Bende bir fotoğraf koyayım artık (not: boy 1,83, kilo 91. Resimde küçük gibi görünmüş ama üzerine binerken yüksek ve iri geliyor. Hatta üzerindeyken 1,5 karışlık kaldırımdan indim gıdım değmedi).
Bende bir fotoğraf koyayım artık (not: boy 1,83, kilo 91. Resimde küçük gibi görünmüş ama üzerine binerken yüksek ve iri geliyor. Hatta üzerindeyken 1,5 karışlık kaldırımdan indim gıdım değmedi).
Dün (10.09.2014 Çarşamba günü) bajaj boxerin ilk bakımını yaptırdım.
740 kilometrede idi motor.
Yapılanlar:
Yağ süzgeci temizlendi.
Yağ filtresi değişti.
Yağ konuldu.
Zincir gerginlik kontrolü yapıldı.
TWONA ve YURDUKORU arkadaşların belirtmiş oldukları dişlilerin temizlenme işlemi,
zincirin sökülüp benzinde bekletilme işlemi, ardından temizlenmesi işlemi
ve nihayet sprey yağla yağlanıp yerine takılma işi yapılmadı.
Bunların gerekmediğini söyledi usta.
Motora binip test etti ve
70 Türk Lirası aldı.
Bir kuruş indirim yaptıramadım.
Servis Karabük’teki Özcan Otomotiv.
Forumda bunu yazacağımı söyledim,
“Yaz” dedi.
Bu fiyatı firmanın belirlediğini, bunun altına inemeyeceğini söyledi.
Ben EKREM ATA Bey’e (ve bakım yaptıran arkadaşlara) sormak istiyorum:
Bakımlarda yapılması gereken asgari hizmetler nedir?
Bu hizmetlerin karşılığı belirlenen ücret nedir?
Kimi boxer sahibi arkadaşların gittikleri servislerde zincirledin sökülüp temizlendiğini
ve ondan sonra takılıp tekrar yağlandığını söylediğimde,
bunun için fazladan ücret ödemem gerektiğini söyledi servisteki Fatih Özcan usta.
70 artı kim bilir ne kadar?
TWONA kardeş ilk bakımın ücretsiz olup olmadığını sormuştu bir yerlerde.
Buna bir cevap gelmedi EKREM BEY’DEN.
Ekrem Bey genelde motora övgüler dizildiğinde araya giriyor,
diğer durumlarda genelde konu dışı kalmaya çalışıyor izlenimini verdi bana. Belki de yanılıyorumdur.
Bir de şunu ekleyeyim Karabük’teki servisle ilgili. Fatih Usta bakımı yaparken,
“Bu motorların bakımları biraz pahalıdır” demişti.
Kendileri Mondial Bayii aynı zamanda. Benim şimdi aklıma gelen bu yüzden orada soramadığım sorular:
Birincisi, Mondial bakım hizmetlerini daha ucuza mı yapıyorlar?
İkincisi ise, boxerin bakımının diğer motorlara nazaran pahalı olmasını gerektiren zorlukları mı var?
Üçüncüsü, Bajaj ile ilgili hizmetleri angaryadan görüp (kendileri Mondial bayii) bu yüzden farklı ücretlendirme mi yapıyorlar?
Dördüncüsü, firma motor fiyatlarının ucuz olduğunu lanse edip piyasaya sürdükten sonra,
hizmetlerle mi açık kapatmaya düşünüyor (bu hizmetlerden gelen paranın firmaya katkısı var mı yok mu onu da bilmiyorum)
Başka bir konu: debriyaj teli ve fren teli koparsa ne yapacağımı sordum. “Getirtiriz” Usta.
“Şu anda kopmuş olsa ne yaparız?” diye sordum, “Buradakilerden uydururuz” dedi.
Yedek parçaların hazır olması gerekmez mi serviste? Ben herhangi bir yerdeyken tel kopsa güç durumda kalmaz mıyım?
Yanımda yedek tel bulundurmak için satın alayım diyorum, tel yok serviste.
