Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
13 Nisan 2015, 08:18
#2901
borana adlı üyeden alıntı
Verdiginiz bilgiler icin cok tesekkurler. Bugun kendim halledebildigim cogu seyi hallettim ilk bakima kadar beni idare eder diye dusunuyorum. Aynalari ayarladim disa dogru acinca sorun kalmadi. 20 km kadar kullandim ve baya alistim hatta baya sevdim. Ilk benzinimi aldim 10.5 litre aldi depo baya buyukmus. Ilk kazamida ucuz atlattim onumde ani duran trafikte frenlere abandim ve arka lastik 2-3 metre kaydi. Lastikler baya kotu ama klavuzda 160 km kadar lastik rodaji yaziyor ilerde biraz duzelirmi bilinmez. Simdilik bu kadar herkese saygilar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------
Bu arada sormak istedigim birsey daha var bugun motor rolantide calisirken durdugu yerde devir bi artiyor bir azaliyor sanki gaz verip kesiyomus gibi kendi kendine biseyler oluyo bunun sebebi nedir bilen varmi.
Merhaba, hayırlı olsun motorunuz. Olduğu yerde devir eğer çok az yükselip azalıyorsa sorun etmeyin. Bende de oluyordu ve ilk bakımdan sonra bu durum kendiliğinden gitti.
İkinci olarak, sanırım siz bayiden değil, site üzerinden sipariş ettiniz motoru. Yerinizde olsam daha önce tavsiyede bulunulduğu gibi ilk iş olarak bulunduğunuz bölgedeki servise motoru baştan bir gözden geçirmelerini isterdim. Sonuç olarak motor bu ve sıkılmayan bir vida bize pahalıya patlayabilir. Sizin de dediğiniz gibi zaten bayilere motoru gelişigüzel bir şekilde gönderiyorlar motorları. Bu nedenle daha önceki sayfaları da inceleyerek olası eksiklikleri serviste tamamlatmanızı tavsiye ederim.
Reklamlar
-
13 Nisan 2015, 16:58
#2902
borana adlı üyeden alıntı
Verdiginiz bilgiler icin cok tesekkurler. Bugun kendim halledebildigim cogu seyi hallettim ilk bakima kadar beni idare eder diye dusunuyorum. Aynalari ayarladim disa dogru acinca sorun kalmadi. 20 km kadar kullandim ve baya alistim hatta baya sevdim. Ilk benzinimi aldim 10.5 litre aldi depo baya buyukmus. Ilk kazamida ucuz atlattim onumde ani duran trafikte frenlere abandim ve arka lastik 2-3 metre kaydi. Lastikler baya kotu ama klavuzda 160 km kadar lastik rodaji yaziyor ilerde biraz duzelirmi bilinmez. Simdilik bu kadar herkese saygilar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------
Bu arada sormak istedigim birsey daha var bugun motor rolantide calisirken durdugu yerde devir bi artiyor bir azaliyor sanki gaz verip kesiyomus gibi kendi kendine biseyler oluyo bunun sebebi nedir bilen varmi.
Rolantideki düzensizlik ilk zamanlar normal ilk bakımdan sonra birşeyi kalmıyor. Tahminim akü 5 amper ile 150 cc ye zayıf kalıyor.
Depo 13,5 litre toplam, çok rahat 500 km menzili var. (İlk zamanlar biraz fazla yakıyor, sonra kademeli olarak tüketim düşüyor) Diğer motorların aksine şehir içi çok daha az yakıt tüketiyor, (100 km/ 1,7-2.0 arası) bunu da 4 vitesli olmasına ve düşük devirde kullanılabilmesine bağlıyorum. Uzun yolda ise maalesef 3 litreyi bile geçiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:18 ----------
cceksi adlı üyeden alıntı
sıfır boxer almayı ve alır almaz lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum.
Marka ve model tavsiye edebilir misiniz?
Bi yandan aklımda salcano wolf var, acaba diyorum...
Sava mc18, mc25 Bogart, mc32 hatta karda kullanılacaksa mc32 M+S.
Bunların hepsi de kullanım yerine göre güzel lastikler. Ben mc 32 kullanıyorum.
