Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
31 Temmuz 2014, 13:24
#1421
bilallx adlı üyeden alıntı
S.a hepinizin ramazan bayrami kutlu olsun epeydir yazamadim telefonda internet bitmisti bana guzel yorum yapan arkadaslarin hepsine tesekur ediyorum yazmasamda hepinizin yorumlarinizi ilgiyle okuyorum bende 350 km ye ulastim vitesleri kavradim bu arada birde motorda hangi vitese attigimizi gosteren birsey olsaydi daha iyi olurdu neyseki bosu gosteriyor.bagzen hangi vitesteyim karistiriyorum.1000 km ye kadar 40 km ilemi gitcegiz ..
Kitapçıkta 45 diyor ama servis 60 ı geçme dedi. Trafikte 60 işime geldiği için mecburen 60 a kadar çıkıyorum ben. Ama çok bilgili değilim; diğer arkadaşlarda yanıtlarsa daha iyi olur en azından 60 ile gitmenin çok zararı olur mu vs. Gerçi muhakkak önceki sayfalarda yazılmıştır ama mobilden eziyet diye bakamıyorum
Reklamlar
-
31 Temmuz 2014, 15:36
#1422
S.a
Öncelikle bu forum sayesinde aldığım boxerden çok memnunum..sebeb olanlarınızdan Allah razı olsun. Yalnız aldığım bayi adını vermeyeyim rodaj aşamasında 60 ı geçme diye uyarmadğından.. Kullanım klavuzunuda netten geç keşfedip indirdiğimden,rodajda motora tek çift 80..100.. Rampa aşağı 120 ye yakın basmış bulunmaktayım.. Yeni yeni rodaj hakkında bilinçlenince telaş yaptım zira yakıtta zannedersem biraz fazla.. Tam olarak ölçemesemde ilk depoyu 67 TL fulleyip yedeğe düşene kadar 430 km yol yapmışım karışık.. Bu konuda geç kalmamak adına hatayı önleyici birşey yapmam gerekirmi ? Şimdiden teşekkürler.
-
31 Temmuz 2014, 17:42
#1423
Bide arkadaslar benim motor bosa zor geciyor sizinkide oylemi acaba bagzen baya zorlaniyorum.birsey daha sorcam siz benden daha tecrubelisinizdir yokus asagi veya hafif rampa asagi bos viteste gitmek zarsr verirmi motora ...
-
31 Temmuz 2014, 19:20
#1424
Yurdukoru adlı üyeden alıntı
Burdurlu kardeşim selamlar.
Daha önce de bahsettiğim gibi zamanla yakıt tüketimi fark edilir derecede düşüyor. Sizin de bunu gözlemlediğinize sevindim. Düzgün kullanılırsa iddia ederim Boxer'dan daha az yakan motor yok.
Bence yine de benzin ibresine pek itibar etmeyin. İbre yokuşa göre bile kafasına göre iniyor çıkıyor. Doğru bir ölçüm için tek seferde depoyu yavaşça ağzına kadar doldurun. (Hiç benzin yoksa yaklaşık 68 liralık yani 13.5 lt alıyor) Genelde ben 60 liralık alıyorum içinde biraz bıraktığım için. Benzin göstergesinin en alttaki çizgisine kadar kullanıp tekrar fulleyin. Yaptığınız km yi benzin faturasına bölünce gerçek rakam ortaya çıkar. Bu şekilde defalarca ölçüm yaptım ve sonuç ortalaması 2.1-2.3 lt/100 km.
