Evet onca irili ufaklı farklı tarzda motordan sonra doğru yolu buldum Eski mesajlarıma bakarsanız ben ilk seyhan 250 ile öğrendim. ( Daha doğrusu sanayiyle nikah kıydım!) daha sonra kaliteli bir şey olsun diye uzun süre bws kullandım. Sonra pahalı bir 750 lik chopper aldım. (Shadow) Daha sonra enduro GS 650, Transalp, sym, Aprilia her telden çaldım. Nihayet anladım ki bir motor ne kadar komplike ve teknolojikse yeni de olsa o kadar sorun çıkarmaya meyilli oluyor.
20 yıldır kullandığım motorlarda arızalanan beyinlerden, oksijen sensörlerinden, basınç müşürlerinden, enjeksiyon pompalarından, bıktım usandım... Bozulan potansiyometreler, tıkanan enjeksiyonlar, sapıtan sensörler beni resmen teknolojiden soğuttu. Allah beni affetsin motordan çok bütün bu arızalara parçalara değişimlere dünyanın parasını israf ettim...
Bazan teknoloji ile hayatımızı kolaylaştıracağız diye farkında olmadan daha karışık daha zor hale getiriyoruz. Çünkü biz bir AB ülkesi değiliz. Yakıtımız hileli ve dandik, yollarımız bozuk, maaşlarımız düşük parça ve servis fiyatları aşırı fahiş, kısacası pahalı motorlar bu ülkede binilmiyor kardeşim...
Gerçekten eğer söz konusu olan bir yerden bir yere ekonomik ve sorunsuz gitmek ve arada gezmekse basit ve sorunsuz bir motosiklet iş görüyor. Hele bir de buna saglamlik eklenince yeme yaninda yat. Boxer benim için bu yüzden biçilmiş kaftan oldu.
valla bende çok istiyom boxer almak ama mondiali elden çıkaramadım bir türlü oktay motora dedim farkını verem bana boxer ver çok pişmanım olmaz de get dedi bakalım artıkın nasip bulacaz bir yolunu ama ah ettim alacam bu motordan
Selam arkadaşlar,
Ruhsat plaka vs motor toplam kaça maloluyor acaba? Sakin kullanım ortlama yakıtınız ne kadar?
Ayrıca istanbul plaka ile başka bir plaka sigortada ne kadar fark eder acaba?
arkadaşlar, bugün düzceye gidip yeni gelen jantı ve benzin musluğunu değiştirdik fakat yeni gelen jantta aynı şekilde göbekten hatalı. jant atlayarak dönüyor ve direksiyon hala yalpa yapıyor. jantı takar takmaz kontrol amaçlı usta kontrol etti ve jantı çevirdiğimiz anda jantın göbekten hatalı olduğunu gördük. kuralkan servis müdürü aranarak bilgi verildi ve tekrar yeni jant istendi.
dediğim gibi bence bu kronik bir sorun ve boxerın ön jantlarında hata var. tahminim türkiyede satılan tüm boxerlarda bu hata mevcut. benim tahminimce birçok kullanıcı rodaj süresince 50 yi 60 ı geçmedikleri için bunu pek fark etmediler ama ben motora ilk bindiğim anda yalpayı fark ettim ve servise söyledim. sanıyorum kuralkan tüm boxer sahiplerini servislere çağırarak sorunlu jantların hepsini yeni bir seri ile değişecektir.
tekrar yazıyorum arkadaşlar, ön jantınızı elle döndürerek değil çünkü anlayamazsınız tazyikli su ile hızla döndürerek kontrol edin ve yalpa varsa servisinizle görüşün. yada 60-70 km hızla giderken müsait bir yolda ellerinizi bırakın ve bir süre sonra gidonun nasıl deli gibi yalpaladığını görün. lütfen bu kontrolleri yapıp burada paylaşın arkadaşlar...
