Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
26 Kasım 2014, 19:59
#2261
Aquarist adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
Kısmet olursa bu hafta sipariş etmiş olduğum Bajaj Boxer'ım gelmiş olacak. Mavi olmadığı için siyaha karar verdim. Alım kararını vermemde yorum yapan siz arkadaşların ve kış ay başlangıcında meydana gelen fiyat düşüşünün etkisi büyük oldu. Yoksa ilkbaharı beklemeyi düşünüyordum.
Bu konu başlığını en başından beri takip ediyorum. İlk başlarda yapılan güzel yorumlarla siparişi vermiş bulundum ancak özellikle 50. sayfadan sonra "acaba..." demeye başladım. Diğer arkadaşlarımızın yaşamış olduğu problemleri ben de yaşayacak mıyım merak ediyorum.
Diğer yandan, motoru iklim şartları nedeniyle pek kullanamayacağım, bu yüzden 2. vergiyi ödememek ve trafik çıkışını 2015 yapmak için plaka&ruhsat işlerini yeni yılda yapmayı planlıyorum. Boksörümüzü almadan önce bu forumda arkadaşlarımızın yaşadığı sıkıntıları tek tek ustaya kontrol ettireceğim. Özellikle yalpalama ve stop sorununu. Şu an 80. sayfadayım ve inşallah motoru almadan önce bitirmiş olurum. Herhangi bir tavsiyeniz olursa almaya açığım. Herkese hayırlı günler dilerim. Saygılarla.
Selamlar
Öncelikle kararınız ne olursa hayırlı olsun.
Yerinizde olsam diğer alternatifleri de değerlendirir kararımı ona göre verirdim.
2.750 ye başka eli ayağı düzgün bir motor alınabileceğini sanmıyorum.
Ancak çıtayı biraz yükseltirseniz 3.350 ye Honda Ace alınabilir. (Ben almazdım çünkü Boxerın torkunun yarısı bile yok) Gel gelelim Honda'nın hiç bir modeli 2. elde değer kaybettirmez. (Halbuki şu son fiyat indirimiyle Boxerı satıyoruz desek en az bin lira kaybettireceği aşikâr)
Biraz daha yukarı çıkarsanız sağlamlığıyla nâm yapmış Yamaha Ybr de alınabilir.
Bütçeniz varsa Derbi etx ve stx modelleri, ayrıca Hero Thriller de çok güzel motorlar.
Ben Boxer'ı aldığımdan beri en ufak bir pişmanlık yaşamadım. 8 aydır gaddar bir şekilde dağ taş tarla, balık yolu, av yolu, patika aklınıza gelebilecek her türlü yolda kullanıyorum.
Motorunda ya da mekaniğinde en ufak bir sorun yaşamadım. Yaz kış demeden sorunsuz biniyorum. Singer Dikiş makinası gibi tıkır tıkır çalışıyor.
Bununla birlikte saçma sapan ve sinir bozucu kozmetik problemler ortaya çıkmaya başladı;
1. Egzoz saplama somunları, sehpanın kaynak yerleri, yan ayaklık ve arka salıncakta ne yazık ki paslanmalar ortaya çıktı...Acaba deniz kenarında yaşadığımdan mı böyle oluyor bilemiyorum.
2. Ön çamurluğun boyası iki yerden( kilometre teli ve gaz telinin çamurlara değdiği yerden) ciddi bir şekilde sürtünme sonucu kalktı.
Lastikleri değiştirince yalpalama tamamen ortadan kalktı. Lâkin bir çift Sava Mc32 bana 350 liraya mal oldu.
Benim deneyimlerim ve görüşlerim bu şekilde. Faydalı olabildiysem ne mutlu.
