Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1741
    AurorAbeam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kalmadı :(
    Bende bir fotoğraf koyayım artık (not: boy 1,83, kilo 91. Resimde küçük gibi görünmüş ama üzerine binerken yüksek ve iri geliyor. Hatta üzerindeyken 1,5 karışlık kaldırımdan indim gıdım değmedi).

    ANATOLİA, trcn ve technomix bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1742
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı yoldas002 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bir deneme yaptım.
    Motorum Kanuni Windy 150 LX

    Normalde tapa gaz 2 lt yakıt ile max 60 km yol yapıyor.
    Hız 80 - 90 km olarak.

    2 lt yakıt (10tl) ile 90 km yol yaptım.
    Ani kalkışlardan kaçındım 40 - 60 km gezindim.
    60 km geçmedim. Sizce nasıl?
    100 mg prince ile
    60 km/h sabit hizla
    2 litre benzinle 89 km

    40 kmh ile gitsem litreye 53+ km yapar

  3. #1743

    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Motosikleti
    2014 KIRMIZI BAJAJ BOXER BM 150
    Alıntı EKONOMİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eski 100 mg prince kullanıcısı olarak motoru nasıl degerlendiriyorsun?

    prince ile 2.2 yakardin
    şimdi 2.0 yakiyorsun

    üstelik 150 cc

    motor nasıl?
    rahatlik nasıl
    tavsiye eder misin?

    discover 125 st ile kıyas yaparsak hangisi daha iyi secim olur
    125 st pek tutmadi sanırım
    alan da satıyor

    kac paraya aldin?

    benim aklimda da discover 100 veya elektrikli motosiklet var
    Elektrikli motosikleti gec motosikletle ayni tadı vermez ayrica mg ile bunun alakası boxer mgden cok cok daha iyi
    Yurdukoru bunu beğendi.
    2006 MONERO ANGEL 150/2013 ARORA KARTAL 100/2013 MONDİAL 100 MG PRİNCE/2014 BAJAJ BOXER BM 150

  4. #1744

    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    Safranbolu-KARABÜK
    Motosikleti
    jw-(haojin) hj 125 t 2G - 2012+boxer bm 150 2014
    Dün (10.09.2014 Çarşamba günü) bajaj boxerin ilk bakımını yaptırdım.
    740 kilometrede idi motor.
    Yapılanlar:
    Yağ süzgeci temizlendi.
    Yağ filtresi değişti.
    Yağ konuldu.
    Zincir gerginlik kontrolü yapıldı.
    TWONA ve YURDUKORU arkadaşların belirtmiş oldukları dişlilerin temizlenme işlemi,
    zincirin sökülüp benzinde bekletilme işlemi, ardından temizlenmesi işlemi
    ve nihayet sprey yağla yağlanıp yerine takılma işi yapılmadı.

    Bunların gerekmediğini söyledi usta.

    Motora binip test etti ve
    70 Türk Lirası aldı.
    Bir kuruş indirim yaptıramadım.
    Servis Karabük’teki Özcan Otomotiv.
    Forumda bunu yazacağımı söyledim,
    “Yaz” dedi.
    Bu fiyatı firmanın belirlediğini, bunun altına inemeyeceğini söyledi.

    Ben EKREM ATA Bey’e (ve bakım yaptıran arkadaşlara) sormak istiyorum:
    Bakımlarda yapılması gereken asgari hizmetler nedir?
    Bu hizmetlerin karşılığı belirlenen ücret nedir?

    Kimi boxer sahibi arkadaşların gittikleri servislerde zincirledin sökülüp temizlendiğini
    ve ondan sonra takılıp tekrar yağlandığını söylediğimde,
    bunun için fazladan ücret ödemem gerektiğini söyledi servisteki Fatih Özcan usta.
    70 artı kim bilir ne kadar?

    TWONA kardeş ilk bakımın ücretsiz olup olmadığını sormuştu bir yerlerde.
    Buna bir cevap gelmedi EKREM BEY’DEN.
    Ekrem Bey genelde motora övgüler dizildiğinde araya giriyor,
    diğer durumlarda genelde konu dışı kalmaya çalışıyor izlenimini verdi bana. Belki de yanılıyorumdur.

