Bu gün ilk yakıtımı aldım arkadaşlar. Motosiklete genelde 2 kişi biniyoruz (toplam: 170 kg ) ve kullanırken ort hız 70-80 arası değişmekte. 1 litre ile 40 km. gidiyor. 100 km de ort. 2.5 lt lik bir yakıt tüketimi var. Motorun yeni olması ve genelde 2 kişi kullanılmasına göre bence güzel bir değer. Rodaj sonrası tek kişilik kullanımlarda sanırım 100 km de 2 lt. değeri yakalanabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:03 ----------
1 lt ile 70 - 80 km gidenler boxer ın 100 cc lik modeli. O da ülkemizde yok. 150 likle bu değerleri yakalayabilen var mı bilmiyorum.
benzin 5 tl dediğimizde 12,5 kuruşluk bir sarfiyatınız var.
boxer kullanan bir arkadaş kendi motoru için 9 kuruş yakıyor demişti ?? yani 100km de 1,8lt yakıyor demişti. ???
doğrusu sizin şartlar bayaa ağır. yükü ve hız oldukça fazla. genede çok iyi yakıt. rodajdan sonra düşme ihtimalide var hani.
Ne açıdan karşılaştırma istiyorsun ?
Kalıp açısından; kesinlikle cbf kalıbı beklemeyin.
Performans açısından; cbf boxer'a yaklaşamaz. Bunu henüz rodajdayken söylüyorum.
Kalite; kumanda panali vs Honda tabiiki.
Fiyat; 60 bin km'den 23bin kmye geri sarılmış üzerinde nice apaçiler yetiştirmiş ve yorgun cbf'e 3000 tl vermektense sıfır boxer'a biniyorum.
Benzin konusunda özet geçicem
Bırakın kardeşim 10 kuruş mu 9 kuruş mu muhabbetini abartmayalım artık lütfen; piyasada adam gibi motor mu var? Cebi dolu olana var tabiiki'de bize yok. İşin özü adamlar yapmış. Her türlü ince ayrıntı kusursuz düşünülmüş. Cbf 150 oldu 5570. plaka cart curt 6000.
2-3 kuruşun hesabını yapanlarda kusura bakmasında bisiklete binsin motora binmesin. ayrıca merak etmeyin tekrarlıyorum.
Benim motor rodajda; (50-60 ı geçmeden ve tek kişi) 1 litre benzin ile 55 km gitti. ANCAK! ; 90km hızdan sonra 1 litre ile ;35 km.
Gazı ne kadar açarsanız o kadar yakıyor...
Fotoğraf bekleyenler ve merak edenler için;
Caferacer yapıcaktım ancak tracker ve cruiser arası bir şey düşünüyorum, bir şeyler yaptım. Tam olarak bitmeden fotoğraf paylaşmak istemiyorum...
Ancak bittiğinde neler yaptığımı tek tek ayrıntılı şekilde anlatacağım...
Tekeriniz düz bassın...
Motorcu ruh diye bir şey var. İlla anarşist olmaya gerek yok ammavelakin memurdanda motorcu olmuyor beh.
Bunun testini kızımla birlikte yaptım. Zaten bütün motor testlerine 10 yaşındaki kızımla beraber gidiyoruz . Motorun torku çok iyi, kalkışta fırlayıp gidiyor. Hatta kızım ilk seferde arkadan uçacaktı nerdeyse... Vites geçişleri sorunsuz ama viteslerin ters olması hoşuma gitmedi. Sürüş çok rahat ve zevkli. 80 - 90 km hızlara hemen ulaşıyor, en son olarak da 100 - 110 yapabilir. Devir saatinin olmamasını da sevmiyorum açıkçası. Motorda titreşim Discover'dan fazla. Özellikle kızım ayaklarında titreşim olduğunu söyledi. Discover'da daha az olduğunu söylemişti. Frenler gayet güzel, kampana olması sıkıntı yaratmıyor sadece diske göre fren hissi farklı. Fiyatına göre çok iyi bir motor ama benim tercihim Discover olurdu. Onu daha çok beğendim.
hocam çekiş veya ataklık, serilik olarak discoverı mı beğendiniz boxer ımı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------
hocam benimde bu motoru alıp cafe racer yapmak gibi bir planım var. şu an direksiyon, jant, koltuk modellerine,rengine kadar hepsini araştırdım ve hazırladım aslında. sadece motoru biraz daha tanımak ve kendini kanıtlamasını bekliyorum. bunun yanında zaman ayırmak ve sanayide iş yaptırmak beni biraz korktuyor ama ben inat edince yapan biriyim. birde motoru kullanma fırsatım olsa aslında hemen kararımı vericem ama boxer modelini test için vermiyorlar sanırım. şu an discover ile boxer arasında kararsızım bakalım sonuç ne olacak...
