Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #15201

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı ilkaybaşaran adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....
    Şans mıdır nedir bilemem fakat bilinçli kullanıldığı sürece bunların sorun çıkardığını görmedim. Burada sizden önceki sahipleri çok çok önemli. Sıfır bir motorun canını sadece 5 kilometrede alabilirsiniz. Tamamen kullanıcıya bağlı....
    Yanlış. Özellikle "Tamamen kullancıya bağlı" kısmı oldukça yanlış. 5yıl 43bin km 2014 model pulsar ns200 ve şu anda 2 yıl 28bin km'dir Dominar kullanıcısı olarak Tamamen kullanıcıya bağlı DEĞİL, başka birçok etken var, en önemlisi de üretim kalitesi. Ben Pulsarı ilk 3 yıl 7-9bin devir arası 100-135 km/s hızla kullanan, sonrasında 2 yıl 7bin deviri aşmayacak şekilde kullanan(çünkü son 2 yıl Dominarım da var, basarsam onunla basıyordum) ve pulsarımda 27500km'ye kadar her 2500km'de bir, sonrasında her 5bin km'de bir yağ ve yağ filtresi değiştiren (ve tabii diğer gerekli bakımları yapan) biri olarak pulsar ile ciddi sorun yaşamadım. Ama çok çok sakin kullanan, 90'ı 100'ü geçmeyen, bakımlarını eksik etmeyen, yağmurda sürmeyen yakın bir arkadaşın daha yeni model pulsarı önce sübap kesti, yapıldıktan sonraki aylarda motor yağına radyatör suyu karıştırdı(Bunu da 2017'de Ankara'daki kuralkan/bajaj bakım etkinliğinde servisin önünde farkettik) ve direkt servise bırakılıp tekrar garantiden yapıldı.
    Sizin önermenize göre kullanım tarzım/sertliğinden bu olayların benim başıma gelmesi gerekiyordu, arkadaşın değil.

    Dominarı da düzgün kullanıyorum, bakımlarını her 5bin'de bir yapıyorum, Pulsar'a göre birçok kısmını iyileştirmişler ama Dominarda da öndisk eğilmesi kronik, benim motorumda ve birçok kişide var. Hatta abs'li pulsarlarda da bu durum var, diski değiştirilip sıfır orjinal disk takanlarda tekrar eğildi okuduğum kadarıyla. Abs'siz pulsarlarda bu sorun yok. 5 yıl boyunca yaz kış karda kışta yağmurda güneşte 2014 model pulsar kullanmış, 5 senedir de forumları grupları takip eden biri olarak abssiz modellerde böyle eğilmeye hiç rastlamadım, ama absli pulsar ve Dominarlarda sıklıkla görünüyor. Artık üretim kalitelerini mi değştirdiler bilemiyorum.
    Bu da mı tamamen kullanıcı ile alakalı diyorsunuz yani?! Siz "bilinçli kullanıldığı sürece" sorun çıkardığını görmemişsiniz ama ben çok gördüm, forumlarda/gruplarda çokça okudum.

    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gayet başarılı.. iyi değer bence 2.8 yakıtı verimli kullanıyor demekki alet..
    Bu motor max 7bin devirde vites değiştirip max 100km's hızda kullanırsanız 3lt/100km yakıyor zaten(4-5 senelik aynı yolu git gel gözlemi), 80-90km/s hızda daha 7bin'den daha düşük devirlerde kullanırsanız daha da az yakması normal, ama elinizin altında istediğiniz zaman gerekli güç olmuyor bu durumda, motordaki atiklik 7bin devirden sonra geldiği için gerekli ani hızlanmalar düşük devirlerde mümkün olmuyor. Bu da Türkiye trafiğinde sorun yaratabiliyor, malum yollarda öküzümüz bol, bize kaza yaptırmamaları için ani kaçışlar gerekiyor çoğu zaman.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #15202

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış. Özellikle "Tamamen kullancıya bağlı" kısmı oldukça yanlış. 5yıl 43bin km 2014 model pulsar ns200 ve şu anda 2 yıl 28bin km'dir Dominar kullanıcısı olarak Tamamen kullanıcıya bağlı DEĞİL, başka birçok etken var, en önemlisi de üretim kalitesi. Ben Pulsarı ilk 3 yıl 7-9bin devir arası 100-135 km/s hızla kullanan, sonrasında 2 yıl 7bin deviri aşmayacak şekilde kullanan(çünkü son 2 yıl Dominarım da var, basarsam onunla basıyordum) ve pulsarımda 27500km'ye kadar her 2500km'de bir, sonrasında her 5bin km'de bir yağ ve yağ filtresi değiştiren (ve tabii diğer gerekli bakımları yapan) biri olarak pulsar ile ciddi sorun yaşamadım. Ama çok çok sakin kullanan, 90'ı 100'ü geçmeyen, bakımlarını eksik etmeyen, yağmurda sürmeyen yakın bir arkadaşın daha yeni model pulsarı önce sübap kesti, yapıldıktan sonraki aylarda motor yağına radyatör suyu karıştırdı(Bunu da 2017'de Ankara'daki kuralkan/bajaj bakım etkinliğinde servisin önünde farkettik) ve direkt servise bırakılıp tekrar garantiden yapıldı.
    Sizin önermenize göre kullanım tarzım/sertliğinden bu olayların benim başıma gelmesi gerekiyordu, arkadaşın değil.

