Aydın - Söke de olan varmı aramızda ?
Arkadaşlar motordan gelen ses olarak bu işlemleri veya bu kısımları kontrol edebilirsiniz.
Zamanla gevşediği ve ses yaptığı biliniyor.
Bu sacı tutan iki adet alyenli vida var kontrol edebilirsiniz.
Ayaklık ta ses yapabilir, elektrik tesisatında kullanılan ve ısı tabancası ile ısıtılan bir plastik malzeme var o şekil bir işlem yapabilirsiniz.
sıvı silikon veya plastik malzeme yaparak ta ses kesilmesini önleyebilirsiniz.
bu şekil süngerimsi malzeme yapıştırabilirsiniz.
anahtarlık böyle ise yine ses yapar, ya tek anahtar yada anahtarları ses yapmasını engel olacak aparatlar var onlardan alıp kullanabilirsiniz.
bu pim gibi olan kısım çıkmış olabilir kontrol edin duruma göre yerine oturtun.
arasına bir şekilde bir malzeme veya birdaha çıkmamak üzere yapıştırın.
ara kısımlarına sıcak silikon sıkın ve yumşak plastik yapıştırın şekilde ki gibi yine ses olayını kesersiniz.
ses varsa balataları hafif zımpara atın ya geçecektir yada diskinizi kontrol ettirin.
jantın içindeki bilyeleri koruyan plastik keçeler ses yapar, okuyucu kısmında oluşan ses için, okuyucuyu çıkartın biraz gres işlemi uygulayın ses kesilecektir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:52 ----------
Küçük bir video çektim biraz amatör ama idare edin artık.
ARKADAŞLAR ŞU fabrika çıkışlı gelen stikerları nasıl çıkaracağız bilen var mı?
Paslanmaya dair hiç bir şey görmedim 2016 kullanıyorum. Stop etmiyor motor onuda yaşamadım. Gösterge sıfırlaması tek bir şekilde mevcut oda stop ettirdin diyelim anında çalıştırmaya çalışırsan o Zaman hata verip saati sıfırlıyor. Düzgünce kapat aç motoru sıkıntı olmuyor. Akü ile hiç sıkıntı olmadı 15gün bırakıp ilk bastığımda çalıştı mesela. Japon almayı düşünüyorsan biraz para biriktir iyisini al. Öncesinde Pulsar seni tatmin eder. 125lik Japon bence kıyaslamaya giremez.
ilk 1700km deki yakıt ortalamam 100km de 3,41 lt.
Toplam 57,71 lt ye 251,78tl ödemişim.
Garantidende akü değişimi yapıldı.
Merhaba kardeşim. Bende de 2015 modelini kullanıyorum. Şu an 3500 km de. Arkadaşların yazdıkları sorunları tek tek takip ediyorum. 2000 km dir motor bende bir kez havalar soğukken stop etme yaşadım, ve güncellemeden sonra (havalar da ısındı) stop etme yaşamıyorum. Bir ara denge sensörü sesi aldım (zil gibi bir zırıltı idi)sonra ne hikmetse kayboldu. Sonra dinlemeye devam ettim. Bu arada 10 yıl enstruman çalıp öğrettim bu nedenle işitme duyuma güvenirim. Geçen gün yüksek devirlerde bir şıngırtı gelmeye başladı servise götürdüm anahtarların şıkırtısı olduğunu anladık (üst tarafta fotoğrafladım ve bahsettim) bugün deri çıtçıtlı anahtar kabı ile çözdüm. Ön ufak camı söküp arasına basit çift taraflı bantla birleşme yerlerine sabitledim. Arka plastik plakalığı söküp; plakayı direkt demire vidaladım ve alt kısmını çok az yukarı eğip, demirle arasında bir parmak kalacak şekilde bıraktım, titreşimde oluşan sesi çözdüm.
