Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
13 Haziran 2014, 14:44
#641
en kaliteli yağı bile 5000km bırakmam ben.
ilk yağı 300km de dökecem ikici yağıda benimkine önerilen 15w40 minarel
koyup onuda 300km de dökerim sonra enduro yapğıyla devam 3000 kalsa yeter.
normal 10w40 eksiltme yapabilir. eksiltme çok önemli bir sorun değşildir
aslında araçlarda eksilten (orjinalinde)motorlar uzun ömürlü olur derler.
Reklamlar
-
13 Haziran 2014, 15:07
#642
technomix adlı üyeden alıntı
amin..
ekrem bey boxer alacağım ümraniye bayisi yaşar ticaret motorların gelmediği ayın 5 dendiği şimdide 20 sine uzadığını müşterilerinden kaporo aldığını ve zor duruma düştüğünü ifade etti durumla alkalı son gelişme nedir bilgi verebilirmisiniz saygılar..
Değerli technomix; boxer modelimizde stok sıkıntısı yok şu anda. Pulsar için mi diyorsunuz acaba? Selamlar...
-
13 Haziran 2014, 15:16
#643
Şüphesiz her bölgedeki sıcaklık farklı. Bizim buralar yazın 42°-45° arası seyrediyor. Hatta bazı yerler kısa süreliğine 53°yi bile bulabiliyor. (Bkz. Geçen sene fethiye) Dolayısıyla benim 20-50 kullanmam gayet mantıklı. 10-40 bana riskli olur.
-
13 Haziran 2014, 15:24
#644
twona adlı üyeden alıntı
söylediğiniz mantıklı geldi açıkcası. bu yağ önerisini bende değerlendireceğim. bana hala 20w50 mantıksız geliyor. özellikle bolu gibi soğuk bir memlekette daha ince yağ daha iyi olabilir. yada 20w50 tam sentetik kullanmak lazım 5000 km ömür için. diğer arkadaşlarında yağ kullanımı hakkında tercihlerini yazrlarsa hepimiz faydalanmış oluruz...
bu arada yağ sızması için servise pazartesi gideceğim . sorunla ilşgili bilgi paylaşacağım sizlerle.
Kitabında motor yağı ile ilgili bölümde yazanlar:
MOTOR YAĞI
Motor yağı motor performansı ve ömrü için hayati önem taşımaktadır. Kaliteli yağ kullanmanız motor performansı ve ömrünü uzatacaktır.
Tavsiye edilen motor yağı özellikleri:
Sınıflandırma Sistemi / Derece / Açıklama
API (American Petroleum Institute) / SE (1972'den itibaren üretilmeye başlanan benzinli motorları) / SE ve üzeri (yani SF,SG,SH,SJ,SL olabilir)
SAE (Society of Automotive Engineers) / 20W/50
SAE 20W/50 motor yağı yoksa aşağıdaki tabloya göre alternatif bir yağ seçin. (Tablo kitapta 2 nu.lı sayfada)
Yaşadığınız yerin ikliminin yaz-kış sıcaklık değerlerine uygun olarak bir seçim yapabilirsiniz. Bende size katılıyorum 20-50 yazın olmasa da kışın motoru çok yorar. Ayrıca kitabında illa mineral, yarı sentetik ya da sentetik demiyor. Eğer 5.000 km'de bir değiştireceğim derseniz mineral yağ kullanmamakta fayda var. Açıkcası ben motorun yağını, her 2.000 km'de bir yarı sentetik yağ (yaz 20W/50 olabilir ama kışın 10W/40) ile kendim değiştireceğim.
-
13 Haziran 2014, 15:34
#645
technomix adlı üyeden alıntı
amin..
ekrem bey boxer alacağım ümraniye bayisi yaşar ticaret motorların gelmediği ayın 5 dendiği şimdide 20 sine uzadığını müşterilerinden kaporo aldığını ve zor duruma düştüğünü ifade etti durumla alkalı son gelişme nedir bilgi verebilirmisiniz saygılar..
Hocam bence bayi motosikletleri karıştırdı
Anadolu Yakasında iseniz Kadıköy bayisine sormuştum ben ellerinde 1 adet kırmızı mevcuttu başka renk de isterseniz ertesi güne hemen getiririz demişti.
