İşte gerçek bir motor sever....Bravo
İşte gerçek bir motor sever....Bravo
hassayieti keskin geliyor dediğinizi tam olarak anlayamadım hocam. koltuk bitti ama hiç resim ekleyecek durumda değilim. hatta şu an motora binesim bile gelmiyor malesef. sırf direksiyonu göstermek için düzceye gitmek bile zul geliyor. servisdeki arkadaşlarda bıktı artık. yarın kuralkanla ve servisle görüşüp durumu değerlendireceğim. ekrem beyde eminim bıkmıştır bu sorunlardan. nerdeyse başı ağrayan ekrem beyi arıyor, çözüm istiyor. ben motoru alırken ekrem beye güvenerek almadım kendi öz irademle aldım, dolayısı ile muhattabımda ekrem bey değil. ki ekrem beyin gösterdiği incelik, ilgi, alakada yadsınamaz bir gerçek ekrem beye ilgisi içinde tşk ediyorum. ben tüketici olarak servis ve distribütör firma ile görüşerek çözüm arayacağım...
Senin sorunun yanında benimkinin çok bir önemi yok ama anlaşılsın diye yazıyorum. Gaz, ilk başta biraz boşluk var, ardından biraz çevirince birden artış gösteriyor. Kısarken daha belirgin, kademeli olarak değilde son kısımda birden kesiliveriyor ki bu da yığılmaya sebep oluyor. Debriyaj da kavramayı sanki birden yapıyor. İkisi birleşince kalkış daha ani oluyor. Diğer arkadaşlar karşılaştı mı bilmiyorum ama 60 km sabit hızla giderken ara sıra ateşlemeyi keser gibi öksürüyor motor, karbüratörden de olabilir...
twona kardeşim Allah sabır versin, sorunun inşallah bir an önce çözülür. Haklısın servis için 100 km gerçekten uzak bir mesafe. Bütün bunların geçip motoru zevkle kullanacağın günlerin çabucak gelmesini ümit ediyorum. Çünkü senin paylaşımların bana olduğu kadar birçok arkadaşa motoru sevdirdi. Umarım yetkililer bunu dikkate alır da sorununla yakından ilgilenirler. Son olarak, ölçülü yaklaşımın ve bilinçli bir tüketici olduğun için seni tebrik ediyorum...
Twona arkadaşımızın çektiği videodaki yalpalama ile bendeki birebir aynı ve hakkaten motora binesim gelmiyor. Yarın bende servise gidecem bakalım ne çıkacak.
Ben de bir sorun yok, dediğiniz gibi belirli bir seride böyle bir hata olmuş olabilir.
arkadaşlar, sizde de böyle bir sorun olup olmadığını kontrol etmk için hafif rampa aşşağı 4. vites 60-65 km gibi hızlara kadar çıkıp ellerinizi gidondan bırakınız. bıraktıktan kısa bir süre sonra direksiyon yalpalamaya başlıyorsa sorun sizde de var dememkir. bende 35 km gibi hızlara düşene kadar yalpalama devam ediyor. ama dediğim gibi unutmayın, hafifi bayır aşşağı bir yol olsunki motor siz elinizi bıraktığınızda aksın ve hemen yavaşlamasın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:51 ----------
hocam zahmet olmaz ise bir videoda siz çekermisiniz? en azından sorunun sadece bende olmadığını teyit etmiş oluruz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------
hocam, yukarıda yazdığım şekilde bir videoda isz çekerseniz çok iyi olur. sizde bende bu kadar salınım yok demişsiniz ama anladığım kadarı ile sizde de bu tarz bir yalpa mevcut.