Bir arkadaşımız mil ayarından bahsetmişti sanırım Seyyit kardeşimiz. Twona kardeşim acaba bu arkadaşın dediği gibi jant değil de mil olabilir mi? (Zira lastiği çevirdiğimde bir şey görünmüyor ama yüksek hızda hafiften yalpalıyor) Eğer olay mil değilse tüm boxerlarda jant göbeğinde bir sıkıntı mevcut. Ilginç olan düşük hızda birşey olmayıp sadece ellerimi bıraktığımda veya sağ elimle sürdüğümde yalpalaması. Inşallah bu sıkıntı tez çözülür.
sevgili yurdukoru, mil ile hiç bir alakası malesef. dediğim gibi bana bugün sıfır jant geldi ama oda göbekten hatalı. jant atlayarak ve yalpa yaparak dönüyor bunu sadece ben değil servisin ustası hatta yanımızda bize bakan 70 yaşındaki amca bile görip jant yamulmuş dedi.
ben uyarımı yapayım isteyen arkadaşlar kontrol etsin. bana 2. kez garantiden jant gelecek oda hatalı ise zaten söyleyecek söz kalmıyor. ben gidonun nasıl yalpa yaptığının videosunu çeksem şaşırırsınız. bu şekilde kullanmak hem rahatsızlık verici hemde güvenlik açısından çok öenmli bir durum. umarım sorun çözülür çünkü bu durum beni rahatsız etmeye başladı
[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:34 ----------
[IMG][/IMG]
arkadaşlar bu da benim boxer ım
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:37 ----------
[IMG][/IMG]
önceki motoruma hediye gelen saati ve sosis çantayı taktım şimdilik işimi görüyor :D
Evet twona kardeş.Gercekten haklısın.Bu jant problemi ciddiye alınması gereken bir sorun.Hadi stop etme olayını geçtim,sele sertliğini geçtim,titreşimi de geçtim.Çünkü bu sorunlar daha kaliteli ve pahalı motorlarda bile rastlanılacak problemler.Ama bu JANT SORUNU cidden enteresan ve güvenlik açısından çok tehlikeli.Garantiden değiştiği halde aynı sorun devam ettiğine göre,üzülerek söylüyorum bu problem büyüyecek gibime geliyor arkadaşlar.bende bu durumdan şimdiden rahatsız olmaya başladım ve şu bir hafta içerisinde almayı planlıyordum motoru.Ama niye yalan söylim baya hevesim kırıldı ve halledilene kadar da büyük ihtmalle almayacağım.Diğer kullanıcılarda da bu sorun olsun veya olmasın farketmez,Ekrem beyin bu konuda bir an önce gerekli değerlendirmeleri yapıp,sorunu çözmesini arzu ediyorum
arkadaşlar bu problem belli bi seride üretilmiş motorlar (cantlar) için geçerli plabilir..
benim motorda böyle bi sorun yok 300 km yi geçtim tek olumsuzluk hendeklerde önden gelen tak tak ses.. (vuruyom kırbacı dağ bayır)
Fırsat bulursam rot balansçıya göstereceğim. Aynı arabadaki gibi janta kurşun takıyorlar. Benim bir önceki motorumda kendinden kurşunlar vardı. Hallolacağını ümit ediyorum.
Bu jant sorunu bayadır artıyor korkmalımıyız yetkililer ilgileniyorlarmı????
Birde 1.65 1.70 boylarında biri için motorun sele yüksekliği rahatsız edecek seviyedemi ??? Yani kontrol açısından sordum ????
Değerli arkadaslar, ben de yeni okudum. Twona arkadasımızın her yorumu önemli. Yarın sabah da konuya bizzat bakacagim inşallah. Ama samimi söylüyorum, bu ürünümüzde kronik hiç bir sorun bana intikal etmedi. Hatta kronik demeyeyim, dikkate deger bir sikayet dahi gelmedi. Başvurulara da bakacağım. İki arkadasımızın yapmış olduğu 2000 km test sonucunda da boyle bir sorun yasamadık. Kendi fabrikamızın kuryesi de Boxer kullanıyor. Yani devamlı test halinde. Ama değerli arkadasımızın bir degerlenirmesi var, yasadigi soruna bizzat bakacağım. Zaten servis mudurlugumuze intikal ettirmisler. Her sene yüzbinler satan bu model ile ilgili hiç bir arkadasımızın endişe duymasina gerek yok.
Selam ve saygılarımla...
ÖNCELİKLE HEPİNİZE SELAMLAR..
ARAMIZA YENİ KATILAN ARKADAŞLARA HOŞ GELDİNİZ...
