ne diyorsunuz? düzgün çalışır mı bu?
http://www.sahibinden.com/listing/ye...3685459/detail
ne diyorsunuz? düzgün çalışır mı bu?
http://www.sahibinden.com/listing/ye...3685459/detail
Yeni alan arkadaşlara motorları hayırlı olsun. Kullandıkça bize hak vereceksiniz zaten. Tabi bu arada 3 milyarlık motordan 6 milyarlık honda suzuki vs beklentisine girerseniz yanılırsınız peşinen söyleyeyim.
İşin özü, kanımca, kendi segmentinde Çin malı olmayan ve piyasada bu fiyata alınabilecek tek ürün Boxer.
yeni motor alan arkadaşlara hayırlı uğurlu olsun. bol bol resim ve yorum bekliyoruz bugün bir gezi planım vardı ama hava bu aralar çok yağışlı. haziran geldi ama boluda ha kış mevsimi yaşanıyor :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:38 ----------
arkadaşlar, boxer için uzun tur camı yapabilecek, yada yaptırabilecek birisi varmı? motor satıldıkça bu tarz aksesuarlara ihtiyaç olacaktır diye düşünüuorum. birde yan çanta demiride gerekli olabilir diye düşünüyorum. forumda irfan diye bir arkadaş vardı sym wolf 250 için baya bir aksesuar üretip sattı. acaba boxer içinde böyle bir şey yaparmıki yeterli talep olursa?
Değerli jackonbir; aslında çok önemli bir tespit yapmışsınız. Bu modelimiz piyasada yavaş yavaş ama emin adımlarla hak ettiği yeri alacak, kesinlikle öyle görünüyor. Kullanıcılar çok bilinçli ve bu üründen ne beklediklerini bilerek alım kararını veriyorlar. Aslında ülkemizde şöyle bir algı yanlışlığı var. Motosiklet ya ticari bir araçtır. İşte kurye arkadaşlarımızın kullandığı gibi. Ya da bütün sınırların zorlandığı, adrenalin ve eğlence için kullanılır. Bazı üst segment ürünlerde olduğu gibi. Ama bir de hem keyif, hem seyahat, hem özgürlük, hem sağlamlık, hem ucuzluk, hem ulaşım, hem yakıt ekonomisi sağlayan bir araçtır da aynı zamanda. Hem de çok uzun yıllar boyunca...
İşte Boxer 150 tam bu beklentileri karşılayacak son derece uygun bir ürün. Her şey bir ürünün kaç km sürat yaptığı değildir sadece. Kaldı ki bu ürün ile 100-105 km/h lara rahat ulaşıyorsunuz. Ama işin keyif tarafı sadece sürat değildir. Buna rağmen düşük devirde yüksek bir tork var ki ancak sürüşte anlaşılabilir. Benim şu ana kadar gördüklerim ve tespitim bir kullanıcı bu ürünü biraz denesin beğenmesi için yetiyor.
Çok önemlive bilinçli değerlendirmeler yapan arkadaşlarım var. Gerçekten zevkle okuyorum. İnanın bir ürün ancak bu kadar güzel anlatılabilir.
Dediğim gibi çok kısa zamanda bu ürün sektörde hak ettiği yeri alacak inşallah.
Saygılarımla...
Herkese Selamlar,
Arkadaşlar dört gözle beklediğim Manisa bayisi sonunda anlaşmayı yaptı ve ürünler dün sabah kendilerine ulaştı. Düğünümüz olması nedeni ile 4 gündür Turgutlu'da idim her gün bayiye uğradım geldi mi ne zaman gelecek vs vs .. bayinin kafasını şişirdim Manisa/Turgutlu da Görkem Tic. Vedat Bey, sağolsun çok iyi karşıladı. Motorlar geldi ve montaj aşamasında da bizzat oradaydım. Titizlikle montajlayıp hazır ettiler. Bende habire parçaları inceliyorum kaynak yerlerine falan bakıyorum maşallah inci gibi dizmiş yapan amca.. Motorlar hazır hale geldi ve test motoru da olduğunu istediğim deneyebileceğimi söylediler tabi bende haftalardır merak ettiğim boxer modelini hem canlı görüp hemde deneme sürüşü fırsatını yakalamanın verdiği heyecan ile atladım boxer a .. İlk önce tek başıma binip titreşim, tork, depar gibi özelliklere dikkat ettim.. Sonuçlar benim için şöyle;
(Motor sıfır olduğu için bu veriler rodaj sonrası daha da iyi olacaktır kanaatindeyim)
* Öncelikle vitese takıp hareket etmeden olduğum yerde biraz gaz verip titreşimin ne zaman başladığını test ettim ve gerçekten de oldukça üst devirlerde hissetmeye başladım ancak önemli olan şu ki
1. si motoru o kadar zorlar mıyım diye sordum kendime tabi ki hayır..
2. si velev ki zorladım o titreşim beni rahatsız eder miydi ?? kesinlikle hayır !!
Bunun yanında Boxer in maximum torkunu 4500 devirde verdiğini düşünürsek motoru titretmeden tork yani çekiş gücü almak gayet mümkün..
