Arkadaşlar merak ettiğim bir konu var. Ön frenin de kampana olması fren performansını nasıl etkiliyor?
Yani açıkcası motorun frenajından memnun musunuz?
Arkadaşlar merak ettiğim bir konu var. Ön frenin de kampana olması fren performansını nasıl etkiliyor?
Yani açıkcası motorun frenajından memnun musunuz?
Kawasaki olanın arka amortisörlerine dikkat ettiniz mi ?
Merhabalar, bajaj boxer almaya çok niyetliyim her an alabilirim ancak yaşadığınız sorun beni de tedirgin etti, bugun servise gideceğinizi yazmışsınız sorununuz halledebildiniz mi ? Bir de 9.sayfada motorun grenajını ve camını söktüğünüz resmi gördüm ve bu şekli çok hoşuma gitti, bu motor benim ilk motorum olacak dolayısıyla böyle bir değişikliği benim yapmamın sağlıklı olacağını düşünmüyorum, alacağım bayiden istesem yapar mı bunu yada kime yaptırabilirim, ve grenajla camı söktürmemin bir zararı olur mu acaba ?
Hocam gösterdim ancak servis bi sıkıntı olmadığını söyledi, sanırım birazda benim paronayaklığım söz konusu. Önemli bi sıkıntısı olsaydı bugün şehir içinde git gel 150 km yapamazdım zaten
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:20 ----------
Elini korkak alıştırma bence elin anahtar tutmalı... O far grenajını dört tane vida tutuyor merak etme hiç bi sıkıntı olmaz. Boxer'ı kesinlikle tavsiye ederim almaktan çekinme o fiyata çinli skuter satıyorlar. Fiyatları yükseldiğinde değere binecek bu motor
Motorcu ruh diye bir şey var. İlla anarşist olmaya gerek yok ammavelakin memurdanda motorcu olmuyor beh.
Gayet memnunum, daha önceki msjlarımda da belirttiğim gibi disk freni aratacak bir durum yok. Aksine geç kilitlendiği ve yumuşak frenleme yaptığı için son derece memnunum. Aşırı dik yokuş inişlerde zaten motor kompresörünü tercih ediyorum fren yerine. Motor son derece hafif, bu yüzden sorun teşkil etmiyor kampanalar.
Bu arada lastikler on numaraymış, kullandıkça tecrübe ettim, boşuna evhamlanmışım nylon diye. Hintli yapmış be kardeşim...
yurdukoru kardaş dag tepe giderim diyonda lastikler için ne gibi tetbir almaklazım içlastikmi taşiyacagiz lastigi tamir icin neler lazim bu konuda tecrubenden faydalansak saygilar
Şahsen her zaman bir adet iç lastiği topcasede taşımanın faydalı olduğunu düşünüyorum. Bu motoru almamdaki en büyük etkenlerden biri de basit ve tamirinin kolay oluşu. Motorumuz öyle komplike bir motor değil, herhangi bir bisikletçi çırağı bile kolayca söker takar. Tamirciye gidene kadar da köpük idare eder sanırım.
Dağ başında patlarsa pek işe yaramayacağını bilsem de o zaman köpüğe başvurabilirim. Gerçi köpük olayı dublexte bile faydasız çoğu zaman. (Derin kesiklerde vs) Bir keresinde nereden geldiyse lastiğime iri bir hayvan kemiği girdi ve 5 cm lik bir yarık oldu. Lastiğim dublex olmasına rağmen köpük işe yaramadı.
Jantlar çelik olduğu ve tel olmadığı için ilerde herhangi bir dublex lastik alsak uyar diye düşünüyorum.
yurdukoru kardaş teşekkürler içlastik taşımak tamam ama içlastige köpük uygulanabiliyormu ikincisi bu üzerindeki cantlara tubeles lastik takıla biliyormu bu konularda bilgisi olandan yardım lütfen saygılar
o lastik patlayınca sıktığınız köpükler iç lastiklide işe yaramıyor tecrübeyle sabittir.
İç lastikte lastik patladığında lastiği sökmekten başka şansımız yok yada jantın üzerinde gitmekten ve lastiği parçalamaktan
Ancak ve ancak! iç lastik patlamadan önce içine sıkılan patlama engelleyici bazı ürünler var. onları denemek lazım bisikletçiler falan kullanıyorlar dediklerine görede işe yarıyormuş.
Motorcu ruh diye bir şey var. İlla anarşist olmaya gerek yok ammavelakin memurdanda motorcu olmuyor beh.
tel jantlı satılıyormu ilanda öyle gözüküyor.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...60926111/detay
@savannah ve @twona cevaplarınız için çok teşekkür ederim, bayii de aradım bugun onlarda eğer kablosu falan ortalıkta gözükmesse bir sıkıntı olmaz dediler.
Sadece fikir yürütüyorum. Ülkemizde satılan Boxer, export modeli olduğu için ve genelde export malları biraz daha özenerek üretildiği için daha modern ve farklı göstermek istemiş olabilirler. Ayrıca Türkiye pazarındakiler Euro 3 emisyon standardında bildiğim kadarıyla. Konuyla alakası yok ama tüm bunlar maliyeti de artırmıştır şüphesiz.
En azından diğer çinçonlardan ayırmak istemiş de olabilirler. Ya da ileride tubeless a çevirme imkanı olsun diye de olabilir.
Ön ve arka koruma demirleri, sele demiri de nikelajdan mat boyaya çevrilmiş. Ayrıca çelik jant tel janta göre daha maliyetli bir o kadar da hafif.