Önemli konulardan biri de rodaj meselesi.
İNTERNETTEN İNDİRDİĞİM BOXER KONUSUNDA HAZIRLANAN KILAVUZA GÖRE RODAJ İÇİN KİLOMETRE VE HIZ SINIRLARI BELİRTİLMİŞ.
İLK BİN KİLOMETRE İÇİN MAKSİMUM HIZ 44 KİLOMETRE,
İKİNCİ BİN KİLOMETRE İÇİN İSE MAXİMUM HIZ 53 KİLOMETRE OLARAK BELİRLENMİŞ.
(RAKAMLAR 1 VEYA 2 FARKADEBİLİR EN FAZLA. AKLIMDA KALDIĞINA GÖRE YAZIYORUM. KILAVUZA BAKILABİLİR).
Fatih Ustay'ya rodajla ilgili sordum. Kılavuzdaki rakamlardan söz ettim.
Bana aktardığı; kendisinin seminere gittiği,
seminerde istendiği kadar motora yüklenilebileceğinin söylendiği,
motor için rodaj diye bir konunun olmadığıydı.
Ben bu konu ile ilgili de bilgi istiyorum EKREM BEY’den.
Hangisi doğru, servisteki arkadaşın dediği seminerde söylenenler mi yoksa kılavuzda yazılanlar mı?
Biz boşuna mı kılavuzun belirlediği rakamların sınırları içinde kalmaya çalışıp sıkıntı çekiyoruz?
UMARIM TÜM ARKADAŞLARIN DA FAYDALABİLECEĞİ TATMİNKAR CEVAPLARI ALIRIZ…
VE UMARIM SERVİSTEKİ USTALAR BU YÜZDEN BİZE KARŞI OLUMSUZ TAVIR TAKINMAZLAR SONRAKİ HİZMETLERE İLİŞKİN OLARAK.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:23 ----------
DÜZELTMELER
Kimi boxer sahibi arkadaşların gittikleri servislerde zincirledin sökülüp temizlendiğini
YERİNE
Kimi boxer sahibi arkadaşların gittikleri servislerde ZİNCİRLERİN sökülüp temizlendiğini
Fatih Ustay'ya rodajla ilgili sordum. Kılavuzdaki rakamlardan söz ettim.
YERİNE
Fatih USTA'ya rodajla ilgili sordum. Kılavuzdaki rakamlardan söz ettim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
Bu arada zincirlerin temizlenmesi ile ilgili internetteki bilgilere bir göz attım.
Zincirlerin temizlenmesinde benzin kullanılmasının sakıncalı olduğundan söz ediliyor. Zincir O-ringleri için zararlı imiş (Bizim boxerlerin zincirleri o-ringli midir acaba? Büyük ihtimalle öyle.). Benzin yerine mazot ya da gaz yağı tercih edilmeli imiş. Zincirlerini benzine yatırtmayı düşünen arkadaşlara duyurulur...
Sevis konusunda aynı şekil; motor yağı değiştirildi (motul 15w50 götürmüştüm kendim onu koydular), yağ filtresi. Bir de zincir korumanın ordaki ufak kapağı açıp sprey sıktı, arka lastiği tutan büyük vidalarla oynadı (gerginlik ayarladı herhalde bilmiyorum). Sağda solda 1-2 vidayı sıktı o kadar. Düz 50 lira aldılar bendende (güneşli - Oktay motor). Yağ filtresiyle beraber hakkıdır diyeceğim ama bajajın lanse ettiği masrafsız falan filan laflarına pek uymuyor. Neyse 5binde görüşürüz artık
Zincirler o.Ring'li degil selamlar
Merhaba,
Sevgili @Harsell servis konusundaki görüşlerinizi abarttığınızı düşünüyorum.
Öncelikle servis fiyatı kendisi belirliyor.
İlk bakımdaki sabit fiyat sadece yağ filtresinde geçerli.
Diğer kalemlerden olan motor yağı ve işçilik ise her servise göre değişen rakamlardır.