Ride hard or stay at home
-
13 Haziran 2014, 15:56
#646
HeruNolweo adlı üyeden alıntı
Hocam bence bayi motosikletleri karıştırdı
Anadolu Yakasında iseniz Kadıköy bayisine sormuştum ben ellerinde 1 adet kırmızı mevcuttu başka renk de isterseniz ertesi güne hemen getiririz demişti.
yok bayileri karıştırmadım ben motoru parasını verdim ruhsat işlemrini halletmeye çalışıyorum ama emliyetten randevu alamadım bakalım ne olacak.. bayinin bana söylediğini sordum sadece..
-
13 Haziran 2014, 16:18
#647
mymotosiklet.com da Motul 7100 4AT 20W50 tam sentetik yağı 4 litre 186,51 TL. 1 litre 51.60 tl. 5000 kilometrede 50 tl. yağ parası çok olmasa gerek üstelik motul gibi bir yağ.
-
13 Haziran 2014, 17:07
#648
Arkadaşlar, motora yan sepet taktıran var mı? yada yorumu olan, köyde ufak tefek yük taşımak için...
-
13 Haziran 2014, 17:18
#649
Sahibinden.com'da gördüğüm link;
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bajaj-siz-degerli-ciftcimizin-dostu-boxer-150-magazamizda-satista-167224496/detay
-
13 Haziran 2014, 17:20
#650
wew adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar, motora yan sepet taktıran var mı? yada yorumu olan, köyde ufak tefek yük taşımak için...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...67224496/detay
şu linke bi bak ara görüş fikir al..
arkadaş benden önce davranmış
-
13 Haziran 2014, 18:36
#651
merhaba arkadaşalar;
motoru alalı üç hafta kadar oluyor şu an 250 km kadar oldu.
Benim ilk marştan sonra kısa sürede motor duruyor, bununla ilgili bilgisi, önerisi olan var mı acaba? Birde arkadaki bagaj demirini sökmeyi düşünüyorum arka çamurluk stop ve sinyal bağlantısına uygun mu forumda yapan arkadaşlar var gördüğüm kadarı ile ileriye dönük düşme kayma gibi bir risk var mı ya da sağlamlık açısından öneri sunabilecek varsa zevkle dinlerim kendisini. Bir de twona bir ara elimde 15lik ön dişli var diyordu o hala duruyor mu? Öndeki grenajı ve rüzgarlığı söktüm on liraya çok hoş bir mz körüğü buldum. isteyen olursa yardımcı olabilirim. Bİrde Eskişehirden almayı düşünen arkadaşlar için kırım cad. üzerindeki bayiiyi önerebilirim tüm renkler mevcut.
-
13 Haziran 2014, 19:01
#652
ekrem ata adlı üyeden alıntı
Değerli technomix; boxer modelimizde stok sıkıntısı yok şu anda. Pulsar için mi diyorsunuz acaba? Selamlar...
evet pulsar da sıkıntı varmış birdaha sordum..selamlar
-
13 Haziran 2014, 19:45
#653
Boxer'ım ilk bakımı, rodajı ve 1000 km yi geçtikten sonra inanılmaz ölçüde rahatladı, açıldı. Uzun yolda çok rahat 100-105 lere çıkar oldu. Titreşim bu hız aralığında (80-90) sıfıra indi, daha sessiz, daha kolay gider oldu. Yakıt iyicene düştü, 100 km de 2 litrelere geriledi.
Kısacası motorunu yeni alanlar titriyor, bağırıyor vs diye paniklemesinler. Nihayetinde eski usül rodajlı bir motor. Rodajını sabırla, zorlamadan, düzgün ve bilinçli bir şekilde yapın ve bekleyip sonucu görün. Ben öyle yaptım ve şu anda motorumdan çok memnunum.
25 yıldır motosiklet kullanıyorum. Japonu, İtalyanı, uzakdoğulusu yaklaşık 10 kadar motor değiştirdim. Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki Bajaj Boxer şu ana kadar kullandığım en sorunsuz ve en ekonomik motosiklet. Allah utandırmasın diyelim.