Reklamlar
-
26 Kasım 2014, 20:57
#2262
Motorumu dün servisten aldım. Çoğunuz da görülen çalışmama sorunu vardı. Ustanın dediği şekilde jigleyi aşağıya bastırıp (tık sesi gelecek) kilitleniyor yani jigle orada takılı kalıyor. Ben her aşağıya bastırdığımda kendi geriye kalkıyordu. Arkadaşlar tık sesini mutlaka duymanız lazım ve marşa dokunun motor tıkır tıkır çalışıyor. İnanamadım ama doğru. Bu arada motorun ön dişli 13 biliyordum 14 olduğunu öğrendim 2 kere saydım. Arka dişli 42 idi 38 çevirdim güç olarak düşüş oldu ama vites araları açıldı. Sanırım 40 daha iyi olacak tavsiye ederim.
Sağlıcakla kalın..
-
27 Kasım 2014, 02:06
#2263
Depodaki boyanın kalitesi perişanmış. En ufak temaslarda bile çiziliyor. Bi çok yerde paslanmalar başladı ve motorun sesi gereksiz şekilde arttı. Tek istediğim tıkır tıkır çalışsın ve haddinden fazla yakmasın şimdilik.
-
27 Kasım 2014, 10:04
#2264
Bir şey merak ediyorum. Fiyat düşüşünden sonra satın alım işlemi yapan arkadaşlar... Motorda firma herhangi bir şeylerden kısmış mı? Eksik bir parça veyahut herhangi bir eksisi var mı? Şayet alacağım motoru yeni sipariş ettim, motorcuda aylardır bekleyen başka renk Boxer da var. Onu alırım öyle birşey varsa.
Yurdukoru adlı üyeden alıntı
Selamlar
Öncelikle kararınız ne olursa hayırlı olsun.
Yerinizde olsam diğer alternatifleri de değerlendirir kararımı ona göre verirdim.
2.750 ye başka eli ayağı düzgün bir motor alınabileceğini sanmıyorum.
Ancak çıtayı biraz yükseltirseniz 3.350 ye Honda Ace alınabilir. (Ben almazdım çünkü Boxerın torkunun yarısı bile yok) Gel gelelim Honda'nın hiç bir modeli 2. elde değer kaybettirmez. (Halbuki şu son fiyat indirimiyle Boxerı satıyoruz desek en az bin lira kaybettireceği aşikâr)
Biraz daha yukarı çıkarsanız sağlamlığıyla nâm yapmış Yamaha Ybr de alınabilir.
Bütçeniz varsa Derbi etx ve stx modelleri, ayrıca Hero Thriller de çok güzel motorlar.
Ben Boxer'ı aldığımdan beri en ufak bir pişmanlık yaşamadım. 8 aydır gaddar bir şekilde dağ taş tarla, balık yolu, av yolu, patika aklınıza gelebilecek her türlü yolda kullanıyorum.
Motorunda ya da mekaniğinde en ufak bir sorun yaşamadım. Yaz kış demeden sorunsuz biniyorum. Singer Dikiş makinası gibi tıkır tıkır çalışıyor.
Bununla birlikte saçma sapan ve sinir bozucu kozmetik problemler ortaya çıkmaya başladı;
1. Egzoz saplama somunları, sehpanın kaynak yerleri, yan ayaklık ve arka salıncakta ne yazık ki paslanmalar ortaya çıktı...Acaba deniz kenarında yaşadığımdan mı böyle oluyor bilemiyorum.
2. Ön çamurluğun boyası iki yerden( kilometre teli ve gaz telinin çamurlara değdiği yerden) ciddi bir şekilde sürtünme sonucu kalktı.
Lastikleri değiştirince yalpalama tamamen ortadan kalktı. Lâkin bir çift Sava Mc32 bana 350 liraya mal oldu.
Benim deneyimlerim ve görüşlerim bu şekilde. Faydalı olabildiysem ne mutlu.
Bilgiler için teşekkür ederim kardeşim. Kararını verememiş kişiler için faydalı bir paylaşım.
Çok da uzun sayılmayan araştırmalarım neticesinde bu motora karar kıldım. Sıfır olsun benim olsun dedim. Ve bir önceki mesajımda belirttiğim gibi siparişi geçtim. Kullanma kılavuzunu bile internetten çıkarıp baskı yaptım.Bekliyoruz bakalım.
