Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
07 Ekim 2015, 09:30
#3701
bummerangg adlı üyeden alıntı
motor bloğunda çapak olduğunu ben yazmıştım. motoru kötülemek değildi niyetim. sadece şaşırdım yani en beğenmediğimiz çan çin ćon diye hakir gördüğümüz motor bloğu bile belirli bir kalıptan çıkmış bir motor bloğu koyuyorken neden bu kadar ün yapmış ve emsallerine göre çokta ucuz olmayan belki f\p oranı dengeli olan bu motorun nwden motor blogu plastik bir kalıba dökülmüş gibi çapak dolu olur? dışı böyle olursa içi nasıldır diye düşünmüştüm yazarken. bir laf var insan giyimiyle karşılanır düşünceleriyle uğurlanır derler. bende bu motoru cub a alternatif olarak değerlendirdim ekonomisini dikkate aldım ama gidip yakından bakıncada şaşırdım motor bloğundaki işçiliğe ve bunuda paylaştım. bir artema veya ECA döküm armatürle TSE damgası bile olmayan bir armatür gibi geldi bana. tekrar etme gereği duyuyorum benimde hayalimde pulsar var amacım çamur atmak değildi.
Emin ol içi de dışı gibi çapaklıdır .
Yukarıdaki büyüklü küçüklü harflerle, noktalama işaretleri olmadan, imla kuralları olmadan, kelimelerinin çoğu yanlış yazılmış garip yazıyı da okuyamadım. Moderatörler artık biraz bunlara dikkat ederlerse iyi olur. Burası Transformice oyununun chat odası değil, Türkiye'nin en çok ziyaret edilen motosiklet forumu...
Reklamlar
-
07 Ekim 2015, 09:32
#3702
memocan kardeş haklısın. çok ta güzel yazmışsın
ancak katılmadığım noktalar var sana
lastikler kötümü?
evet dediğin gibi sürersen yine risk faktörünü azaltırsın ama lastikler kötü be birader. uzun ömürlü olsun diye sert hamurlu bir lastik yapmışlar. ama Türkiye asfaltı zaten düşük kalorili bir asfalt yumuşak hamur tercih edilip lastik ömrünün 2 sene olduğu düşünülürse 2 sene de 1 değiştirilmelidir.
frenler kötümü?
evet dediğin gibi düzgün sürdük peki hiç mi yola köpek fırlamayacak hiç mi panik fren e ihtiyacın olmayacak hadi panik frenleme yapacaksın diyelim debriyajı çektin arka frene asıldın zaten sert hamurlu lastiğin başladı kaymaya ön freni hani deriz ya limon sıkarcasına sık diye kampanada denedim ister limon sık ister mandalin bir anda sıkıştırma yaptığından her sıkışında kayma yapıyor. Allah göstermesin kaza kaçınılmaz. frenler malesef kötü
bunlar haricinde her dediğine sonuna kadar kefilim haklısın.
-
07 Ekim 2015, 12:25
#3703
Moderatör
Seko adlı üyeden alıntı
Emin ol içi de dışı gibi çapaklıdır
.
Yukarıdaki büyüklü küçüklü harflerle, noktalama işaretleri olmadan, imla kuralları olmadan, kelimelerinin çoğu yanlış yazılmış garip yazıyı da okuyamadım. Moderatörler artık biraz bunlara dikkat ederlerse iyi olur. Burası Transformice oyununun chat odası değil, Türkiye'nin en çok ziyaret edilen motosiklet forumu...
Moderatorler noktalama işaretlerini, imka kurallarını da takip etsin, peki. Sabah kalkmak için alarm kurmak istemeyenleri de uyandıralım mı?
Konumuza dönecek olursak; selede çapak olmadığı sürece sorun yok
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
07 Ekim 2015, 13:58
#3704
marlox adlı üyeden alıntı
memocan kardeş haklısın. çok ta güzel yazmışsın
ancak katılmadığım noktalar var sana
frenler kötümü?
evet dediğin gibi düzgün sürdük peki hiç mi yola köpek fırlamayacak hiç mi panik fren e ihtiyacın olmayacak hadi panik frenleme yapacaksın diyelim debriyajı çektin arka frene asıldın zaten sert hamurlu lastiğin başladı kaymaya ön freni hani deriz ya limon sıkarcasına sık diye kampanada denedim ister limon sık ister mandalin bir anda sıkıştırma yaptığından her sıkışında kayma yapıyor. Allah göstermesin kaza kaçınılmaz. frenler malesef kötü
bunlar haricinde her dediğine sonuna kadar kefilim haklısın.