    Dominarı da düzgün kullanıyorum, bakımlarını her 5bin'de bir yapıyorum, Pulsar'a göre birçok kısmını iyileştirmişler ama Dominarda da öndisk eğilmesi kronik, benim motorumda ve birçok kişide var. Hatta abs'li pulsarlarda da bu durum var, diski değiştirilip sıfır orjinal disk takanlarda tekrar eğildi okuduğum kadarıyla. Abs'siz pulsarlarda bu sorun yok. 5 yıl boyunca yaz kış karda kışta yağmurda güneşte 2014 model pulsar kullanmış, 5 senedir de forumları grupları takip eden biri olarak abssiz modellerde böyle eğilmeye hiç rastlamadım, ama absli pulsar ve Dominarlarda sıklıkla görünüyor. Artık üretim kalitelerini mi değştirdiler bilemiyorum.
    Bu da mı tamamen kullanıcı ile alakalı diyorsunuz yani?! Siz "bilinçli kullanıldığı sürece" sorun çıkardığını görmemişsiniz ama ben çok gördüm, forumlarda/gruplarda çokça okudum.


    Bu motor max 7bin devirde vites değiştirip max 100km's hızda kullanırsanız 3lt/100km yakıyor zaten(4-5 senelik aynı yolu git gel gözlemi), 80-90km/s hızda daha 7bin'den daha düşük devirlerde kullanırsanız daha da az yakması normal, ama elinizin altında istediğiniz zaman gerekli güç olmuyor bu durumda, motordaki atiklik 7bin devirden sonra geldiği için gerekli ani hızlanmalar düşük devirlerde mümkün olmuyor. Bu da Türkiye trafiğinde sorun yaratabiliyor, malum yollarda öküzümüz bol, bize kaza yaptırmamaları için ani kaçışlar gerekiyor çoğu zaman.
    Aslında Pulsar Türkiyeye hızlı girdi ancak bazı kullanıcılarının "ben hiç sorun yaşamadım" yaşayan motoruna iyi bakmamıştır ısrarı nedeni ile gerçekten var olan sorunlar biraz halı altına süpürüldü..

    Şimdi bakıyorum forum ölü.. Buraya sıfır pulsar aldım diyipte gelen neredeyse kimse yok son zamanlarda... Yapılan iskontolarda pek cazip gelmedi sanırım insanlara..

  3. #15203

    Üyelik
    05 Ekim 2015
    Şehir
    Balıkesir/İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 500
    Lastik olarak ne kullanıyorsunuz arkadaşlar? Memnun musunuz?

  4. #15204

    Üyelik
    18 Ocak 2006
    Sorunlar yaşayan arkadaşlara geçmiş olsun. Gelişmeleri buradan bizimlede paylaşın lütfen.
    Pulsar piyasaya ilk çıktığında fiyatı çok uygundu herkesi cezbetti. O fiyatlara alınacak bir motosiklette kimse ufak tefek sorunları görmedi. Ama fiyatlar yükselince görünmeyen sorunlar görünür hale geldi doğal olarak. Yedek parçalarda eskisi kadar uygun değil artık.
    Yinede herşeye rağmen ikinci elde buna dahil Japonlara ulaşamayıp, Çinlide almak istemeyenlerin gözü mantıklı olarak Pulsar'da. Japonlar sağlam, güzel, az titreşimli v.s ama pahalı işte. İnsan Pulsar'ı satsam ne alayım diye düşününce kalıyor öyle. Çünkü hâlâ diğerlerine göre idamesi kolay, güçlü, az yakıyor v.s gibi avantajları var. Bu işin çıkar yolu yok gibi. Ucuza iyisi yok yani.
    Bakım konusuda önemli bu motor için. Biraz Nazlı malesef. Ama ben motorumu ilk aldığımda bir bakım yapayım dedim ve içinden yaklaşık 1450 ml yağ çıktı. Cam gösterge tamamen kapanmıştı. Olması gereken ise yağın, yağ göstergesinde verilen çizgiler arasında kalması idi. Yani biraz boşluk kalması gerekiyor cam göstergede. Alette çok yağ olunca vuruntulu çalışıyordu. Olması gereken(1250 ml) kadar koyunca rahatladı çalışması. Belkide yağ karışma, motor kitleme arızalarının çoğu buna benzer sebeplerden olmuştur. Fan çalışmıyormuş müşürü değiştirdim. Farkına varmasam belkide hararet yapacak yada o seviyeye gelmeden gaz yememe v.s gibi sorunlara sebep olacaktı.
    Yani kısacası Türkiye'de motosiklet işi çok bilinmeyenli denkleme dönmüş durumda. Ya çok para vereceksin yada az kalite alacaksın. Pulsar ortalarda bir yerde işte. Gerçi şu aralar piyasada yaprak kımıldamıyor. Japon satanlarda ilanı vermiş öyle bekliyor.
    Lastik sormuş bir arkadaş. Ben Anlas almayı düşünüyorum. Sebebi de yine para-çokomel eğrisinden Anlas çıktı☺️. Herkese iyi forumlar. Bu arada benim motorumda 100 km de yaklaşık 3.3 lt yakıyor.