Ben ilk bakımda 50 lira ücret ödedim.
Bunun 20 lirası işçilikti.
Zinciri benzine yatırma vesaire benim ilk bakımda da olmadı. Sıfır motosiklete öyle bir bakım
bence abartılı, gerek yok kısacası.
Siz biraz da tok bir servise gitmişsiniz, bu yüzden ters cevaplar almış olabilirsiniz.
Bulunduğunuz ilde başka servisler varsa belki bakım ücretleri değişkenlik gösterebilir.
Bakımdaki ücret biraz da servis ve müşteri ilişkileriyle ilgili maalesef.
Diğer bir konu serviste yedek parça bulundurma. Şahsen ben servis olsam 5-10 motosikleti için
yedek parça bulundurmam. Sonuçta yedek parçaya da sermaye bağlanmış oluyor.
Bahsettiğiniz yedek parça ise basit ve ücreti fazla olmayan birşey.
Tedbir olarak kendiniz de bulundurabilirsiniz. Servise bu konuda güvenmek çok mantıklı değil.
Ayrıca bugün fabrikadan bir yedek parça isteseniz en geç iki gün içerisinde elinizde olur zaten.
Motosiklet fazla bakıma ihtiyacı olmayan basit teknolojiye sahip bir ürün. O yüzden alıştıkça en basitinden
motor yağını kendimiz değiştirebilmeliyiz. Bu da servise olan ihtiyacımızı zamanla azaltacaktır.
Rodaj konusunda ise ilk 1000 kilometrede sıkıştırsanız da kullanım kılavuzundaki talimatlara uysanız da motosiklet açısından
değişen birşey olmuyor.
Fakat rodaja uygun sürülen bir motosiklet ile apaçi tarzı ilk günden son sürat sürülen bir motosikletin ömrü tabi ki
bir olmayacaktır. Benim düşüncem rodaj motosikletin sadece uzun ömürlü olması için uygulanması gereken bir kaidedir.
Selamlar.
Merhaba
60 lira bakım ücreti bence gayet uygun. (Bazı arkadaşlarım benden de az vermiş)Yağ filtresi ve yağ değişti sonuçta. Üstelik kapalı kutuda en kaliteli Castrol yağ konuldu. Üstüne üstlük adam bir de en az 2 saatini ayırıp baştan sona ne gerekiyorsa yaptı.Yağladı sıktı gresledi test etti ayarladı (Yapılması gerekenler serviste dev bir panoyla belirtilmiş, ben de elimde kullanma kılavuzunun PDF sayfasını basıp hazırlıklı gittim.). (Rica ettim zincir de bakladan çıkarılıp temizlenip yağlandı, yapılmasa da bir şey değişmezdi)
Şimdi bu kadar bakım ne olmalıydı 10 lira mı??? Sonuç olarak verdiğim bakım ücreti son kuruşuna kadar haketti.
sevgili uçnkaplumbağa,
bir servis tarafından rodaja gerek olmadığını, kılavuzda belirtilen usullere uymanın gereksizliğini söylemek rodaj kurallarına uysan da uymasan da motorun ömrünün etkilenmeyeceğini zımnen kabul etmek ve ettirmek demektir.
Aksi halde olumsuz yanların belirtilmesi gerekir. Bu yapılmadı ve rodaj diye bir olgunun bu motosiklet için geçerli olmadığı belirtildi servis tarafından. Onlara da katıldıkları seminerde söylemişler sözüm ona.
Servis bakım fiyatı konusuna gelince, eğer okuduysanız YURDUKORU ve TWONA kardeşler bir yerlerde zincirlerinin de söküldüğünü, benzine yatırıldığını, sonra temizlenip spreyle yağlandığını ve takıldığını belirtmişlerdi.
Ben aynı şeyi yaptırmış olsaydım, sanırım ustanın isteyeceği rakam 100 civarında olurdu toplamda.