geçmiş olsun arkadaşlar gıcık bir durum, benim eski ybr motorumda da bazen sürekli değil, bu şekil sallama yapardı, motor kompresöre binince arka dişli, ön dişli, zincir uyuşmazlığı oluyor, zincir gergin ise ve dişli lerde hafif sorun varsa, böyle sarsıntı ve sallama yaptırıyor, arka teker bazen ön tekeri tam takip etmiyor, geçen mesajlarımda da yazmıştım, twona arkadaş ön maşada da boşluk var demiş, evet benim discover da da oldu 200.300 km relerde servis de tekrar sıkıldı, sorun kalmadı şuan yok, hafif motor sağa eğilimli bende, gidonu bırakınca, sol çapraza yatınca, düz gidiyor, aynı sorunu kazasız eski 1.2 motorumda da yaşayınca, açıkçası pek önemsemedim, bazen motoru sıkıştırınca 100.110 km hızlara daha oturaklı hale geliyor, motorun ön tekerinde hafif sallama olur, bende ybr ve discover da denedim 2.3 mm kadar yalpalama yapıyor, boşta çevirince ama yolda yalpalama yok, sadece ön janta odaklanmayın, zincir gerginliği, dişli uyumuna da bakın, arka teker zincir ayarı tam çizgilerde olsa da, bazen hatalı parçalardan aksi yöne ayar isteyebiliyor, discover mesajımda da yazdım,bazı servisler gevşek takılıyor, belki de basit şeyleri büyütüyor, adam akıllı ilgilenilse daha iyi olur ,benim önerdiğimi, servis diğer gidişimde bana önerince de gelde sinirlenme, örnek olarak yazdım, siz dediğim gibi yapın, lastik basınçları, dişli, zincir ayar ve gerginliği bunları da yapın ve ayarlayın ,denemekten zarar çıkmaz , bunlarda olabilen şeyler, gerçekten jantta sorun varsa zaten değerlendirmesini yapıyorsunuz , birde her asfalt yolda aynımı ona da bakın on tekerler düz desenli bence iyi değil o desen yapısı da, hepimize kolay gelsin
hocam benim gaz ve debriyaj ayarlarım gayet güzel. bende o öksürme yada gazı bir an için kesme olayı sadece son süratlerde giderken gazı kapatıp tekrar açtığımda bazen yapıyor yani tam gaz giderken. bunun dışında öksürme, yığılma gibi bir konu söz konusu değil. serviste güzel bir rolanti ve hava ayarı yaptırın derim çünkü söylediğinizi gaz kolu ve debriyajla alakası yok yada karbüratöre bir baktırın...
arkadaşlar ben sizin yalpalama sorununuzun kesinlikle janttan kaynaklanmadığını düşünüyorum. bahsedilen şeyler geçmişte ybr 125'le başıma gelmişti. şimdi de motosan marka çinli bir cub motora biniyorum, onda da var. üstelik jantlarda bir milim bile eğiklik yok. eğer bu yalpalamalar janttan kaynaklansaydı iki elle gidonu tutarken de hissedilirdi.
Ben de dün denedim bir kaç kere burada yazılanlardan sonra.
Motor rodajda olduğu için 50 km'yi geçmeden denedim tabi. 3-4 denememde de bir yalpalama yapmadı sadece evin orada bozuk zeminli bir yolda biraz yalpalama yaptı ki bu da tamamen yoldaki asfaltın akışından dolayı oldu
ARKADAŞLAR YALPALAMA ÖN MESNETTEN!!!
Ekrem Bey sizde ilgilenirseniz iyi olur.Sorun ciddi istenmeyen olaylara sebep verebilir.Forumu devamlı takip ediyorum.Boxeri ilk alanlardan biriyim. Bahsedilen tarzda yalpalama bende olmadı.Sadece anlamsız bir kaç dalış dışında.Az önce kontrol ettiğimde ön millerin gövdeye bağlandığı yerden "tıkadık!tık" oynadığını farkettim.Bakın sizde muhtemelen sizdede olacaktır.Neyse en kısa zamanda servisine göstereceğim.bu arada motor süper...
@Twona kardeş geçmiş olsun demek istiyorum çünkü sorun bayağı ciddi imiş.. sendeki yalpalamaya bakınca ben bende sorun yokmuş dedim resmen çünkü benim önde bir şey yok sen söyleyince dün akşam temiz bir yolda 70 km/s hızlara çıkıp ellerimi bıraktım hiç bir yalpalama görmedim belki milim seviyesinde varsa bile çıplak gözle görünmüyor ve tuttuğumda bir yalpalama hissi de vermiyor.. sadece arka teker/jant sebep herneyse zaman zaman sanki arka taraf geziyormuş gibi hissediyorum ilk servis bakımında ölçüm yaptıracağım. şuan için bendeki durumlar şu şekilde,
*arka tekerde çok hafif bir gezme hissi oluyor.(belkide tekerleğin izlerindendir bilemiyorum)
*far ayarı yapılacak
*sağ ön sinyal hafif yukarı bakıyor o düzelecek
*motor yedeğe beklediğimden daha çabuk geçiyor ve az benzin varken birkaç kez gaz yemeyip stop etme durumu bende de oldu. kısacası motoru benzinsiz bırakmamak lazım..