Not: ibre en alt çizginin bile 1 mm altına kadar indiğinde içinde hala 1.5 lt benzin kalmış oluyor. Ama yine de en geç çizgi üzerindeyken fullemekte fayda var motorun ömrü için.
teşekkür ediyorum.
aslında ne kadar yaktığını öğrenmek için söylediğiniz şekilde ölçüm yapmak gerekiyor
ben belirttiğim gibi tahminen ibaresini kullandım.
daha önce de söylediğim gibi benim bu motoru alma amacım
1-düşük yakıt
2-rezilliğe gelmesi
3-sağlamlık
aslında birkaç neden daha sıralayabilirim.. sizlerin sayesine güzel bi motora sahip oldum.. şehir içinde de yakıtı şaşılacak derecede iyi..
bu motor ne zaman hurda oldu o zaman benden çıkar.. nasipse gelecek sezona 2. bi motor olarak şehir dışı ve gezmelere +250cc bir motor düşünüyorum
bu şekilde o sorunu da halledeceğim.. yani sorun kalmayacak :D şimdilik idare edeceğiz
-
01 Ağustos 2014, 21:13
#1425
Motorunuzu sabahları bir 45 saniye çalıştırıp öyle hareket edin. Ben öyle yapıyorum.Aksi takdirde debriyaj yeterince yağlanamaz ve vites geçişi de zor olur. Uzun süreçte de debriyaja zarar verecektir. Zaten 1. Vitese attığınızda çıkan sesin şiddetinden yeterince ısınmadığını anlarsınız. ( 1 dakika sonra ise yağ gibi geçer, denemesi bedava)
Yokuşlarda elbette 4. Vitesle de olsa vitesle inmek gerekir, yoksa frenleri erkenden bitirirsiniz.
-
01 Ağustos 2014, 23:44
#1426
merhaba arkadaşlar
bugün manavgat festivaline gidip geldim
kısa da olsa yeni dostlar edinmek güzel bi duygu..
uzun yolda boxerın yakıt ölçümünü de tam olarak yapmış oldum..
bu ölçüm sadece uzun yol, tek kişi, küçük bir valiz ile gerçekleşti..
gaz kolu ise yol durumuna göre genel olarak sonuna kadar açık vaziyette ve değişken rüzgarlı bir havada tamamlandı..
benzini fulledim ve yola çıktım dönüşte yedeğe düştü 10 liralık(2litre) daha aldım..
geldiğimde depoyu fulledim tam tamına 11.53litre aldı..
11,53+2=13,53 yani bir depo benzin yaktım... (13,53*5=67,65lira)
menzil ise 401km...
bu da demek oluyorki (67,65/401=0,168 kuruş)
bir başka deyişle 100km de 3,36lt yakmış
bu depoyu da sadece şehir içinde kullanacağım birde böyle bakalım ne kadar yakacak...
-
02 Ağustos 2014, 21:28
#1427
Arkadaşlar bilmediğimden yazıyorum .aklıma takılan ufak bir soru var. YOKUŞ aşağı giderken vitesteyken gazı kesip, debriyaja basılı gitmek boştaymış gibi , motora veya debriyaja zararı oluyormu.
-
02 Ağustos 2014, 22:58
#1428
Uzun bir aradan sonra yine bir küçük hacimli motor arayışına girmişken bu muhteşem makineyle karşılaştım... Sonuç olarak çok değer bir kardeş ten almış bulunmaktayım. Ybr 125 cbf 150 uzunca bir süre kullandim onları aratmayacak nitelikte tork lu bir makina. Özellikle kırsal bölgelerde yapacağım geziler için düşündüm arada caddede yaparim kazasiz sürüsler.
-
03 Ağustos 2014, 14:50
#1429
-
03 Ağustos 2014, 15:24
#1430
technomix adlı üyeden alıntı
muhteşem olmuş emeğinize sağlık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:19 ----------
ayrıca İstanbul da cafe racer'a cevirmeyi planladığımdan güzel bir boya işi yapabilecek, bu işin uzmanı birileri var mı?
