Bayrak ticaret gerçekten takdir edilmesi gereken bir firma
Düzceye yolu düşen mutlaka uğrasın, iş nasıl yapılırmış görsün
Bayrak ticaret gerçekten takdir edilmesi gereken bir firma
Düzceye yolu düşen mutlaka uğrasın, iş nasıl yapılırmış görsün
dün boxerimin zincirini yağladım.
bunun için önce mazot ve boya fırçası satın aldım.
zincir korumalarını söktüm.
ön dişliyi ortaya çıkarmak için öndeki parçayı da söktüm
motoru ana sehpadan indirdim
kat kat gazete kağıtları serdim motorun altına
motoru ana sehpasına aldım
motorun tekerleği serbestçe dönebilsin diye arka bagajın altından destekleme yaptım
bir kaba mazot koydum, fırçayı fasılalarla mazota batırarak zinciri fırça hareketleriyle temizledim.
temizleme işinden emin olduktan sonra, epeyce kağıt havlu harcıyarak, ve arka tekeri döndürerek zinciri iyice kurulamaya çalıştım.
kurulama işinden sonra, buralara yakın motorcudan satın aldığım würth marka spreyle zinciri iyice yağladım.
sonra korumaları tekrar monte ettim ve yağlama işini bitirmiş oldum.
zinciri mazotla temizlerken arka tekerleğe mazot sıçramakta.
bu yüzden sonraki zincir yağlamalarımda arka tekerleğin dönmesine engel olmayacak şekilde arka lastiğe uygun karton ayarlamayı
düşünüyorum. sıçrayan yağ lastiğin kayganlaşmasına sebep olarak dönüşlerde tehlike yaratabilmekte.
1000 kilometre bakıma gittiğimde zincirin yağının iyi olduğunu söylemişlerdi.
zincir korumaya güvenerek ilk zincir yağlamamı 2330 kilometrede yaptım.
yağlamanın 500 kilometrede bir yapılması gerektiğini söylemekteler ise de, bizim zincir korumalı olduğundan yağlama yapmadan
uzun süre kullanabilme imkanına sahibiz diye düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------
dün mondial 250 mct gördüm.
çamur içindeydi arka tekerleği
zincir de çamur içindeydi
böyle zincir korumasız bir motorun zincirinin her çamura bulamasından sonra temizlenmesi ve yağlanması gerekebilir diye düşünüyorum.
korumanın ne denli önemli olduğunu çamura bulanmış zinciri görünce daha iyi anlıyor insan.
bir de benelli tnt 250 gelmiş karabükte bir bayie.
bir göz gezdirdim.
ikinci bir motor olarak en az 250'lik bir motor düşünüyorum
bu yüzden inceleme arzusu duydum.
benelli tnt 250 kullanan arkadaşlar var mıdır acep?
bu motorla ilgili görüşlerini paylaşmalarını istiyorum
aynı motor hacimli honda, yamaha vesaire marka motosikletlerle olan farkını anlatırlarsa sevineceğim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:34 ----------
boxer için zincir var mı yok mu buradaki serviste, fiyatı nedir diye sormadım açıkcası.
öyle ucuz birşey ise, yağlama için o kadar emek harcamaya değmez dediğin gibi.
yine de ön ve arka dişlilerin bakımını da ihmal etmemek gerek...
Yağlama önemli ama temizlik için zaman kaybedilmez motoru yıkarken zincire biraz basınçlı su tutarsınız tamamdır. Bunu da 3 ayda bir yapsanız yeter. Dişlilere kolay kolay bişey olmaz benim çinlinin arka dişlisi 16500km'de hala yeni gibi, çok bakımlı kullandığım söylenemez.
http://satis.kuralkan.com.tr/ypproduct.aspx
Buradan yedek parçalara, fiyatlarına bakabilir hatta sipariş verebilirsiniz. Zira servisler 3.5 liralık yağ filtresini 10-15 TL'den sayabiliyorlar. Yazık günah. Böyle belirli parçalardan (filtreler, balatalar falan) bir kaç tane alıp kenara koymak lazım çünkü ne alırsanız alın kargo ücreti çıkıyor.