Şu an geri kalan sesler:
1- Motor çalışır durumda giderken ya da dururken vitesi boşa (N)aldığında sanırım kavramadan gelen ses. (Tabiri caizse HHHHHHH sesi. Bence normal)
2- Frene bastığımda (her diskli motorda var) balatadan gelen hafif tatlı zzzzzz sesi. (Bu da bence normal)
3- Motor rölantide çalışırken gelen TRAKTÖR sesi. Bu arada başka pulsarlarda aynı sesi veriyor baktım. (İşte beni en çok rahatsız eden bu orijinal sesi, beğenmiyorum.)
4- Bugün 24 derece sıcakta, Ataşehir-E5- Pendik rotasında, yoğun trafikte, yüksek devirlerde kullanımla (7000-10.000 devir aralığı) motorun fan açma süresine baktım. tam 28 dk. sonra 19.km de fan açtı. Evin önünde durduğumda fan sesi rölanti sesi ile aynı yükseklikte idi. Yani güzel duyuluyordu.
Benim ses olayına bakışım biraz kendimce. Uzun yıllar işe gitmek amaçlı, yokluktan, hep titreşimli ve kalitesiz düşük cc li motorlara bindim. Hiç çift silindirli kullanmadım 1 kez bile. Süper motor kullanamam. Benim için motor heyecan verici bir taşıttır. Ama şunu çok iyi biliyorum; titreşim var ise sesi tamamen kesemessin. Tek bir pistonun silindirle kavga etmesi bu şekilde sonuç veriyor ne yazık ki. Kulağıma gelen ses tehlikeli bir anlam taşıyorsa beni o zaman rahatsız eder. Diğerleri keyfe keder. Benim rölanti sesinden rahatsız olduğum gibi...
En sonunda sizin de söylediğiniz gibi ben R125 ve CBR 125'i PULSAR NS 200' e tercih etmedim.Hatta, kızan olabilir bana ama; ABS olmayan DUKE 200 bile benim için PULSAR dan önde değil. (DUKE 250 ABS bayılıyorum)
PULSAR Çok mu harika bir motorsiklet ? HAYIR. Ucuz Çin mallarından sonra harika bir motorsiklet, işte bu kadar harika sadece.
Biraz tecrübelisin ve ilk motorsikletin olacak ise bunu al derim, yeterince sağlam ve kaliteli. Sokağa atacak parası yok kimsenin, Fiyat ve karşılığı olarak dengeli bir ürün. Ama çok dikkatli kullanmalısın drifte benzemez küçük viteslerde daha agresif ve iyi lastikle binmek lazım. Sürekli yüksek viteste gider, 7000 devri ve 90 km'yi geçmezsen; 2,5 LT'lere düşüyor yakıt. Gaz verince keyifli uzuyor ve pek tabii yakıtı da yükseliyor.
VAY arkadaş amma yazmışım.....
Umarım yazdıklarım birilerine faydalı olur. Ara ara gazlayın, sakin sakin dikkatli gidin gençler..
Selametle.
Bence biraz fazla. Rodaj sürecinde 2 depo benzin tükettim hep 3.1lt ortalamadaydım. Rodaj bitti yeni depodada biraz sert kullandım yine 3.1lt ortalamadayım. Normal kullanıma geçtiğimde 2.7lt civarına düşebilir gibi gözüküyor. Çok zorlarsamda 3.5ltyi geçmez gibi. Nasıl bir kullanım şeklin var bilmiyorum ama rodajda biraz sert kullanmış olabilirsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:05 ----------
Paslanmalar hoş gözükmüyo bencede ilerde sıkıntı yaratır şimdiden çözüm bulmak lazım. Rutubetli bir yerde mi bekliyor motor? boyanın altından paslanıp boyayı dökmüş gibi ilk fotoğraftaki. O paslanan yerin alt kısmı kabarmış orasıda dökülecek gibi. yerinde olsam zımpara ve sprey boya yapardım. Parlak yüzeyler için ise wd40 öneririm güzel temizler sonrasında da bence her yıkamada Barkın abi tavsiyesi WD40 kullan.
burdada WD40 videosu var. WD40 hem temizler hem korur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------
Sürekli motorun nabız yoklamalarını yapmaktansa birazda keyiflendiğimiz anları paylaşalım. Trafik ışıklarında videoyu kısaltmış olsam da yaklaşık 20dk kadar bir süre Antalyayı uçtan uca gittim. Şehri merak eden ve özleyenler için umarım güzel bir seyir keyfi olur. Kazasız gezinmeler.