Sanırım tavsiye istediğim için motor tavsiye olarak algıladınız, ancak dediğim gibi ben kararımı verip siparişi geçtim bile. Eğer kısmet olursa bu hafta içerisinde motor gelmiş olacak. Eğer alım öncesinde motor ustası, bahsedeceğim hususlara (olası problemlere) karşı beni tatmin ederse ve motorda daha önce belirtilmiş olan sıkıntılar görmezsem Boxer a kavuşmama az kaldı.
Aslında ben tavsiye derken daha çok alım öncesi ve alım sırasında dikkat etmem gereken hususlara işaret etmiştim çünkü bu benim ilk vitesli motorum olacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:32 ----------
Yurdukoru adlı üyeden alıntı
Boxer'ı şu anda 300 lira indirimli satmalarının sebebi, ellerindeki 2014 stoklarını eritme stratejisidir diye düşünüyorum. Yani tamamen geçici bir fiyattır büyük olasılıkla. Zira bunu yıllardır neredeyse tüm markalar yapıyor. Ellerindeki stok fazlasını eritmek için peşin alımda indirimler yapıyorlar. Eminim 2 ay sonra 2015 girdiğinde tekrar 3030 liraya, belki de Discover ve Pulsar gibi daha yüksek bir rakama çıkacaktır. Tabi bütün bunlar benim şahsi görüşüm, yanılıyor da olabilirim.
Hem fikiriz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:41 ----------
solmyr adlı üyeden alıntı
benzine indirim gelince de keriz gibi mi hissedelim? indirim var diye olay çıktı. güzel ülke burası
alışık olmadığı şeylerle gelmeyeceksin bu halka
Alemsin solmyr, sabah sabah güldürdün beni
Diğer arkadaşları çok iyi anlayabiliyorum, ancak şu etapta yapabilecek bir şey yok gibi görünüyor. Satış esnasında zararları olacağı kesin.
-
27 Kasım 2014, 17:12
#2265
merhaba arkadaşlar, iki gün önce izmir yetkili bayisinden 2.730 tl'ye kırmızı bajaj boxer 150'mi aldım.
ilk motosikletim bu olacağı için heyecan dorukta
sağlam ekipman almak için bu bütçede bir motor seçtim, umarım yanlış bir seçim olmamıştır.
cumartesi günü kask ve eldiven alacağım, trafiğe kapalı alanda çalışacağım ehliyet alana kadar.
tecrübeli arkadaşların tavsiyelerine sonuna kadar açığım.
-
27 Kasım 2014, 17:36
#2266
ashketchum adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar, iki gün önce izmir yetkili bayisinden 2.730 tl'ye kırmızı bajaj boxer 150'mi aldım.
ilk motosikletim bu olacağı için heyecan dorukta
sağlam ekipman almak için bu bütçede bir motor seçtim, umarım yanlış bir seçim olmamıştır.
cumartesi günü kask ve eldiven alacağım, trafiğe kapalı alanda çalışacağım ehliyet alana kadar.
tecrübeli arkadaşların tavsiyelerine sonuna kadar açığım.
Hayırlı uğurlu olsun. Öncelikle deponun üstüne bir pad ya da deri yaptırın, depo çok kolayca çizilmeye meyilli. Bir de nemden koruyun, eğer yatacaksa ucuz yollu da olsa bir branda temin edin. Yağmur altında ya da deniz kenarında beklerse ilk paslanan somunlar oluyor. Bu iki konuya dikkat ederseniz Boxerı eskitemezsiniz. Hala severek biniyorum. 13.5 lt lik deposuyla Benzin aldığım zamanı unutuyorum. Allah kazasız belasız sürmeyi nasip etsin.