  5. #15205

    Üyelik
    07 Mayıs 2019
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış. Özellikle "Tamamen kullancıya bağlı" kısmı oldukça yanlış. 5yıl 43bin km 2014 model pulsar ns200 ve şu anda 2 yıl 28bin km'dir Dominar kullanıcısı olarak Tamamen kullanıcıya bağlı DEĞİL, başka birçok etken var, en önemlisi de üretim kalitesi. Ben Pulsarı ilk 3 yıl 7-9bin devir arası 100-135 km/s hızla kullanan, sonrasında 2 yıl 7bin deviri aşmayacak şekilde kullanan(çünkü son 2 yıl Dominarım da var, basarsam onunla basıyordum) ve pulsarımda 27500km'ye kadar her 2500km'de bir, sonrasında her 5bin km'de bir yağ ve yağ filtresi değiştiren (ve tabii diğer gerekli bakımları yapan) biri olarak pulsar ile ciddi sorun yaşamadım. Ama çok çok sakin kullanan, 90'ı 100'ü geçmeyen, bakımlarını eksik etmeyen, yağmurda sürmeyen yakın bir arkadaşın daha yeni model pulsarı önce sübap kesti, yapıldıktan sonraki aylarda motor yağına radyatör suyu karıştırdı(Bunu da 2017'de Ankara'daki kuralkan/bajaj bakım etkinliğinde servisin önünde farkettik) ve direkt servise bırakılıp tekrar garantiden yapıldı.
    Sizin önermenize göre kullanım tarzım/sertliğinden bu olayların benim başıma gelmesi gerekiyordu, arkadaşın değil.

    Dominarı da düzgün kullanıyorum, bakımlarını her 5bin'de bir yapıyorum, Pulsar'a göre birçok kısmını iyileştirmişler ama Dominarda da öndisk eğilmesi kronik, benim motorumda ve birçok kişide var. Hatta abs'li pulsarlarda da bu durum var, diski değiştirilip sıfır orjinal disk takanlarda tekrar eğildi okuduğum kadarıyla. Abs'siz pulsarlarda bu sorun yok. 5 yıl boyunca yaz kış karda kışta yağmurda güneşte 2014 model pulsar kullanmış, 5 senedir de forumları grupları takip eden biri olarak abssiz modellerde böyle eğilmeye hiç rastlamadım, ama absli pulsar ve Dominarlarda sıklıkla görünüyor. Artık üretim kalitelerini mi değştirdiler bilemiyorum.
    Bu da mı tamamen kullanıcı ile alakalı diyorsunuz yani?! Siz "bilinçli kullanıldığı sürece" sorun çıkardığını görmemişsiniz ama ben çok gördüm, forumlarda/gruplarda çokça okudum.


    Bu motor max 7bin devirde vites değiştirip max 100km's hızda kullanırsanız 3lt/100km yakıyor zaten(4-5 senelik aynı yolu git gel gözlemi), 80-90km/s hızda daha 7bin'den daha düşük devirlerde kullanırsanız daha da az yakması normal, ama elinizin altında istediğiniz zaman gerekli güç olmuyor bu durumda, motordaki atiklik 7bin devirden sonra geldiği için gerekli ani hızlanmalar düşük devirlerde mümkün olmuyor. Bu da Türkiye trafiğinde sorun yaratabiliyor, malum yollarda öküzümüz bol, bize kaza yaptırmamaları için ani kaçışlar gerekiyor çoğu zaman.
    Hiç de yanlış değil. Bilinçsiz bir kasabın elinde çok kısa zamanda motor can verebilir. Demek istediğim bu. Yani sizden önceki sahibi ne yaptı bilemezsiniz. Fakat bundan her hasarı kullanıcıya bağlıyorum anlamı çıkartmayın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:49 ----------

    Bakım, rodaj, kullanıcı geçmişi bilinmeyen 2. el motor bana göre saatli bombadır. İster japon olsun ister hint ya da çinli.
    Biz nasıl her sorun yaşadım diyeni genele yaymayıp hala kullanıyor ve seviyorsak sizde her sorun yaşamadım diyeni genele yaymazsınız olur biter.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:58 ----------

