Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
04 Aralık 2015, 15:03
#3941
cumartesi günü KDZ EREĞLİ BAJAJ SERVİSİ ES MOTOR a gittm bajaj boxer ın yağ filtresinin fiyatını sordum 20 TL dedi peki yağı siz değiştirirseniz fiyatı ne olur dedim bana iyi yağ koyarsak 40 TL yağ olur 20 TL de yağ filtresi 60 TL olur dedi YANİ SADECE YAĞ DEĞİŞİM PARASI BANA 60 TL dedi neyse kalsın ozaman dedim oradan ayrıldım bana göre yağ filtresinin fiyatı en fazla 5-6 liradır yağın fiyatı en fazla 25 liradır galiba bizi almancı zannetti
Reklamlar
-
04 Aralık 2015, 15:20
#3942
serkan6767 adlı üyeden alıntı
cumartesi günü KDZ EREĞLİ BAJAJ SERVİSİ ES MOTOR a gittm bajaj boxer ın yağ filtresinin fiyatını sordum 20 TL dedi peki yağı siz değiştirirseniz fiyatı ne olur dedim bana iyi yağ koyarsak 40 TL yağ olur 20 TL de yağ filtresi 60 TL olur dedi YANİ SADECE YAĞ DEĞİŞİM PARASI BANA 60 TL dedi neyse kalsın ozaman dedim oradan ayrıldım bana göre yağ filtresinin fiyatı en fazla 5-6 liradır yağın fiyatı en fazla 25 liradır galiba bizi almancı zannetti
YMM152M14N15018 YAĞ FİLTRESİ 3,39 4,00 (KDV dahil)
Bir parça için fiyat araştırması yaptığımda servislerden biri fiyatı 25 TL olan parça için 35 TL fiyat verip takma ücretiyle 45 lira masraf çıkarttı. Bende İstanbul daki tüm servisleri aramaya koyuldum sonunda trumps towers dibinde bir servis bana aynen liste fiyatı olan 25 TL yi verince kalktım gittim. Parçayı kuralkandan kargolattırsam 10 lira kargo ücreti çıkıyor. En azından kalkıp servise kadar gitmem parça ayağıma gelirdi.
2012-13 Honda CBR 250R 0-5500 Km hep İstanbul > 2013-15 Mondial 100 Hyena 0-7000 Km hep İstanbul > 2015-.. Bajaj Boxer BM150 0-... hala İstabul...
>>> Sakin sür, tehlikeden uzak dur.
-
04 Aralık 2015, 15:54
#3943
ayazankara yağ filtresi fiyatı için çok teşekkür ederim evet haklısın maalesef bazı servislerin para hırsı bizim onlara olan güvenimizi sarsıyor açıkçası para hırsı olan servislere mecbur kalmadıkça kimse ayak basmak istemez bu servislerin fiyat konusunda bir standardı olmasını bajaj ın genel yetkililerinden dikkat etmelerini temenni ederiz
-
04 Aralık 2015, 16:23
#3944
Arkadaşlar altımızdaki uzay mekiği değil. Dünyanin en basit ve en kolay motoru. O yüzden yağını filtresini bujisini internetten temin edip istediğiniz motorcuya degiştirtebilirsiniz. Anadolunun en ücra kasabasindaki motorcu çırağı bile gözü kapalı söker toplar. O yüzden tavsiyem bildiğiniz ustanıza götürün. Servis falan lazım değil bence. Durduk yere kendinizi öptürmeyin o paragöz servislere. Lambda sensörü mü arıza verecek yoksa enjeksiyon beyni mi resetleyecek?
-
04 Aralık 2015, 22:34
#3945
Yurdukoru adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar altımızdaki uzay mekiği değil. Dünyanin en basit ve en kolay motoru. O yüzden yağını filtresini bujisini internetten temin edip istediğiniz motorcuya degiştirtebilirsiniz. Anadolunun en ücra kasabasindaki motorcu çırağı bile gözü kapalı söker toplar. O yüzden tavsiyem bildiğiniz ustanıza götürün. Servis falan lazım değil bence. Durduk yere kendinizi öptürmeyin o paragöz servislere. Lambda sensörü mü arıza verecek yoksa enjeksiyon beyni mi resetleyecek?
yurdukoru haklısın dediğin gibi parçaları internetten sipariş verecem servise gerek yok ayrıca başka bir marka motorun servisinde arkadaşım çalışıyor herşeyini ona gösteriyorum arkadaşın boxer için bana dediği sen bu motoru bozamazsın eşşek gibi seni her yere götürür Ankara ya bu motorla git sen yorulursun o yorulmaz diyor
-
05 Aralık 2015, 00:21
#3946
Arkadaşlar iki gündür başıma gelen ciddi bir problem var. Motorla 30 km yol yaptıktan sonra yarım saat sokakta park halinde bıraktım, tekrar çalıştırayım derken elektrik namına hiçbir belirti yoktu.. Vites boştaydı ve marş basmadı bile. Elektrik tesisatı ile alakalı bir problem gibi. Ama çok moral bozucu. Sebep ne olabilir ?
