Katılmamak mümkün değil ayzek,
1)Aküye o para verilmez, hem de o aküye o para hiç verilmez. En kötüsünden 150 tl civarna vlm akü alınır kullanılır, zira öyle yapıyorum.
4)Sinyalin tanesine o para verilmez, takımını aliexpressten o paraya alırım. Hem de istersem led alırım, 1 adet de 1-2$'a led için röle alır, takar keyifle kullanırım. Dominarın da 1 sinyali geçen yıl 100 tl idi, şimdi 150tl(Takımı 600 tl düşünün). Aldım aliexpressten 11.11 indiriminden 50 tlye 1 takım amerikan led sinyal, zamanım olunca(havalar ısınınca) onları takıcam. Mazallah düşerim, sinyallere bişey olur, bi ton para. Aliexpressten aldıkalrım Çok da şekiller, böyle akan su şeklinde sinyal ışıkları, sinyaller yokkken öndekiler beyaz sabit ışık, arkadakiler kırmızı sabit ışık.
5)Orjinal zincir dişli setine 2 sene önce para vermiştim, ama tabi ki piyasadan haberim yoktu, araştırmamıştım. Şimdi yan sanayi dişli seti 70-80 tl gibi, zinciri de 150-180tl arasına alabilirisiniz. Zincir sökme takma aparatı da aliexpresste 15-20$ civarı(LINK), Dominara zinciri kendim söktüm taktım.
6)Uzatmasız, yükseltmesiz omzunuzu değil arkanızı gösterecek başka bir takım alınsın derim, hiç olmazsa paranız boşa gitmez.
10)Far ampulünü daha uyguna bulursunuz sanayiden sanırım(tam bilgim yok ama illaki daha ucuza olur).
11)Far tasını da yan sanayi olarak yarı fiyatından da aşağıda bulabiliyorsunuz, yan sanayi olanlar silikonlu olmayabiliyor, buhar yapmaması için bitümlü(sıcakla eriyen ziftli) silikonla silikonlayın. Aynı işi görüyor, bitti gitti.
13)Hava filtresi yan snayi yarı fiyatına ya da 2/3 fiyatına bulabiliyorsunuz.
16) Bir radyatör fanına 400 tl vermem, adam motocross makina için aliexpressten 24$a radyatör fanı almış takmış kullanıyor, ben bu motora mı kullanmayacağım. LİNK
19) o yakıt pompasını illa set olarak satıyorlar, bi ton para. Söküp tofaş yakıt pompası kullanan, 3.5 barlık başka araç yakıt pompalarını 100-150 tl'ye alıp kullanan var. Bazıları iyi diyor, bazıları tam randıman alamadığını söylüyor. Uygun basınç değerli(3 bar mı 3,5 bar mı tam bilemiyorum, aklımda 3,5 bar kalmış) yakıt pompasını kendim alır söker takar denerim ben her halukarda.
20)Oksijen sensörüne bu kadar para isteniyor ya, yuh diyorum kuralkana, aynı sensörü(birebir aynı Bosch marka,aynı model, öyle yan sanayi, çakma vs değil)bunun yarı fiyatına alabiliyorsunuz, sökün alın elinize, gidin sanayiye..
Daha kazalı motorların satılan parçalarına, 2. ellere girmedim bile(kazalı olduğundan tam emin olmadıkça da girmem).
Sonuç olarak, biraz zamanınız varsa(aceleniz yoksa), biraz tedbirliyseniz(önceden zincir sökme aparatı, zamanı gelmeden yekdek olarak dişli- zincir takımı , alet takımı vs almışsanız), eliniz biraz alet tutuyorsa ve azıcık da araştırıyorsanız bu pahalı fiyat batağına kendinizi düşürmezsiniz, düşürmeyin de zaten, bu ne len...
Bu piyasa koşularında ve Bajaj fiyatları ile 200 NS f/P motosikleti olmaktan çoktan çıktı..
Malum sitede CBF 150 ilanı kadar NS 200 ilanı var. Ki CBF 150 Bajajdan yıllardır kimbilir kaç katı satıldı..
Durum malum 200 NS kullanıcısı satma eğilimine girmiş motosikletini.. Ürün tüketici nezdinde güven veren bir yerde durmamış. Duramamış..Bunda şuandaki fiyatı ve yedek parça işletme maliyetlerininde büyük etkisi var.