-
13 Haziran 2014, 20:23
#654
yağ olayını tekleme konusunda da yazmıştım, başıma geldiği için, 10.40 yağ, ufak cc ve sıcaklığa daha fazla mazur kalan motorlarda, iyi olmuyor Mobil, Castrol, Shell ve benzeri 4 t motor yağlarını kullandım, 10 .40 yağları ,yaz aylarında, hem motorda terleme oldu, hem karbüratöre aşırı yağ geldi,( hava filtresinin 3.5 kere yarısına kadar yağ içinde kaldığını gördüm ) hem de vites geçişleri delirtti, şuanda benzer sorunlar var, yaşıyorum, pompa fazla yağlama yapmıyorsa şayet, servis 15.50 yağ koydum demişti ama ben Repsol 15.50 yağda kullandım bu kadar incelmiyordu
sonuçta vites geçişleri sıcakken bile rahat olan, debriyajı sıcakken bile fazla ısıtmayan, motorda terleme yaptırmayan, bana kalırsa en iyi yağ hangisi ise, onu kullanın, ben mineral yağ da, 20.50 yağda, yarı sentetik, tam sentetik, aklınıza gelebilecek çoğu yağı kullandım, eski ybr motorumda, 15.50 yarı sentetik ve 15.50 20.50 mineral yağlardan çok memnun kaldım, gene deneme yapmak gerek oldu, mineral yağ veya tam sentetik yağ arasında aşırı bir fark görmedim, kalın yağ kullanınca motor biraz boğuk çalışıyor ama 500 km sonra yağ inceldiği için, belki 15.10 inceliğine geliyordur, 10.40 koyunca zaten ince yağ, ısına ısına 0 inceliğine iniyordur, bu da problem çıkartıyor, kendim yaşadım, kullandım ve 110.000 km ye getirdim motorumu, şuan belki de 130.140.000 oldu, madem bu kadar kötü yağlarsa ! nasıl geldi bu km ye bu motor, sağlamlık ayrı konu, daha dandik motorlarda 70.80.000 km gitsin,
kısaca arkadaşlar, bazı şeyleri yaşamadan olmuyor, en kaliteli yağda koydum, 4.000 km yi geçirmedim, zaten motor belli ediyor yağın bozulduğunu, tok sesli çalışmayı bırakıp, tiz sesli çalışmaya geçiyor, muhtemelen twona arkadaş sendede karbüratörden oraya kadar yağ geldi, su gibi olursa yağ ne olacak! her yere girer çıkar, benim tavsiyem, bazı yağları deneyin, zaten farkları anlarsınız, ben bugün gene 200 km yol yaptım , trafik, otoban, sakin ve hızlı kullanım karışık oluyor genelde , hava serin bile olsa, ülkemizde büyük şehirler de ,araçlar zorlanıyor, aşırı ısınıyor buna göre de bakımları yapmamız lazım,
-
13 Haziran 2014, 20:53
#655
Merhaba,
Ben de sonunda Boxer siparişini verdim.
Cumartesi ya da Pazartesi elimde olacak inşallah.
Sormak istediğim birşey var.
Sigorta ücreti ne kadar tutuyor?
Siz hangi sigortaya ne kadar ödediniz?
Tabi fiyatlar şehire göre değişir ama yine de fikir olması açısından
faydalı olacağını düşünüyorum.
Selamlar.
-
13 Haziran 2014, 21:52
#656
atigenze adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşalar;
motoru alalı üç hafta kadar oluyor şu an 250 km kadar oldu.
Benim ilk marştan sonra kısa sürede motor duruyor, bununla ilgili bilgisi, önerisi olan var mı acaba? Birde arkadaki bagaj demirini sökmeyi düşünüyorum arka çamurluk stop ve sinyal bağlantısına uygun mu forumda yapan arkadaşlar var gördüğüm kadarı ile ileriye dönük düşme kayma gibi bir risk var mı ya da sağlamlık açısından öneri sunabilecek varsa zevkle dinlerim kendisini. Bir de twona bir ara elimde 15lik ön dişli var diyordu o hala duruyor mu? Öndeki grenajı ve rüzgarlığı söktüm on liraya çok hoş bir mz körüğü buldum. isteyen olursa yardımcı olabilirim. Bİrde Eskişehirden almayı düşünen arkadaşlar için kırım cad. üzerindeki bayiiyi önerebilirim tüm renkler mevcut.