HAFTA SONU 250 KM YOL KATETTİM.. DEVAMLI GECE YOLCULUĞU YAPTIM FARLAR RAHATTI.. SÜSPANSİYON .... ARA ARA GAZLADIM 100 KM HIZA ULAŞTIM BAZI ARKADAŞLAR RODAJDA HIZ YAPMA DİYECEK AMA OLSUN.. PİŞMAN DEĞİLİM.. 450 KM CİVARI OLDU MOTORUM SANIRIM 1 HAFTAYA KALMAZ İLK BAKIMA GİRER BAKALIM İÇİNDEN NELER ÇIKACAK.. ORMAN İÇİNDE DİK TIRMANIŞLAR YAPTIM VE İNANIN ÇOK EĞLENCELİ .. BU MOTORUN PERUDAKİ MODELDEKİ GİBİ JANT LASTİK ÖN ÇAMURLUK VE FAR KORUMA DEMİRİ GELİRSE TADINDAN YENMEZ HAŞİN BİR ENDURO OLUR..
sevgili twona, bugün ön ve arka jantı suyla değil de elle döndürerek cantta kontrol yaptım.. benim gördüğüm, ön ve arkada 3 ya da 4 millimlik kadar yükselme ve yan sapma vardı.. yani jant tam sıfır ayarında dönmüyor..
tabi bu da benim anladığım kadarıyla motorda ya da gidonda titremeye bir sebep olur ama ne kadar şiddette etki ettiğini bilmiyorum..
motoru geçenlerde biraz denedim, ama 50 nin üzerine hız yapmadığım için bir şey hissetmedim.. daha da denemedim.. yakın zamanda bakacağım..
mil ayarına gelince eğer bir sorun varsa bu büyük bir sorun değil.. mil sorununda gidonu bıraktığında sağa ya da sola doğru sürüklenme olur.. sizin dediğiniz sorun titreme ve tepinme şeklinde ise cant sorunu vardır demektir.. ben de deneyip bakacağım ama tam şu motora dönemedim bi türlü
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:43 ----------
bir de söylemeyi unuttum, motorun selesi 20 dakika civarı üzerinde kaldım beni uyuşturmuştu.. sertlikten midir, sünger yoğunluğunun azlığından mıdır bilmem, normalde sele form ve tasarımı aslında hoşuma gider diğer motorlara nispeten, hele depoyla apış arasını sıkıştıran sele dizaynları hoşuma gitmedi ama boxerin sele tasarımı güzel.. ama uyuşturma yapmasını anlayamadım, bana sert gibi geldi.. acaba sertlikten midir.. sevgili yurdukoru sanırım bu konuyu biliyorsun.. şu seleyi düzeltsek çok güzel olur bence..
......
sele yüksekliği ile ilgili bir arkadaşın sorusu vardı,
cevap olarak benim bildiğim 1,70 boy için hafif yuksek olabilir...
ben 1.75 boy olark sele bana iyi gelse de 2- 3 cm daha kısa olsaydı daha iyi olurdu derim..
1, 70 için fazla bir sorun olmaz sanırım ama yine gittip dnemekte fayda var..
Arkadaşlar selamlar @twona arkadaşımın söylediğine benzer bende de bir sıkıntı söz konusu ancak tazyikli su ile dün akşamüstü döndürdüm @seyyit arkadaşımın söylediği gibi 3-4 milim yükselme ve yana sapma var arka tekerlekte şehir içinde çok fark edilmiyor ancak temiz bir asfalt yola çıkarsam arka tarafın oynadığını hissediyorum.. Ancak içten içe ciddi bir problem yaşarsak @Ekrem Bey e de güveniyorum.. Mutlaka çözülecektir .. Ben ilk servisi bekleyeceğim bir de rot balans cı ya soracağım onlar çözemez ise servis ile bir çözüme bakarız artık..
motorum 350 km ye geldi ve her bir km yapışımda daha da kendine geliyor diyebilirim 55-60 km yi geçmiyorum ancak şunu rahatlıkla söyleyebilirim titreşim ilk aldığım zamanlara göre daha yüksek devirlere kaymış durumda .. zaten hız ile işim olmadığından ve rodaj dönemi için erken vites değiştirdiğimden bu konuda çok rahatım..
Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar.