-
13 Nisan 2015, 21:07
#2903
Merhaba arkadaşlar,adım Ömer, İstanbul'da yaşıyorum, çoğunuzun abisi olabilecek yaştayım. Uzun yıllardır motosiklet kullanıyorum. Halihazırda enduro tarzı bir motosikletim var, yurtiçi/yurtdışı geziler yapıyorum, bazılarına eşim da katılıyor, ancak son dönemlerde şehiriçi kullanımım oldukça arttı. Zaten Istanbul'da yaşayıp da motosiklet kullanmayanları pek anlamıyorum. Uzun süredir şehir içi kullanım amaçlı daha küçük ve ekonomik bir motosiklet arayışındaydım bu modeli gördüm, fiyatı, görünüşü ve teknik özellikleri hoşuma gitti. Buradaki paylaşımların birçoğunu okudum, sanıyorum bu hafta bir tane edineceğim. Aldıktan sonra bazı sorularım olabilir, sizlere danışabilirim, elinizden geldiğince yardımcı olacağınıza eminim. Kısmet olur da alıp biraz kullanırsam şimdiye kadar kullandığım diğer motosikletlerle mukayesesini yaparım. Şu an için tek aklıma takılan konu viteslerinin ters olması, alışmakta zorlanmam diye umuyorum.
-
13 Nisan 2015, 21:28
#2904
konig adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,adım Ömer, İstanbul'da yaşıyorum, çoğunuzun abisi olabilecek yaştayım. Uzun yıllardır motosiklet kullanıyorum. Halihazırda enduro tarzı bir motosikletim var, yurtiçi/yurtdışı geziler yapıyorum, bazılarına eşim da katılıyor, ancak son dönemlerde şehiriçi kullanımım oldukça arttı. Zaten Istanbul'da yaşayıp da motosiklet kullanmayanları pek anlamıyorum. Uzun süredir şehir içi kullanım amaçlı daha küçük ve ekonomik bir motosiklet arayışındaydım bu modeli gördüm, fiyatı, görünüşü ve teknik özellikleri hoşuma gitti. Buradaki paylaşımların birçoğunu okudum, sanıyorum bu hafta bir tane edineceğim. Aldıktan sonra bazı sorularım olabilir, sizlere danışabilirim, elinizden geldiğince yardımcı olacağınıza eminim. Kısmet olur da alıp biraz kullanırsam şimdiye kadar kullandığım diğer motosikletlerle mukayesesini yaparım. Şu an için tek aklıma takılan konu viteslerinin ters olması, alışmakta zorlanmam diye umuyorum.
Merhabalar alışmakta zorlanacağınzı düşünmüyorum çünkü topuk vitesi var ona basınca düşüyor birde lastikler şambrelli tubeless takarsanız sıkıntı çıkaracağını sanmam
-
14 Nisan 2015, 00:55
#2905
Orjinal lastik tubelass cevrilirmi.
-
14 Nisan 2015, 12:42
#2906
konig adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,adım Ömer, İstanbul'da yaşıyorum, çoğunuzun abisi olabilecek yaştayım. Uzun yıllardır motosiklet kullanıyorum. Halihazırda enduro tarzı bir motosikletim var, yurtiçi/yurtdışı geziler yapıyorum, bazılarına eşim da katılıyor, ancak son dönemlerde şehiriçi kullanımım oldukça arttı. Zaten Istanbul'da yaşayıp da motosiklet kullanmayanları pek anlamıyorum. Uzun süredir şehir içi kullanım amaçlı daha küçük ve ekonomik bir motosiklet arayışındaydım bu modeli gördüm, fiyatı, görünüşü ve teknik özellikleri hoşuma gitti. Buradaki paylaşımların birçoğunu okudum, sanıyorum bu hafta bir tane edineceğim. Aldıktan sonra bazı sorularım olabilir, sizlere danışabilirim, elinizden geldiğince yardımcı olacağınıza eminim. Kısmet olur da alıp biraz kullanırsam şimdiye kadar kullandığım diğer motosikletlerle mukayesesini yaparım. Şu an için tek aklıma takılan konu viteslerinin ters olması, alışmakta zorlanmam diye umuyorum.
