Tapagaz 3-4 saat sürünce belli olur titriyo mu titremiyo mu. Benim 150'lik çinli Pulsar 200'den az titriyo.
Tapagaz 3-4 saat sürünce belli olur titriyo mu titremiyo mu. Benim 150'lik çinli Pulsar 200'den az titriyo.
[/COLOR]Boy 1.76 motor altımda küçük kalmadıktan sonra büyük olsada sıkıntı yok gibi,ancak boxerdaki sorunsuzluktan vazgeçip onu alırsam pişman eder mi? daha çok yolda kullanmak istiyorum ama arada kafama eserse uzun yolda dere tepe taşa vurabilirm. uzun yolda dere tepe taşa vurabilirm.[COLOR="Silver"]
Boxer'da neden 4 vites olduğunun sebebini buldum, motora eşeğe biner gibi binen hintliler şanzımanı kırmasın diye. Sonuçta şanzıman genişliği hep aynı 4 vites olursa 5 vitesliden daha kalın ve dolayısıyla sağlam olacak dişliler. Bizim 5 vites Cg'lere uygun 6 vites şanzıman da var ama dişliler ince diye pek tercih edilmiyor. Bajaj Discover'ın şanzımanı Boxer'a uyacaktır 4 vitesten sıkılan değiştirebilir.
Arkadaşlar bugun ofise geldim değişik bir problemle karşılaştım.
Motor vitesteyken debriyajı bırakınca stop etmiyor.
Yani şu şekilde sanki hep kavrama noktasında gibi kalıyor.Debriyajın bir ayarı vs var mıdır acaba ??
Sayın Ekrem Ata bey;Boxer ın arka zincir göbeği bozuldu veya ilk günden bozuktu.(Çünkü zinciri kontrol etmek için korumayı söktük arka dişli yalpalayarak dönüyordu)servisim parçayı istedi.Dün taktırmaya gittim saplamalar gönderilmemiş ve eskileri çıkartmak için servis çok uğraştı ama çıkaramadı somunları saplamaların başına kaynatarak çıkarttı ve yeni göbeği taktı ama bu iş hoş olmadı sıfır motorda kaynaklı somun.sizden ricam Çanakkale adalı motora 4 saplama ve somununu adıma göndermenizi istirham ediyorum.Selamlar, hayırlı günler dilerim.Ali Maleri.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:09 ----------
Fren durumu soran arkadaşlar;Motorunuzu sıkışık trafiğe çıkmadan önce iyi tanırsanız , haddinizi bilerek kullandığınızda sıkıntı yaşamazsınız.Hiç bir motor araba gibi durmaz.Freniniz ön - arka disk olsa siz aniden durma mesafesinden fazla bir hızda durmaya kalkarsanız ; freniniz sert sıkarsanız kayarak düşersiniz.Unutmayın ki iki teker üstündesiniz.40 senedir motor üstündeyim ilk 10 sene de kampanalı motor kullanmıştım.Boxer da kampana.Bunları çok dert etmeyin.
Bajaj ile mondial kıyas götürmeyecek iki markadır biri işin mutfağında diğeri sadece vitrinde bu adamlar KTM ye motor üreten adamlar zaten kendilerini ispatlamışlar motosiklet kullanımında son sıralarda olan ülkemize bu markayı getirdiği için ilgililere minnet duymalı ve daha ileriye nasıl taşırız kısmını tartışıyor olmalıyız.
Gelelim boxer a,
Benim boyum 1,87 ve 125/150cc sınıfında kullanmadığım motor kalmadı Boxer kadar rahat sığabildiğim bir model olmadı.
Ayrıca arkadaş boxer da 5. vitesi aramak scooter la motogp ye katılmaya çalışmak gibi yersiz. Zaten üreticisinin böyle bir iddia sı yok ki.. Ne vaat ediyorlar.
*Güç
*Sağlamlık
*Tork
*Konfor (konfor derken sadece seleyi düşünmeyin)
*Düşük Yakıt tüketimi
Bu motor bunların hepsini sunuyor. Yani arkadaş boxer in neden 4 vites olduğunun sebebini buldum demiş ama bulduğunu sanmış.
Beklentileriniz bu yöndeyse gönül rahatlığıyla alabilirsiniz.
Son olarak tapagaz 3-4 saat gidecekseniz eğer ne alırsanız alın "gitmeyin"
Burada da yeni arkadaşlarımız olmuş hoş geldiniz arkadaşlar
Islak yolda yokuş inerken durmak gerekince durabilecekmisiniz peki ? Ön kampana frenin gücü yetersiz arka da yüksüz kalacağından kızaklayacaktır. 30 km hızla giderken bile durduramazsınız.
Arkadaşlar Boxer fiyatında;ve kalitesinde bir motor daha bulamazsınız.Servise cg lerden az gideceksiniz,zamanınız boşa gitmez , işleriniz aksamaz.
Servis demek;zaman kaybı demek.Parçayı günlerce beklemek ise cabasıdır.Ç.Kaleye parça istedik iki günde geldi.
Benim debriyaj problemi ile ilgili bir fikriniz var mıdır acaba ??