-
06 Aralık 2015, 16:17
#3947
Arkadailar bi sorunum var benimde geçende demiştim stop ediyor diye
Bugün motoru kışa hazırlamak için çalıştırdım herşey normal klasik debriyaj balatası sorınundan motor ilk vitese atmamda stop etti bir daha marş çalıştı fakat sürekli boğuldu motpr 5-6 defa çalıştırdom gaz verince boğulup durdu en sonunda gazı açtım yine 1-2 stop etti en sonunda egzozdan patlama sesi geldi
Sonra yine bi gittikten sonra rölanti düşmeye başladı sonra hemen düzeldi
Motorda jikle açmadım
3-4dk rölantide bekletirim hep
Benim tahminim motorun hava/yakıt ile rölanti ayarı bozuldu oda kış geldiği için diyorum
Sizin fikirlerinizi de almak istedim
Motor daha 570kmde
İstanbulda oturuyorum(çok soğuk bir yer sanılmasın)
Tekeriniz düz bassın
-
07 Aralık 2015, 22:48
#3948
Ygz adlı üyeden alıntı
Benim tahminim motorun hava/yakıt ile rölanti ayarı bozuldu oda kış geldiği için diyorum
Akünüzün maşAllah'ı var. Karbüratör ayarları bozulmaz belirli bir standartta üretilirler ve zorunlu kalınmadıkça karışım ayarının değiştirilmesi kesinlikle tavsiye edilmez. Tavsiyem ilk 10 saniye jikle kullanın sonrasında motor normal rölanti devrinde çalışmaya devam edecektir. Bu sorunlar karbüratörünüzde problem olduğunu göstermez, soğuk havalarda karbüratör sorun çıkartmaya çok yatkındır.
2012-13 Honda CBR 250R 0-5500 Km hep İstanbul > 2013-15 Mondial 100 Hyena 0-7000 Km hep İstanbul > 2015-.. Bajaj Boxer BM150 0-... hala İstabul...
>>> Sakin sür, tehlikeden uzak dur.
-
07 Aralık 2015, 23:37
#3949
Kışın hava ayarını biraz kısmakta fayda var, soğuk hava yoğun olduğundan fakir karışımla çalışıyo motor karbüratör yaza göre ayarlıysa.
-
08 Aralık 2015, 00:15
#3950
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Kışın hava ayarını biraz kısmakta fayda var, soğuk hava yoğun olduğundan fakir karışımla çalışıyo motor karbüratör yaza göre ayarlıysa.
Hava yoğun ise daha fazla oksijen içeriyor demektir. Hava-benzin hesabından gidildiğinde karışım fakir olarak nitelendirilse de fazla oksijen yanma oranını ve hızını arttıracağından oranın açığını kapatmaz mı ?
2012-13 Honda CBR 250R 0-5500 Km hep İstanbul > 2013-15 Mondial 100 Hyena 0-7000 Km hep İstanbul > 2015-.. Bajaj Boxer BM150 0-... hala İstabul...
>>> Sakin sür, tehlikeden uzak dur.
-
08 Aralık 2015, 00:27
#3951
ayazankara adlı üyeden alıntı
Hava yoğun ise daha fazla oksijen içeriyor demektir. Hava-benzin hesabından gidildiğinde karışım fakir olarak nitelendirilse de fazla oksijen yanma oranını ve hızını arttıracağından oranın açığını kapatmaz mı ?
Daha fazla hava giriyo ama benzin miktarı aynı. Hava akış hızı artmıyor sadece oksijen yoğunluğu artıyor, benzin miktarı sabit. Hava ayarını kısmadıkça fakir karışımla çalışır motor.
-
08 Aralık 2015, 00:45
#3952
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Daha fazla hava giriyo ama benzin miktarı aynı. Hava akış hızı artmıyor sadece oksijen yoğunluğu artıyor, benzin miktarı sabit. Hava ayarını kısmadıkça fakir karışımla çalışır motor.
Verim her halde artar. Dolayısıyla karbüratörün karışım ayarıyla oynamak sadece ayarını bozmak olur. Bu yüzden kullanım klavuzlarında KARBÜRATÖR KARIŞIM AYARINI KESİNLİKLE DEĞİŞTİRMEYİNİZ yazar. Aksi halde motor yağı misali seçeneği olurdu.