Servis parçaya fazla fazla yazar kimse itiraz etmesin, garanti istiyorsanız bakım parası verin yani. Zaten Bajaj'ın garanti sistemi çinlilere göre daha iyi işlemesine rağmen bakım aralıkları daha uzun.
En azından parçamızla gidip sadece işçilik ödeyip kaçabiliriz diye düşündüm. Mesela Altın elbiseli adam her yağ değişiminde yaş filtresi değişmi de tavsiye eder. Pahalı motorlarda durum nedir bilmiyorum ama bizim motorlarda çekinmeden değişebiliriz. Siteden 7-8 tane sipariş etsek bir şeylerin yanında, yeter bize.
@HARSELL; hocam ben de bulamadım
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:09 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:16 ----------
selam arkadaşlar istanbul anadolu yakasında ön amortisör körüğü nereden bulabilirim
işciliği iyi motosiklet boyacısı ve koltuk döşemecisi tavsiyelerinize açığım
bi aksilik olmassa haziran sonu gibi boxerı alıp scramble projesini hayata geçirmeyi düşünüyorum
birde merak ettiğim bir konu motoru alıp ruhsat çıkarmadan motorun rengini değiştirsek ruhsata yeni rengini işlettirme prosödürü nasıl işliyor acaba bilen varsa kısaca bir açıklama yaparsa sevinirim
Arkadaşlar Antalya'da yapacak olduğumuz buluşmamıza, sayfanızda Antalya'dan olan arkadaşlarımız davetlimizdir..
Tanışmak, görüşmek isteyen tüm motor severleri bekliyoruz..
http://www.motosiklet.net/forum/etki...015-pazar.html
Satmaktan vazgeçtim inadına binicem
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:36 ----------
Bugün Pulsar almak için Düzceye bayiye gittim. Test motorunu 20 dakika kadar kullandım. İzlenimlerim şöyle...
Oturuş pozisyonu rahatsız, uzun kullanımda bilekleri çok ağrıtır. Göbeğim depoya yapışık seyahat ettim çok rahatsız edici geldi. Koltuk hala sert. Uuzn yol yapmak için düşünüyordum ama pulsar şehir içi kullanımı için kıvrak, seri ama konforsuz bir motosiklet.ben 90 kiloyum motorun 120-125 km hızdan sonra düz yolda nefesi kesiliyor. Bakmayın 157-160 yaptım diyenlere. Rüzgar arkadaysa ve eğim varsa evet yapar ama düz rüzgarsız yolda hız 125-130 km civarı. Ayrıca GPS ile baktığımdada 120 de 10-12 km fazla gösteriyor gösterge. Kısacası benim aradığım motor bu değil. Kötümü hayır değil ama dediğim gibi tarzım değil. Bir kere alt devirler çok cansız. Eğer gücü hissetmek istersen hep üst devirlerde kullanacaksınki buda yakıtı fazlalaştırır motorun ömrünüde kısaltır. 5-6 bin devir kullanayım dediğinde 150 lik bir motordan farkı yok. Plaka dahil 9 binlere yaklaşan bu motor yerine 2. el az km de SYM Wolf, Daelim Daystar, Hyo GV250 Hyo 250 gt yada gtr almak çok daha akıllıca diye düşünüyorum. İnanırmısınız Boxerdan aldığım o zevki Pulsarda bulamadım. Sesi falan çok itici geldi. Boxer daki o tek tek sayan egzos sesi malesefki pulsarda yok.
Neyse çok uzattım. Pulsar alma hevesim erkenden bitti. 250 lik bir maxi, naked yada cruiser şart oldu Boxer ın yanına...
Ön pirelli 120/70 , arka michelin 130/80 , ikisini çıkma aldım 300 tl ye.
Satmaktan vazgeçmene sevindim. Ben de aynı durumda olduğum için 2. motor olarak 200'lük Scarabeo aldım. Scarabeo'yu daha çok şehir dışında, Boxer'ı da şehir içinde kullanıyorum. Tavsiye ederim. Fiyat performans göz önünde bulundurursan Aprila-Piaggio-Gilera scooterların efendileri. Tek sıkıntısı olası durumda parçalarının cep yakması. Bu yüzden sıfır almak lazım.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)