    Alıntı cc007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorunlar yaşayan arkadaşlara geçmiş olsun. Gelişmeleri buradan bizimlede paylaşın lütfen.
    Pulsar piyasaya ilk çıktığında fiyatı çok uygundu herkesi cezbetti. O fiyatlara alınacak bir motosiklette kimse ufak tefek sorunları görmedi. Ama fiyatlar yükselince görünmeyen sorunlar görünür hale geldi doğal olarak. Yedek parçalarda eskisi kadar uygun değil artık.
    Yinede herşeye rağmen ikinci elde buna dahil Japonlara ulaşamayıp, Çinlide almak istemeyenlerin gözü mantıklı olarak Pulsar'da. Japonlar sağlam, güzel, az titreşimli v.s ama pahalı işte. İnsan Pulsar'ı satsam ne alayım diye düşününce kalıyor öyle. Çünkü hâlâ diğerlerine göre idamesi kolay, güçlü, az yakıyor v.s gibi avantajları var. Bu işin çıkar yolu yok gibi. Ucuza iyisi yok yani.
    Bakım konusuda önemli bu motor için. Biraz Nazlı malesef. Ama ben motorumu ilk aldığımda bir bakım yapayım dedim ve içinden yaklaşık 1450 ml yağ çıktı. Cam gösterge tamamen kapanmıştı. Olması gereken ise yağın, yağ göstergesinde verilen çizgiler arasında kalması idi. Yani biraz boşluk kalması gerekiyor cam göstergede. Alette çok yağ olunca vuruntulu çalışıyordu. Olması gereken(1250 ml) kadar koyunca rahatladı çalışması. Belkide yağ karışma, motor kitleme arızalarının çoğu buna benzer sebeplerden olmuştur. Fan çalışmıyormuş müşürü değiştirdim. Farkına varmasam belkide hararet yapacak yada o seviyeye gelmeden gaz yememe v.s gibi sorunlara sebep olacaktı.
    Yani kısacası Türkiye'de motosiklet işi çok bilinmeyenli denkleme dönmüş durumda. Ya çok para vereceksin yada az kalite alacaksın. Pulsar ortalarda bir yerde işte. Gerçi şu aralar piyasada yaprak kımıldamıyor. Japon satanlarda ilanı vermiş öyle bekliyor.
    Lastik sormuş bir arkadaş. Ben Anlas almayı düşünüyorum. Sebebi de yine para-çokomel eğrisinden Anlas çıktı☺️. Herkese iyi forumlar. Bu arada benim motorumda 100 km de yaklaşık 3.3 lt yakıyor.
    ben anlas kullanıyorum fakat ıslaktaki performansını sevmiyorum. Virajlarda korkutuyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:04 ----------

    Bu arada önceki bir tarihte de yazmıştım. Ön disk eğilmesi bende de var. 2017 modellerin bir serisinde var demişti servis. yine olacak diye değiştirmedim. Tornalatıp kullanmayı düşünüyorum. Eğer torna kurtarırsa ve iyi olursa yazarım burada.
    Dewilefe bunu beğendi.

  6. #15206

    Üyelik
    18 Ocak 2006
    Lastik konusunda ıslaktan kuruya kurudan ıslağa geçişlerde sıkıntı yaşamak istemiyorsan Anlas winter grip i yazında kullanabilirsiniz diyorlar. Tek dezavantajı arka lastik ortalama %5 daha erken eskiyormuş. Bu iş birazda lastiğin dişi ile ilgili aslında. Yol lastiklerinin deseni düz. Avrupasıda aynı yerliside. Kuru yolda ıslaktan geçince ani harekette kaymayacak lastik yoktur sanırım. Lastik işinde bence önemli konulardan biride lastiği, balansını falan makinada yapabilecek ve lastiğide makinası ile janta zarar vermeden sökebilecek donanıma sahip işinin ehli insanlara değiştirtmek.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:23 ----------

    Anlas winter gribi yazında kullanan arkadaş varmı bizim grupta? Varsa özellikle yazlık kullanımı, performansı, sesi, yakıta etkisi v.s gibi konularda tecrübelerinizi paylaşır mısınız?

  7. #15207

    Üyelik
    07 Mayıs 2019
    hocam kışlık lastik hamurları yazınki 30 artılı ortam sıcaklarında ve özellikle izmir asfaltı diye tabir edilen oldukça az prüzlü kaplamalarda daha çok kayma eğilimi gösteriyor. Ptürlü ve sürtünme katsayısı daha yüksek asfaltta dediğiniz gibi daha iyi olabilir. Lastik üreticisinin kışlık lastiği yazın kullanma konusundaki tavsiyesi nedir acaba.

  8. #15208

    Üyelik
    18 Ocak 2006
    Alıntı ilkaybaşaran adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam kışlık lastik hamurları yazınki 30 artılı ortam sıcaklarında ve özellikle izmir asfaltı diye tabir edilen oldukça az prüzlü kaplamalarda daha çok kayma eğilimi gösteriyor. Ptürlü ve sürtünme katsayısı daha yüksek asfaltta dediğiniz gibi daha iyi olabilir. Lastik üreticisinin kışlık lastiği yazın kullanma konusundaki tavsiyesi nedir acaba.
    Bu, çiçek yerine asfaltı sulayan belediyeler yüzünden özellikle 4 mevsim Anlas winter grip taktıranları duydum. Bende sizin gibi yazın acaba yol tutuşunda falan bir değişiklik olup olmadığını merak ediyorum.

  9. #15209

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı ilkaybaşaran adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... Fakat bundan her hasarı kullanıcıya bağlıyorum anlamı çıkartmayın.[COLOR="Silver"]

    ...
    siz "Tamamen kullanıcya bağlı" deyince ben de sizin de değiğiniz gibi "her hasarı kullanıcıya bağlıyorum" anlamını çıkarttım açıkçası , bir de "bilinçli kullanıldığı sürece sorun çıkardığını görmedim" deyince direkt öyle anladım.
    Ha, Geçmişi bilinmeyen motorlar için tabi ki kesinlikle haklısınız, tam saatli bombadırlar, sizin elinizde de patlayabilirler, elinizden çıkarttıktan sonra da. Belki de patlamazlar, o olasılık da var :D

    Sizin de dediğiniz gibi sıfır moturun canını 5 km'de alabilirsiniz ama ilk sahibi olduğunuz düzgün kullandığınız bir pulsar, kullanıcıdan/kullanımdan bağımsız olarak belirli bazı sorunları normalden fazla oranda çıkartabiliyor. 1 kişide hiç görülmemiş bir sorun çıkmasından bahsetmiyorum, normal hata/arıza oranından fazla şekilde bir çok kişide belirli/aynı sorunun ortaya çıkmasından bahsediyorum, olasılığın normalden yüksek olmasından bahsediyorum..