* Geldik ilk kalkışa 12 beygirlik bir motoru yerinden fırlatmadan kaldırabilecek tecrübeye sahibim Allah a şükür.. Zira alet fırlamaya çok müsait.. Viteslerin konumuna alışmak birkaç günlük bir mesele gibi görünüyor çünkü arasıra saçmaladım 1. vites kalkış için son derece yüksek bir güç sunarken..(2 ile de kalkmak mümkün) biraz ilerleyip 2. vitese attığınız anda Bajaj nedir Boxer nasıl bir modeldir anlıyorsunuz resmen sizi kendi dünyasına alıyor motor uzun da bir aralığı var 2. vitesin yüksek tork burada devreye giriyor ve müthiş bir depar atıyor Boxer.. 3. vites te aynı şekilde.. 4 ü kullanmadım ...
* Vites geçişleri yakın geçmişte bir RKS 150 denemiştim gerçekten vites attığımı anlayamıyordum o derece nazikti.. Boxer da ise onun gibi yumuşak değil daha bir mekanik vites attığınızı hissediyorsunuz ancak bu his ile birlikte sağlamlığı da hissediyorsunuz burası çok önemli !
*Tork / Çekiş gücü çok hoşuma gittiği ve eşimin de fikrini almak istediğim için birde eşim ile birlikte artçılı olarak test ettim inanın ne kalkışta ne de ara hızlanmalarda en ufak bir kayıp yok.. Ki ben 95 eşim 65 kilo olmasına rağmen!! Yüksek hızlara çıkmadığım için eşim hiç bir titreme hissetmediğini söyledi. Ve kendisinin ilk yorumu "çok rahatmış" oldu..
* Frenler gayet başarılı geldi bana aklıma takılan bir konu olduğu için ön freni defalarca test ettim çok çabuk frenin tepkisine alışıp kendimi ona göre ayarladım. Disk olmadığını unuttum bile denebilir..
* Devir saati olmaması bence küçük de olsa bir eksiklik !
Bu arada eşim dükkana ilk gittiğimizde tabi ki görüntü itibariyle discover ı beğenmişti ama ben boxer i gösterip bizimki bu deyince hımm bumuuu falan olmuştu.. Boxer dan sonra discover ı da test ettik birlikte ben discover a sığamamakla birlikte ( boy 1,90 ) eşimde hem oturuş pozisyonu olarak çünkü sürekli öne doğru kaydığı için kendini geriye itmekten yorulmuş hemde süspansiyon olarak rahat edemediğiniz söyledi. Benim içinde durum çok farklı değildi sığmadığım için rahat edemedim ayrıca boxer da ki ataklar, deparlardan sonra discover dan soğumuştum zaten.. Eşimde discover dan indikten sonra hemen boxer in yanına giderek bizimki hakkaten buymuş dedi
Sonuç olarak ; Bu motoru almayı düşünen arkadaşlar ihtiyacınızın ney olduğunu çok iyi belirleyin.. Çünkü Boxer bir hız motoru değil, biz millet olarak severiz bir "hava atma" motoru değil.. Güç, Çekiş, Sağlamlık dolayısıyla da uzun ömür vaat eden bir motor. (Benim ihtiyacım bunlar olduğu için Bir Allah işi karışmaz ise alacağım)..
Arkadaşlar yedeğe düşmesini bekleyemedim ve bugün tekrar benzin aldım.
9.5 lt aldım ve 48 lira ödedim ve 400 km yol yaptım. Bir önceki dolumla tamamen aynı miktar. ( Bu demektir ki rezervde daha 4 lt. vardı)
Sadede geleyim. Hesaplarıma göre tam 100 km de 2.3 lt yakmışım. Bence bu henüz rodaj aşamasında muazzam bir rakam. Çünkü neredeyse sürekli artçılı ve çoğu zaman yüklüydük. ( Ben+ eşim+ arka çanta ile toplamda 180 kg.)
Yaşadığım yer çok dik yokuşlu bir mahalle. % 60 şehiriçi, % 40 uzun yol bindim. Ancak motoru fazla bağırtmadan, rodaja dikkat ederek binmeye çalıştım.
Normal şartlarda daha zayıf bir sürücü ile düz yolda tüketim 2 litreyi bile bulmaz diye düşünüyorum.