    Bir de şunu ekleyeyim Karabük’teki servisle ilgili. Fatih Usta bakımı yaparken,
    “Bu motorların bakımları biraz pahalıdır” demişti.
    Kendileri Mondial Bayii aynı zamanda. Benim şimdi aklıma gelen bu yüzden orada soramadığım sorular:
    Birincisi, Mondial bakım hizmetlerini daha ucuza mı yapıyorlar?
    İkincisi ise, boxerin bakımının diğer motorlara nazaran pahalı olmasını gerektiren zorlukları mı var?
    Üçüncüsü, Bajaj ile ilgili hizmetleri angaryadan görüp (kendileri Mondial bayii) bu yüzden farklı ücretlendirme mi yapıyorlar?
    Dördüncüsü, firma motor fiyatlarının ucuz olduğunu lanse edip piyasaya sürdükten sonra,
    hizmetlerle mi açık kapatmaya düşünüyor (bu hizmetlerden gelen paranın firmaya katkısı var mı yok mu onu da bilmiyorum)

    Başka bir konu: debriyaj teli ve fren teli koparsa ne yapacağımı sordum. “Getirtiriz” Usta.
    “Şu anda kopmuş olsa ne yaparız?” diye sordum, “Buradakilerden uydururuz” dedi.
    Yedek parçaların hazır olması gerekmez mi serviste? Ben herhangi bir yerdeyken tel kopsa güç durumda kalmaz mıyım?
    Yanımda yedek tel bulundurmak için satın alayım diyorum, tel yok serviste.

    Önemli konulardan biri de rodaj meselesi.
    İNTERNETTEN İNDİRDİĞİM BOXER KONUSUNDA HAZIRLANAN KILAVUZA GÖRE RODAJ İÇİN KİLOMETRE VE HIZ SINIRLARI BELİRTİLMİŞ.
    İLK BİN KİLOMETRE İÇİN MAKSİMUM HIZ 44 KİLOMETRE,
    İKİNCİ BİN KİLOMETRE İÇİN İSE MAXİMUM HIZ 53 KİLOMETRE OLARAK BELİRLENMİŞ.
    (RAKAMLAR 1 VEYA 2 FARKADEBİLİR EN FAZLA. AKLIMDA KALDIĞINA GÖRE YAZIYORUM. KILAVUZA BAKILABİLİR).

    Fatih Ustay'ya rodajla ilgili sordum. Kılavuzdaki rakamlardan söz ettim.
    Bana aktardığı; kendisinin seminere gittiği,
    seminerde istendiği kadar motora yüklenilebileceğinin söylendiği,
    motor için rodaj diye bir konunun olmadığıydı.

    Ben bu konu ile ilgili de bilgi istiyorum EKREM BEY’den.
    Hangisi doğru, servisteki arkadaşın dediği seminerde söylenenler mi yoksa kılavuzda yazılanlar mı?
    Biz boşuna mı kılavuzun belirlediği rakamların sınırları içinde kalmaya çalışıp sıkıntı çekiyoruz?
    UMARIM TÜM ARKADAŞLARIN DA FAYDALABİLECEĞİ TATMİNKAR CEVAPLARI ALIRIZ…
    VE UMARIM SERVİSTEKİ USTALAR BU YÜZDEN BİZE KARŞI OLUMSUZ TAVIR TAKINMAZLAR SONRAKİ HİZMETLERE İLİŞKİN OLARAK.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:23 ----------

    DÜZELTMELER
    Kimi boxer sahibi arkadaşların gittikleri servislerde zincirledin sökülüp temizlendiğini
    YERİNE
    Kimi boxer sahibi arkadaşların gittikleri servislerde ZİNCİRLERİN sökülüp temizlendiğini

    Fatih Ustay'ya rodajla ilgili sordum. Kılavuzdaki rakamlardan söz ettim.
    YERİNE
    Fatih USTA'ya rodajla ilgili sordum. Kılavuzdaki rakamlardan söz ettim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------

    Bu arada zincirlerin temizlenmesi ile ilgili internetteki bilgilere bir göz attım.
    Zincirlerin temizlenmesinde benzin kullanılmasının sakıncalı olduğundan söz ediliyor. Zincir O-ringleri için zararlı imiş (Bizim boxerlerin zincirleri o-ringli midir acaba? Büyük ihtimalle öyle.). Benzin yerine mazot ya da gaz yağı tercih edilmeli imiş. Zincirlerini benzine yatırtmayı düşünen arkadaşlara duyurulur...
    BIYIKLI ve windy125 bunu beğendiler.