    Bakınız yağa su karıştırma olayına, hem hint forumlarında hem de Türkiye'deki 2014-2016 arası Pulsar'larda göz ardı edilemeyecek şekilde normal arıza oranından fazla ama kronik sayılaMAYAcak şekilde de düşük sayıda ortaya çıkması bu duruma örnektir. Genele yaymak gibi bir niyetim yok, ama olasılığın daha fazla olduğunu da söylemek gerekiyor, doğruya doğru.
    ilkaybaşaran bunu beğendi.

  10. #15210
    Dewilefe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2005
    Şehir
    isytanbul
    Motosikleti
    ns200
    Alıntı ilkaybaşaran adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim 2. bajaj motorum bu. Birincisi discover 150 f di şimdiki pulsar 200 ns. İkisininde ikinci sahibiyim ve hiçbir sorun yaşamadım. 15 k discover i kullandım. 7 k dır da pulsarı kullanıyorum. Şans mıdır nedir bilemem fakat bilinçli kullanıldığı sürece bunların sorun çıkardığını görmedim. Burada sizden önceki sahipleri çok çok önemli. Sıfır bir motorun canını sadece 5 kilometrede alabilirsiniz. Tamamen kullanıcıya bağlı.
    Saç baş yolduran bmw f650 gs ler var etrafta. Bu o motoru kötü yapmaz.
    selamlar...bu motoru kötü değilde kuralkanı çok kötü ve müşterisini madur bırakan bir firma yapıyor..motorun parçası ellerinde yok.hemde bu kadar ns 200 satmışken motorun can damarı parçaları ellerinde olması lazım..benimde 2. ns 200 üm oldu bu motor..bu arada yaşım 40 a yakın yarı ömür motora biniyorum yaz kış..yaptığım km yi yazmıyorum bile...daha bizimki gibi 2018 model 8000-9000 km'de dağınık f650 gs görmedim..bu iş tecrübeyle sabit ns200 sorunlu ve sorun çıkarmaya müsayit bir motor( 2014 ve 2016 arası ns200 lerdeki kadran resetleme ve stop etme olayını hatırlatırım size )kuralkan firmasnda ns200 bazlı motorlarının ana parçalarında kesinlikle tedariksiz...
    motorun tüm parçaları bay motorun sayesinde garantiye girip değişicek ( 06.08.2018 den beri servisde daha motor )bir daha bajaj dan yana tercihim olursa bay motorun iyi niyetli bir firma olmasından ve baybarsın candan bir insan olup ilgilenmesinden dolayı olucak
    bir olay daha anlatayım sana motorun parçaları değişicek ama 1 yada 2 litre yağ parası ve yağ filitresi parası benden alınıcak .ufak düşünmemek lazım ...bu olaya sadece bay motorla aram iyi diye ses çıkarmıcam....motorun üstünde sibop kestiğinde ölüyordum arkadan gelen duramayıp beni ezseydi..
    ilkaybaşaran bunu beğendi.

  11. #15211

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı cc007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu, çiçek yerine asfaltı sulayan belediyeler yüzünden özellikle 4 mevsim Anlas winter grip taktıranları duydum. Bende sizin gibi yazın acaba yol tutuşunda falan bir değişiklik olup olmadığını merak ediyorum.
    Anlas wintergrip2 kullandım kışın 1000km boyunca Pulsarı satmadan önce, tutuş iyi idi ama gürültülü bir lastikti açıkçası.Aynı kategoride değiller ancak Metzeler lasertech kullanmıştım 1 takım(20bin km), onun da yol tutuşu iyiydi, 3 mevsim lastik olarak ben karda bile kullanmıştım dikkatli olarak, sorun yaratmamıştı ve sesi yoktu. Wintergrip2'nin sesi kasktan içeri girerek her zaman alpine motosafe kulak tıkacı takan beni rahatsız edebiliyordu zaman zaman.

