Vites geçişlerine alıştım artık, boşa zor geçiyor. Sağlam bir topuk indirince hemen boşa yerleşiyor.
Bunda bi tuhaflık var, motor böyle kullanılmamalı diyorum her seferinde ama zor kullanmayınca da inat ediyor. En çok canımı sıkan, debriyaj balatalarının sürekli yapışması durumu. Normalde CBF1000'in bakımlarını bile kendim yaparken, Boxer'da garantilik durumlar yaşayacağımı hissettiğim için sırf garantiden çıkmasın diye 20 liralık bakımına 60 lira verdim. Ne olacak bakalım...
Frenler yeterli değil. İki tekeri arka fren yavaşlatır, ön fren durdurur. Bu motoru durdurmak için ise güçlü olmak lazım.
Ufacık bir dokunuşlar motoru durdurmaya alıştıysanız, panik durumlarında freni korkutuyor ama sakin birisiyseniz dert etmeye gerek yok, kaçış noktalarına yöneliyorsunuz.
Amortisörler hiç rahat gelmedi bana, 100 kilo üzerindeki arkadaşlar rahat ediyorlarmış. Ben iki kişi de binsem yerdeki en ufak bozukluğu beynimde hissediyorum. 100 bin kmdir çeşitli motorlar kullandım, farklı farklı yollarda gittim. Baş ağrısı yapan bir motor görmemiştim. Şimdilik bu durumun
üstüne gidiyorum, rahatsız etse de...
Titreşim 60'a kadar yok, ondan sonra bir gelip gidiyor 80'den sonra iyice coşuyor. Zaten artçı arkadan hemen uyarıyor, arkası fenaymış. Bajaj test gününde kilometresi biraz ilerlemiş bir Boxer test etmiştim aşırı rahatsız edici titriyordu. Bayideki arkadaş, motorun test sürücüleri tarafından kötü kullanılmasına bağlamıştı o titreşimi. Kilometresi ilerlemiş bir arkadaş daha buradan titreşimin çok arttığını söylemişti. Çok nazik davranıyorum, umarım benim Boxer uslu durur.
100 km'de 2,2 - 2,5 arası tüketiyor (2000 km'dir test ediyorum) oldukça sakin kullanıyorum. Test verilerindeki rakamlar çok uçuktu, açıkcası biraz da o rakamlardan dolayı tercih ettim bu motoru. Lakin piyasadaki emsallerinden hiç farkı yokmuş yakıt açısından. Gayet normal yakıyor, ne fazla ne eksik. Test verileriniz tutarlı değil dediğimde: "ama biz 40 ile giderken ki sarfiyatı vurguladık" savunması var Bajaj bayileri olsun diğer çalışanlar olsun. 40 ile giderken söylediğiniz rakamlar da doğru değil işin özü. Kaldı ki 40 ile şu yakar demeye utanır insan.
Yalan söylüyorlar demiyorum; Bajaj Global'in gazına gelip söyledikleri reklam kokan rakamları direkt bizlerle paylaşıyor olabilirler, kendi ekipleri tarafından üstünkörü test ediyor olabilirler, yakıt sarfiyatı nasıl tespit ediliri tam olarak bilmiyor olabilirler. Gerçekten iyi niyetli olduklarını düşünüyorum, yalnız yakıtın diğer motorlarla aynı olduğunu bilsem farklı bir motor alırdım.