Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #4101
    nuwanda324 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj PULSAR 200 RS
    Bende frenlerin zayıf olduğunu düşünüyorum. Kitlenmiyor doğru ama duramıyorda. Disk freni kitlemeden kullanabiliyorsanız kampanadan daha iyidir. Daha kısa mesafede durdurabilir. Ama babam gibi tehlike anında heyecan yapıp freni kitlerseniz yere yapışırsınız.(Babam bunu en az 10 defa yaşadı ben hiç yaşamadım.)Bu durumda kampana sizin için daha iyi olabilir.
    Bence kampana fren kullanılmasının sebebi daha güvenli olduğundan değil maliyeti olabildiğince düşürmek için. Gayet makul sonuçta maliyetten kaçınmayıp her şeyin iyisinden koysalar fiyatı çok artardı. O zamanda millet bunu alacağıma az daha koyar cbf 150 alırım derdi. Üretici burada bir tercih yapmış.
    Şu an cbf150'nin fiyatı boxer'ın neredeyse 2 katı. Bir zahmet daha iyi olsun frenleri.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4102

    Üyelik
    10 Nisan 2015
    Motosikleti
    Honda CBR500R
    Sayin Ayazankara,

    Disk frenle frenleme yaptiginizda on tekeri kilitleyerek dusuyorsaniz ya da dusme tehlikesi yasiyorsaniz, size tavsiyem bos zamanlarinizda bol bol frenleme calismanizdir. Ben boyle bir tehlike yasamiyorum umarimda yasamam ve mesajinizda belirttiginiz gibi anlamam.
    Ama disk frende dogru fren dozajlamasi yapamadiginiz icin kampanayi tercih ediyorsaniz buna da saygi duyarim ama motosiklet kullanmayi bilen birinin elinde disk her zaman kampanadan daha iyi durdurur motoru, bunun tartisilacak bir tarafi yok.
    Boxer asfalt degilde paris dakar rallisi icin mi yapilmis ki lastikleri asfalt ile uyumlu degil.
    Sonuc olarak bana benim kullandigim motoru savunmayin lutfen. Ben Boxerin ne olup ne olmadigini gayet iyi biliyorum.

  3. #4103
    ayazankara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Bajaj Boxer 150
    Alıntı nuwanda324 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende frenlerin zayıf olduğunu düşünüyorum. Kitlenmiyor doğru ama duramıyorda. Disk freni kitlemeden kullanabiliyorsanız kampanadan daha iyidir. Daha kısa mesafede durdurabilir. Ama babam gibi tehlike anında heyecan yapıp freni kitlerseniz yere yapışırsınız.(Babam bunu en az 10 defa yaşadı ben hiç yaşamadım.)Bu durumda kampana sizin için daha iyi olabilir.
    Bence kampana fren kullanılmasının sebebi daha güvenli olduğundan değil maliyeti olabildiğince düşürmek için. Gayet makul sonuçta maliyetten kaçınmayıp her şeyin iyisinden koysalar fiyatı çok artardı. O zamanda millet bunu alacağıma az daha koyar cbf 150 alırım derdi. Üretici burada bir tercih yapmış.
    Şu an cbf150'nin fiyatı boxer'ın neredeyse 2 katı. Bir zahmet daha iyi olsun frenleri.
    Amacım asla disk freni kötülemek değil sadece ABS olmadan kötü sonuçlar doğurabileceğinden bahsediyorum.

    Ayrıca ben acil frenden değil her zaman panik frenden bahsettim yani kaza yapmanın kaçınılmaz olduğu fren durumlarından. Karşınıza çıkan -örneğin bir araca- çarpacağınız kesinken yine de hala dozajlama yapabilirim diyorsanız sizi tebrik etmek isterim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:06 ----------

    Alıntı ROT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sayin Ayazankara,

    Disk frenle frenleme yaptiginizda on tekeri kilitleyerek dusuyorsaniz ya da dusme tehlikesi yasiyorsaniz, size tavsiyem bos zamanlarinizda bol bol frenleme calismanizdir. Ben boyle bir tehlike yasamiyorum umarimda yasamam ve mesajinizda belirttiginiz gibi anlamam.
    Ama disk frende dogru fren dozajlamasi yapamadiginiz icin kampanayi tercih ediyorsaniz buna da saygi duyarim ama motosiklet kullanmayi bilen birinin elinde disk her zaman kampanadan daha iyi durdurur motoru, bunun tartisilacak bir tarafi yok.
    Boxer asfalt degilde paris dakar rallisi icin mi yapilmis ki lastikleri asfalt ile uyumlu degil.
    Sonuc olarak bana benim kullandigim motoru savunmayin lutfen. Ben Boxerin ne olup ne olmadigini gayet iyi biliyorum.
    Dediğim gibi amacım disk freni kötülemek değil ve aynı şekilde kaza kesinken yine de hala dozajlama yapabilirim diyorsanız sizi de tebrik etmek isterim.