Serviste harcanan süre yarım saati bile bulmadı,
oysaki YURDUKORU kardeşim bakım için 2,5 saat kadar sürenin geçtiğini belirtmişti.
YURDUKORU kardeşim,
aldığın hizmetler anladığım kadarıyla benden fazla,
merak ediyorum sen ne kadar ödemiştin ilk bakım ücreti olarak?
Zincir bakladan çıkarılıp temizlendi diyorsun, bir şey değişmese de ayrı bir emek harcanmış.
İşte onun için diyorum, bir de zincir bakımı yaptırsaydım kaça mal olurdu?
Senin için harcanan 2 saati aşkın bir emek, benim motor için harcanan yarım saatin altında bir emek.
Servislerde belirli standartlar olsun isterim şahsen. Derdim bu benim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:21 ----------
"Sevgili @Harsell servis konusundaki görüşlerinizi abarttığınızı düşünüyorum.
Öncelikle servis fiyatı kendisi belirliyor.
İlk bakımdaki sabit fiyat sadece yağ filtresinde geçerli.
Diğer kalemlerden olan motor yağı ve işçilik ise her servise göre değişen rakamlardır."
sevgili uçnkaplumbğa;
motor yağı ve işçiliğin her servise göre değiştiğini söylüyorsun.
motor yağı fiyatı belki ulaşım gibi sebeplerle ufak tefek farklılıklar gösterebilir.
bana serviste söylenen ücretlerin firma tarafından belirlendiğiydi, servis tarafından değil.
ben onların yalancısıyım...
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:29 ----------
Teşekkür ederim trcn kardeşim.
Arkadaşlar servis konularinda bazılarıniz haklısınız.Bence biraz kendiniz öğrenmelisiniz ben önceki motosikletlerimde baya bisey öğrendim.Benim servisin durumu nasil bilmiyorum KOCAELİden bahsediyorum suana kadar bisey dışında memnunum direksiyon boşluğunu aldi para istemedi arka amortisörleri ayarladi para istemedi sadece arka amortisörleri ayarlarken boru anahtarı gibi bişeyle amortisöru alttan kavradi ve orda amortisör ayirini gösteren yerin altini biraz çizdi ben de nazarlik dedim.Arkadaşlar ilk bakimi kocaelide yaptiricam ama 2. Bakımı istanbulda yaptırsam çünkü motoru üniversite için goturucem işini hakkıyla yapan kaliteli usta bajaj servisi var mi
2006 MONERO ANGEL 150/2013 ARORA KARTAL 100/2013 MONDİAL 100 MG PRİNCE/2014 BAJAJ BOXER BM 150
Merhaba arkadaşlar
Mosikletin yan taraflarına nasıl yükleme yapabilirim diye epey düşünmüştüm.
Bu yüzden hurdacılara uğradığımda iki adet buzdolabı ızgarası almıştım.
Yapacaklarımın resimlerini de resim yüklemeyi öğrendiğimde aktaracağımı söylemiştim.
Bugün resimleri yükleyip URL adreslerini aldım.
Adresler şöyle:
http://i.hizliresim.com/zERMY9.jpg
http://i.hizliresim.com/kYr6G7.jpg
http://i.hizliresim.com/AY2zD0.jpg
http://i.hizliresim.com/jYJ6qr.jpg
http://i.hizliresim.com/Wr2Dp8.jpg
http://i.hizliresim.com/rdL1p3.jpg
http://i.hizliresim.com/JELDB5.jpg
http://i.hizliresim.com/Wr2DzQ.jpg
http://i.hizliresim.com/zERMz9.jpg
Hurdacıdan rafları aldıktan sonra motosikletin yan kısımlarına uyacak şekilde kesim işlerini yaptım.
Paslı yerleri matkaba tel zımpara takıp zımparaladım.
Siyah boya ile boyadım. Estetiği o kadar önemsemiyorum, bu yüzden boyanın parlaklığı gibi özelliklere fazla kafa yormadım.
Ben ızgaraların işlevselliğini göz önüne aldım.
