Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
27 Aralık 2015, 02:09
#4101
Bende frenlerin zayıf olduğunu düşünüyorum. Kitlenmiyor doğru ama duramıyorda. Disk freni kitlemeden kullanabiliyorsanız kampanadan daha iyidir. Daha kısa mesafede durdurabilir. Ama babam gibi tehlike anında heyecan yapıp freni kitlerseniz yere yapışırsınız.(Babam bunu en az 10 defa yaşadı ben hiç yaşamadım.)Bu durumda kampana sizin için daha iyi olabilir.
Bence kampana fren kullanılmasının sebebi daha güvenli olduğundan değil maliyeti olabildiğince düşürmek için. Gayet makul sonuçta maliyetten kaçınmayıp her şeyin iyisinden koysalar fiyatı çok artardı. O zamanda millet bunu alacağıma az daha koyar cbf 150 alırım derdi. Üretici burada bir tercih yapmış.
Şu an cbf150'nin fiyatı boxer'ın neredeyse 2 katı. Bir zahmet daha iyi olsun frenleri.
Reklamlar
-
27 Aralık 2015, 03:11
#4102
Sayin Ayazankara,
Disk frenle frenleme yaptiginizda on tekeri kilitleyerek dusuyorsaniz ya da dusme tehlikesi yasiyorsaniz, size tavsiyem bos zamanlarinizda bol bol frenleme calismanizdir. Ben boyle bir tehlike yasamiyorum umarimda yasamam ve mesajinizda belirttiginiz gibi anlamam.
Ama disk frende dogru fren dozajlamasi yapamadiginiz icin kampanayi tercih ediyorsaniz buna da saygi duyarim ama motosiklet kullanmayi bilen birinin elinde disk her zaman kampanadan daha iyi durdurur motoru, bunun tartisilacak bir tarafi yok.
Boxer asfalt degilde paris dakar rallisi icin mi yapilmis ki lastikleri asfalt ile uyumlu degil.
Sonuc olarak bana benim kullandigim motoru savunmayin lutfen. Ben Boxerin ne olup ne olmadigini gayet iyi biliyorum.
-
27 Aralık 2015, 21:12
#4103
nuwanda324 adlı üyeden alıntı
Bende frenlerin zayıf olduğunu düşünüyorum. Kitlenmiyor doğru ama duramıyorda. Disk freni kitlemeden kullanabiliyorsanız kampanadan daha iyidir. Daha kısa mesafede durdurabilir. Ama babam gibi tehlike anında heyecan yapıp freni kitlerseniz yere yapışırsınız.(Babam bunu en az 10 defa yaşadı ben hiç yaşamadım.)Bu durumda kampana sizin için daha iyi olabilir.
Bence kampana fren kullanılmasının sebebi daha güvenli olduğundan değil maliyeti olabildiğince düşürmek için. Gayet makul sonuçta maliyetten kaçınmayıp her şeyin iyisinden koysalar fiyatı çok artardı. O zamanda millet bunu alacağıma az daha koyar cbf 150 alırım derdi. Üretici burada bir tercih yapmış.
Şu an cbf150'nin fiyatı boxer'ın neredeyse 2 katı. Bir zahmet daha iyi olsun frenleri.
Amacım asla disk freni kötülemek değil sadece ABS olmadan kötü sonuçlar doğurabileceğinden bahsediyorum.
Ayrıca ben acil frenden değil her zaman panik frenden bahsettim yani kaza yapmanın kaçınılmaz olduğu fren durumlarından. Karşınıza çıkan -örneğin bir araca- çarpacağınız kesinken yine de hala dozajlama yapabilirim diyorsanız sizi tebrik etmek isterim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:06 ----------
ROT adlı üyeden alıntı
Sayin Ayazankara,
Disk frenle frenleme yaptiginizda on tekeri kilitleyerek dusuyorsaniz ya da dusme tehlikesi yasiyorsaniz, size tavsiyem bos zamanlarinizda bol bol frenleme calismanizdir. Ben boyle bir tehlike yasamiyorum umarimda yasamam ve mesajinizda belirttiginiz gibi anlamam.
Ama disk frende dogru fren dozajlamasi yapamadiginiz icin kampanayi tercih ediyorsaniz buna da saygi duyarim ama motosiklet kullanmayi bilen birinin elinde disk her zaman kampanadan daha iyi durdurur motoru, bunun tartisilacak bir tarafi yok.
Boxer asfalt degilde paris dakar rallisi icin mi yapilmis ki lastikleri asfalt ile uyumlu degil.