Bmw F650cs scarver / Scarabeo 200
-
03 Ağustos 2014, 16:54
#1431
Hiç internetten yedek parça sipariş eden oldu mu
2006 MONERO ANGEL 150/2013 ARORA KARTAL 100/2013 MONDİAL 100 MG PRİNCE/2014 BAJAJ BOXER BM 150
-
04 Ağustos 2014, 00:07
#1432
Merhaba arkadaşlar
benzini doldurduğumda boxerim 9,75 kilometrede idi
bugün tekrar fulledim ve toplam olarak 9,18 litre benzin aldı. Ödediğim 46 TL.
kilometre 322 yi gösteriyordu. 9,75 çıkartırsak yaklaşık 312 kilometre yapmış oluyorum.
Genelde 40-50 kilometre/saat civarında yol aldım.
çok nadir olarak 80 kilometreye kadar çıktım.
Motor üzerinde farklı basınç olsun diye gaz verdim, bazen gaz kestim.
Sonuç olarak (aldığımda benzinin litresi 5,01 TL olduğuna göre):
1 litre benzin ile gidilen yol: 33,986 kilometre;
1 kilometrede yakıt sarfiyatı: 14,75 kuruş olarak gerçekleşti.
Bu rakamlar çok mu ideal dışı acaba?
diğer arkadaşların deneyimlerini de öğrenmek isterim.
-
04 Ağustos 2014, 00:53
#1433
HARSELL adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar
benzini doldurduğumda boxerim 9,75 kilometrede idi
bugün tekrar fulledim ve toplam olarak 9,18 litre benzin aldı. Ödediğim 46 TL.
kilometre 322 yi gösteriyordu. 9,75 çıkartırsak yaklaşık 312 kilometre yapmış oluyorum.
Genelde 40-50 kilometre/saat civarında yol aldım.
çok nadir olarak 80 kilometreye kadar çıktım.
Motor üzerinde farklı basınç olsun diye gaz verdim, bazen gaz kestim.
Sonuç olarak (aldığımda benzinin litresi 5,01 TL olduğuna göre):
1 litre benzin ile gidilen yol: 33,986 kilometre;
1 kilometrede yakıt sarfiyatı: 14,75 kuruş olarak gerçekleşti.
Bu rakamlar çok mu ideal dışı acaba?
diğer arkadaşların deneyimlerini de öğrenmek isterim.
Şu rodajın bitsin bakımını yaptır,2000 km de sonra yakıt tam oturur bence.
2006 MONERO ANGEL 150/2013 ARORA KARTAL 100/2013 MONDİAL 100 MG PRİNCE/2014 BAJAJ BOXER BM 150
-
04 Ağustos 2014, 01:03
#1434
boxer in tel jantlısından bi haber yokmu daha?
-
04 Ağustos 2014, 02:40
#1435
srknbdm adlı üyeden alıntı
boxer in tel jantlısından bi haber yokmu daha?
Vallaha iyi olurdu ...
-
04 Ağustos 2014, 09:21
#1436
boxer ın yakıt tasarrufundan kimsenin şüphesi olmasın.bu torklu makinaya binen herkes olur olmaz bi gazlama isteği duyuyor ki çok normal.bu durumda yakıtın artması olası.rodajı bitmiş ve ve orta şekerli kullanılan boxer ın yakıtı bence 2.2-2.7 lt arasıdır ki bu değer de normaldir bu alete.
-
04 Ağustos 2014, 11:31
#1437
kaan898 adlı üyeden alıntı
boxer ın yakıt tasarrufundan kimsenin şüphesi olmasın.bu torklu makinaya binen herkes olur olmaz bi gazlama isteği duyuyor ki çok normal.bu durumda yakıtın artması olası.rodajı bitmiş ve ve orta şekerli kullanılan boxer ın yakıtı bence 2.2-2.7 lt arasıdır ki bu değer de normaldir bu alete.
Aynen öyle, çok güzel özetlemişsiniz. Kilometre ilerledikçe yakıt miktarı kademeli olarak düşüyor. 3000 km ve bakımlardan filtre değişimlerinden sonra ise neredeyse kokluyor. Şu an bir depoya menzilim 480- 500 km. Daha sakin, mesela ortalama 80 km/h kullanılırsa bu değer 600 lere çıkacaktır.
