Merhaba arkadaşlar.
2600 km'yi geçti 2017 modelini kullanıyorum.
İki hafta önce çok dik bir rampa inerken (ayaklarım yerde çok yavaş iniyordum.) rampanın sonuna geldiğimde bir sürprizle karşılaştım.
Belediyenin yola döşenen taşların altına ve arasına dolması için kullandıkları sarı bir kuma var, hepimiz görmüşüzdür.
Hah işte o kumdan serpmişler rampanın sonuna. Belliki çalışma yapılmış. Rampanın son 2-3 metresi bu kumla kaplıydı.
Yetmiyormuş gibi rampanın sonuna bir de beton mikseri parketmiş ve sadece sağ tarafında geçebileceğim bir boşluk vardı.
O boşluğa doğru motoru 10cm ilerleyip tekrar durarak ufak ufak yönlendirirken ön teker kuma temas ettiği an motor altımdan kaydı gitti.
Beton mikserine çarpan ön camım kırıldı sadece. Başka bir hasar yoktu motosiklette.
Fakat o günden sonra motorda viteste ilerlerken bir şıkırtı gelmeye başladi.
Bir arkadaş zincirin bollaşmış o yapıyor dedi ama ben pek ikna olmadım.
Çünkü yolda ilerlerken debriyajı çektiğim an bu ses kesiliyor.
Zincirden olsa eğer debriyaj çekildiğinde de dönmeye devam ettiği için sesin gelmeye devam etmesi lazım.
Bana sübap sesi gibi geliyor.
Acaba bu şıkırtı nereden geliyor olabilir.
Bilgi vermek isteyen arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
Sorunu buldum.
Arkadaşın dediği gibi zincirin boşluğunu alayım dedim bugün.
Vidaları gevşetip zinciri bir tık gerdirdim ve bir tur atayım dedim.
Bahsettiğim şıkırtı kesilmiş motorda.
Seyir halindeyken debriyajı çektiğimde sesin kesilmesi ise şu sebepten sanırım.
Viteste hareket halindeyken zincir yük altında olduğu için üst tarafı geriliyor ve alt tarafı salıyor ve bol olduğu için ses yapıyordu.
Debriyajı çektiğimde ise zincir yükten kurtulduğu için alt tarafını daha az salıyor ve ses gelmiyordu.
En azından ben böyle olduğunu düşünüyorum.
Zinciri gerince ses kesildi nasılsa
Huzur içinde yat AEA...
Unutulmayacaksın...
Lastik değiştirdikten sonra rot balans ayarı oluyor bildiğim kadarıyla. Çok hakim olduğum konu değil ama eğer jantta bir yamukluk veya sıkıntı olursa ağırlık koyarak denge sağlanıyor diye biliyorum. Ben de lastik değiştirdikten sonra jantıma ağırlık koymuşlar. Jantın sağ tarafına 4 parça (gramdır diye düşünüyorum)o ağırlıkların biraz üstünde sol tarafına da 1 tane koymuşlar. "SADECE" izlediğim videolardan yola çıkarak söylüyorum; benim bildiğim dengelemek için sadece 1 tarafa ağırlık koyuluyor diye biliyorum. Yani 4 bir tarafa 1 diğer tarafa koyacağına sadece tek tarafa 3 koyması gerekmiyor muydu? Bu arada ön lastik 100 ebadında değiştirilmiş. Sanırım orijinali 110'du değil mi?
Tüm bunları neden diyorum: Lastik değiştirdikten sonra 300 km'ye yakın kullandım ama hala ön taraftaki tedirginliğim devam ediyor.. 100 km üzerinde çok az bi oynamamda motor sallanıyor altımda, bu çok güvensiz bir durum, özellikle kış şartlarında.. Arka kendini çok iyi toparlıyor viraja girince. Çok iyi güven verdi lastikler değiştikten sonra. Mitas MC32 yol tutuşu olarak gerçekten iyi, özellikle kış için. Ama ön taraf için maalesef bunu söyleyemiyorum şu an. Müsait zamanımda ustaya göstereceğim ön lastikteki ağırlıklar bana fazla gibi geldi. Bilenler varsa yardımcı yorumlar için teşekkürler şimdiden
S.a hayirli forumlar herkeze tekerleriniz duz bassin.
0 km 2017 model kasim 10 gbi bir ns 200 alicam insallah nasip olursa istanbul da 10500 kadar fiyat aldim nakit alimda daha dusuk alirsin dediginiz bir yer vaemi?