    Lastik konusunda da abartmaya gerek yok sanırım. Bu motorun üstündeki lastiklerin asfalt lastiği olmadığı ortada hele ki arka lastiğin. Konu hakkında bilgi sahibi değilseniz küçük bir araştırma ile yeterli bilgi sahibi olabilirsiniz. Ve asla savunduğum bir yer yok sadece yaptığım işlemi neden yaptığımı açıkladım.
    Asper bunu beğendi.
    2012-13 Honda CBR 250R 0-5500 Km hep İstanbul > 2013-15 Mondial 100 Hyena 0-7000 Km hep İstanbul > 2015-.. Bajaj Boxer BM150 0-... hala İstabul...
    >>> Sakin sür, tehlikeden uzak dur.

  4. #4104
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı ayazankara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediğim gibi amacım disk freni kötülemek değil ve aynı şekilde kaza kesinken yine de hala dozajlama yapabilirim diyorsanız sizi de tebrik etmek isterim.

    Lastik konusunda da abartmaya gerek yok sanırım. Bu motorun üstündeki lastiklerin asfalt lastiği olmadığı ortada hele ki arka lastiğin. Konu hakkında bilgi sahibi değilseniz küçük bir araştırma ile yeterli bilgi sahibi olabilirsiniz. Ve asla savunduğum bir yer yok sadece yaptığım işlemi neden yaptığımı açıkladım.
    110km hızla en son şeritten yardırırken durduğunu çok geç fark ettiğim bir trafikle karşılaştım. Kontrollü ve motor öne bastıkça artan bir kuvvetle frenledim. Yavaşlayabildiğim kadar yavaşlayım olmadı arabaların arasına girerim derken önümdeki arabaya 4-5 metre kala durdum. Aynı şekilde 70-80km hızlarda da sağ şeride geçtiğimde duran trafikle ani karşılaşmalarım oldu. 80km hızla giden motoru 25 metrede durdurabiliyorum. Paniklememek ve motorun dinamiklerini çok hızlı değerlendirip doğru fren basıncını uygulamak çok önemli. Panik frende arka tekerim bile kaymıyor benim. Kayacaksa frenlemenin anlamı yok zaten teker kayınca yolu tutmuyor, kaymayacak kadar frenleyeceksin.

  5. #4105

    Üyelik
    10 Nisan 2015
    Motosikleti
    Honda CBR500R
    Sayin Ayazankara,

    Kaza kesinken dozajlama yapmissin yapmamissin kaymissin kaymamissin ne fark eder?
    Kendi icinde celisen ifadeler bunlar.

    Ben size Boxer'im var diyorum, siz bana bilgi sahibi degilseniz arastirma yapin diyorsunuz. Bu ne perhiz bu ne lahana tursusu forumdasim!

  6. #4106
    nuwanda324 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj PULSAR 200 RS
    Bugün ilginç bir şey farkettim. Daha önce söylemiştim "motorum soğukken marşla çalışmıyor ayakla uzun süre uğraşınca çalışıyor" demiştim. Hatta 2 gün önce aküyü garantiden değiştirmek için servisimle konuştum. Akü gelince değişecek. Sorunun aküden kaynaklandığını zannediyordum. Marşla zorlanmadan çalıştırmanın yolunu buldum ama sebebini anlamadım. Benim küçük bir garajım var motoru akşamları oraya koyup kilitliyorum. Sabah ordan çıkarıp öyle çalıştırıyorum. Ve marşla çalışmıyordu. Bugün farklı bir şey denedim ve motoru hiç oynatmadan olduğu yerde çalıştırmaya çalıştım. Tek marşta çalıştı. Anlam veremedim çünkü çalışmamasını beliyordum. Bir kaç saat sonra yine eskisi gibi garajdan çıkartıp öyle çalıştırmayı denedim çalışmadı. Ayak marşıyla çalıştırdım. Bir kaç saat sonra bu sefer yine hareket ettirmeden çalıştırmayı denedim ve sorunsuz çalıştı.
    Yani akşam motoru garaja sokup boşa alıp kontağı kapatıyorum. Sabah hareket ettirmezsem sorunsuz marşla çalışıyor ama bir kaç metre hareket ettirip garajdan çıkartırsam sonra çalıştırmayı denersem marşla çalışmıyor ayak marşıyla kan ter içinde kalana kadar uğraşmam gerekiyor.
    Bunun sebebi ne olabilir? Ben anlam veremedim bu duruma.