  5. #1745
    AurorAbeam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kalmadı :(
    Sevis konusunda aynı şekil; motor yağı değiştirildi (motul 15w50 götürmüştüm kendim onu koydular), yağ filtresi. Bir de zincir korumanın ordaki ufak kapağı açıp sprey sıktı, arka lastiği tutan büyük vidalarla oynadı (gerginlik ayarladı herhalde bilmiyorum). Sağda solda 1-2 vidayı sıktı o kadar. Düz 50 lira aldılar bendende (güneşli - Oktay motor). Yağ filtresiyle beraber hakkıdır diyeceğim ama bajajın lanse ettiği masrafsız falan filan laflarına pek uymuyor. Neyse 5binde görüşürüz artık

  6. #1746

    Üyelik
    05 Haziran 2014
    Motosikleti
    bajaj boxer-80'lerde jawa ceylan, benelli trk 502
    Alıntı AurorAbeam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevis konusunda aynı şekil; motor yağı değiştirildi (motul 15w50 götürmüştüm kendim onu koydular), yağ filtresi. Bir de zincir korumanın ordaki ufak kapağı açıp sprey sıktı, arka lastiği tutan büyük vidalarla oynadı (gerginlik ayarladı herhalde bilmiyorum). Sağda solda 1-2 vidayı sıktı o kadar. Düz 50 lira aldılar bendende (güneşli - Oktay motor). Yağ filtresiyle beraber hakkıdır diyeceğim ama bajajın lanse ettiği masrafsız falan filan laflarına pek uymuyor. Neyse 5binde görüşürüz artık
    Ben yağı kendim götürmedim. Serviste firmanın önerdiğini ifade ettikleri castrol yağdan koydular.

  7. #1747
    trcn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2014
    Şehir
    arnavutköy ist
    Motosikleti
    Boxer bm 150
    Zincirler o.Ring'li degil selamlar

  8. #1748

    Üyelik
    25 Haziran 2014
    Merhaba,

    Sevgili @Harsell servis konusundaki görüşlerinizi abarttığınızı düşünüyorum.
    Öncelikle servis fiyatı kendisi belirliyor.
    İlk bakımdaki sabit fiyat sadece yağ filtresinde geçerli.
    Diğer kalemlerden olan motor yağı ve işçilik ise her servise göre değişen rakamlardır.

    Ben ilk bakımda 50 lira ücret ödedim.
    Bunun 20 lirası işçilikti.

    Zinciri benzine yatırma vesaire benim ilk bakımda da olmadı. Sıfır motosiklete öyle bir bakım
    bence abartılı, gerek yok kısacası.

    Siz biraz da tok bir servise gitmişsiniz, bu yüzden ters cevaplar almış olabilirsiniz.
    Bulunduğunuz ilde başka servisler varsa belki bakım ücretleri değişkenlik gösterebilir.
    Bakımdaki ücret biraz da servis ve müşteri ilişkileriyle ilgili maalesef.

    Diğer bir konu serviste yedek parça bulundurma. Şahsen ben servis olsam 5-10 motosikleti için
    yedek parça bulundurmam. Sonuçta yedek parçaya da sermaye bağlanmış oluyor.
    Bahsettiğiniz yedek parça ise basit ve ücreti fazla olmayan birşey.
    Tedbir olarak kendiniz de bulundurabilirsiniz. Servise bu konuda güvenmek çok mantıklı değil.
    Ayrıca bugün fabrikadan bir yedek parça isteseniz en geç iki gün içerisinde elinizde olur zaten.