-
27 Kasım 2014, 18:47
#2267
Yurdukoru gardaş şu paslanmaya çalışan somunlara gıres sürsen işe yarar mı acep selamlar
-
27 Kasım 2014, 18:54
#2268
trcn adlı üyeden alıntı
Yurdukoru gardaş şu paslanmaya çalışan somunlara gıres sürsen işe yarar mı acep selamlar
Valla abi çok sağol deneyeceğim, önce o pas tutan iki somunu değiştirip diğer yerlere de wd40 ya da gres yağı sürüp gözlemleyeceğim. İnsallah ilerlemez. Herşeyini çok güzel yapmışlar da bu pas işi biraz can sıkıcı. Selamlar.
-
28 Kasım 2014, 20:26
#2269
ashketchum adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar, iki gün önce izmir yetkili bayisinden 2.730 tl'ye kırmızı bajaj boxer 150'mi aldım.
ilk motosikletim bu olacağı için heyecan dorukta
sağlam ekipman almak için bu bütçede bir motor seçtim, umarım yanlış bir seçim olmamıştır.
cumartesi günü kask ve eldiven alacağım, trafiğe kapalı alanda çalışacağım ehliyet alana kadar.
tecrübeli arkadaşların tavsiyelerine sonuna kadar açığım.
Hayırlı olsun..
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------
Evet, sonunda benim karaşimşek de gelmiş. Az önce görmeye gittim, anlayabileceğim kadarıyla sağını solunu inceledim. Fakat akşam karanlığı çöktüğü için çok fazla detayına inemedim.
Daha önceden hazırlamış olduğum ve firmaya faksladığım kontrol listesinin motorun üzerinde olduğunu gördüm. Ben gelmeden tüm hazırlıkların eksiklik yapılması için firmaya önden faks çekmiştim ama onlar bu faksın genel merkezden geldiğini zannetmişler Her bir maddeye tik atmışlar. Dedim bunu ben çektim altta da iletişim bilgilerim yazıyor
Neyse ustam gelirken benzin getirmemi istemişti. Bir bidon benzin götürdüm. Motorun başına geçtim, çalıştırttım. Motor az birşey çalıştıktan sonra stop etti. Ustayla göz göze gelince motorun yeni olduğu için normal olduğunu söyledi. Kendisine daha önceden bu ayarların yapılması gerektiğimi bildirdiğimi söyleyip rolanti ayarının yapılmasını istedim. Hemen orada rolanti, debriyaj vb. ayarları yaptılar. Bu sefer de rolanti biraz fazla ayarlanmış ki devri biraz hızlı geldi. Neyse dedim yarın bir daha geleceğim ne de olsa. Arabamla geldiğim için zaten akşamdan almayacaktım.
Ancak bir şey farkettim. Uzaktan çok belli ettim sanırım ordakiler ilk motorum olacağını hemen anladılar Öyleki motorla bir tur atmak istediğimde "motor sürebiliyorsun dimi abi" sorusuyla karşılaştım. Ben de yüksek bir güvenle "tabi canım" dedim, aldım elime sazı. Bir kaç tur attım, valla çok iyiydi.
Debriyajı, gaz ayarını, kısaca motor üzerindeki tüm şeyleri kontrol ettim. Gazı fazla verip bıraktım, arkadaşların dediği 5-10 sn. de rolantiye düşme sorununu yaşamadım. Vites geçişleri güzel, 1 e atarken boşa atarken hiç ses yok. Elim değmişken ayak marşını da denim dedim. Bir kaç denemeye ancak çalıştırabildim.
Motorun arka lastiklerinde yalpalama sorunu olup olmadığına baktım. Ben bakarken ustaya 4. viteste gaz vermesini söyledim. Gaza basınca tekerin biraz yalpaladığını hissettim. Ordaki ustaya yalpalama var dediğimde lastik kenarlarının tam oturmadığını ve tam oturunca bunun yaşanmayacağını söyledi. Tabi aklımda soru işaretleri...
Neyse artık, yarın öğleden sonra gidip inşallah motorumu teslim alacağım. İnşallah hayırlısı olur.
