Merhaba Arkadaşlar,
WhatsApp grubu kurduk. Katılmak isteyenler bana ozelden numarasını yollasın.
Selamlar.
Merhaba Arkadaşlar,
WhatsApp grubu kurduk. Katılmak isteyenler bana ozelden numarasını yollasın.
Selamlar.
Lastikleri kötülüğü dışında hiç bir problem yok.İlk bakıma kadar her şey yoluna girer
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:18 ----------
Arkadaşlar;far ayarımın bozuk olduğunu biliyordum.Zira uzun hiç yok gibiydi.Bu akşam ayarladım süper oldu.Gidonun alt somunları özellikle biri bayağı gevşemiş.Servise farı söyledim.Anahtarsız kafayı bastırdı o kadar.Tabiki ayar olmamıştı.Motorunuzun tüm cıvatalarını lütfen yoklayınız.Karbürator körüğünü bile...En iyi tamirci "motorun sahibidir" bu kuralı unutmayınız.Keyifli sürüşler.
Arkadaşım merhaba,(Aquarıst)
Far ayarı için kafa siperliğini sökmeniz gerekir. Söktükten sonra far tasını tutan vidaları hafif gevşetip kendine göre ayar yapa bilirsin (ayarı karanlıkta yaparsan daha iyi olur)
Gidonda (furş takımı) boşluk oluştu ise servisinize uğramanızı tavsiye ederim. Gerekli ayarlamayı yaparlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:39 ----------
Boxer 150 hakkında
Tüketici ve takipçi arkadaşlarımın yorumlarına genelleme yapıp bazı sorulara dilimin döndüğünce cevap vermek istiyorum.
Öncelikle Boxer 150 kullanıcısıyım, bayisi ve satıcısıyım. (takip eden arkadaşlarım bilir kendi motorumu cafe racer tarzına çevirdim.)
ilk bakımla başlamak istiyorum,
Genel tüm marka, model motosikletlerde 100 ile 1.000 kmre arasında erken bakım yapılır.
Sıfır motosikletlerde ısınma-soğuma çalışmaya dayalı genleşmeler olur.
Gidonda (furş takımında) boşluk oluşması süreklilik arz eden durum değildir. İlk bakımda kontrol edilir, boşluk alınır. Zaman içinde rulman aşınması yatak bozulması hariç!
İlk bakımda genel kontrol ve ayarlar yapılır boşluklar alınır. Motor sıfır toplandığında gözle görülmeyen metaryeller, çapaklar olma ihtimaline karşın motor yağı, yağ filitresi değiştirilir.
Sibob ayarı şu veya bu kmrede yapılır diye bir kanun yok. Ayar vidaları hassas olduğu için ihtiyaç (anormal ses, çekiş problemi) duyulmadıkça servis mudahalede bulunmaz.
Sibob ayarlarının bozulması; değişken hava sıcaklıkları farklı yağ kullanımı, aşırı zorlama, kmreye bağlı aşınmadır.
Kitapçıklara bakarsak XXX kmre aralıklarında kontrol edin ayarlayın yazar. Motosiklet sibob ayarlarında sıkıntı varsa usta bunu motor sesinden çekiş performansında anlar.
Motor ön takımda sıkıntı olduğundan geçen yıl içinde bayağı bahsedildi.
Ön tekerde salınım veya kafa silkeleme. Motorumuz maliyet açısından bazı eksilere sahiptir. (lastiklerin şambrel olması, gidon topuzunun olmaması)
Orta sınıf motorların tamamında! lastiklerin çok iyi olduğu söylenemez.
Genelleme yaptığımızda hepsi kendi standartlarımıza göre kötü. Benim sitemim lastik kalitesi üzerine değil, lastiklerin şambrelli olmasınadır. Bu konu hakkında Ekrem Ata bey'e ve ulaşabildiğim (Türk ve Hintli) her yetkiliye sitem etmişimdir.
Ön takımda elleri bıraktığında sallantı olması, lastiğin dublex ve Gidon topuzunun olmamasından kaynaklanır. (şambrelli lastikteki salınım fazladır) Yıllardır yazılır ve çizilir Gidon topuzu ne işe yarar diye, Gidon topuzu, gidon denge ağırlığıdır. Arka taşıyıcıya takılan çantaya göre topuz ağırlıkları değişir. İtalyan motosikletlerinde o model için üretilmiş orijinal çanta aldığınızda set içinde denge ağırlık topuzlarıda vardır. Kendi motorumda aynı uygulamayı yaptım gidon silkelemesi kalmadı.
Motorumuzda 80 kmre den sonra titreşim hissedilmektedir. Arka dişli üzerinde 4 diş küçük veya ön dişli üzerinde 1 diş büyük dişli kullanırsanız motorda rahatlama düşük devirde akışkanlık kazanmaktadır. Bir miktar yakıt artar, fazla hissedilmesede torq kaybı yaşanır bunlar önemli değil derseniz şiddetle tavsiye ederim. Ben ve değişim yapan arkadaşlarım çok memnun. Geçmiş sayfalarda konu hakkında yorum yapan arkadaşlarımız var.