    Motosiklet fazla bakıma ihtiyacı olmayan basit teknolojiye sahip bir ürün. O yüzden alıştıkça en basitinden
    motor yağını kendimiz değiştirebilmeliyiz. Bu da servise olan ihtiyacımızı zamanla azaltacaktır.

    Rodaj konusunda ise ilk 1000 kilometrede sıkıştırsanız da kullanım kılavuzundaki talimatlara uysanız da motosiklet açısından
    değişen birşey olmuyor.
    Fakat rodaja uygun sürülen bir motosiklet ile apaçi tarzı ilk günden son sürat sürülen bir motosikletin ömrü tabi ki
    bir olmayacaktır. Benim düşüncem rodaj motosikletin sadece uzun ömürlü olması için uygulanması gereken bir kaidedir.

    Selamlar.
    Yurdukoru bunu beğendi.

  9. #1749

    Üyelik
    15 Mart 2009
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Şu an yok.
    Merhaba

    60 lira bakım ücreti bence gayet uygun. (Bazı arkadaşlarım benden de az vermiş)Yağ filtresi ve yağ değişti sonuçta. Üstelik kapalı kutuda en kaliteli Castrol yağ konuldu. Üstüne üstlük adam bir de en az 2 saatini ayırıp baştan sona ne gerekiyorsa yaptı.Yağladı sıktı gresledi test etti ayarladı (Yapılması gerekenler serviste dev bir panoyla belirtilmiş, ben de elimde kullanma kılavuzunun PDF sayfasını basıp hazırlıklı gittim.). (Rica ettim zincir de bakladan çıkarılıp temizlenip yağlandı, yapılmasa da bir şey değişmezdi)

    Şimdi bu kadar bakım ne olmalıydı 10 lira mı??? Sonuç olarak verdiğim bakım ücreti son kuruşuna kadar haketti.

  10. #1750
    AurorAbeam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kalmadı :(
    Alıntı Yurdukoru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba

    60 lira bakım ücreti bence gayet uygun. (Bazı arkadaşlarım benden de az vermiş)Yağ filtresi ve yağ değişti sonuçta. Üstelik kapalı kutuda en kaliteli Castrol yağ konuldu. Üstüne üstlük adam bir de en az 2 saatini ayırıp baştan sona ne gerekiyorsa yaptı.Yağladı sıktı gresledi test etti ayarladı (Yapılması gerekenler serviste dev bir panoyla belirtilmiş, ben de elimde kullanma kılavuzunun PDF sayfasını basıp hazırlıklı gittim.). (Rica ettim zincir de bakladan çıkarılıp temizlenip yağlandı, yapılmasa da bir şey değişmezdi)

    Şimdi bu kadar bakım ne olmalıydı 10 lira mı??? Sonuç olarak verdiğim bakım ücreti son kuruşuna kadar haketti.
    Ben yağı kendim götürdüm ve bu fiyat alındı; motorun işi 15dk dahi sürmedi. Tecrübe 0 olduğu için bir şey de anlamadım maalesef. Bari gidondaki vidaları falan kontrol etseydi ben de söylemeyi unuttum o da bakmadı.

  11. #1751

    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    Safranbolu-KARABÜK
    Motosikleti
    jw-(haojin) hj 125 t 2G - 2012+boxer bm 150 2014
    sevgili uçnkaplumbağa,
    bir servis tarafından rodaja gerek olmadığını, kılavuzda belirtilen usullere uymanın gereksizliğini söylemek rodaj kurallarına uysan da uymasan da motorun ömrünün etkilenmeyeceğini zımnen kabul etmek ve ettirmek demektir.
    Aksi halde olumsuz yanların belirtilmesi gerekir. Bu yapılmadı ve rodaj diye bir olgunun bu motosiklet için geçerli olmadığı belirtildi servis tarafından. Onlara da katıldıkları seminerde söylemişler sözüm ona.
    Servis bakım fiyatı konusuna gelince, eğer okuduysanız YURDUKORU ve TWONA kardeşler bir yerlerde zincirlerinin de söküldüğünü, benzine yatırıldığını, sonra temizlenip spreyle yağlandığını ve takıldığını belirtmişlerdi.
    Ben aynı şeyi yaptırmış olsaydım, sanırım ustanın isteyeceği rakam 100 civarında olurdu toplamda.
    Serviste harcanan süre yarım saati bile bulmadı,
    oysaki YURDUKORU kardeşim bakım için 2,5 saat kadar sürenin geçtiğini belirtmişti.
    YURDUKORU kardeşim,
    aldığın hizmetler anladığım kadarıyla benden fazla,
    merak ediyorum sen ne kadar ödemiştin ilk bakım ücreti olarak?
    Zincir bakladan çıkarılıp temizlendi diyorsun, bir şey değişmese de ayrı bir emek harcanmış.
    İşte onun için diyorum, bir de zincir bakımı yaptırsaydım kaça mal olurdu?
    Senin için harcanan 2 saati aşkın bir emek, benim motor için harcanan yarım saatin altında bir emek.
    Servislerde belirli standartlar olsun isterim şahsen. Derdim bu benim...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:21 ----------