Sonuc olarak bana benim kullandigim motoru savunmayin lutfen. Ben Boxerin ne olup ne olmadigini gayet iyi biliyorum.
Dediğim gibi amacım disk freni kötülemek değil ve aynı şekilde kaza kesinken yine de hala dozajlama yapabilirim diyorsanız sizi de tebrik etmek isterim.
Lastik konusunda da abartmaya gerek yok sanırım. Bu motorun üstündeki lastiklerin asfalt lastiği olmadığı ortada hele ki arka lastiğin. Konu hakkında bilgi sahibi değilseniz küçük bir araştırma ile yeterli bilgi sahibi olabilirsiniz. Ve asla savunduğum bir yer yok sadece yaptığım işlemi neden yaptığımı açıkladım.
2012-13 Honda CBR 250R 0-5500 Km hep İstanbul > 2013-15 Mondial 100 Hyena 0-7000 Km hep İstanbul > 2015-.. Bajaj Boxer BM150 0-... hala İstabul...
>>> Sakin sür, tehlikeden uzak dur.
-
27 Aralık 2015, 21:26
#4104
ayazankara adlı üyeden alıntı
Dediğim gibi amacım disk freni kötülemek değil ve aynı şekilde kaza kesinken yine de hala dozajlama yapabilirim diyorsanız sizi de tebrik etmek isterim.
Lastik konusunda da abartmaya gerek yok sanırım. Bu motorun üstündeki lastiklerin asfalt lastiği olmadığı ortada hele ki arka lastiğin. Konu hakkında bilgi sahibi değilseniz küçük bir araştırma ile yeterli bilgi sahibi olabilirsiniz. Ve asla savunduğum bir yer yok sadece yaptığım işlemi neden yaptığımı açıkladım.
110km hızla en son şeritten yardırırken durduğunu çok geç fark ettiğim bir trafikle karşılaştım. Kontrollü ve motor öne bastıkça artan bir kuvvetle frenledim. Yavaşlayabildiğim kadar yavaşlayım olmadı arabaların arasına girerim derken önümdeki arabaya 4-5 metre kala durdum. Aynı şekilde 70-80km hızlarda da sağ şeride geçtiğimde duran trafikle ani karşılaşmalarım oldu. 80km hızla giden motoru 25 metrede durdurabiliyorum. Paniklememek ve motorun dinamiklerini çok hızlı değerlendirip doğru fren basıncını uygulamak çok önemli. Panik frende arka tekerim bile kaymıyor benim. Kayacaksa frenlemenin anlamı yok zaten teker kayınca yolu tutmuyor, kaymayacak kadar frenleyeceksin.
-
27 Aralık 2015, 22:06
#4105
Sayin Ayazankara,
Kaza kesinken dozajlama yapmissin yapmamissin kaymissin kaymamissin ne fark eder?
Kendi icinde celisen ifadeler bunlar.
Ben size Boxer'im var diyorum, siz bana bilgi sahibi degilseniz arastirma yapin diyorsunuz. Bu ne perhiz bu ne lahana tursusu forumdasim!
-
27 Aralık 2015, 22:11
#4106
Bugün ilginç bir şey farkettim. Daha önce söylemiştim "motorum soğukken marşla çalışmıyor ayakla uzun süre uğraşınca çalışıyor" demiştim. Hatta 2 gün önce aküyü garantiden değiştirmek için servisimle konuştum. Akü gelince değişecek. Sorunun aküden kaynaklandığını zannediyordum. Marşla zorlanmadan çalıştırmanın yolunu buldum ama sebebini anlamadım. Benim küçük bir garajım var motoru akşamları oraya koyup kilitliyorum. Sabah ordan çıkarıp öyle çalıştırıyorum. Ve marşla çalışmıyordu. Bugün farklı bir şey denedim ve motoru hiç oynatmadan olduğu yerde çalıştırmaya çalıştım. Tek marşta çalıştı. Anlam veremedim çünkü çalışmamasını beliyordum. Bir kaç saat sonra yine eskisi gibi garajdan çıkartıp öyle çalıştırmayı denedim çalışmadı. Ayak marşıyla çalıştırdım. Bir kaç saat sonra bu sefer yine hareket ettirmeden çalıştırmayı denedim ve sorunsuz çalıştı.
Yani akşam motoru garaja sokup boşa alıp kontağı kapatıyorum. Sabah hareket ettirmezsem sorunsuz marşla çalışıyor ama bir kaç metre hareket ettirip garajdan çıkartırsam sonra çalıştırmayı denersem marşla çalışmıyor ayak marşıyla kan ter içinde kalana kadar uğraşmam gerekiyor.
