilir.
    6. Rodaj ihtiyacı olan motorlarda ise, motor elemanlarının birbirlerine alışması oluşan sürtünme ile sağlandığından, yağlama kapasitesi daha az olan mineral yağların (rodaj kurallarına uygun hız ve ivmelenme disiplini ihlal edilmediği sürece) kullanılması rodajın daha sağlıklı gerçekleşmesini sağlar. Yani rodaj için mineral yağ daha uygundur. Rodaj sonrasında ise motorsikleti kullanma şeklinize göre yağınızın tipine karar verebilirsiniz ancak hangi tipi seçerseniz seçin API derecesi ve viskozite değerleri üretici tarafından tavsiye edilen yağı kullanmalısınız.
    7. Motor ve Şanzuman yağını aynı yağ kullanan motorlarda ise mineral yağlar ya da yarı sentetik yağlar, partikül boyutlarının daha büyük olması sebebi ile daha iyi ayırma sağlayacağından daha yumuşak vites geçişleri sağlaması beklenir.

    Yukarıda bahsetmiş olduğum saptamalarım, mühendislik bilgilerim sonucunda varmış olduğum çıkarımlardır.
    Kendi motorum/motorlarım için bu saptamalarıma göre hareket ediyorum / risk alıyorum.


    Ama yağ seçiminiz ile ilgili vereceğiniz karar sizin sorumluluğunuzda olduğundan ve riski siz taşıyacağınızdan, kimin ne dediğinden çok, en doğru kararı servisinize danışarak ve yönlendirmesi ile alabilirsiniz.

  14. #3114
    Aquarist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Giresun
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Alıntı yerileyeksan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ederim hocam sağolun.ben motor ile çok uğraştım askeri mat yeşile de boyadım M direksiyon da taktım sonunda huzuru orijinal tipinde buldum ama mecburen yeniden boyatmak gerekiyordu Cin Siyahı diye tabir edilen piano black e boyattım.Sorularınız olursa yardımcı olmak isterim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:57 ----------



    Sağolun hocam inşallah gönlünüze göre yaptırırsınız.sissy bar ve ön siperlik ben de istiyorum bir pleksi büktürme fikrim var inşallah olursa güzel olacak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------

    Dişli ile ilgili ben de çok araştırma yaptım yeterli bilgi bulamadım o yüzden denedim inşallah tecrübelerim birilerinin işine yarar.ön dişliyi tornacıda açtıramadım cup dişlisi aldım senteden dolayı torna işleyemedi ben de arka dişli değiştirdim.40-41-38-36-32-34 kullandım.41 ve 40 da motor çok düştü keyif vermedi.radikal bir değişiklik yapıp arkayı 32 yapıp çanakkaleye gittim tam bir vites fark etti yokuş aşağı 135 e kadar dayandı ama dönüş yolunda rüzgarda zayıf kaldığını gördüm dönünce 34 taktım o da olmayınca 36 taktım şu an çok memnunum kalkışta bir problem yapmıyor her halukarda kalkıyor iki kişi ile 120 yapıyor şu an.Ve performans olarak da gayet güzel
    Yerliyeksan kardeşimiz kendisi tecrübe etmiş ve en uygun sisteme arka dişliyi 36 yaparak ulaştığını bildirmiş. Ben de bu doğrultuda arka dişliyi 36 yaptırmaya çalışacağım. Bunun maliyeti işçilik vesaire dahil ortalama olarak ne olur acaba, tahmini olan var mı?

  15. #3115

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKİ BURGMAN UH 200
    Alıntı Aquarist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yerliyeksan kardeşimiz kendisi tecrübe etmiş ve en uygun sisteme arka dişliyi 36 yaparak ulaştığını bildirmiş. Ben de bu doğrultuda arka dişliyi 36 yaptırmaya çalışacağım. Bunun maliyeti işçilik vesaire dahil ortalama olarak ne olur acaba, tahmini olan var mı?
    tek kişi kullanımda 120 ile giderken motorun bağırması nasıl çokmu acaba hala aklım boxserda
    SUZUKİ BURMAN UH 200

  16. #3116
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı spil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tek kişi kullanımda 120 ile giderken motorun bağırması nasıl çokmu acaba hala aklım boxserda
    120 ile giderken 150'lik her motor bağırır, bağırmıyosa o hızlara çıkamaz zaten. Devir göstergesi olsaydı daha detaylı bi hesaplama ve tahminler yapılabilirdi şimdi yaptığınız ve dişli değişiminden sonra yapacağınız deviri sallamaktan başka yapacak bişey yok

  17. #3117

    Üyelik
    13 Nisan 2015
    Şehir
    Acıbadem/Üsküdar
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Honda NC700X
    Spil kardeş anlaşılan sen hangi motoru alırsan al aklın boxerda kalacak. En iyisi ikinci el temiz bir motor bulup al, bir müddet kullan, memnun kalmazsan fazla zarar etmeden satarsın.

  18. #3118
    okan kömür - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda grom
    Herkese yeniden merhaba bu motora önümüzdeki haftalarda bakmaya gidicem hızla işim olmadığı birazda basmanı istemediğim için bu motoru tercih ediyorum birazda bende eski motorlara karsı sempati var 17-18 yasındayım genelde okula ve gezmek için alıcam beyaz rengi olsaydı dusunmeden alırdım ama simdi siyah rengini almayı dusunuyorum yanlarındaki boxer yazılarını cıkartıp koltuğu değiştirirsem biraz daha guzel olur gibime geliyo fakat almadan önce yine bi test surusu bulabilirsem test surusu yapmak istiyorum ehliyetim var korumalarım var ikinci motor olucak zaten bunla ilk kesme biçme aklımda yoktu fakat yurtdısında yapılanları gorunce aklım kaldı bağcılarda iki tane bayi varmıs onlardan bakıcam baska bayi tavsiye ederseniz sevinirim normalde boyle motorlarda modifiye apaçi işi duruyo ama bu motor baska be abi :D

  19. #3119

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKİ BURGMAN UH 200
    Aynen öyle sn.konig şu aralar derbi stx var bu ara aklımda fakat oda taş çatlasın 120 yapıyor video larında 110 km hızda ses normal düzeyde.öyle böcuk gibi yeni nesil fazla teknolojik motorları sevmiyorum.oyüzden boxser nedense tip olarak sade masrafsız birde bu aralar bütçe de kısıtlı ev borcu ödüyorum fazla acilmamamda lazım ben en iyisimi bir test sürüşü yapayım.çünkü ben bu motoru alırsam elden çıkarmayı dusunmuyorum.seleden başlayıp biraz zamanla değişiklik duşunüyorum.

  20. #3120
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı spil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen öyle sn.konig şu aralar derbi stx var bu ara aklımda fakat oda taş çatlasın 120 yapıyor video larında 110 km hızda ses normal düzeyde.öyle böcuk gibi yeni nesil fazla teknolojik motorları sevmiyorum.oyüzden boxser nedense tip olarak sade masrafsız birde bu aralar bütçe de kısıtlı ev borcu ödüyorum fazla acilmamamda lazım ben en iyisimi bir test sürüşü yapayım.çünkü ben bu motoru alırsam elden çıkarmayı dusunmuyorum.seleden başlayıp biraz zamanla değişiklik duşunüyorum.
    Derbi Stx, Mondial 180 Z-One ile birebir aynı denebilir, motoru Derbi'nin 150cc Mondial'in 180cc onun dışında aynı. Şase aynı ama karenajda ufak farklılıklar var. Bide Mondial'de ters amortisör var racing tarzı. İkisini de Zongshen üretiyor. Bana Mondial daha yakışıklı geldi


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)