    "Sevgili @Harsell servis konusundaki görüşlerinizi abarttığınızı düşünüyorum.
    Öncelikle servis fiyatı kendisi belirliyor.
    İlk bakımdaki sabit fiyat sadece yağ filtresinde geçerli.
    Diğer kalemlerden olan motor yağı ve işçilik ise her servise göre değişen rakamlardır."

    sevgili uçnkaplumbğa;
    motor yağı ve işçiliğin her servise göre değiştiğini söylüyorsun.
    motor yağı fiyatı belki ulaşım gibi sebeplerle ufak tefek farklılıklar gösterebilir.
    bana serviste söylenen ücretlerin firma tarafından belirlendiğiydi, servis tarafından değil.
    ben onların yalancısıyım...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:29 ----------

    Alıntı trcn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincirler o.Ring'li degil selamlar
    Teşekkür ederim trcn kardeşim.

  12. #1752

    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Motosikleti
    2014 KIRMIZI BAJAJ BOXER BM 150
    Arkadaşlar servis konularinda bazılarıniz haklısınız.Bence biraz kendiniz öğrenmelisiniz ben önceki motosikletlerimde baya bisey öğrendim.Benim servisin durumu nasil bilmiyorum KOCAELİden bahsediyorum suana kadar bisey dışında memnunum direksiyon boşluğunu aldi para istemedi arka amortisörleri ayarladi para istemedi sadece arka amortisörleri ayarlarken boru anahtarı gibi bişeyle amortisöru alttan kavradi ve orda amortisör ayirini gösteren yerin altini biraz çizdi ben de nazarlik dedim.Arkadaşlar ilk bakimi kocaelide yaptiricam ama 2. Bakımı istanbulda yaptırsam çünkü motoru üniversite için goturucem işini hakkıyla yapan kaliteli usta bajaj servisi var mi
    2006 MONERO ANGEL 150/2013 ARORA KARTAL 100/2013 MONDİAL 100 MG PRİNCE/2014 BAJAJ BOXER BM 150

  13. #1753

    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    Safranbolu-KARABÜK
    Motosikleti
    jw-(haojin) hj 125 t 2G - 2012+boxer bm 150 2014
    Merhaba arkadaşlar
    Mosikletin yan taraflarına nasıl yükleme yapabilirim diye epey düşünmüştüm.
    Bu yüzden hurdacılara uğradığımda iki adet buzdolabı ızgarası almıştım.
    Yapacaklarımın resimlerini de resim yüklemeyi öğrendiğimde aktaracağımı söylemiştim.
    Bugün resimleri yükleyip URL adreslerini aldım.
    Adresler şöyle:
    http://i.hizliresim.com/zERMY9.jpg
    http://i.hizliresim.com/kYr6G7.jpg
    http://i.hizliresim.com/AY2zD0.jpg
    http://i.hizliresim.com/jYJ6qr.jpg
    http://i.hizliresim.com/Wr2Dp8.jpg
    http://i.hizliresim.com/rdL1p3.jpg
    http://i.hizliresim.com/JELDB5.jpg
    http://i.hizliresim.com/Wr2DzQ.jpg
    http://i.hizliresim.com/zERMz9.jpg