Bunun sebebi ne olabilir? Ben anlam veremedim bu duruma.
-
27 Aralık 2015, 22:23
#4107
ROT adlı üyeden alıntı
Sayin Ayazankara,
Kaza kesinken dozajlama yapmissin yapmamissin kaymissin kaymamissin ne fark eder?
Kendi icinde celisen ifadeler bunlar.
Ben size Boxer'im var diyorum, siz bana bilgi sahibi degilseniz arastirma yapin diyorsunuz. Bu ne perhiz bu ne lahana tursusu forumdasim!
Kayarsanız aracın altına girersiniz ve muhtemelen ya araç altına sıkışırsınız yada araç üstünüzden geçer. Çarparsanız biraz çatal yamulur, biraz gidon eğrilir belki biraz da uçarsınız falan derken kısmetse daha az zarar görürsünüz. Ayrıca düşerseniz artık sadece yere sürttüğünüz kadar yavaşlarsınız. Ama düşmezseniz motor ne kadar ayakta kalırsa o kadar çok yavaşlarsınız. Kaymışsın kaymamışsın bu şekilde fark eder.
Lastik konusunu uzatmak istemiyorum. Lastiklerinizle memnun kalmanız temennisiyle...
-
27 Aralık 2015, 22:31
#4108
nuwanda324 adlı üyeden alıntı
Bugün ilginç bir şey farkettim. Daha önce söylemiştim "motorum soğukken marşla çalışmıyor ayakla uzun süre uğraşınca çalışıyor" demiştim. Hatta 2 gün önce aküyü garantiden değiştirmek için servisimle konuştum. Akü gelince değişecek. Sorunun aküden kaynaklandığını zannediyordum. Marşla zorlanmadan çalıştırmanın yolunu buldum ama sebebini anlamadım. Benim küçük bir garajım var motoru akşamları oraya koyup kilitliyorum. Sabah ordan çıkarıp öyle çalıştırıyorum. Ve marşla çalışmıyordu. Bugün farklı bir şey denedim ve motoru hiç oynatmadan olduğu yerde çalıştırmaya çalıştım. Tek marşta çalıştı. Anlam veremedim çünkü çalışmamasını beliyordum. Bir kaç saat sonra yine eskisi gibi garajdan çıkartıp öyle çalıştırmayı denedim çalışmadı. Ayak marşıyla çalıştırdım. Bir kaç saat sonra bu sefer yine hareket ettirmeden çalıştırmayı denedim ve sorunsuz çalıştı.
Yani akşam motoru garaja sokup boşa alıp kontağı kapatıyorum. Sabah hareket ettirmezsem sorunsuz marşla çalışıyor ama bir kaç metre hareket ettirip garajdan çıkartırsam sonra çalıştırmayı denersem marşla çalışmıyor ayak marşıyla kan ter içinde kalana kadar uğraşmam gerekiyor.
Bunun sebebi ne olabilir? Ben anlam veremedim bu duruma.
Garajinizin giris cikisinda egim var mi?
-
27 Aralık 2015, 22:35
#4109
ROT adlı üyeden alıntı
Garajinizin giris cikisinda egim var mi?
Girişinde ince bi su oluğu var o kadar. Garajın içi düz beton. Bu arada gece boşta yan ayaklık açık bırakıyorum motoru. Yani sola eğimli bekliyor
-
27 Aralık 2015, 23:01
#4110
nuwanda324 adlı üyeden alıntı
Girişinde ince bi su oluğu var o kadar. Garajın içi düz beton. Bu arada gece boşta yan ayaklık açık bırakıyorum motoru. Yani sola eğimli bekliyor
Dediğin doğru hocam. Bir iki metre ilerletip çalıştırmak isteyince marş basmıyor. 4-5 kez tekrar marş yapıyorsun anca öyle alıyor. Bazen de orta sehpadayken jikle çalışmıyor yan ayağa alınca çalışıyor filan. Yani mantıklı bir açıklaması yok sanki. Huyunu suyunu bilmek lazım biraz gıcık bir motor. Ama güzel ya.
-
27 Aralık 2015, 23:03
#4111
Bence akü için servise gittiğinizde karbüratör ayarina ve temizliği ne baktirin. Belki fabrikasından hatalı karbüratör olabilir. Eski motorumda başıma gelmişti hava yapıp karbüratör benzini geri besleme yapıyordu garanti den değişince düzelmişti. Bir diğer ihtimalde doğru yağ kullanıldığından emin olun. Birde hava emiş noktalarını da kontrol ettirmeniz. Umarım sorununuz biran önce cizulur. Tekeriniz düz bassin.