Izgaraların oturacak yerleri için kauçuk boru kesip yerleştirmeler yaptım.
Yine ızgaraların kelepçelerle bağlanacak yerleri için şambriyel parçaları kestim ve ızgaraların bağlantı yerlerinin altına koydum.
Izgaraların alt kısmında dikme boruya gelen yerde iki pense kullanarak kıvırma yaptım.
Tek pense ile kıvırmaya kalsaydım, kaynak / punta yerinden kopardı kesinlikle.
Motorun selesinin arkaya doğru uzanan kıvrımlarına uyacak şekilde ızgaraları kıvırdım / yuvarladım.
Üstten çekilen resimde bunu fark edeceksiniz.
Izgaraları motorun uygun yerlerine oturtup kelepçelerle bağladım.
Resimlerde göreceğiniz tarzda yük taşıma aparatı elde etmiş oldum.
YURDUKORU kardeşim hazır yan taşıma aparatı linki vermişti gerçi.
Ama ben motorun herhangi bir yerine bir delik açmadan, kaynak işi yapmadan nasıl taşıyıcı oluşturabilirim diye düşünmüştüm.
Benim kendimce bulduğum çözüm bu oldu.
Bugün aldığım 5 kilogramlık fındık yağı tenekesini yan çıkıntılara koydum, elastik gergi ipleriyle bağladım ve eve götürdüm.
Kullanmada sorun yaşamadım.
Aynı şekilde yan taraflara çadır, uyku tulumu gibi malzemeler koyup bağlamak suretiyle rahatlıkla taşıyabileceğimi düşünüyorum.
Izgaraların oturacağı yerler için hurdacıda gördüğüm eski bir arabanın radyatör hortumunu kesip aldım.
Şambriyeli de bir tanıdıktan.
Kelepçeleri de boyamak gerekir belki diye siyah fısfıs boya aldım.
Gerekirse fısfıslayacağım.
Şimdilik aktaracaklarım bu kadar.
Bugüne kadar hiç bu kadar çok yazdığımı hatırlamıyorum forumda.
Umarım uzun süreli bir tembellik içine girmem bundan böyle.
Hepinize iyi sürüşler dilerim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:20 ----------
EK
Izgaralardaki yuvarlaklaştırma işini motorun ön tarafına gelen kısımları için de yaptım.
Resimlerde de göreceğiniz gibi...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:23 ----------
EK 2
Izgaraların alt kısmındaki çıkıntı geniş olsaydı tadından yenmezdi herhalde...
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------
EK 3
Izgaralardaki esas düşüncem, yan tarafa bağlanan bir malzemenin içeriye doğru /amortisörlere doğru kaçmamasıydı.
Izgara yokken geçenlerde küçük oğlumla pikniğe gitmiştim.
Çay demlemek için 5 litrelik bir bidonu yan taraftaki çıkıntıya koyup elastik bantla /iple bağladım / tutturdum. Bağlantı aparatı bidonu içeriye doğru, amörtisörün bulunduğu yere doğru ötelemişti biraz.
Izgaraların yerleşmesinden sonra böyle bir sorunla karşılaşmam olası değil doğal olarak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:45 ----------
EK 4
Bayide discover 125s yi ve pulsarı da görmüştüm.
Pikniğe vesaire giderken yük bağlantıları için en uygun gördüğüm motor boxer idi. Motorları incelerken nereye ne tür yüklerimi ve nasıl yüklerim diye düşünüyordum. Boxerin yapısı bu bakımdan çok uygun gelmişti bana. İlave parçalarla istediğimi yükleyebilirdim az çok. Diğerleri ise leylek gibi gelmişti tabiri caiz ise. Kendi önceliklerimi düşündüğümde fonksiyonellikten uzak bir izlenim edinmiştim discover ve pulsarla ilgili olarak.
İşte bu sebeplerle boxeri almıştım.