2012-13 Honda CBR 250R 0-5500 Km hep İstanbul > 2013-15 Mondial 100 Hyena 0-7000 Km hep İstanbul > 2015-.. Bajaj Boxer BM150 0-... hala İstabul...
>>> Sakin sür, tehlikeden uzak dur.
-
08 Aralık 2015, 00:51
#3953
ayazankara adlı üyeden alıntı
Verim her halde artar. Dolayısıyla karbüratörün karışım ayarıyla oynamak sadece ayarını bozmak olur. Bu yüzden kullanım klavuzlarında KARBÜRATÖR KARIŞIM AYARINI KESİNLİKLE DEĞİŞTİRMEYİNİZ yazar. Aksi halde motor yağı misali seçeneği olurdu.
Gaz kolunu çevirdiğinde rölantiden hızlanırken gecikme yapıyosa fakir karışımdır, hava ayarını biraz kısarsan iyi olur.
-
08 Aralık 2015, 01:31
#3954
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Gaz kolunu çevirdiğinde rölantiden hızlanırken gecikme yapıyosa fakir karışımdır, hava ayarını biraz kısarsan iyi olur.
Hava sıcaklığının karbüratör üstündeki etkilerini tartışırken birden gaz kolu tepkisine geçtiniz.
Karbüratör zengin karışımdan dolayı da motorun stop etmesine sebep olabilir.
Tekrarlamak isterim ki karbüratör belirli bir standarta ayarlı olarak monte edilir ve karışım ayarının KESİNLİKLE değiştirilmemesi tavsiye edilir. Gaz tepkisini hızlandırmak için karışımı zenginleştirebilirsiniz fakat bu seferde sarfiyat artar dolayısıyla durum yine karışım oranını bozmak olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Gaz kolunu çevirdiğinde rölantiden hızlanırken gecikme yapıyosa fakir karışımdır, hava ayarını biraz kısarsan iyi olur.
Kaldı ki rölanti kelime anlamı olarak "Motorlu taşıtlarda motorun en az yakıtla çalışma ayarı." demektir.
Bu durumda rölanti devrinden motoru hızlandırmaya çalışmak gecikmeyi de beraberinde getirecektir. Motorun sadece çalışmayı sürdürebilecek kadar yakıt tükettiği yerden hızlanmaya çalışmak 150cc bir motorsikletten 1000cc performansı beklemek olur.
2012-13 Honda CBR 250R 0-5500 Km hep İstanbul > 2013-15 Mondial 100 Hyena 0-7000 Km hep İstanbul > 2015-.. Bajaj Boxer BM150 0-... hala İstabul...
>>> Sakin sür, tehlikeden uzak dur.
-
08 Aralık 2015, 01:37
#3955
arkadaşlar boxer istanbul trafiğinde güvenli mi?
-
08 Aralık 2015, 11:08
#3956
Merhabalar.
Uzun zamandır forumu takip etmekteyim. Boxer'ı alıp 1-2 hafta kullandıktan sonra izlenimlerimi aktararak almayı düşünen arkadaşlara yol gösterici bir yazı yazmak istedim.
şimdi öncelikle motoru Ls2 full face kapalı kaskla beraber 3200 liraya aldım. Daha da indirebilirdim ama çok zorlamak istemedim.
Bir hafta süren ruhsat-plaka işlemleri ve çıkan 1017 liralık sigortadan sonra nihayet kavuştum motoruma. Alır almaz iş çıkışı istanbul trafiğine girip yaklaşık 70 km yol yaptım.
(Yaşadığım zorlu süreci uludağ sözlük'te anlattım. Okumak isterseniz: http://m.uludagsozluk.com/k/t%C3%BCr...-sahibi-olmak/)
Motor çok kıvrak, çabuk tepki veriyor. Yokuşlarda özellikle gazı açtıkça bayılmıyor. Tamam abi kızma giderim diyor bir nevi. Bu açıdan çok beğendim. Vites aralıkları çok fazla. 3'e takıp 30'dan neredeyse 80'e kadar sürebiliyorsunuz. Trafikte aralara girerken, sağdan yavaş yavaş giderken çok işinize yarıyor debriyajla uğraşmıyorsunuz.
Gelelim en çok merak edilen kampana frenlere. çok tecrübem olmamakla beraber birkaç 125'lik motor sürmüşlüğüm var. Açıkçası disk frenle arasında dağlar kadar bir fark göremedim. Hatta panik fren yapacak olan arkadaşlar için disk kilitlemesi gibi bir sorun da olmayacak. Biraz hassasiyetine alışıp fren çalışırlarsa sorun yaşamazlar diye düşünüyorum.