Topuk vitesi şehir içinde daha pratik ve çok daha mantıklı. Şöyle ki vitesi çok daha seri bir şekilde düşürüp artırabiliyorsunuz. Lâkin tek sıkıntı yüksek hızdayken kazara topuğunuzun vitese değmesi ile aniden gelen kompresyon ve yığılma oluyor. Yani diğer motorlardaki gibi sürüş esnasında azıcık dinleneyim diye ayağa kalkmak falan bu tarz motorlarda pek akıllı işi değil. Onun haricinde gerek hafifliği, gerek yağ gibi geçen vitesi ve 2 litrenin altında yakıt tüketimiyle tam bir şehir içi motoru.
-
14 Nisan 2015, 14:52
#2907
Sağol yurdukoru kardeş, bu sabah gittim aldım bir tane mavi, plakası da birkaç güne halledilir inşallah binmeye başlarız. Eskiden bir aralar bunun gibi ters vitesli bir motor kullanmıştım ama çok zaman geçti üstünden. Benim korkum buna alıştıktan sonra diğer motorla uzun yola çıkınca acemilik yaşamak aslında. Bu motor şehiriçinde terlik gibi ayağıma yapışıp alışkanlık haline gelebilir. Ondan sonra bir hafta sonu diğer motorla performanslı bir sürüş sırasında tam viraja yatarken vites küçültme yerine büyütürsem sakatlık çıkabilir. Neyse hayırlısı bakalım, aldık bir kere, bineceğiz keyif alacağız. Forum ismini çok beğendim bu arada.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:27 ----------
İnternette araştırınca ve youtube da videolara bakınca boxerin tel jantlı modellerini gördüm gerçekten çok yakışmış. Gerçi tel jantın avantajlarına karşılık ağırlık ve zaman zaman akort istemesi gibi dezavantajları da var ama tarz birşey isteniyorsa takmak lazım. İnternetten biraz baktım uzakdoğuda 40 USD civarı fiyatlar var ama getirtsen yok göbeği uymadı, yok geniş geldi vs bir sürü sıkıntı. Şimdi burada Ekrem Bey diye bir arkadaş var güzel paylaşımlar yapmış, Kuralkan'ın yetkilisi sanırım, rica etsek de 5-10 takım firmadan orijinal tel janttan getirseler isteyen de alsa, fiyat makul olmalı tabi, takımı 250-300 TL falan gibi yani. Ben kısa sürede satılacağına inanıyorum.
Büyük hacimli motor kullanan birçok arkadaşım hep şehir içi için uygun bir ikinci motor arayışında, aslında benim bu deneyimim birçok arkadaşa kapı aralayacak. Beğenirsem ilk etapta en az 3-5 kişi daha alır, arkası da gelir. Kuralkan olarak şu jantları getirseniz yedek parça veya opsiyon olarak satsanız motora talep artar diye düşünüyorum. Bu motor modifiyeye uygun bir makina, modifiye parçaları kolayca bulunabilirse meraklıları artacaktır. Jant olduktan sonra sele falan diğerlerini herkes bir şekilde kendisi halleder zaten.
Şimdi Ekrem arkadaş da diyecek ki "yahu bu heyecan, motoru daha bugün almışsın jant, mant, bir sürü laf, biraz sakin olalım" Olsun ben şimdiden kamuoyunun hislerine tercüman olayım, ufkumuz genişlesin. Herkese kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim
-
14 Nisan 2015, 20:38
#2908
arkadaslar fabrıkanın taktıgı dandık bujı yuzunden yolda kaldım .. sımdı negk ırıdyum bujı alıp takmak ıstıyorum ama bu konuda hıc fıkrım yok sızden rıcam sadece ngk ırıdyum bujılerden hangı serıyı kullanmalıyım bırde ngk nın bujı kablosu varmı varsa bu ıkısının lınkını yazabılır mısınız? tesekkur ederım...
-
14 Nisan 2015, 21:03
#2909
Gaçmiş olsun kardeş. Lakin iridyum buji kararının gözden geçirmeni öneririm. Bu konu bütün motosiklet forumlarında yıllardır tartışılır, üzerine onlarca şehir efsanesi çıkmıştır. İridyum bujinin ortasındaki elektrod ve tırnaklar iridyumdan imal edilmiştir, daha uzun ömürlü olması beklenir ancak en ufak yağlanmada veya akım dalgalanmasında ömürleri çok azalır. Tavsiyem hiç boş yere fazla para verme, kaliteli bir normal buji tak gitsin, 2-3 bakımda bir durumuna bakar gerekirse değiştirisin. Bugüne kadar hiçbir motorumda iridyum buji kullanmadım buji yüzünden hiç de yolda kalmadım.