  7. #4107
    ayazankara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Bajaj Boxer 150
    Alıntı ROT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sayin Ayazankara,

    Kaza kesinken dozajlama yapmissin yapmamissin kaymissin kaymamissin ne fark eder?
    Kendi icinde celisen ifadeler bunlar.

    Ben size Boxer'im var diyorum, siz bana bilgi sahibi degilseniz arastirma yapin diyorsunuz. Bu ne perhiz bu ne lahana tursusu forumdasim!
    Kayarsanız aracın altına girersiniz ve muhtemelen ya araç altına sıkışırsınız yada araç üstünüzden geçer. Çarparsanız biraz çatal yamulur, biraz gidon eğrilir belki biraz da uçarsınız falan derken kısmetse daha az zarar görürsünüz. Ayrıca düşerseniz artık sadece yere sürttüğünüz kadar yavaşlarsınız. Ama düşmezseniz motor ne kadar ayakta kalırsa o kadar çok yavaşlarsınız. Kaymışsın kaymamışsın bu şekilde fark eder.

    Lastik konusunu uzatmak istemiyorum. Lastiklerinizle memnun kalmanız temennisiyle...

  8. #4108

    Üyelik
    10 Nisan 2015
    Motosikleti
    Honda CBR500R
    Alıntı nuwanda324 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün ilginç bir şey farkettim. Daha önce söylemiştim "motorum soğukken marşla çalışmıyor ayakla uzun süre uğraşınca çalışıyor" demiştim. Hatta 2 gün önce aküyü garantiden değiştirmek için servisimle konuştum. Akü gelince değişecek. Sorunun aküden kaynaklandığını zannediyordum. Marşla zorlanmadan çalıştırmanın yolunu buldum ama sebebini anlamadım. Benim küçük bir garajım var motoru akşamları oraya koyup kilitliyorum. Sabah ordan çıkarıp öyle çalıştırıyorum. Ve marşla çalışmıyordu. Bugün farklı bir şey denedim ve motoru hiç oynatmadan olduğu yerde çalıştırmaya çalıştım. Tek marşta çalıştı. Anlam veremedim çünkü çalışmamasını beliyordum. Bir kaç saat sonra yine eskisi gibi garajdan çıkartıp öyle çalıştırmayı denedim çalışmadı. Ayak marşıyla çalıştırdım. Bir kaç saat sonra bu sefer yine hareket ettirmeden çalıştırmayı denedim ve sorunsuz çalıştı.
    Yani akşam motoru garaja sokup boşa alıp kontağı kapatıyorum. Sabah hareket ettirmezsem sorunsuz marşla çalışıyor ama bir kaç metre hareket ettirip garajdan çıkartırsam sonra çalıştırmayı denersem marşla çalışmıyor ayak marşıyla kan ter içinde kalana kadar uğraşmam gerekiyor.
    Bunun sebebi ne olabilir? Ben anlam veremedim bu duruma.
    Garajinizin giris cikisinda egim var mi?

  9. #4109
    nuwanda324 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj PULSAR 200 RS
    Alıntı ROT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Garajinizin giris cikisinda egim var mi?
    Girişinde ince bi su oluğu var o kadar. Garajın içi düz beton. Bu arada gece boşta yan ayaklık açık bırakıyorum motoru. Yani sola eğimli bekliyor

  10. #4110
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Alıntı nuwanda324 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Girişinde ince bi su oluğu var o kadar. Garajın içi düz beton. Bu arada gece boşta yan ayaklık açık bırakıyorum motoru. Yani sola eğimli bekliyor
    Dediğin doğru hocam. Bir iki metre ilerletip çalıştırmak isteyince marş basmıyor. 4-5 kez tekrar marş yapıyorsun anca öyle alıyor. Bazen de orta sehpadayken jikle çalışmıyor yan ayağa alınca çalışıyor filan. Yani mantıklı bir açıklaması yok sanki. Huyunu suyunu bilmek lazım biraz gıcık bir motor. Ama güzel ya.

  11. #4111
    selland - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul-Pendik
    Motosikleti
    TVS Jupiter
    Bence akü için servise gittiğinizde karbüratör ayarina ve temizliği ne baktirin. Belki fabrikasından hatalı karbüratör olabilir. Eski motorumda başıma gelmişti hava yapıp karbüratör benzini geri besleme yapıyordu garanti den değişince düzelmişti. Bir diğer ihtimalde doğru yağ kullanıldığından emin olun. Birde hava emiş noktalarını da kontrol ettirmeniz. Umarım sorununuz biran önce cizulur. Tekeriniz düz bassin.