  12. #15212
    Dewilefe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2005
    Şehir
    isytanbul
    Motosikleti
    ns200
    Alıntı cc007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorunlar yaşayan arkadaşlara geçmiş olsun. Gelişmeleri buradan bizimlede paylaşın lütfen.
    Pulsar piyasaya ilk çıktığında fiyatı çok uygundu herkesi cezbetti. O fiyatlara alınacak bir motosiklette kimse ufak tefek sorunları görmedi. Ama fiyatlar yükselince görünmeyen sorunlar görünür hale geldi doğal olarak. Yedek parçalarda eskisi kadar uygun değil artık.
    Yinede herşeye rağmen ikinci elde buna dahil Japonlara ulaşamayıp, Çinlide almak istemeyenlerin gözü mantıklı olarak Pulsar'da. Japonlar sağlam, güzel, az titreşimli v.s ama pahalı işte. İnsan Pulsar'ı satsam ne alayım diye düşününce kalıyor öyle. Çünkü hâlâ diğerlerine göre idamesi kolay, güçlü, az yakıyor v.s gibi avantajları var. Bu işin çıkar yolu yok gibi. Ucuza iyisi yok yani.
    Bakım konusuda önemli bu motor için. Biraz Nazlı malesef. Ama ben motorumu ilk aldığımda bir bakım yapayım dedim ve içinden yaklaşık 1450 ml yağ çıktı. Cam gösterge tamamen kapanmıştı. Olması gereken ise yağın, yağ göstergesinde verilen çizgiler arasında kalması idi. Yani biraz boşluk kalması gerekiyor cam göstergede. Alette çok yağ olunca vuruntulu çalışıyordu. Olması gereken(1250 ml) kadar koyunca rahatladı çalışması. Belkide yağ karışma, motor kitleme arızalarının çoğu buna benzer sebeplerden olmuştur. Fan çalışmıyormuş müşürü değiştirdim. Farkına varmasam belkide hararet yapacak yada o seviyeye gelmeden gaz yememe v.s gibi sorunlara sebep olacaktı.
    Yani kısacası Türkiye'de motosiklet işi çok bilinmeyenli denkleme dönmüş durumda. Ya çok para vereceksin yada az kalite alacaksın. Pulsar ortalarda bir yerde işte. Gerçi şu aralar piyasada yaprak kımıldamıyor. Japon satanlarda ilanı vermiş öyle bekliyor.
    Lastik sormuş bir arkadaş. Ben Anlas almayı düşünüyorum. Sebebi de yine para-çokomel eğrisinden Anlas çıktı☺️. Herkese iyi forumlar. Bu arada benim motorumda 100 km de yaklaşık 3.3 lt yakıyor.
    geçmiş olsun dileklerim için tşkr ediyorum..ns200 ilk öncelikle benim kapımda duran 2. motorum,çamlıcada yaşıyorum iş yerim topkapıda bu araladarda git gel yapmak için araştırdım ve tercih kılıp aldım..bazı sağlık sorunlarından dolayı şuan için siyah incim göz ağrım yamaha r1 ime binerken zorlanıyorum....
    yaşım 40 lara dayandı ve emin olabilirsinki hem yurt içi ve yurt dışı turları çok koşturdum( facebook adresim Tc zeki uğur özbaş )gerçekten uzun yıllar boyu ciddi km ler yaptım...farklı tarz motorlara binecek ve sahip olucak kadar tecrübelerim oldu..

    ns 200 11-15 bin liralık fiyat aralıkları,gücü ve güzelliği ile çok hoşuma gitti..90.000 km den fazla tvs kullandığım için bajaja çok sıcak durdum ve aldım...aldım başıma işdeeeeeee aldım...ALLAHTAN servisim 10 numara..
    ilk ns 200 üm 2016 modeldi(şuanki 2018 model ns200 ümden daha seri idi)lakin kadran kafasına göre takılıyordu dert etmedim..ama vites düşürürken ciddi noktalarda stop etmesi canımı sıktı..araştırdım kronikmiş..uğraşmadım sattım şuan başımdaki bu 2018 illetini aldım...
    full bakımlı servis,garanti var,abs var motoru aldığım şahısı biliyorum düzgün kullananlardan..sapsarı eşşek arısı gibi...

    km si 8-9 bin civarındaydı emin ol ayın 06,08,2018 den beri servisde olduğu için unuttum km yi.. 6.vites 80-90 kulvarı ilerlerken tam köprünün ortasında zıngırttt diye sibop kesti motor,arkamdaki metrobüs şöförü kimse ALLAH razı olsun adam soluma attı ve beni kurtardı....hayatımda bir çok çeşit motora bindim km leri 150.000 olan fazer 600 larda vardı bilmem nelerde vardı...yağ yakmasından başka hiç sorun olmamıştı motorlarımda..tamam fren bitti,baskı balata değişti,zincir koptu,cbr 1000 imde hastalık olan debraj tası sorunu vardı gibi gibi.....

    olabilir kul yapısı dedik..ama beni esas üzen KOSKOCAAAAAA kuralkan firmasında ve servislerinde piston sekman sibop v.b parçaların olmaması oldu....1 ay olcak ....ama internete girince forsları 10 numara,,,telefonda havaları 500..biz şöleyiz biz böleyiz....vayy babam vay...