-
28 Kasım 2014, 20:48
#2270
1800 kmde motorum rolenti sorunu iyice sinirimi bozuyor Ekrem Bey sağolsun konustuk servis tavsiye etti haberdar ederim arkadaşalr ne miş ne değilmiş. Motor ısınıca sanki bişey takılı kalıyor gibi çok sinir bozucu kendi kendine 5-10 sn gaz veriyor.
Bu arada bu motoru alıcaklar bu fiyat varken alınız 1.93 boyundayım çok ufak gelmiyor commuterlarda pek te bu büyüklükte bu fiyata seçeneğim yoktu bunu aldım.Burdaki arkadaşaların çoğu bozuk yol ağırlıklı kullanıyor rodajdan sonra bende otoban ayarında kulllanıcam bakalım bende nasıl performans gösteriyor.
Sağlıcakla
2006 MONERO ANGEL 150/2013 ARORA KARTAL 100/2013 MONDİAL 100 MG PRİNCE/2014 BAJAJ BOXER BM 150
-
28 Kasım 2014, 20:56
#2271
OSİMAN adlı üyeden alıntı
1800 kmde motorum rolenti sorunu iyice sinirimi bozuyor Ekrem Bey sağolsun konustuk servis tavsiye etti haberdar ederim arkadaşalr ne miş ne değilmiş. Motor ısınıca sanki bişey takılı kalıyor gibi çok sinir bozucu kendi kendine 5-10 sn gaz veriyor.
Bu sorun belli bir kilometre yaptıktan sonra mı ortaya çıkmıştı? Yoksa ilk aldığınızdan bu yana varolan bir sorun mu?
-
28 Kasım 2014, 21:25
#2272
Aquarist adlı üyeden alıntı
Bu sorun belli bir kilometre yaptıktan sonra mı ortaya çıkmıştı? Yoksa ilk aldığınızdan bu yana varolan bir sorun mu?
1400 km lerde çıktı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:23 ----------
Şu rodaj bi bitsin yağ 60 ı geçme geçme canavarı daha göremedim. Bu motorun marş sesi çok hoşuma gidiyor.Sanki sen basma ben çalışırım diyor hemen marş alıyor.
2006 MONERO ANGEL 150/2013 ARORA KARTAL 100/2013 MONDİAL 100 MG PRİNCE/2014 BAJAJ BOXER BM 150
-
29 Kasım 2014, 11:58
#2273
Benzine indirim gelmişken depoyu tekrar fulledim. 54 liralık aldı, bu da rahat bir 450-500 gider. Şu sıralar zaten balığa falan gidiyorum fazla basmıyorum. Lastikler bu arada çok iyi çıktı, sabah ayazında 10 dakikada bile ateş gibi ısınıyor, tavsiye ederim. Sadece 70 yanak olduğundan motor biraz alçaldı. Bu arada bir hatırlatma; Diğer motorların aksine, yedek musluğu yukarıdayken rezerve geçiyor, yanılmayın.
-
29 Kasım 2014, 13:31
#2274
Lastikler dişliydi epey, offroadluk yerlerde nasıl abi. Yakıtta ve hızda da pek değişme olmadı diyordun.
-
29 Kasım 2014, 14:50
#2275
inzell adlı üyeden alıntı
Lastikler dişliydi epey, offroadluk yerlerde nasıl abi. Yakıtta ve hızda da pek değişme olmadı diyordun.
Valla bizim buralar off-road u aratmıyor zaten. Yol mol hak getire, her yer çukur, dolgu, şose ne ararsan var. Sırf bu yüzden bu lastikleri aldım. Arka lastik bir harika .(130-70-17) Ön lastik (100-80-17 ) dişleri arka kadar olmasa da yine de bozuk yola mıcıra banamısın demiyor.
Önceki şambrelli iki saatte bile ısınmazken bu baya sıcak ve yumuşak bir lastik. İki kişi bindiğimizde yola yapışıyor resmen. Gerçekten öne de arkadaki geniş lastikten taktırmak isterdim ama ön çamurluk iptali gerekecekti.