-
14 Nisan 2015, 21:05
#2910
ya ırıdyum olmasın ama ngk olsun aga kablo ve bujı bılıyosanız hangı serısı bızım motora uyar
-
14 Nisan 2015, 23:37
#2911
Herkese selamlar. Bugun motorumun ruhsat ve plakasini cikarttim herkesede tavsiyem kendisinin cikartmasi. Bayi bana 700 tl fiyat vermisti. Ben ise herseyi 400 tl ye hallettim ve 1 saat icinde isim bitti. Sigorta 190 tl. Ruhsat icin emniyete 178.5 tl plaka icin soforler odasina 13 tl. Ve dosya hazirlatmak icinde 10 tl. Bu arada motorlar icin ek 1 belgesi istenmiyormus.
Sormak istedigim depo icin kilif yada farkli biseyler yapan tavsiyesi olan varmi cunku depo cok cabuk cizilecek.
-
15 Nisan 2015, 00:04
#2912
Selam arkadaşlar forumdaki bajaj boxer konusunun tamamını okumak 1 haftayı gecti. Güzel bilgiler edindim.ve bende aranıza katıldım. Daha motorum yok yanlız. A2 ehliyetin dosyasını yarın kurstan alacağım 1hafta sürer kartı cebime koymak sonrada gelsin boxer. Arkadaşlar boxer benim ilk motorum olacak teknik olarak acemiyim. Ben istanbulda hangi bayiden alayım boxer i ve forumdaki bahsedilen sorunlardan minimum karşılaşmam için tecrübelerinize ihtiyacım var.motoru almadan önce nelerini yapılsın diye şart koşayım. Bunları nasıl kontrol edeyim. Bilgi ve tecrübelerinizi yazarsanız sevinirim
-
15 Nisan 2015, 00:32
#2913
Ben tuzla ucerler bayisinden aldim en iyi fiyati onlar verdi ve nakliye ucreti almadan kapida teslim ettiler. 2900 tl ye 9 taksit yaptilar. Diger bayilerin hepsi taksit icin ekstra para istediler. Yasadigim sorunlari ise daha once yazmistim karar senin artik.
-
15 Nisan 2015, 00:47
#2914
Motordan cok memnunum rodaja uygunda gidiyorum su an 190 kmdeyim motoru ilk aldığımdan beri toplam 40 liralık benzin aldım tahminlerime göre 165 civarı kmlerdeyken (o zaman a kadar 30 tllik almıştım sadece) sabah okula gittim giderken hiç sıkıntı çıkmadı derse girdik motor 2 saat falan güneşin altında bekledi çıktık dönecez tek marsta çalıştı kampüsün içinde aşağı inerken pat stop etti bende daha tam durmadan debriyaji bırakıp vurdurdum 100 metre git!eden gazı kestim biraz yine stop etti bu defa çektim sağa benzinden galiba dedim yedek depoyu acayim derken depoyu komple kapaltmışım motor yine çalıştı kampüsten çıktım bayır çıkıyorum çevre yoluna bağlanacakken motor yine gitti bu defa depoyu kapattigim aklıma geldi derken ordan geçen bi Pulsar li arkadas sağolsun ilgilendi. Öyle benzinlige gittim benim burda merak ettiğim konu ilk baştaki stop etme benzindenmi kaynaklı yoksa sıcak altında kalmasından direk çalıştırıp gitmemden olabilirmi. Çünkü pulsarci gidince ben motoru biraz boşta çalıştırıp yedekten normale aldım ve yola öyle devam ettim.