Sayın marlox
Yanlış anlamayın gerçekten meraktan soruyorum ki kampana frenlere sahip bir motorda ön lastiğe nasıl kayma yaptırabildiğinizi çok merak ettim. Eğer bahsettiğiniz durum kilitlenme değil ise en ideal fren durumunun da lastik-zemin durumuna göre %10 ile %50 kayma durumu aralığında olduğunu belirtmek isterim.
Şunu da belirtmek isterim ki kriz anında profesyonel olmayan hiç kimse limon sıkar gibi frenleme yapamaz. Hatta çoğu profesyonelin bile belirli kriz anlarında maneti olduğunca güçlü sıkarak motorunu devireceğinden de eminim.
Yanlışım var ise lütfen düzeltiniz.
Dipnot: Aslen bende ABS li motor almak istedim fakat mali nedenlerle nasip olmadı. Yavaş sürdüğüm için kampana frenin de kriz anında lastik kilitlenmesi tabir edilen olaya neden olmayacağını bildiğim için ön fren sistemi disk olan Discover modeli yerine Boxer modelini aldım. Çünkü ileri sürüş eğitimi almadan ABS siz bir motorda kriz anında limon sıkar gibi fren yapmak benim için hayal.
2012-13 Honda CBR 250R 0-5500 Km hep İstanbul > 2013-15 Mondial 100 Hyena 0-7000 Km hep İstanbul > 2015-.. Bajaj Boxer BM150 0-... hala İstabul...
>>> Sakin sür, tehlikeden uzak dur.
-
07 Ekim 2015, 14:16
#3705
Kampana frende hassasiyet mi var ne dozajlaması ne limonu portakalı Ön fren var mı var işte, mecburiyetten koyuyolar bi kampana fren.
Ayazankara, lütfen Boxer'ın frenlerini özellikle ön frenini eski motorun olan Hyena 100 ile kıyasla. Fark var mı gerçekten ? Boxer daha iyi mi ? Benim gördüğüm iki motorda da fren balatasına kadar aynı kampana fren sistemleri var. Balatalar uymaz belki ama çapları aynı.
-
07 Ekim 2015, 15:16
#3706
Sayın Ayazankara,
Bir haraketin insan vücudunda tabiri caiz ise refleksleşmesi için bilinçli bir şekilde en az 500 defa tekrarlanması gerekir.
Gerek profesyonel pilotlar gerekse ileri düzey sürüş eğitimini alıp, aldığı bu eğitim çerçevesinde düzenli tekrarlarla eğitimini geliştiren sürücüler emin olun ki 500 den çok daha fazla kez panik fren i test etmiş olmalıdır. zaten eğitimlerde en çok üstünde durulan noktalardan biridir panik fren.
İleri düzey sürüş teknikleri eğitimim (fazlasıyla) olduğu ve konu hakkında (yeterli) bilgiye sahip olduğum için
böyle bir eleştiri yaptım.
Boş muhabbet yapacak boş adam değilim zaten bunun için boş zamanımda yok.
Burada her aklı başında insan gibi, bu motosikletin artıları ve eksileri konuşuyoruz
sana göre hoş olan kısmı bana göre hoş olmayabilir bu da insan olmamızın en doğal yanıdır.
benim motosikletten beklentimin daha yüksek olması benim sürüş güvenliği marka model karşılaştırmaları yada sürüş dinamiği gibi konuları sizlere yanlış aktarmama yada bir şeyi yanlış biliyor olmama eşdeğer değildir.
abs haricinde her türlü fren mekanizması tam sıkıldığında kızaklama yapar.
kızaklama yapmasını engellemenin tek yolu da belli bir basıncın üstünde o freni sıkmamaktır.
ancak kampana frende bu basınç noktasını bulmak disk frene göre çok daha zordur.
Saygılarımla.
-
07 Ekim 2015, 16:22
#3707
marlox adlı üyeden alıntı
Sayın Ayazankara,
İleri düzey sürüş teknikleri eğitimim (fazlasıyla) olduğu ve konu hakkında (yeterli) bilgiye sahip olduğum için
böyle bir eleştiri yaptım.