Bu arada ilginç bir yolla bazı yerlerdeki paslardan kurtuldum;
Biraz garip gelebilir ama bir kuru soğanı ortadan ikiye kesin, ortasına bolca şeker(tercihen pudra şeker, yoksa toz) serpin ve pas olan yere sürtün. Az bir sürtmeyle bile paslar akıyor resmen. Pas çıktıkça şekeri tekrar serpip tekrar ovun. Wd 40 la uğraşıp çıkaramadığım pas, bir kuru soğanla aktı gitti inanamadım. Tabi sonra orayı gresledim bolca tekrar pas tutmamasi için.
-
29 Kasım 2014, 20:22
#2276
Sorunum çözüldü. Gaz teli ile alakali imiş OKTAY motor u herkese tavsiye ederim. Isini hakkıyla yapıyor.
2006 MONERO ANGEL 150/2013 ARORA KARTAL 100/2013 MONDİAL 100 MG PRİNCE/2014 BAJAJ BOXER BM 150
-
30 Kasım 2014, 00:12
#2277
dün akşam matematik öğretmeni olan oğlumu bir yerleşim yerinden alıp eve gelirken motorun arkasında bir tuhaflık başladı. bizim oğlan dengeli oturup oturmadığını sordum, dengeli oturduğunu söyledi. arkadaki dengesizlik yine devam ediyordu. çaresiz durdum ve arka lastiği kontrol ettim. lastik inmişti. çaresiz yaklaşık 400 metre iterek eve kadar getirdik. Allah'tan daha uzak yerlerde başımıza gelmemişti bu olay. tekerleği çevirerek kontrolümü yaptım ve bir çivinin batmış olduğunu gördüm. bugün arka tekerleği söktüm. bunun için arka fren bağlantısını sağlayan yerleri söktüm. tekerleğin ortasından geçen mili bağlayan somunu söktüm sağ taraftan. biraz uğraşarak yerinden çıkardım tekerleği. sonra arabaya atıp motorcuya götürdüm. şambriyele yama yapmanın verimli olmayacağını söyledi. ayrıca yama yapacak malzeme de yokmuş. dublex lastik için malzeme varmış. neyse şambriyeli yeniledi ve 20 liramı aldı. eve dönüp arka tekerleği yerine taktım. yerine takmak müşkül bir iş oldu. arkadan kaldırıp tekerleği aradan sokmak biraz güç. bu yüzden motoru yan yatırıp aradan tekeri yerleştirdim. sonra ayağa kaldırıp bağlantı yerlerinin cıvatalarını ve somunlarını taktım. zincir gerginlik ayarını kontrol ettim. kimi yerlerde zincir gevşek görünürken kimi yerlerde de biraz sıkı geldi. sanırım zincirin bağlandığı dişlilerin merkezindeki delik tam ortalanmamış. başka bir açıklaması aklıma gelmiyor bu anormalliğin.
kontrolde gevşek kısım denk gelirse, zincir ayarının uygun olduğu yanılgısına düşülebilir. zinciri kontrol ederken tekeri çevirmeye devam ettim ve kimi noktalarda zincirin çok gerginleştiğini fark ettim. bu yüzden biraz daha gevşetmem gerekti. aşırı gerginlik zarar verebilir çünkü.
lastikleri dublex yapana kadar umarım bir çivi daha batmaz lastiklerimden birine...
-
30 Kasım 2014, 01:51
#2278
evet boya kalitesiz.Rüzgardan çizilecek gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------
Arkadaşlar;Gresli sprey yağlar var ben 15 Ekim de motoru güzelce temizledim pas ihtimali olabilecek her yeri spreyle yağladım.yağmurlu havada binersem ıslak iken yıkayıp örtüyorum.Hava açınca tekrar sprey yağ.nasıl olsa artık toz yok.Yaza kadar bu şekilde binerim.Üşenmezseniz tavsiye ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------
ashketchum adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar, iki gün önce izmir yetkili bayisinden 2.730 tl'ye kırmızı bajaj boxer 150'mi aldım.
ilk motosikletim bu olacağı için heyecan dorukta
sağlam ekipman almak için bu bütçede bir motor seçtim, umarım yanlış bir seçim olmamıştır.
cumartesi günü kask ve eldiven alacağım, trafiğe kapalı alanda çalışacağım ehliyet alana kadar.
tecrübeli arkadaşların tavsiyelerine sonuna kadar açığım.
