Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
06 Eylül 2015, 23:13
#3501
Atinco adlı üyeden alıntı
Büyük bir hevesle geçen gün aldığım motorum çalınmıştır :(
Karakola hemen bildirin cunku satın aldıgınız bayi ile ilişkili birileri yenı alınan motorların adreslerini bilip hepsini çalıyor dahi olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------
Sagopa dd adlı üyeden alıntı
bummerangg kardeşim, lifanı ben de çok işitiyorum. sağlam deniyor, ama falcon veya kuba gibidir. ki falcon ile kuba düşük cclerde mondial ve kanuniden daha dayanıklı. çevremde kullanıcıları çok. Öyle aham şaham sorunları olmadığını söylüyorlar. tabi bilemeyeceğim . Almayı düşünüyorsan bayileri gez derim. uygun fiyat verenden alırsın. boxera gelince gözümde değer kaybediyor. sonunda bırakıp mondial 125znu alacam galiba. znu gibi nostaljik bir motora binmiştim. o da yandan genişçeydi. bir konforluydu ki sorma. çok keyif almıştım. herhalde znu alırım. veya kuba nirvana 150 de alabilirim. ne de olsa boxerdan ucuz ve onun kadar iyi.
....
[/COLOR]bumerang kardeşim, estağfirullah. şurada muhabbet ediyoruz. ne yorulması, ben yardımcı olmaktan zevk alırım. soruna gelince cuplar dayanıklı motorlardır. ben ünide eğitim alırken bizim ev üniden 32 km uzaklıktaydı. üniye cuplarla ve köy tipi denen canını yediğim motorlarla gidip gelenleri görürdüm. ki o yol tramvayla çekilmezdi. adamlar motorlarına çok güveniyorlar. çünkü yaşayıp görmüşler. bence bir sorun olmaz. belki çok dik yokuşlu yerlerde hızlı gidemezsin 1-2. viteste aşarın, onun haricinde sıkıntı vermeyeceklerini düşünüyorum. tabi karar senin. istersen tanıdığın bir ustaya danış. onlar yönlendirir. ama bir sıkıntı çıkaracaklarını düşünmüyorum
Arkadaşlar anlayamıyorum sizleri. Tabiki tipi şirin bende de znu var ama sağlamlık konusunda aynı şeyleri soyleyemem. Malesef bikaç kez motorda sıkıntılar oldu konusunda da mevcut. Ama boxerla karşılaştırmak cok yersiz. 125 znu 3.5 lıtre tuketir boxer 2.5 litre. Boxer traktor bile cekiyor ama znu çekmeye kalksa motoru 5-6 sanıye sonra bırakır olduğu yere. Scooter dengesızdır boxer tipi motorlar istediğiniz kıvraklıgı yapmanıza izin verir. Fren mesafesi vb. her konuda boxer ve cg tipi motorlar scooterlardan cok daha ustundur. Scooter viraj alamaz, kaymaya her an hazır sadece gorsel olarak kalın lastikle cekici bir motordur. Teknık anlamda ve diger her anlamda scooter almanın hiçbir yararı yoktur. Sadece tipi için alınabilir scooter tipi motorlar
Reklamlar
-
07 Eylül 2015, 01:18
#3502
lpg motosiklette otomobildeki kadar cazip bir ekonomi sunmuyo kanımca. birde ruhsata işletememe ve her muayenede sök-tak maliyet ve zahmeti dahada soğutuyo beni lpg li motosiletyen. ancak 600cc ve üzeri turing bi motosikketim olsaydı düşünebilirdim.
Şu an cup ta karar kıldım (son ana kadar aklımı çelen birşey olmazsa tabi) Dün bir arkadaşım samsun-sivas arasını artçıyla yukinin bir cupuyla gittiğini anlattı ki tokat kızıl iniş ve çamlıbel geçitlerini yaz sıcağında motoru şişirmeden iki kişi çıktığına hala inanamıyorum. Eğer durum böyle ise 100 cc bir cup bana boxerin torkuna pek ihtiyacım olmayacağı anlamına geliyo. şimdi formun klasik sorusu. Hangi cup? Onunda cevabını buldum. En ucuz ve parçası bol olan cup. İsmini vermiştim zaten tekrar reklama gerek yok. Yinede Teşekkür ederim önerin için.
