---------- Mesajlar birleştirildi - 13:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------
[/COLOR]Uçankaplumbağa italyanların renk çizgileri gibi durmuş
Maksimum hızı kaç yaptınız arkadaşlar? Uzun yola gider mi?
Bugün havanın biraz açık olmasını fırsat bilerek biraz gezme şansı buldum. Yokuş aşağı ön frene bastığımda “tık tık” ses geliyordu. Hafif bir boşluk vardı sanırım, gittim onu sıktırdım. Bu boşluğun yeni motorda neden oluştuğu hakkında fikrim yok.
Daha önce Arwic marka kaskın çok rüzgar aldığını yazmıştım. Bugün gittim ve bu şikayetimi bildirdim. Sağolsun servis kaskı değiştirme konusunda sıkıntı çıkarmadı. Elinde kaliteli olarak LS2 ff370 model siyah kask vardı, ben de üste para vererek bunu aldım.
Kaskı alıp hemen denedim, yüze rüzgar almadı ancak ön cam çok buhar yaptı. Mecburen bir yerde durup ön camdaki buharı elimle silmek zorunda kaldım. Bu sorunu yaşayan arkadaşlar var mı?
İçeriye hiç rüzgar almadığı için buhar yapmış, bu nedenle ön kısımdaki hava alma yerini açmak durumunda kaldım. Ancak bu seferde baya içeri rüzgar sesi geldi. Camdaki buhar da tam olarak kaybolmadı. Valla 100 liralık kaskta bile bu buhar sorunu yoktu. Bu sorunu nasıl çözebilirim, fikri olan varsa paylaşırsa sevinirim.
Daha sonra küçük bir tur yaptım. Hava baya sisliydi, yolda dinlenip sıcak sıcak bir de çay içtim.
Resim kalitesi iyi çıkmadı ama yolculuğuma ilişkin birkaç fotoğraf ekledim:
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:02 ----------
Maks. hız denemesi yapmadım ama daha önce arkadaşlar 100'ün üzerine çıktıklarını belirtmişlerdi.
Uzun yola gider mi sorusuna cevap olarak, bence gidilmez. Uzun yola çıkmak istiyorsanız bence daha farklı seçim yapmanız gerekir.
öncelikle yeni motorunuz hayırlı olsun kazasız belasız güle güle kullanın kaska gelince ls2 lerin camına takılan pinlock denen buğu vizörü var tabi parayla satılıyor sanırım bu sorununuzu çözer.
Motorlarımız düzlükte göstergede 100 civarına çıkabiliyor, o da %6-15 arası bi sapmayla 90 civarına düşüyor. Hani düzlükte gerçekten şu hıza çıkabiliyor dediğimiz GERÇEK hız 90 civarıdır.
Normalde düz yolda çok rahat 105 e hatta rüzgarsız ortamda 110 a kadar çıkabiliyorum. Rüzgar ters eserse 100 ü bile zor bulduğum oluyor. Ancak uzun bir süre böyle yüksek devirde gitmek yoruyor. Uzun yola değil de kısa yola daha uygun bence
Aquarist Yeni Kaskınız Hayırlı Olsun. Buhu Önlemek için Kaskın camına takılan Pınlock lar var onlardan temin edip takarsanız kaskınızda takmak için yeri mevcut ise buhu sıkıntınız Kesinlikle Kalmaz.
Bencede ibredeki 110 civarıni görmesi olası aslında ağır motor biraz onunda etkisi var biraz arkadaki demirler falan extra ağırlık ama bu şekil gayet işlevsel uzun yol gayet yapılır ben inanıyorum bazi arkadaşlarimiz cub lar la bile 400-500 km lik yollara çıktı siz dayandığıniz sürece motor da dayanır bence.
2006 MONERO ANGEL 150/2013 ARORA KARTAL 100/2013 MONDİAL 100 MG PRİNCE/2014 BAJAJ BOXER BM 150
Yokuş aşagi 15disli ile 130 gördüm.
merhaba arkadaşlar
motorun son hızı ile ilgili sorular soruluyor
benim motor da rodajda sayılır
1400 kilometre civarındayım
2000 kilometreye kadar rodaj devam ediyor kataloğa göre
90 - 100 kilometre yaptığını söyleyen arkadaşlar var
bu rakamlar gerçeği yansıtmayabilir
sanırım twona kardeş gerçek hızı bulmak veya tahmin etmek için taktığı bir aparatla motorun göstergeleri arasında fark olduğunu söylemişti.
diyelim motor göstergesi 100 kilometre gösteriyorken onun aparatındaki hız göstergesi 95 kilometre gibi bir hızı gösteriyormuş
bir de şu durum var
YURDUKORU kardeşim lastiklerini değiştirmiş
lastik çapı düştüğünden, (sanırım şimdiki lastik çapları daha düşükmüş) motor tekerleğinin bir devirde aldığı yol da azalmış oluyor.
şunu demek istiyorum
hız göstergesindeki verileri doğru kabul edersek
eski tekerleklerle alınan yol hız göstergesinde 90 kilometre / saat ise
şu haliyle göstergedeki 90 kilometre /saat, motorun gerçekte 90 kilometre / saat yol aldığını göstermez: belki 80 kilometre /saattir.
göstergedeki hıza gerçekten ulaşmanın yolu, zincir dişlilerinin sayılarıyla oynamaktır.
ön dişli 14, arka 42 dişli olarak gelmekte.
ön dişli 15 veya 16 yapılırsa
yahut da ön dişli ile oynanmadan arka dişli sayısı azaltılırsa (diyelim 40 dişlisi olan bir dişli takıldı) bu durumda kayıp hız telafi edilebilir.
bunun sakıncası da, tekerleklerin orijinal lastiklere göre dakikada daha fazla devir yapmak zorunda kalmalarıdır.
bu durum yatakların bozulmasını ne ölçüde olumsuz etkiler, onu da zaman gösterecektir kuşkusuz.
iyi sürüşler dilerim...
Örnek vermek gerekirse dirift kullandığım zaman gosterge 115 gösteriyor ama aynı hızda telefon navigasyonu 110 gozteriyordu her motorda sapma olur ama uydu ne kadar doğru gosteriyor orası meçhul.
Ben baxer kullanmadım burda genel bilgiler var zaten 5 vites olsaymış daha güzel olabilirdi. Boxer 150cc ama 4 vites olunca gucu duşuk kalıyor, drift 5 vites rahat gostergesinde 115 görüyorsun. Boxer ın bir özelliğini seviyorum arka stop farları arkadan gelenler için çok güzel aydınlatması var insanın gozunu alıyor çok etkili. Tüm yol şartlarına göre yapılmış ama biraz choper tarzı yavaş ve etrafı seyrede seyrede gidin diye bir hız limiti var. Uzak mesafelerde biraz sıkılabilirsiniz hızdan dolayı, parasına göre sağlam ve iyi motor.
arkadaşlar merhaba, çivilenmiş bir lastik asfaltta uyum gösterir mi bu konuda bilgisi olan var mı?
İnzel kardeşim kitapçığında 20-50 yağ koyun diyor sizin motorun. 10-40 yağ koymuşsun ince gelmez mi ? Teoride kısa zamanda yağını yakar gibi geliyor.
Örneğin şahin brodway gibi araçlarada 10-40 gibi yağlar koyulmuyor. Teknolojileri eski tip olduğundan yakıyor yağı. 20-50 sadece
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)