-
04 Ağustos 2014, 23:37
#1438
arkadaşlar, motoru bir iki gündür denemeye çalıştım, van köylerinde ve dağ patikalarında biraz yolculuk yapmaya çalıştım..
250 km ye vardım.. rodajdan çıkmadığı için pek bir şey söyleyemiyorum ama
yokuş tırmanışlarında bizi mahrum bırakmadı..
motor ısındığı sırada rölantıda çalışırken birkaç defa kendi kendine stop etme durumu oldu,
bir de bir saatlik kadar yolculukta selesi beni perişan etti diyebilirim.
dünen ki çift kişilik artçı 80 ben 85 + 5 kg yük = 170 kg ile yaklaşık 25 ile 35 derecelik yokuşlarda
çekiş, tork iyi sayılırdı.. bugün tek başıma bazen yumuşak topraklı yokuşlu yollar bazen de sert zeminli yokuşlardaçıkışlar yaptım, bu yönüyle iyi sayılırdı..
şehir içinde trafikte torku sayesinde sıkışamıyor insan..
yalnız düz asfalta latikler kayabiliyor.. yani her asfalt olmasa da bazı yerlerde yol tutuşu iyi değil, toprak çakıl zeminlerde daha dikkatli olmak gerekir..
şimdilik bu kadar..
dağ patikalarına çıkış..
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:22 ----------
zaralı adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bilmediğimden yazıyorum .aklıma takılan ufak bir soru var. YOKUŞ aşağı giderken vitesteyken gazı kesip, debriyaja basılı gitmek boştaymış gibi , motora veya debriyaja zararı oluyormu.
değerli zaralı, debriyaja iyi basarak motoru boşta sürebilirsin.. motor açısından bir sorun olacağını sanmıyorum, yalnız yokuş aşağı sürmede tehlike söz konusu olabilir, fren balataları bitme ihtimalinde viteste olması iyi..
bugün vites boşta bazen debriyajla denemeler de yaptım,, motor daha sessiz yol alırken bir güzel oluyor... ama her motor için böyle yapılması doğru değil, hidrolik sistemden dolayı bazı motorlarda frenler devre dışı kalabiliyor..
motorlarda bilmem ama arabalarda böyle bir şey var..
-
05 Ağustos 2014, 01:23
#1439
Titreşim konusunda düşünceleriniz neler? Veya 2-3bini bulan kullanıcılar yorum yapabilir mi? Şu anda rodajda diye sanırım zangır zangır titriyor. Öyle ki aynaları zor görüyorum İleride azalıyor mu?
-
05 Ağustos 2014, 12:13
#1440
AurorAbeam adlı üyeden alıntı
Titreşim konusunda düşünceleriniz neler? Veya 2-3bini bulan kullanıcılar yorum yapabilir mi? Şu anda rodajda diye sanırım zangır zangır titriyor. Öyle ki aynaları zor görüyorum
İleride azalıyor mu?
Bende hiç bir zaman öyle bahsettiğiniz ölçüde bir titreşim olmadı. (Rodajda zorlarsanız normal) Gerçi ben tamamen rodaj kurallarına uyarak geldim. İlk bin km 40- 50 yi bile pek geçmeden düşük devir kullandım, 2000 km ye gelinceye kadar da pek zorlamadım.Sadece rodajdan önce artçı peglerinde ve elciklerde vızıltı karıncalanma gibi bir şey hissediliyordu, o da çok yüksek devirlerdeyken oluyordu. Şu an ondan eser kalmadı. 100 km/h yi geçince tabi ki az biraz titreşim var. Ancak 80-90 km/h ideal hız, gayet konforlu. Kilometreniz arttıkça siz de aynı şeyleri gözlemleyeceksiniz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)