-
07 Eylül 2015, 03:18
#3503
-
07 Eylül 2015, 09:32
#3504
tekeriniz düz bassın çok güzel gezmişsiniz
bende rodajım bitince uzun bir gezi yapmayı planlıyorum
kısmet
-
07 Eylül 2015, 12:15
#3505
Merhaba Ya bu forma resim nasıl yükleniyor üyelik bilgilerimle giriş yapıyorum resmin url sini soruyor illa bir web ortamına resmi yüklememiz mi gerekiyor boxer'ima yan çanta monte ettim onları atıcaktım ama
-
08 Eylül 2015, 09:50
#3506
-
08 Eylül 2015, 09:57
#3507
80km hızla çok yakıyosa 45 km hızla gideriz 1 litre ile 70km yapsın diye 100'lük cub motorlar tapagaz 80-90km hızla 100km'de 2 litre yakıyor haberiniz olsun.
-
08 Eylül 2015, 10:35
#3508
Sizin motorda ayarsızlık vs olabilir benim boxer 80-90 km hız ile 2 - 2.2 litre benzin tüketimi var.
Mengü kardeş senin pulsar bu hızlarda 3 litre civarı yakıyor sanırım o yüzden midir gocunman?
-
08 Eylül 2015, 17:51
#3509
şimdi bajaj bayisinden çıktım. boxer burdaki paylasımlar sayesinde cub a alternatif olarak düşündüğüm tek motosikletti. boxer taş gibi görünüyor doğru. hatta kesinlikle arza yapmaz hissi veriyor görünüş olarak. üstüne oturunca gidon çok aşagıdaymış gibi bir hisse kapıldım (boy 1.75) sele o kadar geniş geldiki bacajkarımın arasında irlanda beygiri varmış gibi hissettim. tek tereddut yaşadığım motor bloğundaki fabrikasyon olduğu anlaşılan çapak çizik ezik izlerdi. sanki motor bloğunu sanayide abbas usta dökmüş hissi verdi. aynı şekilde cantlarda hala ince çapaklar vardı birde diskoverye baktım ondada aynı. hatta diskoveri gibi ön disk olan modellerinde diskte tâşlama zımpara izleri gibi izler vardı. tabi bunlar küçük ayrıntılar bence boxer görüntü olarak 10 üzerinde 7 puan. bayi olarakta çok ilgililer.bajajın en fazla 6 taksit yaptığını ama 1 taksitte kendi imkanlarıyla olmak üzere kredi martına "0" komisyonla 7 taksit yapabileceklerini söylediler. (bayi tokat fatih ticaret)
-
09 Eylül 2015, 13:52
#3510
Boxer almak isteyenlere yardımcı olması ümidiyle aşağıda kendi tecrübelerimi bulabilirsiniz. Bunların tamamı kişisel görüşlerim olup kişinin tercihine, zevkine göre değişiklik gösterebilir.
Artıları:
zincir koruyucu - orjinalince geliyor. Yağmur, çamur, toz nedeniyle gerekli zincir bakım aralığını uzatıyor.
koruma demirleri+yan sehpa orta sehpa - orjinalinde geliyor. Yaklaşık 250 tl masraf yapmıyorsunuz. Yan sehpa açıkken ve motor viteste iken stop ediyor. Güvenlik için önemli bir özellik.
amortisör - arka amortisör gayet başarılı. Özellikle asfalt dışında da kullanmak istiyorsanız.
sele yüksekliği - uzun boylular için iyi, kısalar için dezavantaj. 1.85m. boyum var motor altımda sırıtmıyor.
bakım aralıkları - 5000 km.de bir daha ekonomik olmasını sağlıyor.
yakıt tüketim - sakin kullanımda 2.5lt/100 km. Gayet iyi rakam ancak daha fazla beklentiniz olmasın.
lastikler - bir michelin değil ancak duro ya da kenda dan daha iyi. Kuru zeminde iyi, ıslakta sıkıntı çıkarabilir.
kick start - hayatta bir kere bile ihtiyaç duyacak olsanız bile olması güzel birşey.
parça ucuzluğu - japonlara göre gayet iyi, çinlileri bilmiyorum ancak bana göre fiyatlar gayet iyi, ihtiyaç duymadığımdan lazım olduğunda bulunabiliniyor mu bilgim yok.
yağ filtresi - bakım aralığının uzun olmasını sağlıyor, 20-50 yağ istediğinden daha ekonomik.
oturuş pozisyonu - boyuma gayet iyi, cbf 150'den daha rahat.
uzun koltuk - artçılı kullanımlar için rahatlık sağlıyor.
sesi - gayet sessiz, sesi seviyorsanız dezavantaj tabii.
Eksileri:
sele - aynı sınıftan diğer motorlarda olduğu gibi sert. Uzun km.lerde popoyu rahatsız ediyor.