Bunda 80'li yıllarda kullanmış olduğum JAWA CEYLAN'ın ne kadar katkısı olmuştur boxerin klasik görünümü açısından, onu pek bilmiyorum doğrusu...
http://i.hizliresim.com/zERMY9.jpg
http://i.hizliresim.com/kYr6G7.jpg
http://i.hizliresim.com/AY2zD0.jpg
http://i.hizliresim.com/jYJ6qr.jpg
http://i.hizliresim.com/Wr2Dp8.jpg
http://i.hizliresim.com/rdL1p3.jpg
http://i.hizliresim.com/JELDB5.jpg
http://i.hizliresim.com/Wr2DzQ.jpg
http://i.hizliresim.com/zERMz9.jpg
ahmetunuver kardeşim,
Yüklediğim resimlere ulaşılmasını kolaylaştırmışsın.
Ben adresleri Word'e yazmış ve oradan kopyalamıştım.
Yüklediğim URL adresini kopyalamıyordum çünkü.
Ne zaman kopyalamaya kalksam, internet sayfası kapanıyordu.
Bu yüzden elle http://i.hizliresim.com/ dan sonrasını hep not almak zorunda kalmıştım.
Kopyalamak üzere seçmeye kalkıştığımda hemen sayfa gidiyordu.
Uğraştırdı beni bilgisayar.
Teşekkür ederim.
SelamlarYURDUKORU kardeşim,
aldığın hizmetler anladığım kadarıyla benden fazla,
merak ediyorum sen ne kadar ödemiştin ilk bakım ücreti olarak?
60 TL + biraz güleryüz + Hoş Sohbet. Karşılığında da sınırsız çay + ustanın hoş sohbeti ve tam bakım.
Arkadaşlar herkes motorunun bakımını yapabilir.
36 TL 5100 15w50 Motul yağ, 5 TL balata spreyi, yağ süzgeci, yağ değişimi, zincir yağlama ve ayarını kendim yaptım. Balata spreyi ile, yağ filtresi ve zinciri temizledim. Zinciri, motordan çıkan yağla yağladım. Hava ve rolanti ayarını akü kapağını sökerek rahatça yaptım. Hepsi bu. 41 lira. Yalnız Motul un 50 liraya yağı da var 20 liraya da. Benim tavsiyem sentetik olan 5100 ve 7100 serisi. Emin olun bunları yaparken de özenerek içeme sinerek o kadar güzelce yaptım ki motora bindiçe daha çok zevk almaya başladım. Tavsiye ederim. Bu arada Fabrika ya, Zincir, fren balata vs sparişi vermeyi de düşünüyorum. Ankara da olan arkadaşlarıma bu bakımlar konusunda yardımcı olabilirim. Saygılarımla.
Fabrikadan siparişte direk şahısa mi yoksa bayiye mi geliyor parçalar
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:34 ----------
Ya bana emniyetten 2.ek1 verilmedi vergi dairesine giriyorum ismim çıkmıyor ama plakam ruhsatim herseyim tamam acaba emniyet kendi veriyor belgeyi vergi dairesine
2006 MONERO ANGEL 150/2013 ARORA KARTAL 100/2013 MONDİAL 100 MG PRİNCE/2014 BAJAJ BOXER BM 150
Arkadaşlar bu lastik olayı için öneride bulunan olmadı yaa.:( istanbul içi, kış lastiği almak istiyorum ,sağlam bişey. Adres veren olursa sevinirim .
Servisle ilgili sıkıntılardan dolayı dediğinizi bende yapmayı düşündüm bajaj sitesine üye olup sipariş vermeye çalıştım kritik ve gerekli ürünlerden ekledim sepete almaya çalıştım sonra kırmızı bir uyarı en önemli parçalar (yağ filtresi v.b.) üretim aşamasında yazısı çıktı alamadım. Yoksa niyetim yağ falan alıp bi haftasonu söküp dağıtıp kendim yapmak. En azından hasar verirsem ona üzülürüm 15 dkkada biten bakıma sinir olmam. Elimiz az buçuk anahtar tutuyor onların yaptığını bende yaparım.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)