Modern dünyanın asıl yoksulluğu kıymet bilir insanların azlığıdır...
Arkadaşlar bu gidon sallaması ile ilgili sizlere bir tavsiyede bulunmak istiyorum. Şimdi kullandığımız motorlar hafif olduğu için bu tarz sıkıntıların olması normal. Bu gidon salınımının en büyük sebebi ağırlık dağılımdan kaynaklanmaktadır. Boxer motorumuzda bu ağırlık dağılımının çok da iyi yapıldığını düşünmüyorum. Bu sorunu ortadan kaldırabilecek en iyi yöntem motoru kullanırken mümkün olduğunca dizleriniz ile depoyu sıkın. Bu bahsi gecen sorunun ortadan kalkmasını sağlayacaktır. Ben motoru kullanırken iki durumu da denedim. Sonuç olarak depoyu kavramanın sorunu çözdüğünü gördüm. Zaten motosikleti kullanırken depoyu kavramamız gerekiyor. Boxerımızda ise bunu biraz daha fazla yaparsak sorunun çözülmüş olduğunu sizler de göreceksiniz. Ben de yaklaşık bir aydır bu motoru kullanıyorum. Beklentilerimin çok çok üzerinde çıktı. Bir nebze faydam olduysa ne mutlu bana. Sizlere iyi forumlar. Tekeriniz düz bassın.
Çalışmaya devam...
Depomuz hazır. Renk olarak mat beyaz seçtim. Boyayı istediğim gibi düşüremesemde eski depodan güzel oldu diye düşünüyorum. Boyayı biraz uzaktan tuttuğum için boya toz halinde düştü depoya, yani biraz pütürlü plastikimsi bir tabaka oluştu ama motor yıkandıkça ve kullandıkça boyadaki pütürlü toz azalacaktır diye düşünüyorum. Diğer parçalarıda boyadık. Geriye gidon, ön far, stop ve sinyaller kaldı. Tebelacıdada birkaç logo ve şerit işim kaldı sonra Boxerımız hazır
İlk olarak boya sökücü ile depomuzu tamamen boyadan arındırıyoruz. Çok yakıcı bir madde. Bu yüzden kullanacak olanalar sakın teninize temaz etmesin çok kötü yakıyor.
güzel bi çalışma olur içine siner inş. abi bu arada emegıne saglık dakika dakikada paylasmısın..
bırde boyayı kendın mı yaptın
kardeşim bitmiş halini merakla beklemekteyim
Boyayı kendim yaptım hocam ama içime çok sinmedi. Fotoğrafta belli olmasada boya pürüzsüz değil, sanki pütülü plastik bir yüzy gibi. Acaba boyanın cinsimi bu anlamadım. 1200 su zımparası ile zımpara yapıp pasta atsam düzelirmi acaba diye merak içindeyim fakat mat boya olduğu için pasta yapılırmı onuda bilmiyorum. Yarın sanayide boyacı bir arkadaşıma depoyu götürüp ne yapabiliriz diye soracağım...
Arkadaşlar Cümleten Merhaba Bende Antalya dan Boxer Kullanıcı Olarak Aranıza katıldım Normalde Sessiz Takip ederdim Bugunden Sonra bende Güncel Olarak Sohbete katılma Kararı Aldım Şuanda Motoru Alalı 1 Ay Oldu ve 2300 km Yol yapmışım Ki 2. Motor Olarak kullanıyorum Motor Oldukca Keyifli Bu arada Gidon Sallama Olayı bende de Asla Olmadı Hatta 90 km hızlarda bile elimi bıraktım 40 km hıza düşene kadar da tutmadım Gidon u Kesinlikle Sallama Olmadı Cümleten Kazasız Sürüşler
Arkadaşlar Yakıt Konusunda hani bir Deyim vardır ya Bedavaya geziyor Diye bu Da Aynen Öyle Sanki bedavaya geziyoruz gibi 2 litre benzin ile 100 km civarı gidiyor Tahminen tabi motordan beklentilerinizde Önemli Tapa gaz gidecem diyor iseniz Yanlış yerdesiniz Bajaj Boxer Tam bir Sahibini Şımartan bir motor Resmen ben Sürerken mutlu Oluyorum gerek Rahatlık Gerek Tork arkamda hafif irice biri oldugunda gazı açmamla tekere Geliyor motor Aman Dikkat
Hayırlı olsun, hoşgeldiniz. Kesinlikle katılıyorum. Benzini ayda bir alıyorum neredeyse. Aynı hislerle sürüyoruz. Boxer geldi geleli arabamı da kullanmıyorum. Zira şehir içinde araba tam 4 katı yakıyor, mantıklı değil. Kullanmayalı altına kediler içine örümcekler yuva yaptı.
Bir ayda bayağı sağlam km yapmışsınız. Ben 3 ayda yapabildim o km yi. Bu gidişle bizi sollarsınız yakında. Tahminim, ve yurt dışı forumlarda okuduklarıma göre 50-60 binlere kadar anahtar değmeden gidecek gibi bu gidişle.