Selamlar
Geçtiğimiz aylarda sohbet forumunda bir başlık açmıştım. Buraya taşımayı pek düşünmüyordum ama çıkmaza girdiğim için artık paylaşıyorum. Kısaca anlatmak gerekirse Denizli Bajaj yetkili servisinden aldığım motosikletin kilometresi düşürülmüş çıktı.Motosikleti sahibinden üzerinden 2200 km olarak almıştım. 2500 de bakıma girdim sadece yağ değişimi yapıldı.5000 bakımına uzun yola çıkacağım için 4500 de girdiğimde gerçek km nin 3000 km fazla olduğunu öğrendim.Satan şahısla görüştüğümde gayet rahat bir şekilde dava açabilirsin dedi. Son aylarda maddi sıkıntıda olduğundan dava açamıyorum. Konuyu kuralkana bildirdim telefon ile dönüş sağladılar ancak arayan bayanın konu ile ilgili hiçbir bilgisi yoktu.Sonuç olarak bir şey elde edemedim. Sohbette açtığım konuda Ekrem beyle görüşün mutlaka çözüm bulacaktır denildi ancak Ekrem beye de ulaşamıyorum. Sizde bu konuda ne yapabilirim ? Sohbetteki konunun linki : http://www.motosiklet.net/forum/moto...t-almisim.html
Arkadaşlar merhaba,
200NS 2017 sahibiyim 500 km bakımı geldi. Yağ olarak ne önerirsiniz castrol pek içime sinmiyor.
Selamlar,
Aynı aynalar mı tam kestiremedim sanki aynı gibi ama, aldığım linki aşağıda paylaşıyorum. Birebir uyuyor mu diye almadan önce teyit almanda fayda var.
https://urun.n11.com/yedek-parca/mot...f15-P196344934
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Ben discover ayna takimi takirdim gayet guzel oldu tvs nin aynasida guzel tavsiye ederim fakat tvs de oluyormu bilmiyorum ama discover ayna takiminda aynayi carptin kirildi diyelim pulsarin aynasini 3 vidadan söküp buna takip yine kullanabilirsiniz bu durumda aynaniz çöp olmayacaktir ayrica demir uzunlugu sebebi ilede pulsar aynasini taksaniz bile görusunuz gene iyi olacaktir aralardan gecerken biraz dikkat etmeniz gerekecek her iki aynada gidonun dışına çıkıyor çünkü taktırdıkdan sonraki rahatlık daha önce niye taktırmadım dedirtecek türden olacaktır
Bu arada arkadas 2 el hafif kazali apache aldi dun motorunu gordum iki aynasida catlamis baglanti yerlerine baktim oda 3 vidali bir kacgun icinde toparlayacakmis dedim aynalara talibim ondan alinca pulsarinkiler baglanti yerlerinden uyuyormu deneyecegim o sekilde uyum saglarsa kirilmis discover ve apache aynalarinin demirlerine pulsar aynalarini montaj yapabiliriz hem bosuna ayna masrafida cikmamis olur
Bende ikinci el bir pulsar alayım dedim niyetlendiğim iki motorun sahibide gösterge paneli arıza yaptı daha önce garantiden değişti diyor. Kaç km de değiştiğini servisden öğrenmek istiyorum servis söyleyemem motoru getirin bakalım diyor. Bu ne saçma iştir madem kronik bir sorun var herkes garantiden değiştirmiş bari kaç km de değiştiğini söyleyin. Daha ilk aşamada bajaj dan soğuyup hondaya yönelmek üzereyim..
Gösterge panelinin arıza yapması kronik bir sorun değil, gösterge paneli kendini sıfırlıyor yani açılıp tekrar kapanıyor kronik sorun olan bu. Buda gösterge panelinin kendisiyle alakalı bir durum değil, yani gösterge paneli değişimini gerektirecek bir kronik sorun yoktur hocam. Bence göstege paneli değişmemiş motorları tercih edin veya satıcıdan bunun teyidini isteyin.
ekran sıfırlanması için aküyü değiştiriyorlar genelde komple gösterge değişmesi bambaşka bir olay yani.. Böyle durumlarda değişen parçanın fotoğrafını falan istemek bir çözüm olabilir kazalı mı yoksa elektronik arıza mı bilmiş oluruz. Ben eğer elektronik bir sebepten dolayı ekranı değiştirsem bi fotoğrafını çekerdim bak kırılmadı bozuldu diye(gerçi kandırmaya çok açık mevzu.
Not: 20bin km'yi geçtim. Yeni taktırdığım Mitas MC32 lastikler özellikle ıslak zeminde baya iyi çok güven veriyor. Kışı rahat geçirecek gibiyim
Şu an bu konu içerisinde 38 kullanıcı var. (2 üye ve 36 misafir)