-
27 Aralık 2015, 23:05
#4112
Facebook grubuna da yazdım kimse anlam veremedi. Akü için servise gidince onlara soracağım bakalım ne diyecekler.
-
27 Aralık 2015, 23:46
#4113
Biraz varsayımsal olacak fakat ben yine benzinin genleşme olayına bağlıyorum bu durumu. Birde ayni islemleri yaptıktan sonra eğer yine çalışmazsa depo kapağını açıp çalıştırmayı deneyin. Depodaki benzin garajdaki soğuk hava sıcak hava dengesine bağlı olarak genleşebilir. Tabiki yine söylediğim gibi varsayımsal olarak konuşuyorum. Sonuçta motosiklet dünyası surprizlerle dolu denemekte yarar var. Saygılarla.
-
28 Aralık 2015, 19:39
#4114
Ön frene basınca fren lambası yanıyor, arka frende yanmıyor. Normali bu mu, yoksa bir yanlışlıkmı var?
-
28 Aralık 2015, 20:18
#4115
zkbkts adlı üyeden alıntı
Ön frene basınca fren lambası yanıyor, arka frende yanmıyor. Normali bu mu, yoksa bir yanlışlıkmı var?
Normal değil, Tüvtürk muayenesinden geçemezsin.
-
28 Aralık 2015, 22:14
#4116
Moderatör
zkbkts adlı üyeden alıntı
Ön frene basınca fren lambası yanıyor, arka frende yanmıyor. Normali bu mu, yoksa bir yanlışlıkmı var?
Arka fren pedalının altında bir anahtar (swich) var. Onunla biraz haşır neşir olursanız düzelir.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
28 Aralık 2015, 22:40
#4117
Arkadaşlar zorunlu trafik sigortaların da inanılmaz bir artış var. Bugün aracım için teklif alayim dedim. Geçen sene 580 tl ödediğim sigortaya bu sene 1400 tl gibi rakamlar çıktı sok oldum açıkçası. Bu durum motosikletler içinde böylemidir acaba yaşım 33 şehir istanbul. Ne arabayla nede motosikletle hic kazaya karışmış değilim. Yakin zamanda sigorta yaptıran arkadaşlar bilgi verebilirlermi. Tam motor alma arefesinde yıkım oluyor insana
-
28 Aralık 2015, 22:44
#4118
zkbkts adlı üyeden alıntı
Ön frene basınca fren lambası yanıyor, arka frende yanmıyor. Normali bu mu, yoksa bir yanlışlıkmı var?
[IMG][/IMG],,
Telin üst bağlantısındaki somun ile frene ne kadar bastığınızda fren lambanızın yanmasını istiyorsanız rahatça ayarlayabilirsiniz.
-
29 Aralık 2015, 02:52
#4119
selland adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar zorunlu trafik sigortaların da inanılmaz bir artış var. Bugün aracım için teklif alayim dedim. Geçen sene 580 tl ödediğim sigortaya bu sene 1400 tl gibi rakamlar çıktı sok oldum açıkçası. Bu durum motosikletler içinde böylemidir acaba yaşım 33 şehir istanbul. Ne arabayla nede motosikletle hic kazaya karışmış değilim. Yakin zamanda sigorta yaptıran arkadaşlar bilgi verebilirlermi. Tam motor alma arefesinde yıkım oluyor insana
2 hafta önce sıfır boxer aldım. İlk motorum. 24 yşındayım. Şehir Kocaeli. Sigorta konusunda bende sıkıntı çektim. Birkaç sayfa geride uzun uzun anlattım. En ucuz 700 tl çıktı genelde 1300-1500 fiyat verdiler. Bende çözüm olarak motoru babama sattım. Sigortayı babamın üstüne 370 liraya yaptık. Yine pahalı ama ne kadar ucuza yapabilirsek o kdar iyi. Sigorta konusunda motor da araba da aynı hatta fiyat/sigorta oranına bakarsak motor çok daha kötü durumda. 3000 tl lik motor için 1300 sigorta parası istenir mi?
Bunu 2. ötv gibi düşünün bence. O parayı ödeyeceğiz yapacak bir şey yok. Verginin vergisini vermek ne kadar saçmaysa, sigortaya bu kadar para ödemek de saçma. Burası Türkiye olur öyle.
-
29 Aralık 2015, 13:02
#4120
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)