    Hurdacıdan rafları aldıktan sonra motosikletin yan kısımlarına uyacak şekilde kesim işlerini yaptım.
    Paslı yerleri matkaba tel zımpara takıp zımparaladım.
    Siyah boya ile boyadım. Estetiği o kadar önemsemiyorum, bu yüzden boyanın parlaklığı gibi özelliklere fazla kafa yormadım.
    Ben ızgaraların işlevselliğini göz önüne aldım.
    Izgaraların oturacak yerleri için kauçuk boru kesip yerleştirmeler yaptım.
    Yine ızgaraların kelepçelerle bağlanacak yerleri için şambriyel parçaları kestim ve ızgaraların bağlantı yerlerinin altına koydum.
    Izgaraların alt kısmında dikme boruya gelen yerde iki pense kullanarak kıvırma yaptım.
    Tek pense ile kıvırmaya kalsaydım, kaynak / punta yerinden kopardı kesinlikle.
    Motorun selesinin arkaya doğru uzanan kıvrımlarına uyacak şekilde ızgaraları kıvırdım / yuvarladım.
    Üstten çekilen resimde bunu fark edeceksiniz.

    Izgaraları motorun uygun yerlerine oturtup kelepçelerle bağladım.
    Resimlerde göreceğiniz tarzda yük taşıma aparatı elde etmiş oldum.

    YURDUKORU kardeşim hazır yan taşıma aparatı linki vermişti gerçi.
    Ama ben motorun herhangi bir yerine bir delik açmadan, kaynak işi yapmadan nasıl taşıyıcı oluşturabilirim diye düşünmüştüm.
    Benim kendimce bulduğum çözüm bu oldu.
    Bugün aldığım 5 kilogramlık fındık yağı tenekesini yan çıkıntılara koydum, elastik gergi ipleriyle bağladım ve eve götürdüm.
    Kullanmada sorun yaşamadım.
    Aynı şekilde yan taraflara çadır, uyku tulumu gibi malzemeler koyup bağlamak suretiyle rahatlıkla taşıyabileceğimi düşünüyorum.

    Izgaraların oturacağı yerler için hurdacıda gördüğüm eski bir arabanın radyatör hortumunu kesip aldım.
    Şambriyeli de bir tanıdıktan.

    Kelepçeleri de boyamak gerekir belki diye siyah fısfıs boya aldım.
    Gerekirse fısfıslayacağım.
    Şimdilik aktaracaklarım bu kadar.
    Bugüne kadar hiç bu kadar çok yazdığımı hatırlamıyorum forumda.

    Umarım uzun süreli bir tembellik içine girmem bundan böyle.
    Hepinize iyi sürüşler dilerim...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:20 ----------

    EK
    Izgaralardaki yuvarlaklaştırma işini motorun ön tarafına gelen kısımları için de yaptım.
    Resimlerde de göreceğiniz gibi...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:23 ----------

    EK 2
    Izgaraların alt kısmındaki çıkıntı geniş olsaydı tadından yenmezdi herhalde...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------

    EK 3
    Izgaralardaki esas düşüncem, yan tarafa bağlanan bir malzemenin içeriye doğru /amortisörlere doğru kaçmamasıydı.
    Izgara yokken geçenlerde küçük oğlumla pikniğe gitmiştim.
    Çay demlemek için 5 litrelik bir bidonu yan taraftaki çıkıntıya koyup elastik bantla /iple bağladım / tutturdum. Bağlantı aparatı bidonu içeriye doğru, amörtisörün bulunduğu yere doğru ötelemişti biraz.
    Izgaraların yerleşmesinden sonra böyle bir sorunla karşılaşmam olası değil doğal olarak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:45 ----------

    EK 4
    Bayide discover 125s yi ve pulsarı da görmüştüm.
    Pikniğe vesaire giderken yük bağlantıları için en uygun gördüğüm motor boxer idi. Motorları incelerken nereye ne tür yüklerimi ve nasıl yüklerim diye düşünüyordum. Boxerin yapısı bu bakımdan çok uygun gelmişti bana. İlave parçalarla istediğimi yükleyebilirdim az çok. Diğerleri ise leylek gibi gelmişti tabiri caiz ise. Kendi önceliklerimi düşündüğümde fonksiyonellikten uzak bir izlenim edinmiştim discover ve pulsarla ilgili olarak.
    İşte bu sebeplerle boxeri almıştım.
    Bunda 80'li yıllarda kullanmış olduğum JAWA CEYLAN'ın ne kadar katkısı olmuştur boxerin klasik görünümü açısından, onu pek bilmiyorum doğrusu...