Diğer bir konu lastikler. Malum kış aylarına hızlı bir giriş yaptık. Sabahları ve akşamları kırağı problemi olabiliyor yollarda. Lastikler bunun için hiç uygun değil. Hatta en ufak bir ıslaklıkta önün gezdiğini hissediyorsunuz. şerit değiştirirken boyalardan geçerseniz o zaman bile kaydığını göreceksiniz. Yani diyeceğim o ki ne yapıp edip lastikleri bir an önce değiştirmeye bakın. Veya kuru havalarda kontrollü sürün. Metzeler'in lasertec'leri için iyi diyorlar bi bakmak lazım.
Diğer bir husus farlar. Motoru bayiden teslim alırken farlarını aşağı indirtin. Gökyüzüne bakıyorlar zira.
Bunun dışında yaşadığım iki küçük problem var. Birincisi ön cam zırıldıyor. Vidaları sıktım ama yine de geçmedi. özellikle yüksek devirlerde çok rahahtsız ediyor. Büyük ihtimalle iki parçanın birbirine değme sorunu var ilk bakımda kontrol ettireceğim onu. Diğer bir problem ise ilk çalıştırdıktan sonra vitesi bire alınce öne atıyor kendini. 5 dakika jikle ile ısıtıp öyle binerim motora her sabah. Kesinlikle durduk yere stop etme veya rolanti sorunu yaşamadım ama bu dediğim şey her ilk çalıştırmada oluyor. Debriyaj ayırmasını da kontrol ettim ondan da değil gibi. ilk bakımda bunu da hallederiz umarım.
Bajaj boxer aşağı yukarı böyle arkadaşlar. Neredeyse 3000 liraya alabileceğiniz piyasanın en sağlam ve sorunsuz motoru. Fotoğraflardan çok çekici gelmese de yanına gidince güzel bir motor olduğunu göreceksiniz. Yakıtı da rodajda olmama rağmen üzmedi beni. iki haftadır her gün kullandım henüz fuel'den bir gıdım aşağı inmedi. Umarım böyle devam eder.
Kısa bir süre içinde videolu bir inceleme hazırlayıp akıllardaki soru işaretlerini kaldırmayı düşünüyorum. Herhangi bir sorunuz olursa sorarsınız.
-
08 Aralık 2015, 12:42
#3957
öncelikle hayırlı olsun, bende yeni bir boxer kullanıcısı olarak memnunum fiyat performans bakımından. sabahları çalıştırırken ilk vites atmada öne atlaması bende de oluyor malesef. ya çok iyi ısıtmak lazım makinayı o zaman olmuyor veya servise götürdüğümde motoru boxeri olan bir abi ile karşılaşmıştık ona söylemiştim abi böyle oluyor diye. debriyajın bir şeyi yapışıyormuş soğuktan dolayı o yüzden oluyor dedi. çözümü ise moturu çalıştırmadan vitesi 1 e alıp motoru biraz ileri geri hareket ettirmek ondan sonra boşa alıp çalıştırmakmış. öyle yapınca ileri atlama olmaz dedi..
yaklaşık 2700 km dir kullanıyorum memnunum motorumdan, özellikle verdiğim paraya göre
-
08 Aralık 2015, 13:34
#3958
Istanbul trafigi derken ilerlemeyen trafikten bahsediyosan hic sorun yok
Tem yada E 5 te ise motor cok hiz yapmadigi icin baya bi sorun oluyor.
Yasasin istanbulun trafik sorunuu
-
08 Aralık 2015, 15:22
#3959
borana adlı üyeden alıntı
Istanbul trafigi derken ilerlemeyen trafikten bahsediyosan hic sorun yok
Tem yada E 5 te ise motor cok hiz yapmadigi icin baya bi sorun oluyor.
Yasasin istanbulun trafik sorunuu
İstanbulda trafik akmaya başladığında tüm araçlar 150 ile gitmeye başlıyormuş gibi bahsetmişsiniz. Trafiğin açıldığı zamanlarda bile en soldaki aracın çoğu zaman 90 Km hızla seyrettiği bir trafikte rahatça 100 Km hıza ulaşan bir motosikletle nasıl BAYAĞI BİR sorun yaşadığınızı anlayamadım. Eski 100 lük Mondial marka motorumla bile kıta değiştirirken sorun yaşamadığımı söylesem yalan olmaz.
-
08 Aralık 2015, 18:41
#3960
Siz cok fazla trafikte vakit gecirmiyorsunuz sanirim. 90 km hiz demissiniz temde 90 km giden arac gormedim ben hic ve boxer rahatca 100 km ile giden bir motor degil yada benim kullandigim boxerda bir sorun var. 70 km de bagiran bir motordan bahsediyoruz. Amacim motoru kotulemek degil ama abartmaninda bir manasi yok bu motor icin en iyi hiz 70 fazlasi yok.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)