Bu gün bende işe gelirken denedim. Gidonu tutarken herhangi bir yalpalama söz konusu değil ancak 65 - 80 km arası giderken bıraktığımda ciddi anlamda yalpalama söz konusu. Açıkçası severek bindiğim ve çevremdeki herkese de gözü kapalı almasını tavsiye ettiğim motorum az da olsa canımı sıktı. Bu sorun ne derece önemlidir, nelerden kaynaklıdır, gelecekte bir sıkıntı açar mı bilemiyorum. Ancak boxer sahiplerinin büyük çoğunluğunda böyle bir sıkıntı varsa en kısa zamanda çözülmesini ve bizlerinde bilgilendirilmesini temenni ediyorum.
Malum sinek küçükte olsa çorbaya düştüğünde mide bulandırır.
evet twona kardeş senin uyarından sonra tekeri hızlı döndürerek yalpalanmayı farketmiştim dün işten eve dönerken de yolda denedim ve biraz hızlıyken gidonun hem sağa hem sola hızlıca yalpaladığını gördüm sizinde dediğiniz gibi...şimdi siz farkettiniz servisle irtibata geçip cantın yenisini getirttiniz fakat gelende aynısı oldu şimdi 2. yi bekliyorsunuz..aslında bizde sizi bekliyoruz sizden gelecek olumlu yanıtı bekliyoruz çünki siz emsal teşkil ediyorsunuz..sizin sorununuz bizde de var sizin sorununuz çözülürse bizim sorunumuz da çözülür..ekrem bey in ilgilenecegine inancım tam...
bir de size veya cevaplamak isteyene bir sorum var diyelimki bende servisten cantı veya herhangi bi parçayı garantisinden değiştiresegim ..motoru aldıgım bayiden mi irtibata geçmek zorundayım?..motoru almadığım başka bayıden taleb edebilirmiyim?
aslında bu soruyu ekrem bey okursa ve cevaplarsa çok memnun olurum...
hocam istediğiniz servisten jant talep edebilirsiniz. ama ben olsam motoru aldığım bayiye giderim daha çok ilgilenirler çünkü.
arkadaşlar, ön canttaki problem tam olarak göbekte. size tam olarak tarif etmem gerekirse; motorun ön tarafını karşınıza aldığınızda ön jantın sol ksımı yani balatanın olmadığı göbek. jan hızlıca, tekrar belirtiyorum hızlı bir şekilde döndürüldüğünde göbekteki eğikliği, atlamayı zaten gözlede göreceksiniz. ben en kısa zamanda video çekip hem göbekteki yamukluğu hemde gidonun nasıl yalpaladığını buraya ekleyeceğim.
bazı arkadaşlarımız tam olarak fark etmemiş olabilir ama malesef durum bu gibi gözüküyor. ayrıca sıfır bir motorun heleki döküm jantlı bir motorun 3-4 mm de olsaki bu neredeyse yarım cm yapar yalpa yapması noprmal olarak karşılanamaz zira birçok döküm jantlı motor kullandık. tel jant olsa tamam ama döküm jantta hata olmaz olmamalı. ben daha arka janta bakmadım bugün onuda kontrol edeceğim umarım onda sorun yoktur.
şunuda belirteyim. bu jant sorunu yüzünden motordan soğumayın lütfen, milyarlarca lira verilen araçlarda, motosikletlerde de bu tip sorunlar olur ve firma sorunlu olan ürünleri geri çağırıp gerekli işlemi yapar. zaten büyük firma olmanın da şartı budur. eminim bajaj ve kuralkan da kullanıcıları madur etmeyecektir. zaten ekrem beylede yazışmamda sorunla ilgileneceğini bildirdi, o yüzden içiniz rahat olsun...
Daha önce de belirttiğim gibi benim @Ekrem Bey e güvenim tam.. Bu motoru almamdaki en önemli etkendir kendisi .. @twona kardeş ben 60km/s de ellerimi saldığımda direksiyonda bir yalpalama görmedim şuan 350km deyim ilerleyen km lerde 80 km/s de de deneyeceğim ama benim ön jantta problem yok gibi tazyikli su da dün kontrol ettim ancak arka tekerde var evet hatta motoru ilk aldığımda denemek için bindiğimde direk senin yorumun üzerine yalpalama işine baktım otobanda denedim dediğim gibi arka teker geziniyor gibi bir his oluştu şimdiki kontrollerimde de 3-4milim kayma yapıyor ilk önce rotbalans şansımı deneyeceğim olmazsa bende bir servise gidip jant durumunu söyleyeceğim..
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)