  14. #1754

  15. #1755

    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    Safranbolu-KARABÜK
    Motosikleti
    jw-(haojin) hj 125 t 2G - 2012+boxer bm 150 2014
    ahmetunuver kardeşim,
    Yüklediğim resimlere ulaşılmasını kolaylaştırmışsın.
    Ben adresleri Word'e yazmış ve oradan kopyalamıştım.
    Yüklediğim URL adresini kopyalamıyordum çünkü.
    Ne zaman kopyalamaya kalksam, internet sayfası kapanıyordu.
    Bu yüzden elle http://i.hizliresim.com/ dan sonrasını hep not almak zorunda kalmıştım.
    Kopyalamak üzere seçmeye kalkıştığımda hemen sayfa gidiyordu.
    Uğraştırdı beni bilgisayar.

    Teşekkür ederim.
    ahmetunuver bunu beğendi.

  16. #1756

    Üyelik
    15 Mart 2009
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Şu an yok.
    YURDUKORU kardeşim,
    aldığın hizmetler anladığım kadarıyla benden fazla,
    merak ediyorum sen ne kadar ödemiştin ilk bakım ücreti olarak?
    Selamlar

    60 TL + biraz güleryüz + Hoş Sohbet. Karşılığında da sınırsız çay + ustanın hoş sohbeti ve tam bakım.

  17. #1757
    ANATOLİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ BANDİT GSF 600S
    Arkadaşlar herkes motorunun bakımını yapabilir.
    36 TL 5100 15w50 Motul yağ, 5 TL balata spreyi, yağ süzgeci, yağ değişimi, zincir yağlama ve ayarını kendim yaptım. Balata spreyi ile, yağ filtresi ve zinciri temizledim. Zinciri, motordan çıkan yağla yağladım. Hava ve rolanti ayarını akü kapağını sökerek rahatça yaptım. Hepsi bu. 41 lira. Yalnız Motul un 50 liraya yağı da var 20 liraya da. Benim tavsiyem sentetik olan 5100 ve 7100 serisi. Emin olun bunları yaparken de özenerek içeme sinerek o kadar güzelce yaptım ki motora bindiçe daha çok zevk almaya başladım. Tavsiye ederim. Bu arada Fabrika ya, Zincir, fren balata vs sparişi vermeyi de düşünüyorum. Ankara da olan arkadaşlarıma bu bakımlar konusunda yardımcı olabilirim. Saygılarımla.
    Tolme, AsiCanavar ve Yurdukoru bunu beğendiler.

  18. #1758

    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Motosikleti
    2014 KIRMIZI BAJAJ BOXER BM 150
    Alıntı ANATOLİA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar herkes motorunun bakımını yapabilir.
    36 TL 5100 15w50 Motul yağ, 5 TL balata spreyi, yağ süzgeci, yağ değişimi, zincir yağlama ve ayarını kendim yaptım. Balata spreyi ile, yağ filtresi ve zinciri temizledim. Zinciri, motordan çıkan yağla yağladım. Hava ve rolanti ayarını akü kapağını sökerek rahatça yaptım. Hepsi bu. 41 lira. Yalnız Motul un 50 liraya yağı da var 20 liraya da. Benim tavsiyem sentetik olan 5100 ve 7100 serisi. Emin olun bunları yaparken de özenerek içeme sinerek o kadar güzelce yaptım ki motora bindiçe daha çok zevk almaya başladım. Tavsiye ederim. Bu arada Fabrika ya, Zincir, fren balata vs sparişi vermeyi de düşünüyorum. Ankara da olan arkadaşlarıma bu bakımlar konusunda yardımcı olabilirim. Saygılarımla.
    Fabrikadan siparişte direk şahısa mi yoksa bayiye mi geliyor parçalar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:34 ----------