ön fren - kampana olması fren mesafesini artırıyor ancak bence kullanmayı bilmiyorsanız, çift disk frenle de duramazsınız.
aydınlatma - fena değil, ancak cb125'teki performans yok.
titreşim - 70 km den sonra başlıyor, çok rahatız edici değil, 80 km.den sonrası sürüş konforunu bozuyor.
İç lastik - lastikler tubeless değil.
tel jant - konu halen çözülmedi, birçok kişinin isteği, halen üretilen bir jantı buraya da getirip opsiyonlu olarak satış yapmak zor olmasa gerek.
denge topuzu - olsa iyi olurdu, olası düşmelerde faydası olurdu.
jigle yeri - ergonomik değil, direksiyon üzerinde olsa daha iyi olurdu.
vites/devir göstergesi - duvar saati gibi benzin göstergesi yerine bunlardan en az biri olsa iyi olurdu.
vites sırası - N1234 sırasına alışmam 1 hafta aldı. Yani refleks olması. Yeni başlayanlar için daha kolay ancak motor freni yapmak isterseniz vitesi aşağından yukarı kaldırmak bence daha zor. O nedenle 1N2345 daha iyi.
servis ilgi alaka - bunun markayla alakası yok, tamamen bulunduğunuz yerle ilgili. Ben memnun kalmadım.
4 vites - 60-70 km.sonra 5. vitesi arıyorsunuz.
anahtar - orjinal anahtarı dolap anahtarı gibi basit duruyor. Bazen karıştırıyorum hangisi motorundu diye.
akü - amper değeri düşük. Uzun süre kullanmayınca ilk çalıştırmada sıkıntı çıkarıyor.
Artılar ve eksiler bence bunlar. Peki sonuç?
Eğer ilk önceliğiniz düşük maliyete sorunsuz ve ekonomik yakıtlı bir motorsa boxer'i şiddetle tavsiye ederim. Ama ben hız yaparım, konfor ararım diyorsanız pişman olabilirsiniz. Fiyat performansta ben 8/10 puan veriyorum boxer'a.
-
09 Eylül 2015, 14:25
#3511
NC 700 e bakacak param kalmayınca alacağım bi boxer
-
09 Eylül 2015, 22:59
#3512
Şu gidonu neye göre sıktıracağız
Yani nasıl anlarız bi tuhaflık var gibi geliyor bana
-
09 Eylül 2015, 23:08
#3513
Bunca zaman Boxer'ın artıları yazıldı çizildi. Ancak bir hayli de eksileri var. Alacak olan arkadaşlar bütçesine göre tartıp biçsin. Bana göre Boxer'ın en büyük eksileri;
●Badana fırçasıyla boyanmış gibi duran motor bloğundaki ucuz işçilik ve çapaklar.
( Zamanla boyası kalktı )
●Balansör olmayışı. Artçı peglerindeki dayanılmaz titreşim. Titreşim henüz 70 km/h de bile başladığı için kullanımı sadece şehir içinde 50-60 km/h de rahat.
●5 amperlik eski tip zayıf ve sulu akü. (Rolantide titriyor, gaz verince kuvvetleniyor.)
●Akü suyunun genleşip taşması sonucu maşayı oksitleyip paslandırması. (Yıl 2015 ve hala sulu akü!)
●Kilometre ve fren tellerinin zamanla ön çamurluğa sürterek anlamsızca boyayı kaldırması.
●Yağmur bile görmemesine rağmen paslanan tüm somun ve vidalar. Özellikle egzoz saplamaları ve ayna somunları. Galiba anti pas bile atılmamış, arka sele ve basamaklar da paslandı.
-
09 Eylül 2015, 23:38
#3514
Çin malıymış gibi yazmayın sorunlarınızı öyle, japon ayarında hint malı bu motor. 100 bin km'yi devirip dipdiri kalanları var. Dalga geçmiyorum burda okudum bunları
Yurdukoru adlı üyeden alıntı
Burdurlu hayırlı olsun. Parçalar alışıncaya kadar bu germe sıkma işlemine devam. Sonuçta motor yeni ve zor yollarda dağda bayırda hoplaya zıplaya biniyoruz somunların gergilerin gevşemesi normal. Bende alttaki pul neredeyse tam tur gevşemişti. Üstten de yarım tur ters istikamet çevrildi. Gidon tepkimesi çok hassaslaştı. Şimdi gidonu milim oynatınca tepki veriyor. Tam anlamıyla jilet.