    ALLAHTAN servisim 10 numara..yemin ederim marka vermiceğim motorlarım oldu dünya devleri valla bu ilgi alaka yok...( gerçi ilk başta sorunlu başladık sonra düzeldik )

    şuanki pozisyona göre ns200 alan arkadaşların benim gibi motorsal bir sorun olduğunda bekliceği kesin..çoğu şeyde sakin oluyorum mesela komple motor yenileniyor garantiden ama yağ ve filitre parası vericem.. ( parası mühim değil )sinekten yağ çıkarmak mühim olan anlayış..

    bakalım ne zaman çıkar motor nasıl olur tekrar yazıcağım ..selamlar

  13. #15213

    Üyelik
    07 Mayıs 2019
    bu sübap kesme olayını internette bir videoda da gördüm. Sizler 15 k da sübap ayarı yaptırdınız mı? Ben şuan 18 k dayım ve yaptırmadım. Bajaj servisi olmayan fakat yıllardır gittiğim motorcum "sesi değişmiyor sıcak ve soğukta. Gerek yok" diyor. Üretici yazdığına göre gerek var o ayrı mesele de acaba sübap ayarı konusunda yanlışlık mı yapıyorlar? ondan mı kesiyor. Gerçi basit bir işlem. Ya da bir serinin sübapları belkide farklı bir fabrikadan tedarik edildi. Bilirsiniz üretimde bu tip tedarikçi değişimleri fazlaca oluyor.
    Dewilefe bunu beğendi.

  14. #15214

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı ilkaybaşaran adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sübap kesme olayını internette bir videoda da gördüm. Sizler 15 k da sübap ayarı yaptırdınız mı? Ben şuan 18 k dayım ve yaptırmadım. Bajaj servisi olmayan fakat yıllardır gittiğim motorcum "sesi değişmiyor sıcak ve soğukta. Gerek yok" diyor. Üretici yazdığına göre gerek var o ayrı mesele de acaba sübap ayarı konusunda yanlışlık mı yapıyorlar? ondan mı kesiyor. Gerçi basit bir işlem. Ya da bir serinin sübapları belkide farklı bir fabrikadan tedarik edildi. Bilirsiniz üretimde bu tip tedarikçi değişimleri fazlaca oluyor.
    En fazla kesme olayi,

    Sıkı ayarli supap`ta ve egzoz supabinda meydana geliyor,

    Zaten dar olan tirnak araligi,isindiktan sonrada yeterli(rahat)çalişma boşluguna kavuşamiyor,hele kalin viskozite bir yağ kullanildiysa,

    Bende hint mali motosiklet kullaniyorum(tvs 180)

    İndia forumda,hint motorlarinin supaplari rahat çalişacak sıkılığa gelmiyor yorumlari çoğunlukta.

    Ben 15binde supap ayari yaptigimda,emmenin sıkı oldugunu gordum manuele gore ayarladim ve motor rahatladi.hee psikolojikte degil bildigin gaz yemeside degisti,yakitta..

    Kisaca,sesli supaptan korkma..fazla olmayacak tabi.

  15. #15215

    Üyelik
    30 Mayıs 2013
    Vay arkadaş ben tamamen yabancıyım motor olayına... Her şeyi ilk yaşıyorum. Sizden teker tavsiyesi istedim. Sağolasınız ölçüyü verdiniz ama marka model yok. Şimdi yazanlar var anlas wintergrip filan. Anladığım kadarıyla bu fiyat performans lastiği oluyor....
    Neyse geleyim asıl meseleye. Kimse demedi ki "kardeş bak lastiği değişecek olan usta önemli" diye. Ben basit bi iş zannediyorum. İnternetten verdim siparişi Aldım yeni üretim bi Michelin. Aldım lastiği gittim benim motorcuya... Aram iyi. Bi baktım lastiğe levye ile girişti. Hayır iki levyesi olsa yine az zarar verir janta. Diğer tarafa tornavida sokuyor. Bi çentik attı janta. Diğer tarafa yönleniyor. Dedim hop arkadaş napıyon ya... "Hocam diyo lastikçi tekeri yerinden sökmez. Bizde de lastik takma makinası yok." Haydaaa... Allahtan arabası olan bi arkadaş vardı yetişti de tekeri bi lastikçiye götürdük... Gerçi o lastikçidde de usta yoktu. Orada da Makineye yanlış yerinden kaptırmaktan iki çentik attılar... Bilseydim bunları Direkt girmezdim motorcuya. Lastiği elime alır kapı kapı düzgün yapabilecek birini arardım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:09 ----------

    Arkadaşlar Arka çanta demiri ihtiyacım var.
    Şunları buldum.
    https://www.kalyoncumotor.com/urun/bajaj-pulsar-200-ns-150-ns-arka-canta-tasima-demiri

    https://www.kalyoncumotor.com/urun/bajaj-pulsar-200-ns-canta-tasima-demiri-1

    Hangisini tavsiye edersiniz? Veya Şu daha iyidir fiyatına göre diyebileceğiniz başka ürün var mıdır?

  16. #15216

    Üyelik
    18 Ocak 2006
    Alıntı mtfg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vay arkadaş ben tamamen yabancıyım motor olayına... Her şeyi ilk yaşıyorum. Sizden teker tavsiyesi istedim. Sağolasınız ölçüyü verdiniz ama marka model yok. Şimdi yazanlar var anlas wintergrip filan. Anladığım kadarıyla bu fiyat performans lastiği oluyor....
    Neyse geleyim asıl meseleye. Kimse demedi ki "kardeş bak lastiği değişecek olan usta önemli" diye. Ben basit bi iş zannediyorum. İnternetten verdim siparişi Aldım yeni üretim bi Michelin. Aldım lastiği gittim benim motorcuya... Aram iyi. Bi baktım lastiğe levye ile girişti. Hayır iki levyesi olsa yine az zarar verir janta. Diğer tarafa tornavida sokuyor. Bi çentik attı janta. Diğer tarafa yönleniyor. Dedim hop arkadaş napıyon ya... "Hocam diyo lastikçi tekeri yerinden sökmez. Bizde de lastik takma makinası yok." Haydaaa... Allahtan arabası olan bi arkadaş vardı yetişti de tekeri bi lastikçiye götürdük... Gerçi o lastikçidde de usta yoktu. Orada da Makineye yanlış yerinden kaptırmaktan iki çentik attılar... Bilseydim bunları Direkt girmezdim motorcuya. Lastiği elime alır kapı kapı düzgün yapabilecek birini arardım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:09 ----------