    Alıntı HeruNolweo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşlemleri soruyorsan.
    Bayiye işlemleri kendin yapacağını belirttiğinde sana fatura ile birlikte gerekli tüm evrakları teslim ediyor.
    Senin bu evraklara eklemen gereken belgeler ise trafik sigortası ve Ek-1.
    ilk önce yapman gereken bağlı bulunduğun emniyet müdürlüğünden yeni tescil için randevu almak.
    Ek-1 emniyetin yanındaki muamelecilerde 10 dakikada dolduruluyor. İki adet gerekli zaten sen onlara evrakları verdiğinde onlar doldurup sana veriyor.
    Trafik sigortanı da sigortacından şase no ve motor no üzerinden yaptırıp evraklara ekliyorsun. Daha sonra plaka belli olduğunda zeyil yapılıyor
    Nüfus kağıdı fotokopini de alman gerekli. Zaten benim Ek-1'i dolduran eleman eksik fotokopilerimi de tamamlayıp evrakları düzenleyip öyle verdi bana hepsini
    Sonra randevu saatinde emniyete gidip işlemleri yaptırıyosun. Orada sana ruhsatın ile beraber plaka basım için bir evrak veriyor.
    O evrakla en yakın şoförler odasına gidiyorsun. Plakanı da burada bastırıyorsun.
    Geriye bir tek sana emniyetten verilen ikinci Ek-1 ile beraber olan evrakları vergi dairesine teslim etmek kalıyor ki bu çok acele olmayan ama yapman gereken bir işlem.
    İlk başta biraz karmaşık gelse de kolay hallediliyor. Emniyette işim 40 dakikada bitti sayılır benim.
    Ya bana emniyetten 2.ek1 verilmedi vergi dairesine giriyorum ismim çıkmıyor ama plakam ruhsatim herseyim tamam acaba emniyet kendi veriyor belgeyi vergi dairesine
    2006 MONERO ANGEL 150/2013 ARORA KARTAL 100/2013 MONDİAL 100 MG PRİNCE/2014 BAJAJ BOXER BM 150

  19. #1759

    Üyelik
    21 Nisan 2014
    Arkadaşlar bu lastik olayı için öneride bulunan olmadı yaa.:( istanbul içi, kış lastiği almak istiyorum ,sağlam bişey. Adres veren olursa sevinirim .

  20. #1760
    centaur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ekim 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    bajaj boxer 150cc
    Alıntı ANATOLİA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar herkes motorunun bakımını yapabilir.
    36 TL 5100 15w50 Motul yağ, 5 TL balata spreyi, yağ süzgeci, yağ değişimi, zincir yağlama ve ayarını kendim yaptım. Balata spreyi ile, yağ filtresi ve zinciri temizledim. Zinciri, motordan çıkan yağla yağladım. Hava ve rolanti ayarını akü kapağını sökerek rahatça yaptım. Hepsi bu. 41 lira. Yalnız Motul un 50 liraya yağı da var 20 liraya da. Benim tavsiyem sentetik olan 5100 ve 7100 serisi. Emin olun bunları yaparken de özenerek içeme sinerek o kadar güzelce yaptım ki motora bindiçe daha çok zevk almaya başladım. Tavsiye ederim. Bu arada Fabrika ya, Zincir, fren balata vs sparişi vermeyi de düşünüyorum. Ankara da olan arkadaşlarıma bu bakımlar konusunda yardımcı olabilirim. Saygılarımla.
    Servisle ilgili sıkıntılardan dolayı dediğinizi bende yapmayı düşündüm bajaj sitesine üye olup sipariş vermeye çalıştım kritik ve gerekli ürünlerden ekledim sepete almaya çalıştım sonra kırmızı bir uyarı en önemli parçalar (yağ filtresi v.b.) üretim aşamasında yazısı çıktı alamadım. Yoksa niyetim yağ falan alıp bi haftasonu söküp dağıtıp kendim yapmak. En azından hasar verirsem ona üzülürüm 15 dkkada biten bakıma sinir olmam. Elimiz az buçuk anahtar tutuyor onların yaptığını bende yaparım.
    ANATOLİA bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)