Hayırlı olsun;ehliyetsiz trafiğe çıkmamanı tavsiye ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:39 ----------
OSİMAN adlı üyeden alıntı
1800 kmde motorum rolenti sorunu iyice sinirimi bozuyor Ekrem Bey sağolsun konustuk servis tavsiye etti haberdar ederim arkadaşalr ne miş ne değilmiş. Motor ısınıca sanki bişey takılı kalıyor gibi çok sinir bozucu kendi kendine 5-10 sn gaz veriyor.
Bu arada bu motoru alıcaklar bu fiyat varken alınız 1.93 boyundayım çok ufak gelmiyor commuterlarda pek te bu büyüklükte bu fiyata seçeneğim yoktu bunu aldım.Burdaki arkadaşaların çoğu bozuk yol ağırlıklı kullanıyor rodajdan sonra bende otoban ayarında kulllanıcam bakalım bende nasıl performans gösteriyor.
Sağlıcakla
Karbüratörün boğaz kelebeğinde birazcık ta olsa sürtme olabilir.Veya gaz teli boşluk ayarı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:42 ----------
harsel adlı üyeden alıntı
dün akşam matematik öğretmeni olan oğlumu bir yerleşim yerinden alıp eve gelirken motorun arkasında bir tuhaflık başladı. bizim oğlan dengeli oturup oturmadığını sordum, dengeli oturduğunu söyledi. arkadaki dengesizlik yine devam ediyordu. çaresiz durdum ve arka lastiği kontrol ettim. lastik inmişti. çaresiz yaklaşık 400 metre iterek eve kadar getirdik. Allah'tan daha uzak yerlerde başımıza gelmemişti bu olay. tekerleği çevirerek kontrolümü yaptım ve bir çivinin batmış olduğunu gördüm. bugün arka tekerleği söktüm. bunun için arka fren bağlantısını sağlayan yerleri söktüm. tekerleğin ortasından geçen mili bağlayan somunu söktüm sağ taraftan. biraz uğraşarak yerinden çıkardım tekerleği. sonra arabaya atıp motorcuya götürdüm. şambriyele yama yapmanın verimli olmayacağını söyledi. ayrıca yama yapacak malzeme de yokmuş. dublex lastik için malzeme varmış. neyse şambriyeli yeniledi ve 20 liramı aldı. eve dönüp arka tekerleği yerine taktım. yerine takmak müşkül bir iş oldu. arkadan kaldırıp tekerleği aradan sokmak biraz güç. bu yüzden motoru yan yatırıp aradan tekeri yerleştirdim. sonra ayağa kaldırıp bağlantı yerlerinin cıvatalarını ve somunlarını taktım. zincir gerginlik ayarını kontrol ettim. kimi yerlerde zincir gevşek görünürken kimi yerlerde de biraz sıkı geldi. sanırım zincirin bağlandığı dişlilerin merkezindeki delik tam ortalanmamış. başka bir açıklaması aklıma gelmiyor bu anormalliğin.
kontrolde gevşek kısım denk gelirse, zincir ayarının uygun olduğu yanılgısına düşülebilir. zinciri kontrol ederken tekeri çevirmeye devam ettim ve kimi noktalarda zincirin çok gerginleştiğini fark ettim. bu yüzden biraz daha gevşetmem gerekti. aşırı gerginlik zarar verebilir çünkü.
lastikleri dublex yapana kadar umarım bir çivi daha batmaz lastiklerimden birine...
Zincir bazı noktada gergin bazı noktada gevşek.bu nasıl iş?Dişlilerin her yeri eşit öyle şey olmaz.Senin tekerin buruk gergi vidalarını iyi ayarla.