Boxer'da çekiş daha iyi, ne de olsa tork farkı var. Bursa'da her ikisi de test motoru olarak var. Arka arkaya deneyip karşılaştırabilirisniz. Ben alacak olsam üşenmem denemeye giderim. Ya da Mayıs'ı bekleyin Pulsar'ı da denersiniz.
boxer alırsam tamda yapmak istediğim model bu aslında. cafe racer da değil scramber desek daha doğru olur aslında.
http://designyoutrust.com/2014/02/the-scramber-by-moto-di-ferro/
Herkese selamlar. Ben de Boxer ile Discover arasında kaldım...Discover daha modern daha spor görünse de Boxerın düz sele yapısı itibariyle artçı konforu daha rahat gibi duruyor. Bir tek sayın Seko'nun belirttiği artçı titreşimine takıldım. Genelde eşimle birlikte binecegim için artçı konforu da onemli. Daha çok kirsal alanda ve şehir içinde kullanacagim. Boxer daha sağlam daha gaddar bir motor gibi görünüyor. Allah izin verirse bu hafta ikisinden birini alıp izlenimlerimi burada paylaşacağım.
arakadaşlar, yakın zamanda boxer alıp scrambler projemi gerçekleştireceğim. boxer kullananların fikirleri benim için önemli. açtığım konuyu okur ve fikir verirseniz sevinirim...
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ekliyorum.html
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
Devir saati önemli değilde bari keşke vites göstergesi olsaydı.
çok yanlış profesyonel kullanıcıya da amatöre de devir saati gerekli bence. öte yandan devir saati aynı zamanda vites göstergesidir. proefsyonel olmanıza gerek yok yok, bir motosikletle en fazla 10000km geçirdiğiniz zaman, devir ve hız göstergesine bir göz atarak hangi viteste olduğunuzu, düşünüp hesap ederek değil, refleks olarak anlarsınız zaten. ama deviri öyle anlayamazsınız. motorun sesini, yüksek hızlarda seyrederken analiz edemezsiniz, vites göstergesi de yok, belki unuttunuz vitesi, aklınız 4. vitesde ama motor 3 te. redline a gelmiş gidiyorsunuz haberiniz yok. dediğim gibi yüksek hızlarda rüzgar motor ve lastik sesinden deviri çıkarabilmek pek mümkün olmuyor.
devir saati candır. benim motosikletimde vites göstergesi yok, yakıt göstergesi arızalı ancak devir göstergesiz sorun yaşarım.
motosikletinizin motoru su ya da yağ soğutmalı değilse tüm göstergeler gereksizdir.
Herkese merabalar foruma yeni üye oldum. inş. bende boxer almayı düşünüyorum. Bayisinde yakından inceleme fırsatım oldu. Son kullandığım cg125es cbf150 ve cbr125 le kıyaslama yapıcak biri varmı acaba ? vibrasyon, kalkış ,rahatlık olarak tşkler.
Arkadaşlar herkese merhaba kendi motorumu yakın zamanda satışa çıkarıyorum. Benim de ilk tercihim boxer modeli. en büyük sebebi motor karakteristiği, düşük devirde yüksek tork vermesi ve klasik, sağlam bi yapıda olması. En kısa zamanda ben de aranıza katılabilirim yani. hadi kalın sağlıcakla
Motorcu ruh diye bir şey var. İlla anarşist olmaya gerek yok ammavelakin memurdanda motorcu olmuyor beh.
tşkler savannah . bi kaç haftaya alıyorum inş .plaka masrafı ne kadar tuttu ? birde koltuğu kendimiz inceltebilir miyiz ? :D
Herşeyden önce Sayın Ekrem Ata beye hızlı yanıt ve yönlendirmeleri için buradan tekrar teşekkur ediyorum. Bugün Aydın'a giderken yol üzerindeki Budaklar Ticaret'e Boxer modelini yakından görmek ve incelemek için uğradım. Küçük bir şehir olmasına rağmen bayiideki tüm elemanlar çok nazik ve misafirperverdi. Hiç bir büyük markada görmediğim ilgi alaka vardı. Çay, simit sohbet derken epey vakit gecirdim. Ayrıca da istediğim gibi kırmızı rengi vardı ve tekti. Şöyle bir inceleyeyim diye gitmiştim ama motoru çok beğendim ve satıştaki arkadaslarin güler yüzü hoş sohbeti ve nezaketi ile de daha fazla bekleyemedim ve aliverdim...50 km uzakta olmama rağmen adrese de ucretsiz teslim ediyorlar. Sanırım oradaki ilk boxerı ben almışım. *Salı günü adresime teslim edecekler. Uzun lafın kısası hiç bir tok satıcıya para kazandırmayın, gerekirse biraz uzakta olsun ama müşteri kıymeti bilinsin. Para kolay kazanılmıyor. Motoru kullandıkça eksilerini artılarını burada paylaşırım. Allah utandırmaz inşallah, Allah cümlemize kazasız belasız sürmeyi nasip etsin.
.
*
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)