Arkadaşlar aynı zamanda uzun süredir Kolombiya Peru ve forumlarını da düzenli olarak takip ediyorum. (ispanyolca rehber ve aynı zamanda yeminli tercümanım.) O ülkelerde Boxer uzun süredir var ve şu an oradaki arkadaşlardan 100 bin kilometreleri devirenler var. Aşağı yukarı aynı şeyler konuşuluyor. Ara ara yazılanları özet olarak buraya koyarım. Genel olarak özellikle Kolombiya da bu motor sağlamlığıyla ün yapmış. Onlarda 100 lük versiyonu da var. Ayrıca bol miktarda cross aksesuarı.
-
10 Eylül 2015, 00:05
#3515
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Çin malıymış gibi yazmayın sorunlarınızı öyle, japon ayarında hint malı bu motor. 100 bin km'yi devirip dipdiri kalanları var. Dalga geçmiyorum burda okudum bunları
Doğru var, yurt dışındaki forumlarda okuyoruz. Buradakiler de gidecektir merak etme. Sonuçta yeni bir mal değil. Lakin Türkiye'ye gelenler dört dörtlük bir mal da değil. Şimdiden 50 binlere gelmiş arkadaşlar var. 100 bini de devirir sen kafanı yorma.Biz kullandığımız motorların artısını da eksisini de yazarız.
-
10 Eylül 2015, 00:19
#3516
Selamlar geziye devam ediyorum şu an Kastamonu Taşköprüdeyim bu gün Boyobat Tuğla fabrikasında bir kaza geçirdim tuğla fabrikasında çalışan işçilerin fotoğraflarını çekiyordum daha sonra yoluma devam ederken birden 3 köpeğin saldırısına uğradım köpeğin birine vurdum gibi bernde yere düştüm ellerimde ufak sıyrıklar ve kas ezilmesi var ancak iyiyim köpek öldü tabi köpekler saldırınca bende köpeğin üzerinden geçmeye çalıştım en son köpeğin bağrışlarını duydum tabi ki ben yerdeyim fabrikada çalışanlar yetişti koruma ekipmanlarım tam yerindeydi durt kıyafeti vardı üzerimde kaskımda takılıydı allahtan ellerimden yaralandım. Şu an motorun gidonu az yamuldu arka bulunan plakanın vşdası düştü sol korumalar ezildi o halde boyobattan taş köprüye geldim Sinop yeni aldığım polasr yağmurluklarım ve decotlondan 30 tl aldığım alt yağmurluğum parçalandı bir köpek bi ton masrafa soktu batuma gittim geldim sıkıntı olmadı sinop ilk ağır kazamı yaptım köpek ölürken benide öldürüyordu bu gün öğlen samsun alaçamdan gerzeye yağmurda geldim ama sinop bir köpek yüzünden ölüyordum yeni fotolar paylaşacam
-
10 Eylül 2015, 02:13
#3517
Büyük geçmiş olsun. Allah beterinden korusun.
-
10 Eylül 2015, 08:46
#3518
-
10 Eylül 2015, 09:15
#3519
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Çin malıymış gibi yazmayın sorunlarınızı öyle, japon ayarında hint malı bu motor. 100 bin km'yi devirip dipdiri kalanları var. Dalga geçmiyorum burda okudum bunları
Hocam senin kullandığın motosikletle ilgili yaptığın bir değerlendirme var mı Mondial başlığında? Varsa linki paylaşabilir misin? Çok merak ediyorum, ona göre motosikletimi satıp senin kullandığından almayı düşünüyorum da.
-
10 Eylül 2015, 10:04
#3520
peacetrain adlı üyeden alıntı
Hocam senin kullandığın motosikletle ilgili yaptığın bir değerlendirme var mı Mondial başlığında? Varsa linki paylaşabilir misin? Çok merak ediyorum, ona göre motosikletimi satıp senin kullandığından almayı düşünüyorum da.
Forumda grumble diye ararsanız motor hakkındaki yorumları okuyabilirsiniz. Aslında Mondial'in hiç tutulmamış bir modeli, ama bana hoş geldi açıkçası. Yürür aksamı çok sağlam. Süspansiyonları çok rahat. Şasesi arka maşa hariç CBF150'den alınma. Selesi, sürüş tarzı falan çok rahat o yüzden. Motorundan aşırı performans beklemezsen sorun çıkartmıyo. Ben sadece silindir değişimiyle 125'ten 150cc'ye çıkardım ve o şekilde 12 bin km kullandım. Temmuz ayında komple motor yenileme ve 210cc'ye yükseltme yaptığımdan artık yapacağım yorumlar mondial'i bağlamaz tamamen benim özel üretim motorum oldu. 1 haftadır da garajımda egzoz değişimi ve elektrik tesisatına ufak bir bakım için bekliyo.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)