-
15 Nisan 2015, 00:52
#2915
borana adlı üyeden alıntı
Ben tuzla ucerler bayisinden aldim en iyi fiyati onlar verdi ve nakliye ucreti almadan kapida teslim ettiler. 2900 tl ye 9 taksit yaptilar. Diger bayilerin hepsi taksit icin ekstra para istediler. Yasadigim sorunlari ise daha once yazmistim karar senin artik.
sağol arkadaşım. Bilgi için ben peşin alacağım. Tek sıkıntı motorun bütün ayarlarının doğru dürüst yapılmış yada yapacak verecek bir bayi arıyorum. Motoru aldıktan sonra gidon ayarı yok, yada rolanti ayarı ,yok yada far ayarı yok, fren debriyaj ayarı yok, vs vs vs bunlarla karşılaşmak istemiyorum.
-
15 Nisan 2015, 01:09
#2916
turanelmas adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar forumdaki bajaj boxer konusunun tamamını okumak 1 haftayı gecti. Güzel bilgiler edindim.ve bende aranıza katıldım. Daha motorum yok yanlız. A2 ehliyetin dosyasını yarın kurstan alacağım 1hafta sürer kartı cebime koymak sonrada gelsin boxer. Arkadaşlar boxer benim ilk motorum olacak teknik olarak acemiyim. Ben istanbulda hangi bayiden alayım boxer i ve forumdaki bahsedilen sorunlardan minimum karşılaşmam için tecrübelerinize ihtiyacım var.motoru almadan önce nelerini yapılsın diye şart koşayım. Bunları nasıl kontrol edeyim. Bilgi ve tecrübelerinizi yazarsanız sevinirim
Merhaba motosiklet yeni kayit icin EK-1 belgesi istenmedigini teyit edecek baska arkadasim var mi acaba?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------
turanelmas adlı üyeden alıntı
sağol arkadaşım. Bilgi için ben peşin alacağım. Tek sıkıntı motorun bütün ayarlarının doğru dürüst yapılmış yada yapacak verecek bir bayi arıyorum. Motoru aldıktan sonra gidon ayarı yok, yada rolanti ayarı ,yok yada far ayarı yok, fren debriyaj ayarı yok, vs vs vs bunlarla karşılaşmak istemiyorum.
Ayni bayi pesin 2.750 tlye veriyor. Gecen persembe aldim. Motoru almaya gittigimde bir yapilacak kontroller listesi hazirladim. Uzerinden tek tek kontrolleri teslim alirken servis ile beraber yapacagim.
-
15 Nisan 2015, 01:25
#2917
Kontrol listeni paylaşırmısın
-
15 Nisan 2015, 08:29
#2918
haldun_86 adlı üyeden alıntı
ya ırıdyum olmasın ama ngk olsun aga kablo ve bujı bılıyosanız hangı serısı bızım motora uyar
Henüz motoru teslim almadım ama internetten kullanım kitabını indirip baktım. Üzerindeki orijinal buji Champion PRZ9HC, muadili BOSCH UR4AC bunun da muadili NGK CR8E olması lazım ama NGK dan tam emin değilim buji satan birine sorulsa iyi olur. NGK buji kablosu olduğunu pek sanmıyorum açıkçası.
-
15 Nisan 2015, 08:30
#2919
turanelmas adlı üyeden alıntı
Kontrol listeni paylaşırmısın
1. Aku
Saf suyu akuye ekleyin. 1 saat bekleyip, sarja baglayin.
12 saat boyunca sarj edilecek.
2. Frenler
On fren: Manet tam basili durumda elcik ile arasi 2 parmak bosluk kalacak sekilde ayarlanacak.
Arka fren: Tam basili durumda tekerlegi kitleyecek sekilde ayarlanacak.
3. Debriyaj:
Ayirma performansi kontrol edilecek. Manette sertlik ya da asiri yumusaklik varsa ayarlanacak.
4. Lastikler:
On: 25 , Arka 32 hava basilacak.
5. Kick-start: duzgun calisiyor mu, kontrol edilecek. Bosluk varsa alinacak.
6. Rolanti: Motor calistirilip sesi dinlenecek. Tekleme gaz verince stop etme varsa rolanti ayari yukseltilecek.
7. Far: Far ayari yapilacak.
8. Masa boslugu: Orta sehpada on masayi ile geri hareket ettir. Sallaniyor ise furs boslugunu aldir.
-
15 Nisan 2015, 10:10
#2920
Sağol @ROT yazdıklarına dikkat edeceğim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)