Dediğim gibi f/p olmaktan çoktan çıktı kuralkanın en büyük iddası f/p idi görülüyorku motordan değil yedek parçadan kazanmaya yönelmişler gibi pompa değişim için 2018 mart ayı sonlarında 1000 lira oda olur fiyatı idi 40 tl ya 3 bar tofaş pompası vardı 120 liraya bosch marka aynı değerlerde aldım ustamda 50 lira işçilik ile 170 tl ye hallettim aradaki uçurumun farkında olmamak mümkün değil üstelik pompada üstünden kat ve kat daha kaliteli sonrasında elden çıkartım motoru ederinin altında sattım zarar ettim elbette ama kullanmaya devam etsem zarar çok daha artacaktı gittim çinli aldım 8 aydır sıfır sıkıntı kıyaslamada bir 200ns etmez tabikide ama durumlar böyle
Zaten kullanıcaların çoğu muadil parçalara yönelmiş durumda
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
Japonlarla bajajın orjinal yedek parça fiyatını kıyaslayan varmı? Nasıl durum?
mondialci bajajcıya sallıyor,bajajcı yukiciye sallıyor,yukici cfmotocuya sallıyor,cfmotocu ötekine sallıyor,öteki berikine sallıyor,sonra hepsi japona sallıyor,geçinip gidiyorlar.
Arkadaşlar merhaba..
Yaklaşık 1 hafta önce NS200 aldım ve içimde kalan bir ukteyi başardım. 2016 model 18000 km'de..
Ankara'da yaşıyorum ve havalar çok kötü olduğu için dükkanımda tutuyorum motorumu.
Bu soguk havalar uzun sürecek gibi, arada yapmam ve eksik etmemem gerekenler nelerdir bilgilendirebilir misiniz?
akü komple bitmesin diye arada sırada 15-20 dk çalıştır. lastik havalarını biraz fazla bas, ufakta olsa kendiliinden inebilir. arada sırada ileri geri yer değiştir, lastik yapısı deforme olmasın. zincirin yağlı olsun, paslanmasın. üstünü örtme imkanın varsa bişeylerle örtebilirsin. deponu dolu şekilde bırak.motoru bıraktığın yerin 0 derecenin altına inme olasılığı varsa antifriz seviyeni kontrol ettir.
bu arada motorun hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız kullan
Hayırlı olsun motorun. Lastikleri ile geri yapman yerine ben altına kalın strafor koymanı yada bir tahtanın üzerine çıkarmanı öneririm. Tekerin düz bassın.
Bajaj yedek parça fiyatları arttı bayağı,(gerçi herşeyin fiyatı arttı ya...) japonlarsa zaten pahalıydı, hep uçtu fiyatları. Bakın, forumda Honda dct şanzıman için orjinal balata setine(sadece balata seti, başka birşey yok) 8500tl istendiğine dair başlık var. Farı da 6-7bin tl mi ne. Gerisini siz bakın.
Dükkanda tutuyorsanız çok da yapılacak birşey yok, uzun süre kalacaksa akü kutup başlarını sökün isterseniz, lastiklerin altına da tahta/karton koyarsanız lastikleri de bir nebze korumuş olursunuz.
Arkadaşlar Ns-200'ümü sabah garajdan çıkartırken sol koruma demirinin üzerine düşürdüm, zaten hafif gevşemiş soğuktanda iyice sertleşmiş üst vidası içerde kırıldı. Buna ne yapılabilirim şimdi ?
Kaynak son çare..
Bir kaynaklık işi var. Serviste hallederler. Yenisini takıp devam et. Sana birşey olmasın, Pulsarlara zaten kolay kolay birşey olmuyor
RS200'lere de takıyorlar takoz. Walla gözlemlerimi söyleyeyim. İstanbul'dan Şanlıurfa'ya araba ile gidip geldim. Yolda tek gördüğüm marka Bajaj motosikletlerdi. 3tane RS200 1tane NS200 gördüm koca otobanda. Eylül ayı idi sanırsam. Kolay kolay dağılmıyor bajaj'lar. En fena şekillerde test ettim.
Sanayide bir tornacıya gidip ters kılavuz ile çıkarttırabilirsiniz.
Gayrettepe'deki Motoser bir tornacı yardımıyla zarar vermeden kırılan vidayı yerinden çıkartıp, koruma demirini tekrar yerine takıyor.
herkese iyi akşamlar arkadaşlar. bajaj pulsar 200 ns kullanıcısıyım. yaz aylarında birçok uzun yol deneyimim oldu iskenderun-antalya arası 700 km. bu yolu motorsiklet ile bir çok defa gittim geldim. bu aralar yine gitmem gerekiyo ama havalar malum. akdeniz bölgesi için iki üç günlük güneşli hava bekliyorum. yakalayabilirsem hemen çıkıcam yola. güzergahım iskenderun-adana-mersin-antalya. sabah 5 gibi yola çıkmayı planlıyorum. yaz mevsiminde kafam esince basıp gidiyodum antalyaya. ama kış olunca biraz ürperti var içimde. mecbur kalmasam zaten gitmezdim ama uzun bir süre antalyada kalıcam motoru evde bırakmak istemiyorum. termal içlik kullanıcam diğer bütün ekipmanlarım var zaten. umarım kötü bir durumla karşılaşmam. o güzergahta olan arkadaşlar varsa uğramak isterim.
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)