Boş muhabbet yapacak boş adam değilim zaten bunun için boş zamanımda yok.
abs haricinde her türlü fren mekanizması tam sıkıldığında kızaklama yapar.
kızaklama yapmasını engellemenin tek yolu da belli bir basıncın üstünde o freni sıkmamaktır.
ancak kampana frende bu basınç noktasını bulmak disk frene göre çok daha zordur.
Saygılarımla.
Sn.marlox
Ön fren manetinin gerdirme aralığı kısa olduğundan ve fren mekanizması ile manet arasında kullanılan malzemelerin esneme oranının fazlalığından dolayı kampana ön frenlerde lastik kilitlenmesiyle karşılaşılmaz.
Sanırım -sizin tabirinizle- FAZLASIYLA sahip olduğunuz ileri düzey sürüş teknikleri eğitiminizde ve konu hakkındaki -yine sizin tabirinizle- YETERLİ bilginizde burası eksik kalmış. Naçizane düzeltmek istedim.
Saygılar.
Sn.Mengu16
Daha ağır olmasına rağmen Hyena ile kıyaslama yapıldığında Boxer'ın frenlerinin çok daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Sadece ön fren kıyaslaması için de aynı şeyi söylemek mümkün.
2012-13 Honda CBR 250R 0-5500 Km hep İstanbul > 2013-15 Mondial 100 Hyena 0-7000 Km hep İstanbul > 2015-.. Bajaj Boxer BM150 0-... hala İstabul...
>>> Sakin sür, tehlikeden uzak dur.
-
07 Ekim 2015, 17:27
#3708
Moderatör
Disk fren kötü lastik ikilisiyle her türlü motosiklet ile ön freni kullanarak lastiği kaydırmayı becerip, çoğunda asfalt ile selamlaşmışlığım vardır.
Fakat ilk kez kullandığım kampana fren ile henüz böyle bir atraksiyonu yaşamadım. Bazen inadına ciddi ciddi deniyorum frene abanıp lastiği kaydırmayı (kampana ve lastiğin sınırlarını keşfedebilmek için) fakat cidden hala beceremedim.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
07 Ekim 2015, 17:52
#3709
Kampana frenlerin en çok memnun olduğum yanı tekeri kilitlememesi. Ben de hiç freni sıktığımda kayma yaşamadım. Abs li gibi mübarek
-
07 Ekim 2015, 18:01
#3710
demek ki aklımda kampana frenin kaydırma yaptığı gibi yanlış bir bilgi kalmış. :(
kusura bakmayın yanılmışım
malum daha boxer ı 1 defa test edebildim ve kampana fren nedense güvenli gelmedi
bu arada
ayazankara "fazlasıyla ve yeterli" kısmında düzeltme yaptığın için teşekkür ederim.
şimdi daha fazlasıyla ve daha yeterli oldu....
-
07 Ekim 2015, 19:30
#3711
Kampana fren tekeri kilitledimi bırakmaz ama, disk frende freni pompalama şansınız var biraz. Pulsar orjinal lastikleri ile durmuyodu mesela şehiriçinde, ön freni pompalayarak kurtardım bikaç kere.
-
07 Ekim 2015, 22:11
#3712
delibaşşş adlı üyeden alıntı
benim motorda ön 100/80/17 arka 130/70/17 ve hiç bir sorun olmadı şu ana kadar virajlardada olmadı gerçi fazla yatırmıyorum vede virajarda yavaş davranıyorum belki profca yatırılsa kayar ama şu anlık bir sıkıntı yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:25 ----------
ön için 120 nin çok olacağı kanaatindeyim dikkatli olun
Hocam, bilmediğimden soruyorum; yol tutuş açısından kalın (geniş) lastik daha iyi olmaz mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:59 ----------
bummerangg adlı üyeden alıntı
motor bloğunda çapak olduğunu ben yazmıştım. motoru kötülemek değildi niyetim. sadece şaşırdım yani en beğenmediğimiz çan çin ćon diye hakir gördüğümüz motor bloğu bile belirli bir kalıptan çıkmış bir motor bloğu koyuyorken neden bu kadar ün yapmış ve emsallerine göre çokta ucuz olmayan belki f\p oranı dengeli olan bu motorun nwden motor blogu plastik bir kalıba dökülmüş gibi çapak dolu olur? dışı böyle olursa içi nasıldır diye düşünmüştüm yazarken. bir laf var insan giyimiyle karşılanır düşünceleriyle uğurlanır derler. bende bu motoru cub a alternatif olarak değerlendirdim ekonomisini dikkate aldım ama gidip yakından bakıncada şaşırdım motor bloğundaki işçiliğe ve bunuda paylaştım. bir artema veya ECA döküm armatürle TSE damgası bile olmayan bir armatür gibi geldi bana. tekrar etme gereği duyuyorum benimde hayalimde pulsar var amacım çamur atmak değildi.