Bilader sen bu motoru kullanmamışsın gibi geldi bana yanılıyorsam düzelt.Motorda komprosör denen bişey var.Geçen gün ben frenim böyle bir yerde koparsa ne yaparım düşüncesi ile akıl almaz dik 100M. lik inişi vites ile hiç fren kullanmadan indim.Gel sende aynı inişi frensiz in bakalım cesaretin varsa.Motorda tork var tork.Haa dahası 55kg.eşim o da arkamda idi. Ben 90kg.
Motosiklette frenleme yapmayı bilirseniz ıslak yoldaki sürüş şartlarını da bilir ve gayet de motoru durdurabilirsiniz. 30km/h ile giderken bile.
Peki motor hareket ediyor mu?
Gayet güzel gidiyor. Anlamadım nedir??
150'lik hangi motorda tork yok Ali reis. Ben fren yaparken arkamı kolluyorum arabalar üstüme çıkmasın diye. Kaç kere aha şimdi yapıştım derken motor yüzümü kara çıkarmadı. Kampanada böyle bi emniyet payı var mı yok. Motor dediğinin sürüşü rahat olmalı hatayı telafi etmeli.
Torku, Sürüşü ve frenlemesi gayet rahat ki boxer forumuna gelip atıp tutuyorsun. Aslında iyi pazarlamacı olabilirsin değerlendir. Burada disk daha iyi kampana daha iyi tartışması yapmıyoruz bizler diyoruz ki ne yaptığını biraz bilen limitlerini bilen bir adama bu frenler gayet yeterli. Benim önüme araçların arasından bebek arabası fırladı içinde de bebek vardı ve
panik fren yapmam gerekti disk olsaydı yere yapışmıştım kaçacak yerim de yoktu ama sağ salim durdurabildim motoru. Bunun örnekleri saymakla bitmez bu durum kampanayı disk frenden daha iyi yapmaz yada tersi. Asıl konu bu frenler bu motoru durdurmaya yetiyor.
Bu arada "motor" hatayı telafi etmez! Telafiyi iyi bir lastiğin varsa lastik eder, iyi bir amortisörün varsa amortisör eder. Bir de senden farklı olarak nerede ne yaptığını biliyorsan (gaz açıp/kapayarak, doğru frenleme yaparak) sürücü eder.
Hocam git bir ustaya, anlaşılan debriyaj kavrama noktası ayarının yapılması lazım. Bence bu şekilde sürmeyin çünkü debriyajı bitirebilirsiniz. Aslında siz de yapabilirsiniz motorun sağ tarafında debriyaja basınca telin birleştiği yerden yapılıyor ayar. Ama nasıl yapılacağını ben de bilmiyorum. Benim de kavrama noktası bir miktar yukarı çıktı. Ben de ilk servise gittiğimde ayarlattıracağım.
Fren olayına gelince, Mengu16 kardeş, zannedersem başka bir markanın pazarlamacısısın veya satıcısı. Başka markaların forum konularına yorumlar yapıp duruyorsun. İstersen insanları bırakalım da kullanıcıların gerçek yorumlarıyla değerlendirip karar versinler. Biz burada zaten artısını eksisini anlatıyoruz. Kullanıcı değilsen sen de takip edebilirsin ama tahminle yorum yapıyorsun, insanlar tecrübelerden etkilenir unutma.
Bu arada dün yaşadığım bir olayı anlatayım frenle ilgili. 70-80 km hızla ilerlerken ilerdeki kırmızı ışık yeşile dönünce hızımı kesmedim. Hata bendeydi ışıklar kalabalık diye otobüsü sağdan geçmeye karar verdim. Tabi hızı düşürmeyince yol biraz daraldı, baktım geçemiyorum önce ön-arka frene bastım. O kadar da sert bastığımı düşünmüyorum ama arka teker resmen kızakladı, çok şükür dengem bozulmadı, sanırım o arada otobüs şoförü de beni sağ aynadan gördü hızını düşürdü, ya da vites geçişi yaptı hızı düştü. Ben o esnada bastım gaza devam ettim.
Bu olay benim için büyük bir tecrübe oldu. Hızlı giderken zaten ön frene içgüdüsel ve pratik olarak dibine kadar asılamıyorsun. Ama motorun mevcut lastikleriyle takip mesafesinin uzun tutulması gerektiğini yaşayarak öğrenmiş oldum. Eğer bu motoru almayı düşünen ya da alıp kullanacak arkadaşlar varsa lastik olayına girmelerini tavsiye ederim. Bu benim ilk vitesli motorum bu nedenle geçiş amaçlı aldım. Bu yüzden eksta masraf etmek istemiyorum ama uzun süre kullanmayı düşünenler lastiği değiştirmeyi düşünsünler ya da trafikte frenleme olayına daha dikkat etsinler.
Motor bana çok şükür hiçbir ciddi sorun çıkarmadı. Şu an 3200km. de. Aynalar gevşeyip rüzgar hızıyla oynayabiliyor, bunu yıldız tornavidayla sıkabilirler. O zaman düzeliyor. Gidonu kendim biraz yukarı kaldırdım, sürüş keyfi daha iyi oldu. Boyun ağrım nispeten daha azaldı. 750km. bakımından sonra kullanma kitapçığına uygun olarak 5000km. de bakıma gideceğim. 2000km. de gidecektim ama kısmet olmadı.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)