  12. #4112
    nuwanda324 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj PULSAR 200 RS
    Facebook grubuna da yazdım kimse anlam veremedi. Akü için servise gidince onlara soracağım bakalım ne diyecekler.

  13. #4113
    selland - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul-Pendik
    Motosikleti
    TVS Jupiter
    Biraz varsayımsal olacak fakat ben yine benzinin genleşme olayına bağlıyorum bu durumu. Birde ayni islemleri yaptıktan sonra eğer yine çalışmazsa depo kapağını açıp çalıştırmayı deneyin. Depodaki benzin garajdaki soğuk hava sıcak hava dengesine bağlı olarak genleşebilir. Tabiki yine söylediğim gibi varsayımsal olarak konuşuyorum. Sonuçta motosiklet dünyası surprizlerle dolu denemekte yarar var. Saygılarla.

  14. #4114

    Üyelik
    27 Kasım 2015
    Ön frene basınca fren lambası yanıyor, arka frende yanmıyor. Normali bu mu, yoksa bir yanlışlıkmı var?

  15. #4115
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı zkbkts adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön frene basınca fren lambası yanıyor, arka frende yanmıyor. Normali bu mu, yoksa bir yanlışlıkmı var?
    Normal değil, Tüvtürk muayenesinden geçemezsin.

  16. #4116
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı zkbkts adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön frene basınca fren lambası yanıyor, arka frende yanmıyor. Normali bu mu, yoksa bir yanlışlıkmı var?
    Arka fren pedalının altında bir anahtar (swich) var. Onunla biraz haşır neşir olursanız düzelir.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  17. #4117
    selland - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2009
    Şehir
    İstanbul-Pendik
    Motosikleti
    TVS Jupiter
    Arkadaşlar zorunlu trafik sigortaların da inanılmaz bir artış var. Bugün aracım için teklif alayim dedim. Geçen sene 580 tl ödediğim sigortaya bu sene 1400 tl gibi rakamlar çıktı sok oldum açıkçası. Bu durum motosikletler içinde böylemidir acaba yaşım 33 şehir istanbul. Ne arabayla nede motosikletle hic kazaya karışmış değilim. Yakin zamanda sigorta yaptıran arkadaşlar bilgi verebilirlermi. Tam motor alma arefesinde yıkım oluyor insana

  18. #4118
    ayazankara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Bajaj Boxer 150
    Alıntı zkbkts adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön frene basınca fren lambası yanıyor, arka frende yanmıyor. Normali bu mu, yoksa bir yanlışlıkmı var?
    [IMG][/IMG],,

    Telin üst bağlantısındaki somun ile frene ne kadar bastığınızda fren lambanızın yanmasını istiyorsanız rahatça ayarlayabilirsiniz.

  19. #4119
    nuwanda324 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj PULSAR 200 RS
    Alıntı selland adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar zorunlu trafik sigortaların da inanılmaz bir artış var. Bugün aracım için teklif alayim dedim. Geçen sene 580 tl ödediğim sigortaya bu sene 1400 tl gibi rakamlar çıktı sok oldum açıkçası. Bu durum motosikletler içinde böylemidir acaba yaşım 33 şehir istanbul. Ne arabayla nede motosikletle hic kazaya karışmış değilim. Yakin zamanda sigorta yaptıran arkadaşlar bilgi verebilirlermi. Tam motor alma arefesinde yıkım oluyor insana
    2 hafta önce sıfır boxer aldım. İlk motorum. 24 yşındayım. Şehir Kocaeli. Sigorta konusunda bende sıkıntı çektim. Birkaç sayfa geride uzun uzun anlattım. En ucuz 700 tl çıktı genelde 1300-1500 fiyat verdiler. Bende çözüm olarak motoru babama sattım. Sigortayı babamın üstüne 370 liraya yaptık. Yine pahalı ama ne kadar ucuza yapabilirsek o kdar iyi. Sigorta konusunda motor da araba da aynı hatta fiyat/sigorta oranına bakarsak motor çok daha kötü durumda. 3000 tl lik motor için 1300 sigorta parası istenir mi?
    Bunu 2. ötv gibi düşünün bence. O parayı ödeyeceğiz yapacak bir şey yok. Verginin vergisini vermek ne kadar saçmaysa, sigortaya bu kadar para ödemek de saçma. Burası Türkiye olur öyle.

  20. #4120

    Üyelik
    27 Kasım 2015
    Teşekkürler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)