Motoru daha çok evden işe gidip gelmek için kullanıyorum. Daha önceki sözde scooterım şehiriçinde 4 lt. civarı yakıyordu. Ayda ortalama 1000 km yaptığımı gözönüne alırsak yılda en az 1000 lira benzinden tasarruftayım. ( Kurye arkadaşlar, sık kullananlar 4 hatta 5 misli daha tasarruf edeceklerdir)
Sırf bu bile Boxer almak için mükemmel bir neden bence...
bu tip bir motora ihtiyacım yok ama cros modeli gelirse sağlamlığı ve gücü için kesinlikle alırım..
motosiklet pazarında ucuz ve sağlam cross açığı var. bajaj türkiyede kendini ispatlamak istiyosa sağlamlığını en garanti şekilde ispatlayacağı yer olan arazide ispatlamalı. birtane kle 500 birtanede asya swift im var. uzun yola kle şehir içi içinde swiftimi kullanıyorum. swifti geçen sene 2750 ye 12 taksitle aldım. 170 cc gayet güçlü ve rahat gayet memnunum. ikikere yolda kaldım biri benzin bitti biri teker patladı. yani demem o ki; discover ve boxer a üç aşağı 5 yukarı rakip olacak bir sürü motor sayabilirim. ama cross gelirse kıyaslayacak motor pek fazla olmayacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:08 ----------
ayrıca hazır pazarda açık varken gelsinler satsınlar işte onlarada yarasın bizede
bi gaza bassam googlede arasan bulamazsın
Bugün ben de aranıza siyah renkle katıldım. Ödemeyi yaptım, bu hafta içi de tescil işlemleri halledip plakayı çıkarıp motoru kullanmaya başlayacağım. Resim ve yorumlarımı sizlerle paylaşırım. Herkese keyifli sürüşler...
Boxer almayı düşünen arkadaşları biraz daha heveslendireyim. Yağmurlu bir günden güzel bir Boxer karesi...
Ayrıca 15 ön dişli ile 100 km hızla çok rahat seyahat edebilmekte ve eğimli bir yolda bugün itibarı ile 120 km sürati görmüş bulunmaktayım. Km şu an 1700...
NOT: Fotoğrafın orjinalini görmek için üzerine tıklayın, daha sonra açılan sayfada bir kez daha üzerine tıklayın lütfen.
ben dişlilerin oynanmasından yana değilim. siz hangi avatanjı sağlamak amacıyla oynadınız merak ettim?
Bencede oynamaya gerek yok, zaten bu kişisel bir tercihtir yani siz yapın demiyorum. Dişli ve diğer merak edilenlerle ilgili çok özel msj alıyorum bende burada paylaşıyorum ki herkes okusun. Benim 15 dişli tercih etmemin sebebi vites oranlarını uzatmak, 4. viteste 80 den sonra başlayan titreşimi azaltmak, yakıtı düşürmek, son hızda motorun devrini düşürerek ısınmayı azaltmak. Bilmem yeterlimi Tabi bunların yanında çekiş azda olsa düşecektir, bunuda belirtmek lazım.
Sonuç olarak yine dediğime geldik. Bu kişisel bir tercih. Ben çekişten biraz feragat ediyorum ama karşılığnda diğer unsurları avantaja çeviriyorum hepsi bu...
hmm anladım,
peki diğer saydıklarınızın teknik bir ispatı var mıdır?. Gerçekten yazdığınız kadar faydalı mı oluyor bu dişli ile oynamak.?
motora 2 kişi bindiğinizde (Topcase + artçı) rampa da çekişiniz ne derece düşüyor?
sorularım yanlış anlaşılmasın, ben değiştirmemeniz gerekli demiyorum. benim tercihim o yöndedir diyorum
saygılar.
Anlayacağınızı umarak açıklama yapayım. Ön dişli değişimi ypaılmasının sebeplerini bir önceki mesajımda yazdım. Dişli değişiminin en büyük sonucu vites oranlarının uzaması ve en büyük viteste yani 4. viteste 14 orjinal dişli ile 8000 dd da 90 km yaparken 15 ön dişli ile bu oran 900km de 8000 dd nın altına düşemesidir (Devir saati olmadığı için tam rakam veremiyorum) Teorik olarak daha az devir çeviren motor daha az ısınır ve daha az yakıt tüketir. Bunu bilmek için mucit olmaya gerek yok zaten hergün kullandığımız araçlardan da bunu çok rahat anlarsınız. Çekişin bir miktar düştüğünü yazmama rağmen çekiş düşmüyormu diye sormanızada bir anlam veremedim. Eğerki dişli değişimi sizin düşündüğünüz gibi tukaka olsaydı tüm motosiklet modelleri için çeşitli büyüklükte dişli üretilmezdi. Örneğin en çok bilinen bir cbf yada ybr için hem ön, hemde arka dişliler için bir çok seçenek mevcuttur. Mesela arazi kullanmı içinde ön dişli küçültülebilir yada arka dişli büyütülebilir.
Sonuç: Dişli değişimi motoru nerede ne şekilde kullanacağınıza bağlı olarak yapılan kişisel bir tercihtir...
Saygılar...
Evet artık bende aldım boxer'ımı Ancak kullanan arkadaşlara sorum olacak. Motor soğukken çalıştırdığımda 20 sn kadar çalışıp stop ediyor sürekli gazlamam gerekiyor bu sorunu nasıl çözebilirim ?
@twona usta bende ön dişliyi 15 yapmayı düşünüyorum rodajdan sonra mı yapsam yoksa direct aldığım gibi mi yapsam karar veremedim ayrıcak 15 dişli piyasadan rahatlıkla bulup takabiliyor muyuz yoksa bir tornacı yolu gözükecek mi bize ??
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)