Ne yalan söyleyeyim ben bu şekilde yani çelik jantla daha modern buluyorum Boxer'ı.
Zaman geçtikçe Boxer altımdan kayar oldu. Bisiklet gibi kıvraklaştı. Alışma dönemini yavaş yavaş bitiriyoruz. ( Özellikle kalkışlardaki ani ivmelenmeye) Eşim de artık daha rahat kullandığımı farkettiğini söyledi. Tek hayıflandığım konu keşke motor hacmi 150 değil de 200 olsaymış. O zaman gerçekten 20-25 beygirle dumanını attırmış ne kadar şehirli çakma funduro enduro vs motorların.
Bu arada söke söke bitiremedim etiketleri. Hala bir yerlerinden OK, control, export, vs yazan etiketler çıkıyor. Ne çok kontrol etiketi varmış bu motorda.
Artık şehir merkezine bile tamamen kestirme yollardan hatta zevk olsun diye arsalardan tarlalardan geçerek gidiyorum. İp gibi keçi yollarından, bayırlardan çimenlerden gidiyorum. Milletin son model enduro motorlarla bile acaba altı vurur mu diye korkarak ve temkinli geçtiği eşşek yollarından düz yol gibi geçip gidiyorum.
Boxer kesinlikle Kırsal Türkiye'nin motoru gerisi yalan.
dedikleriniz olabilir tabiyki ama ben böyle klasik çizgileri olan bir motora tel jant hatta krom ön çamurluğun çok daha fazla yakışacağını düşünüyorum.
bende motorumu genelde şehiriçi kullanımın dışında boluda köylere, yeryer kırsal bölgelere, toprak yollara kullanıyorum ve daha fazla keyif alıyorum. boxer bir cross değil tabiyki ama güzel bir lastik seçimiyle bir enduronun kullanıldığı tüm yollarda rahatça kullanılabilir.ben lastikleri yakın zamanda değiştiriyorum. zaten scramble projem için lastiklerin değişmesi gerekiyordu fakat 17 janta göre aradığım ölçülerde croos yada enduro lastiği bulamadım malesef. en son sava lastiklere bakarken Sava MC 32 lastikleri buldum. bu lastikler hem araziye hem yağışlı havalara uygun tam aradığım gibi kaliteli lastikler. lastiklerin ölçüsüde tam istediğim gibi. bizim jant eni bu klastiğe göre biraz dar olsada mecburen bu lastikleri takacağım. enduro tarzına en yakın, ucuz ve kaliteli olarak bulduğum lastikler bunlar. şöyle söyleyeyim; cbf 250 yada pulsar 200 de kullanılan ön-arka lastik ölçüleriyle aynı olacak ön 100/80-17 - arka 130 /70 -17
Merhaba Arkadaşlar,
Sonunda 680Km yi devirdim. büyük kısmı düz asfalt yolda ve son 70 Km si orman yollarında geçen rodaj boyunca 60 Km üzerine çıkmadım ve motoru hiç zorlamadım. şimdiye kadar edindiğim tecrube sonucu beni memnun eden ve kafamı kurcalayan konuları paylaşmak istedim.
- Süspansiyon harika. orman içinde kullanırken de stabilize yollarda da mükemmel çalışıyor.
- Yakıt bence çok iyi. bahsettiğim gibi çok yumuşak bir kullanım sonucu 30 TL lik benzin ile 330 Km yol yaptım.
- Orman yolunda kullanırken torkun ne kadar yüksek olduğunu daha iyi fark ettim. bence de bu motor bu yolların motoru.
Kafama takılan konulara gelecek olursak,
- Bahsettiğim kullanım şekline rağmen yağ filitre kapağının arasından, motorun tam ön alt tarafında devir göstergesi için bırakıldığını tahmin ettiğim bir deliğin tıpasının arasından ve motor soğutucu bloğunun alt kısmından çok çok az olmasına rağmen bir yağ sızıntısı gördüm. Acaba sizlerde de var mı?
- 60 Km hıza kadar motor son derece titreşimsiz ve rahat, ancak 60 Km hıza gelince bir titreşim hissettim. rahatsız edici değil tabi ama daha üst devirlerde rahatsızlık verir mi acaba?
- Belli devir aralığında motordan sübap pabucunun şıkırtısı duyuluyor. her motordan gelir bu ses ancak bunda belli bir devirde daha yüksek oluyor. savannah arkadaşımızın bahsettiği ses bumu dur acaba? Sübap ayarımı istiyor, yoksa tamamen normal mi? servis normal dese de kafama takılıyor işte.
Bu konularda sizlerin yorumları nedir arkadaşlar. özellikle yağ sızıntısı. Sızıntı biraz abartılı oluyor da nemlenme diyeyim ben. bu konu canımı sıkıyor doğrusu. benimle aynı zamanda çançinçon marka motor alan arkadaşın motorunda hiç leke yok yahu.
Herkese hayırlı günler.
belirli devirlerde silindirden bir zırıltı geliyor ama sübaplardanmı bilemiyorum. bende acaba sadece bendemi var diye merak ediyordum. aslında ingilizcesi iyi olan bi arkadaşımız yabancı forumlarda bu tarz yada kronik sorunları varmı diye araştırsa çok makbule geçer diye düşünüyorum...
Sanırım bu linkteki boxer da peruda satılan model, bir inceleyin derim
http://www.bajaj.com.pe/motocicletas/boxer-150/fotos
Buda Boxerın beyaz rengi, hemde tel jant ve krom ön çamurluklu
buda boxerın cross modeli, arazi için harika
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:41 ----------
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)