*ön freni sıktığımda yada bozuk yollarda maşanın tık tık vurduğunu fark ettim sanırım bir arkadaşta daha olmuş bulunduğum yerdeki motorcuya gidip 12 yaşındaki elemanına söyledim (başta ümitsizdim açıkçası) çocuk maşayı tutup ileri geri salladı boşluk var abi dur alıvereyim dedi.. (bi şaşırdım)
ben gidonun ortasındaki büyük somunu sıkacak diye beklerken bir tornavida ve çekiç alıp geldi ve bahsettiğim büyük somunun altında seyrek dişleri olan bir yüzük vardı dişlerin birine tornavidayı dayadı çekiçle 3-5 tıkladı 1 tur bile dönmedi sanırım tekrar kontrol etti çok az kalmış dedi sonra bir iki tık daha ve canavar gibi oldu maşallah ) çocuğun eline 2 lira sıkıştırdım yok istemez falan .. )
Şuan için benim ufak tefek sorunlarım böyle ilk serviste hepsi hallolacaktır diye düşünüyorum..
gurblood maşadaki boşluğu aldınya gezinmez bir daha.Aslında ordaki boşluk sürüş esnasında fazladan esnemeye neden oluyor. O da azsa gezinme ,dalma, çoksa yalpalamaya.Olay bu.
bu akşam motorun ilk 700 km bakımana götürecegim tel açtım görüştüm yağ ile birlikte 70 tl fiyat verdi yağıda 10-40 veya 10-50 tavsiye etti...şimdi bu ilk bakımda nelere dikkat etmeliyim neleri yaptırmalıyım yada yapılmasını gözlemeliyim ..bi arkadaş yağ filtresini degiştirdin demiş ti galiba bu konuda bakım yaptıranlardan kısaca neler yapılacagı ila alakalı bilgi alabilirmiyim...teşekkürler..
Arkadaşlar bu gün servise uğradım. Adana Akın motosiklette Burak bey le görüştüm ve yalpalama durumu anlattım. Saolsun servisim gayet ilgili, "MZ781" rumuzlu arkadaşımızın dediği gibi gidon altında boşluk varmış motosiklet aksamları birbirine alışıncaya kadar bu tip boşlukların olabileceğini söyledi ve boşluğu aldı. Motosikletteki yalpalama hemen hemen sıfıra indi belli belirsiz bir yalpalama var ki rahatsızlık söz konusu değil. Boş yere evham yapmışım anlaşılan ve motosikletime haksızlık yapmışım Rodaj sonrası yakıtı da 100 km de 2 lt seviyesine indi. Hafta sonu aksilik olmazsa küçük çaplı bir gezi yapmak istiyorum fotolarını koyarım. Adana da olup ta gezi fikri olan arkadaşlarımız varsa bende katılabilirim. Saygı ve sevgilerimle...
İlk bakımda işçilik de alınıyor demek iyimiş
Diğer arkadaşlarada geçmiş olsun umarım en kısa sürede yalpalama problemlerinizi çözersiniz videoyu izledim kanım dondu.Hele birde bunu alan yeni motor kullanmaya başlayan ise hepten sıkıntılı aman dikkat diyorum...
Kazasız sürüşler tekeriniz düz bassın.
Şeytan İcadı
Allah a şükür motoru alanlardan bi tane bile apaçi çıkmadı
gönül rahatlığıyla ikinci elini alabilirsiniz.
Bendeki salınım da bu yüzdenmiş. Yani gidon altındaki boşluktan...Başından beri bunun bir jant sorunu olmadığını montaj esnasinda yapilan bir hata olduğunu düşünüyordum. Gidon altı ve üstündeki somunlar vidalar sıkıldı. Sallama şu an sıfırlandı.
Ben Boxer'ımı çok seviyorum çünkü aldığımdan beri sıkıntısız ve süper ekonomik bir şekilde 3000 km yaptım. Ne yokuşta şişme ne de uzun yolda tırsma yaptı. Şu sıralar hava 40°lerde seyrediyor. Beni bilen bilir kampım gezim eksik olmaz. Her fırsatta yakın çevrelere çadırımı matımı yükler giderim.Artçıysa artçı yükse yükün daniskasını taşıdım. Arada bu tarz tatsız sürprizler her yeni motorda olabilir. Motora kalitesiz diyenler dikkat ederseniz Boxer kullanıcısı bile değil. İsterseniz bir de 50 bin km leri devirdiğimiz zaman görüşelim.
Ben Boxer'ı yıllarca başka ülkelerde (başta güney amerikada) gördüm ona istinaden aldım. Kimsenin ilk veya son motoru değil. Belki ben de ilerde değiştiririm ama bu değişim memnuniyetsizlikten değil daha iyisi ve daha ekonomiği ortaya çıkarsa olur.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)