-
30 Kasım 2014, 18:11
#2279
Ali reis 17 adlı üyeden alıntı
evet boya kalitesiz.Rüzgardan çizilecek gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------
Arkadaşlar;Gresli sprey yağlar var ben 15 Ekim de motoru güzelce temizledim pas ihtimali olabilecek her yeri spreyle yağladım.yağmurlu havada binersem ıslak iken yıkayıp örtüyorum.Hava açınca tekrar sprey yağ.nasıl olsa artık toz yok.Yaza kadar bu şekilde binerim.Üşenmezseniz tavsiye ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------
Hayırlı olsun;ehliyetsiz trafiğe çıkmamanı tavsiye ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:39 ----------
Karbüratörün boğaz kelebeğinde birazcık ta olsa sürtme olabilir.Veya gaz teli boşluk ayarı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:42 ----------
Zincir bazı noktada gergin bazı noktada gevşek.bu nasıl iş?Dişlilerin her yeri eşit öyle şey olmaz.Senin tekerin buruk gergi vidalarını iyi ayarla.
Gittim servise Ali Reis 17 gaz telinde hiç boşluk yok muş ondan yapıyormuş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------
Dün motoru canlı gördüm bayıldım. İşte makina. Bir sesi var kornaya gerek yok. :D
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...89879232/detay
2006 MONERO ANGEL 150/2013 ARORA KARTAL 100/2013 MONDİAL 100 MG PRİNCE/2014 BAJAJ BOXER BM 150
-
30 Kasım 2014, 23:41
#2280
dün akşam motorumun arka tekerleğinin iç lastiğinin patlamasından, onu değiştirttmemden ve tekerleği taktıktan sonra zincir ayar kontrolü yaptığımdan söz etmiştim.
ali reis 17 kardeşim sağ olsun bir cevap vermiş. verdiği cevapta ise tekerleğin buruk olduğundan ve dolayısıyla anormalliğin ondan kaynaklandığını izhar etmiş.
ben zincir kontrolünü şöyle yaptım:
zincir muhafazasındaki plastik parçayı çıkardım. parmağımla zincire aşağıdan yukarıya kaldırma hareketi uyguladım. bu hareketi bir kez yapmadım. tekerleği döndürerek kontrollerimi sürdürdüm. kimi yerlerde zincirin yukarı kaldırma mesafesi iki santime yaklaşırken, kimi yerlerde de yarım santim, hatta daha az olarak gerçekleşti.
tekerleği sökmeden önce böyle detaylı bir kontrol yapmamıştım dolayısıyla o zamanki zincir tepkilerini bilmiyorum maalesef.
tekerleğin buruk olmasına gelince, gergi ayarları farklı da olsa biraz, tekerleğin gidiş yönü değişir sadece. düzgün olarak motorun orta ekseninden gitmez, tam ön tekerleği izlemez de duruma göre sağa veya sola kaçar. mil bağlantı ekseni aynı olduğuna göre, zincir dişlilerinin mesafeleri aynı kaldığına göre, gerginlik farkı olmamalı diye düşünüyorum.
imalat esnasında yarım milimlik hatta daha az merkezden kaçaklık bile dişlinin dönüşündeki duruma göre zincir gerginliğinde farklılıklara sebep olabilir.
benim öncelikle sizlerden isteğim, tekerleği çevirerek zincirin -diyelim- her on santimlik geçişinde bir gerginlik kontrolü yapmanızdır. zincirde bir gerginlik farkı hissedip hissetmediğinizi paylaşmanızı da istirham ediyorum.
bu arada, ben bugün yağmur yağdığı ve veli toplantısı için okulda bulunmam gerektiği için gergi vidalarını tekrar gözden geçirme fırsatı elde edemedim.
hepinize iyi sürüşler dilerim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------
düzeltme:
... verdiği cevapta ise tekerleğin buruk olduğunu ve dolayısıyla anormalliğin ondan kaynaklandığını izhar etmiş
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)