    Arkadaşlar Arka çanta demiri ihtiyacım var.
    Şunları buldum.
    https://www.kalyoncumotor.com/urun/b...-tasima-demiri

    https://www.kalyoncumotor.com/urun/b...asima-demiri-1

    Hangisini tavsiye edersiniz? Veya Şu daha iyidir fiyatına göre diyebileceğiniz başka ürün var mıdır?
    https://m.n11.com/pulsar-ns-200-cant...xoClN8QAvD_BwE
    Bakacağın çanta demiri şekil v.s olarak bundan olsun. En çok kullanılan ve en memnuniyet verici olanı bu. Lazer kesim diye piyasada satılan desteksiz olanlar(senin attığın ilk link) yolda sürekli salınım sallantı ve ses yapıyor. Yani çantaya yoğurt koysan 20 km sonra yayık ayranı olarak alırsın☺️. Yani kısacası ne alırsan al alacağın çanta demiri alttan destekli olsun.

  17. #15217
    Dewilefe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2005
    Şehir
    isytanbul
    Motosikleti
    ns200
    Alıntı ilkaybaşaran adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sübap kesme olayını internette bir videoda da gördüm. Sizler 15 k da sübap ayarı yaptırdınız mı? Ben şuan 18 k dayım ve yaptırmadım. Bajaj servisi olmayan fakat yıllardır gittiğim motorcum "sesi değişmiyor sıcak ve soğukta. Gerek yok" diyor. Üretici yazdığına göre gerek var o ayrı mesele de acaba sübap ayarı konusunda yanlışlık mı yapıyorlar? ondan mı kesiyor. Gerçi basit bir işlem. Ya da bir serinin sübapları belkide farklı bir fabrikadan tedarik edildi. Bilirsiniz üretimde bu tip tedarikçi değişimleri fazlaca oluyor.
    valla başkanım yalan olmasın ya 8000-ya 9000 km civarı idi benimki gittiğinde..sıcakta soğukta değişmiyorsa sesi bencede kurcalatmaya gerek yok..kurcalanınca daha çok bozuyorlar
    benimki 2018 model tedarikçi değişimi olduğunu sanmıyorum ama şunu kesin ve net söyliyim 2016 model ns 200 üm bu 2018 modelden çok daha seri ve ortalama son sürat olarak aynı dişli ile 13-17 km arası daha fazla idi ( ama bu 2018 dede istop etme ile kadran reset olayı yok )

  18. #15218

    Üyelik
    07 Mayıs 2019
    Alıntı Dewilefe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla başkanım yalan olmasın ya 8000-ya 9000 km civarı idi benimki gittiğinde..sıcakta soğukta değişmiyorsa sesi bencede kurcalatmaya gerek yok..kurcalanınca daha çok bozuyorlar
    benimki 2018 model tedarikçi değişimi olduğunu sanmıyorum ama şunu kesin ve net söyliyim 2016 model ns 200 üm bu 2018 modelden çok daha seri ve ortalama son sürat olarak aynı dişli ile 13-17 km arası daha fazla idi ( ama bu 2018 dede istop etme ile kadran reset olayı yok )
    Evet 2016 ve öncesi daha seri ve atik. Tahminine göre euro standardı kaynaklı bir durum. Euro 4 olanlar (bizimkiler yani) daha çevre odaklı ve daha sakin. Fakat euro4 olanların 7000 ve sonrası sesi daha güzel. Ben böyle avunuyorum

  19. #15219
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Arkadaslar stop etme sorununa bir çözüm bulabilen oldu mu? 2016 model bi tane aldım motor debriyaji sıkınca seyir halinde stop ediyor. Motorla ehliyet de veriyoruz fakat sınavda stop etme problemi yaşanirsa adaylarımıza sıkıntı yaşatabilir ...

  20. #15220

    Üyelik
    18 Ocak 2006
    Alıntı cakalaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar stop etme sorununa bir çözüm bulabilen oldu mu? 2016 model bi tane aldım motor debriyaji sıkınca seyir halinde stop ediyor. Motorla ehliyet de veriyoruz fakat sınavda stop etme problemi yaşanirsa adaylarımıza sıkıntı yaşatabilir ...
    Rölantide de oynama varmı peki? Bende de aynı şey olduğunda rölantide dalgalanıyordu. Rölanti müşürünü temizledim geri taktım. Rölantiye etkisi az oldu ama debriyajlı sıkınca stop etme çok nadir olur hale geldi. Mesela en son ne zaman yaptığını hatırlamıyorum bile.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)