Ön frenin kampana olması beni rahatsız etmiyor duruş mesafemi buna göre ayarlıyorum.
Komple discover ön takımını disk fren ve jatla birlikte takmayı düşündüm sadece parça maliyeti 1.000 tl'yi buluyor + işçilik hariç.
Kısaca şunu eklemek isterim; fiyat ve performansa bakarsak bu ürün muadilleri içinde bu parayı fazlasıyla hak ediyor. Torq gücü çok iyi.
Küçük dokunuşlarla tarz değişikliği yapabiliyorsunuz.
Sürekli forumda aktif olamıyorum ara ara elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum.
Görüşmek üzre
@asubayah
Teşekkürler bu bilgiler için. İşte böyle paylaşımlar gerekli bize. Benim bahsettiğim ayak marşının boşa dönmesi konusunda da yardımcı olmanızı istiyorum lütfen.
Ha bir de gidon topuz uygulaması nasıl yapılabilir?
Ön siperlik uydurabilen var mı? Düzgün bir siperliğe ihtiyaç var.
Piyanist irfan Pulsar için bir dünya harika kullanışlı ve hesaplı aksesuarlar üretiyor. Bir danişsak diyorum. Başta siperlik, yan çanta aparatı, elcik koruma vs. Neresinden baksan tahminim 200-250 kişi Boxer sahibi. Daha yeni alanlar da cabası.
Arkadaşlar merhaba, bugün biraz km yapayım dedim. Hem motoru daha iyi tanıdım hem de moralim bozuldu.
İlk olarak daha önce bahsettiğim ayak marşının boşa dönmesi olayı debriyaj sıkılı ise oluyor, debriyajı sıkmadan ayak marşını kullandığınızda boşa dönmüyor.
Gelelim asıl konuya... Daha 2 gün önce sürdüğüm motorun aküsü bitmiş marş motoru gıv gıv ediyor ses kesiliyor hemen. Bütün dünyam yıkıldı... Herkes boşuna akü den dert yanmıyormuş demek ki. Tamam dedim ayak marşını çözdüm öyle çalıştırıp aküyü de toparlarız bu şekilde dedim. Lakun ayak marşı ile belki 50 kez denedim nafile çalışmıyor makine. Sonra bizim komşu geldi aküye takviye yapalım arabadan dedi onu yapacaktık ki en son motosiklet tecrübesi olan bir komşu "vurduralım" dedi. Ulan sıfır motor almışım haftasına "baba akü yok" moduna girdik. Neyse o tecrübeli arkadaş düz yolda vurdurmayı denedi olmadı, sonra yokuşta denedi en son çalıştı o şekilde de rahatladım. Soğuk havalarda akü hemen bitiyor böyle diyor arkadaş ama bana garip geldi. Onun mondial drift vardı onda da böyle oluyormuş.
Bajaj Türkiye acilen bu akü konusunda bir şeyler yapmalı.
Fiyatların o kadar yüksek olduğunu bilmiyordum ben de öğrenmiş oldum bu vesileyle.
Şu halde 40 liraya satılan cbf uzun tur camları var onlardan uydurmaya çalışayım. Ya da bir plexi ustası bulmak lazım.
Bu arada benim motor 1.yılını dolduruyor. Onca pislik yollara çukurlara lakalara rağmen hiç bir arıza çıkarmadan, servis ihtiyacı duymadan 12 ayı geride bıraktı. Darısı hepinizin başına. Dertsiz tasasız nice yıllara..
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:41 ----------
Motoru satın alınca teslim edilmeden önce 24 saat full şarjda durması gerekiyor. Aksi takdirde sittin sene akü randıman veremiyor. Bunu zannedersem çoğu servis yapmadan teslim etmiş olsa gerek ki bir kaç kişi daha aynı sorunu yaşamış. Dikkat ederseniz akü bantlı bir şekilde motordan ayrık vaziyette alırken. Dolayısıyla tam dolması en az 24 saat sürer. Ben motoru satın aldığımda 2 gün de şarj ve servis için beklemiştim. Bu yüzden olsa gerek ki en zor şartlarda bile tek marş ta alıyor. Tavsiyem en kısa zamanda full şarj için motoru bir günlüğüne servise bırakın.
Merhaba arkadaşım,
Ayak marşı kullanımı biraz hissiyata ve güce dayalıdır.
Ayak marşı kullanımı; motorun üzerine binin yan ayak ve orta sehpa kapalı olacak, bu şekilde güç kazanırsınız. Kolda piston tur sayınına göre boşluk vardır. Boşluk alıp, pedalı ayağınızda dolu hissetiğiniz anda yüklenmeniz gerekir. Bu uygulama ile daha rahat çalıştırırsınız. Denge topuz uygulaması biraz uyraştıran konu servisinize yaptırırsanız daha sağlıklı olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:26 ----------
Boş akünün suyu doldurulduğunda akü içinde ısınma olur. Isı soğuyana kadar dinlenmeye bırakılır (1-2 saat civarı), akü dinlendikten sonra şarja takılır bu bir gün sürmez. Şarj ünitesi üzerinde dolum ışıgı, dijital göstergesi (kullanılan cihaza göre değişir) dolduğunu belirtir. Akü şarjdan çıkarılır. Akü hazırlanışı bu şekildedir.
