maktama adlı üyeden alıntı
Yanlış. Özellikle "Tamamen kullancıya bağlı" kısmı oldukça yanlış. 5yıl 43bin km 2014 model pulsar ns200 ve şu anda 2 yıl 28bin km'dir Dominar kullanıcısı olarak Tamamen kullanıcıya bağlı DEĞİL, başka birçok etken var, en önemlisi de üretim kalitesi. Ben Pulsarı ilk 3 yıl 7-9bin devir arası 100-135 km/s hızla kullanan, sonrasında 2 yıl 7bin deviri aşmayacak şekilde kullanan(çünkü son 2 yıl Dominarım da var, basarsam onunla basıyordum) ve pulsarımda 27500km'ye kadar her 2500km'de bir, sonrasında her 5bin km'de bir yağ ve yağ filtresi değiştiren (ve tabii diğer gerekli bakımları yapan) biri olarak pulsar ile ciddi sorun yaşamadım. Ama çok çok sakin kullanan, 90'ı 100'ü geçmeyen, bakımlarını eksik etmeyen, yağmurda sürmeyen yakın bir arkadaşın daha yeni model pulsarı önce sübap kesti, yapıldıktan sonraki aylarda motor yağına radyatör suyu karıştırdı(Bunu da 2017'de Ankara'daki kuralkan/bajaj bakım etkinliğinde servisin önünde farkettik) ve direkt servise bırakılıp tekrar garantiden yapıldı.
Sizin önermenize göre kullanım tarzım/sertliğinden bu olayların benim başıma gelmesi gerekiyordu, arkadaşın değil.
Dominarı da düzgün kullanıyorum, bakımlarını her 5bin'de bir yapıyorum, Pulsar'a göre birçok kısmını iyileştirmişler ama Dominarda da öndisk eğilmesi kronik, benim motorumda ve birçok kişide var. Hatta abs'li pulsarlarda da bu durum var, diski değiştirilip sıfır orjinal disk takanlarda tekrar eğildi okuduğum kadarıyla. Abs'siz pulsarlarda bu sorun yok. 5 yıl boyunca yaz kış karda kışta yağmurda güneşte 2014 model pulsar kullanmış, 5 senedir de forumları grupları takip eden biri olarak abssiz modellerde böyle eğilmeye hiç rastlamadım, ama absli pulsar ve Dominarlarda sıklıkla görünüyor. Artık üretim kalitelerini mi değştirdiler bilemiyorum.
Bu da mı tamamen kullanıcı ile alakalı diyorsunuz yani?! Siz "bilinçli kullanıldığı sürece" sorun çıkardığını görmemişsiniz ama ben çok gördüm, forumlarda/gruplarda çokça okudum.
Bu motor max 7bin devirde vites değiştirip max 100km's hızda kullanırsanız 3lt/100km yakıyor zaten(4-5 senelik aynı yolu git gel gözlemi), 80-90km/s hızda daha 7bin'den daha düşük devirlerde kullanırsanız daha da az yakması normal, ama elinizin altında istediğiniz zaman gerekli güç olmuyor bu durumda, motordaki atiklik 7bin devirden sonra geldiği için gerekli ani hızlanmalar düşük devirlerde mümkün olmuyor. Bu da Türkiye trafiğinde sorun yaratabiliyor, malum yollarda öküzümüz bol, bize kaza yaptırmamaları için ani kaçışlar gerekiyor çoğu zaman.