Dostum ben motorda en radikal değişimleri yapan şuanlık benim; çamurluğu delip stopu çamurlağa vida somun pul yardımıyla sabitlersen hiç bir sıkıntı olmuyor ayda bir gevşer sıkarsın olur biter. Ben şuan jantları ve amortisörleri siyaha boyamayı düşünüyorum birde körük alıcam sağa sola bakmadım şimdilik bulamazsam sana mesaj atarım kargolarsın bana. ilk aldığımda bendede o stop etme sorunu vardı şuan tek marşta saat gibi çalışıyor, başlarda deponda az benzin bırakma en azından motor alışana kadar. tekrardan hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız bin...
Motorcu ruh diye bir şey var. İlla anarşist olmaya gerek yok ammavelakin memurdanda motorcu olmuyor beh.
-
13 Haziran 2014, 22:13
#657
savannah adlı üyeden alıntı
Dostum ben motorda en radikal değişimleri yapan şuanlık benim; çamurluğu delip stopu çamurlağa vida somun pul yardımıyla sabitlersen hiç bir sıkıntı olmuyor ayda bir gevşer sıkarsın olur biter. Ben şuan jantları ve amortisörleri siyaha boyamayı düşünüyorum birde körük alıcam sağa sola bakmadım şimdilik bulamazsam sana mesaj atarım kargolarsın bana. ilk aldığımda bendede o stop etme sorunu vardı şuan tek marşta saat gibi çalışıyor, başlarda deponda az benzin bırakma en azından motor alışana kadar. tekrardan hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız bin...
Hocam bu stop etme olayı benimde var bahsetmiştim ama anladımki benimkinin rolantisi çok düşük. Mesela bugün 200-300m uzun bi yokuş iniyordum boşa aldım beleş gitsin diye zaten bizim boksörün sesi yok baktım stop etmiş hep jikle açık gidiyorum desem yeridir. Bakımda ayarlatırım diye düşünüyordum ama bekleyemem heralde o kadar kendimde bilmiyorum ayar yapmayı basitmi ki
-
14 Haziran 2014, 00:02
#658
centaur adlı üyeden alıntı
Hocam bu stop etme olayı benimde var bahsetmiştim ama anladımki benimkinin rolantisi çok düşük. Mesela bugün 200-300m uzun bi yokuş iniyordum boşa aldım beleş gitsin diye zaten bizim boksörün sesi yok baktım stop etmiş hep jikle açık gidiyorum desem yeridir. Bakımda ayarlatırım diye düşünüyordum ama bekleyemem heralde o kadar kendimde bilmiyorum ayar yapmayı basitmi ki
ayar yapmayı denemeyin servise götürün veya servis zamanı gelene kadar idare edin dikkatli kullanın.
-
14 Haziran 2014, 00:46
#659
kdiner adlı üyeden alıntı
ayar yapmayı denemeyin servise götürün veya servis zamanı gelene kadar idare edin dikkatli kullanın.
Motoru üzmüyorum zaten rodajdan dolayı bulunduğum yere servis uzak vaktimde yok ondan yaptıramadım ama karaboksör için bişeyler ayarlıcam artık. Korkum jiklenin sürekli açık kalması bi ara yurdukoru arkadaşımız sorun yaratmaz demişti galiba
-
14 Haziran 2014, 00:57
#660
centaur adlı üyeden alıntı
Motoru üzmüyorum zaten rodajdan dolayı bulunduğum yere servis uzak vaktimde yok ondan yaptıramadım ama karaboksör için bişeyler ayarlıcam artık. Korkum jiklenin sürekli açık kalması bi ara yurdukoru arkadaşımız sorun yaratmaz demişti galiba
Hayır ben öyle bir şey demedim. Aksine jiklenin bir dakikadan fazla açık bırakılması motora zarar verebilir. Şahsen ben jikleyi sabah yarım dakikadan fazla açık bırakmıyorum. Sonra eski konumuna getirip devam ediyorum. Bir kere bile stop etme sorunu yaşamadım. Zaten şimdilerde sabah soğuk olmuyor jiklesiz de çalışmaya başladı. Rölanti ayarınız düşük olabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)