Bajaj boxer ın akü değerleri nelerdir? ve lastik hava basınç değerleri nelerdir? Kullanım kılavuzunda bunlara rastlamadım. Ayrıca kullanım kılavuzunda yanlış bilgiler mevcut onları da paylaşacağım.
Akü şarj ederken hangi değer dikkate alınarak yapılmalı? Komşumuzda araba aküsü şarj cihazı varmış onla şarjını kontrol etmeyi düşünüyorum.
Arkadaşlar yarın boxerı teslim alacağım dikkat etmem gereken noktalar ve yanında alacağım bişey var mı acaba
Öncelikle hayırlı olsun dostum. Allah kazasız belasız sürmeyi nasip etsin.
Bende yeni aldım motorumu 4 gün oldu hergün 10km kullanıp alışmaya çalışıyorum motora. motoruna ilk bindiğinde hızlanıp sakın sert bir şekilde arka frene basma lastikler fena kayıyor kuru zeminde bile, ıslaksa bence hiç çıkma.ben 45 km yaptım anca yavaş yavaş düzelmeye başladı lastikler.
Alırken ilk iş akünün tam doldurulmasını istediğini söyle, motordan ayrı geliyor akü onun suyunu koyup şarja takıp dolduruyorlar. Kol, gidon ayarlarına iyice baktır usta binip bir tur atsın olmadı. Debriyajı eline göre, senin tutuşuna göre ayarlattır, yoksa senin için bir eziyet olabilir. rölanti, stop etmemesi, tekerlerin durumunu, hava basınçlarını rica edersen tekrar bakar seni kırmaz. Ama sakın son kontrollerini yaptırmadan alıp motoru basıp gitme Birde güçsüz çin malı motorlara benzetme motoru, motorda fena tork varmış yaşayıp öğrendim. İlk binince kibar gaz ver yoksa benim gibi ilk günden tek tekere kalkarsın. Tekrar Hayırlı olsun. Tekerin düz bassın.
Hocam korkulcak birşey yok daha çok bu anı, bu heycanı doya doya yaşamanız lazım. Tecrübe kazanana kadar tın tın giderseniz bir sıkıntı olmaz. Ama söyle de bir durum var. Plaka ruhsat çıkarttınız mı bilmiyorum ama yaşınız genç ve ilk motorunuzsa en az bir 400 tl plaka ruhsata hazırlıklı olun derimgüzel ekipman, kilit vs. saymıyorum.
Birde motorunu alıp direk benzinliğe gittiğinde sıfır mı? diye sorduklarında evet dersen bahşiş atmazsan benzin vermiyor adam haberin olsun. Bende yeni öğrenmiş oldum adettenmiş.
Onlarl biliyorum hocam 😄 plaka ruhsata bütün para gitti zaten kask eldiven zincir var mont eksik kaldı
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------
Yaşım 22 bu arada b ehliyetim var ama a2 yok bu ay yazılıcam sıkıntı olmazsa hem öğrenmek için ilerde de cafe racer veya scramblera çeviricem motoru 😈😈
S.a bu akü sorununu cözmelerini bekliyoruz ekrem beyden her sabah ayak marşiyla caliştirmaktan canım cıkıyor güya sıfır motor aldık her gün 10 dk ayak marşi eziyeti cekiyorum benim tahminim verilen aku bu motora göre gücsüz kaliyor sogük yerlerde motoru ceviremiyor daha iyi bir akü olursa sorun cözülür umarim bu konuda birşeyler yaparlar ...
Merhaba,
Yukarıda bahsedildiği gibi akünüzü iyi bir şarj ettirin. Ben Aralık'tan bu yana aküyle ilgili hiç bir sorun yaşamadım. Almadan önce bir gün şarj ettirmiştim ama.
Ayrıca eğer motoru bir hafta 10 gün çalıştırmadıysam cikleyi çekip gaz vermeden ayak marşıyla çalıştırıyorum. Tek basmaya da her seferinde alıyor. Biraz da noltaljik bir an yaşamış oluyorum böylece
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:29 ----------
Ehliyetsiz trafiğe çıkmamanızı şiddetle tavsiye ederim. 15 sene önce %100 haklı olarak mobiletimle kaza geçirmiştim. Adam ölmediğime şükredeceğine tüm arabasını bize yaptırmıştı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:33 ----------
Merhaba,
Lastik Basınç (Tek kişi) Ön Lastik 25 psi -- Arka Lastik 28,5 psi
Basınç (İki Kişi) Ön Lastik 25 psi -- Arka Lastik 32 psi
Ben çoğunlukla tek kişi bindiğim için ön lastiği 25, arka lastiği 28 yapıyorum. Bu şekilde çok daha konforlu yolculuk yapılıyor.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)