Çapak rahatsız edici elbette. Fakat dışarıdaki çapak iç yüzeye referans olamaz. İçeride söylediğiniz gibi bir sıkıntı micron düzeyinde dahi olamaz. Endişe etmeyin.
-
07 Ekim 2015, 22:47
#3713
Merhabalar
Ekrem Bey ve Arkadaşlar,
Agustos ayında almış oldugum Bajaj boxerimla 750 km yi tamamladım. Bugun otomobil mantığıyla düşünüp motosikletimi bakım yaptırmayı düşündüğüm Menemen/İzmir Kanuni yetkili servisini aradım ve randevu almam gerekiyormu diye sordum. Bana verilen cevap gerek olmadığı yönündeydi. Bende 10 Ekim 2015 Saat 09:00 da motosikletimi getireceğimi söyledim. Bu sırada yetkili servise fiyat talebinde bulundum ve bana Kuralkanın liste fiyatında 750 bakımının 70 TL olduğu söylendi. Ben ise motor yağımı kendim getireceğimi ve elimde olan İpone motor yağının konulmasını istediğimi söyledim, servisteki arkadaşın bana verdiği cevap bunun mümkün olmadığı ve kuralkanın servislerinin Castrol yağ kullanma zorunluluğu olduğunu belirtti. Bu saçma bir şey değil mi?
Bu konu hakkında kuralkana bir mail attım ve kuralkan bana bunun doğru olmadığını ve kendilerini bu konuda uyarmak için bana bu durumu belirtenin hangi servis olduğu bilgisi istendi.
Henüz bu bilgiyi mail yolu ile kuralkana iletmedim.
Bu konu ile ilgili benim çekincem ise bu uyarı yapıldıktan sonra servisin benim motorum ile pek ilgilenmeyeceğini ve ekstra masraflar çıkaracağını düşünüyorum.
Bu konu hakkında ne yapmam gerekiyor?
Servisin yapmaya çalıştığı adeta insanı keriz yerine koymak.
-
07 Ekim 2015, 23:25
#3714
Hayırlı olsun Fatih abi inşallah kazasız belasız uzun süre kullanırsın. Elimden geldiğince temiz kullandım senin gibi birinin almasına da sevindim abi tekerin düz bassın.
-
07 Ekim 2015, 23:51
#3715
Seko adlı üyeden alıntı
Emin ol içi de dışı gibi çapaklıdır
.
Yukarıdaki büyüklü küçüklü harflerle, noktalama işaretleri olmadan, imla kuralları olmadan, kelimelerinin çoğu yanlış yazılmış garip yazıyı da okuyamadım. Moderatörler artık biraz bunlara dikkat ederlerse iyi olur. Burası Transformice oyununun chat odası değil, Türkiye'nin en çok ziyaret edilen motosiklet forumu...
Gramerle ilgili söylediklerinize katılıyorum. Çapak konusu içeride mümkün değildir.
-
08 Ekim 2015, 00:18
#3716
Teşekkurler sağolasın, lastikleri bu arada salı günü yağmurda test ettim inanılmaz derecede güven verdi ,bu kadar iyi olacağını beklemiyordum dogrusu , billas yerli markaymış yumuşak bir lastik ben begendim, merak etme bende en az senin kadar temiz kullanırım,bakımları tam zamaninda yaparım fazla zorlamam
-
08 Ekim 2015, 07:51
#3717
altugbo adlı üyeden alıntı
Merhabalar
Ekrem Bey ve Arkadaşlar,
Agustos ayında almış oldugum Bajaj boxerimla 750 km yi tamamladım. Bugun otomobil mantığıyla düşünüp motosikletimi bakım yaptırmayı düşündüğüm Menemen/İzmir Kanuni yetkili servisini aradım ve randevu almam gerekiyormu diye sordum. Bana verilen cevap gerek olmadığı yönündeydi. Bende 10 Ekim 2015 Saat 09:00 da motosikletimi getireceğimi söyledim. Bu sırada yetkili servise fiyat talebinde bulundum ve bana Kuralkanın liste fiyatında 750 bakımının 70 TL olduğu söylendi. Ben ise motor yağımı kendim getireceğimi ve elimde olan İpone motor yağının konulmasını istediğimi söyledim, servisteki arkadaşın bana verdiği cevap bunun mümkün olmadığı ve kuralkanın servislerinin Castrol yağ kullanma zorunluluğu olduğunu belirtti. Bu saçma bir şey değil mi?