@omur.38 siz de hoşgeldiniz. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
@twona fırın boya üstüne vernik attırsan daha kalıcı, profesyonel ve pürüzsüz olur kanaatindeyim. Mat boya hoştur ama kâki yeşil, siyah gibi renklerde. Mat beyaz renk, metalde çok kolay kir tutar.
gayet güzel hoş da, Arkadaşlar, ruhsatta yazan renkten farklı bir işlem yapmak, ruhsata işlettirmek gerektirdiğinden, çevirmeye girdiğiniz veya kazaya karıştığınızda sıkıntı oluşturabilir. dikkat edin.
Evet 1 ayda Sağlam Kilometre yaptıgım Doğrudur Her Fırsatta Bajaj a biniyorum Uzun Yollar harici Bu arada Sizin ve Twona nın Yorumlarını Okuyarak bende Bajaj sahibi Oldum Kuralkan ın sizlere birkaç hediye bişeyler vermesi Gerekli Ben birşey Sorucağım birde Bu Kuralkan firmasını neden Herkes Kötülüyor ? Bence Bütün Firmalarda var Problem Acaba Kuralkan firmasına Kötü Diyenler Kawasaki Z-moto İle hiç Alışveriş Yapmışlarmı ?
Selamlar herkese ,
@twona herkes gibi bende merakla bekliyorum ortaya harika bir şey çıkacak ondan eminim .. kolay gelsin ..
İlk bakım işini hallettim arkadaşlar Castrol Power 1 Yarı Sentetik 10/40 yağ koyduk.. (2000 bakımında Shell AX7 Veya Repsol 15/50 deneyeceğim sanırım)
Akhisar da motorcu tonton dediniz mi bilmeyen yok zaten serviste yücel usta ile tanıştık kendisi de bajaj ürünlerini çok beğenmiş ancak boxer a ayrı bir parantez açıyor ömürlük motor diye..
587km de girdim bakıma çıkan yağı özellikle inceledim çok pis olmamakla birlikte ufak tefek talaş dedikleri demir tozları mevcuttu..
*Yağ filtresini değiştirmeyi düşünüyorduk ancak öyle bir temizledi ki 2000 bakımında değiştiririz dedik.
*Motor aksamındaki tüm vidaları iyice sıktı gevşeyenler vardı bunlar zamanla azalacak yerine oturacak gevşeme olmaz ileride bu kadar dedi.. Bu gevşemeler titreşime etki ediyordur toplayınca farkı göreceksin dedi
*Zinciri temizleyip yağlayıp gerdik.
*Rolanti / Hava ayarına baktı ama asıl 2000 de sibop ayarından sonra oturacak dedi..
*Benim ufak tefek söylediğim şeyleri yaptı far ayarı sinyal vs..
Sonuç olarak son derece memnun kaldım adamların yaklaşımı özenli çalışmaları hoşuma gitti.
** Bakımdan sonra özellikle vites geçişleri çok sessizleşti tıkır tıkır oldu sanki motorun sesi de biraz kalınlaştı .. titreşim olayı hal değiştirdi yüksek devirlerdeki zırıltı sallanma gitti yerine yine yüksek devirde sadece sol ayak peginde hissettiğim sinek vızıltısı geldi bu kısım çok hoşuma gitti ..
yağı kendim götürdüğüm için sanıyorum 25 TL servis ücreti aldılar. İlk bakıma kadar 60km/s hızın üzerine çıkmamıştım bakımdan sonra artık 60-80 arası hızlarda geziniyorum çok kısa süreli olmak kaydıyla 90 a çıktım ancak 1000km yi geçene kadar 60-80 arası gezinmeyi düşünüyorum.. zaten 60km/s dan sonra bizim boksörün içindeki boksör meydana çıkıyor resme hörrrr diye anında 80 e geliyorsunuz .. Ben motorumun ara hızlanmalarına hayran kalıyorum. 40 ile gidiyorum gaza bir dokunuyorum çat diye 60 bir daha dokunuyorum çat 80.. tam istediğim şey atakları çok güzel ben max. hız aramıyorum zaten 100 yapsın yeter ama ara hızlanmaları sağlam olsun beni sıkıştıramasınlar trafikte istiyordum inşallah boksörümle uzun yıllar sürecek bi birlikteliğimiz olacak
oooo forumdan biraz ayrı kaldık ortam coşmuş millet!.. bu arada antalyada bayagı boxer gormeye basladım...
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------
Twona kardesim motorundaki gelismeleri sabirsizlikla bekliyorum.harika olacak eminim ozellikle lastikleri cok begendim acaba gidise bi etkisi olur mu? Bide motorun deposunu british racing green ( aston martin yesili) seleyide sutlu kahve yapsaydin varya tadindan yenmezdi. Ama yinede ortaya harika bi
saheser cikacagindan da eminim.ALLAH (cc) kolaylik versin. Herkese iyi gunler dilerim ...
Merhaba,
Hazır buralar hareketlenmişken face grubumuza da katılalım.
Selamlar.
Ben şahsen Facebook kullanmadığım için oraya giremem. Şimdilik en etkin ve faydalı iletişim sanırım yine burası olacak. Zira üye olan da olmayan da burada yazmış olduğumuz bilgilerden istifade edebilir. Bazan bakıyorum bu konuyu 20 kişi birden okuyor olabiliyor.
Şu gidon ile far arasında kalan kablo demeti gerçekten çok kötü görünüyor. Bir de siyah bantla sarılmış, sanki elektrikçi ayaküstü yapıp yollamış gibi duruyor... En kısa zamanda ona bir muhafaza ayarlamak lazım.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)