Bu konu hakkında kuralkana bir mail attım ve kuralkan bana bunun doğru olmadığını ve kendilerini bu konuda uyarmak için bana bu durumu belirtenin hangi servis olduğu bilgisi istendi.
Henüz bu bilgiyi mail yolu ile kuralkana iletmedim.
Bu konu ile ilgili benim çekincem ise bu uyarı yapıldıktan sonra servisin benim motorum ile pek ilgilenmeyeceğini ve ekstra masraflar çıkaracağını düşünüyorum.
Bu konu hakkında ne yapmam gerekiyor?
Servisin yapmaya çalıştığı adeta insanı keriz yerine koymak.
merhabalar
bence servisin ismini verin ve bakım yapılırken motorunuzun başında bekleyin. eğer anlamam yapamam diyorsanız
bir arkadaşımdan urla sanayisinde güzel hizmet veren bir boxer servisi olduğunu duymuştum tavsiye edebilirim size...
-
08 Ekim 2015, 10:13
#3718
Sonuçta servis demek kazıklamak demek mesela ankara bajaj ana bayi tolga bey sonra bodrum bajaj servisi benle ilgilenmediler sana tavsiyem adam gibi servisler bulman şehir dışıda olsa oluru olan servislere gitmek 3000 tl motor satık 300 500 tl masraf çıkarırsan adama o adam kaçar sonuçta servis demek seni ayakta malum yapan insanlardır motor yağını kendin değişebilirsin sırasıyla
500
5000
10000
15000
20000
25000
30000
km servise sokman gerekiyor şu an 700 km ise hemen soktur sana yağ eğişimi olursa garantiden çıkar diye tehditlerine aldanma ben inandım 6300 km 9700 km geldiğimde 10000 km garantili motor krank silindir dişli sibop dağıttı sen 2000 km bir yağını mutlak değiş yalandan yere 50 lira servise yağ değişimi için para verme opet 15 tl aldukları yağı 35 tl kazıkla değişiyolar buda bajaj ayıbı müşterisine
-
08 Ekim 2015, 10:24
#3719
Kenarda yağ stoğum var motoru aldığımda 10 adet 1 lt ipone aldım yağı kendim değiştirmek için, normalde yine yağını ve yağ filtresini hava filtresini değiştirecek bilgiyede sahibim sadece ilk bakım için götürmek istiyorum. Burdada far ayarı olsun debriyaj olsun bunları kontrol ettirmek amaçlı.
Kendi bilgime ve planlamama göre 750 km de bir yağı değiştirmeyi düşünüyorum.
Ve bir sorum daha olacak kullanıcı arkadaşlara ben sık yağ değiştireceğim için bir müddet sonra ipone un yuku bana ağır gelicek tavsiye edebileceğiniz yerli yağ varmı? ve lukoil yağ hakkında bilgisi olan var mı ?
-
08 Ekim 2015, 10:25
#3720
Bu arada gelecek haziran ayı ölmezsek bajaj boxer ile samsun, tiflis, bakü, erivan, nahçıvan, türkiye dönüş şeklinde bir tur düşünüyorum boxer güvenen gezme ve macera aşkı olan, parasına acımayan arkadaşları bu rotayı geçerken yanımda görmek isterim rota başlangıcı samsundan başlıyacaktır. Şimdiden hazırlıklara başladım ekrem bey internet üzerinden satılmayan bajaj parçalarını alma şansımız olurmu malum türkiye servisleri böyleyken yurt dışı kim bilir nasıldır artık akıllandım önemli tüm parçaları yanıma alıp gidecem yoksa ekrem bey yardımcı olamaz allah razı olsun parçamı çıkarttırdı ekrem bey bu rotaya katılmak isteyen olursa güzel olur boxer ile
Şimdi 150 cc ile gidilirmi diceksiniz neden gidilmesin yedek parçamıda yanıma alacam krank piston sibop ayrıca lastik yamamayı öğrenicem komple tamiri öğrenmesemde yanımda mekanik bir pompa bulunduracam hey boxerim be senle translat yapacağız TR GEO AZ ARM olacak hepsinide bagajıma yapıştıracam ölmez sağ kalırsam
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)