Pulsar'ın bile amortisörü paslanmış oha be. Benim çinlide gram pas yok. WD-40 ve benzeri hiçbir ürün değmedi motora.
Paslanmalar hoş gözükmüyo bencede ilerde sıkıntı yaratır şimdiden çözüm bulmak lazım. Rutubetli bir yerde mi bekliyor motor? boyanın altından paslanıp boyayı dökmüş gibi ilk fotoğraftaki. O paslanan yerin alt kısmı kabarmış orasıda dökülecek gibi. yerinde olsam zımpara ve sprey boya yapardım. Parlak yüzeyler için ise wd40 öneririm güzel temizler sonrasında da bence her yıkamada Barkın abi tavsiyesi WD40 kullan.
Aslında bende motoru yıkadıktan sonra AEAnın videosundaki gibi wd-40larım makinenin sağını solunu. Ama paslara denemedim hiç. Ayrıca motor rutubetli ortamda değil açık otoparkta duruyor üstünü brandayla örtüyorum. Dediğiniz gibi keyfinide çıkartıyorum bu haftasonu poyrazlar gölünde kamp yaptım. Ayda bir iki kere ufak ufak kaçmaya çalşırım sağa sola kamp yapmaya.
https://www.youtube.com/watch?v=TeuTwNP-f3k[/QUOTE]
geçen aylarda iğneadaya gitmiştik.
Servise götürmende fayda var durumu göstermelisin bence. Sonra başka bir sıkıntı çıkarsa ben size getirip göstermiştim diyebilmelisin. O amortisörler içerden paslanıyor gibi duruyo baya karın içinde beklemiş gibi. Boyalı kısımlarda zımpara boya diğer kısımlarda wd40 şart. Çözüm bulunur ama olmaması gerekirdi böyle bir durumun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------
Forumda bu başlık altında senin çinliden bahsettiğin 100 mesaj bulunur heralde Söyleyelim bir başlıkta ona açılsın 210MX
Motorun her parçasına elim değdiği ve de harcadığım paraya göre motorda aklımı başımdan alan bir performans olduğundan çenemi kapalı tutamıyorum malesef
Pas konusuna gelirsek bütün Pulsar'larda böyle bi durum olacağını sanmıyorum. Kar yağışlarının ve tuz çalışmalarının olduğu haftalarda kullandım sadece egzoz pas oldu.
Tamamen bölgesel olduğunu düşünüyorum uzun süre ıslak kalmış olması lazım. Belkide branda altında kuruyamadığı için olabilir. Egzoz gibi ısınan parçalarda paslanma normal zaten. Ama boyalı yüzeyde ve kromaj kaplı yüzeyde olması enteresan gerçekten. Zıpkınlarda tuzlu sudan sonra durulamazsan oluşan bir durum bu. Motorda dediğin gibi tuz ve su aynı anda olduğunda olabilir ama birde ıslak beklemiş olması lazım boyaların atması için.
Beyler Pulsar 200 NS'e bayrak takmak istiyorum.Bayrak ölçüleri 100x150cm. Hiç gördünüzmü? Uygulayan var mı ya da? Arkaya çanta sacını koyduğumuz bölgeye bir konstrüksiyonla koyabilir miyiz? Ne dersiniz?
Bugun iyi gezdik walla dönüşte yagmur ve soguk olmasina rağmen guzel gecti depoyu fulledik ilk cizgi 87 km de gitti bu 87 nin 40 km sini baya agresif kullandik ani hizlanma virajda cikisi gaz acma donuste ruzgar cok siddetliydi ve ortalama 80-85 km hizla geldik lodos zaman zaman korkuttu fakat şoyle birseyde var 50-60-70 km gibi hizlarda ruzgar daha cok etkili oluyor ama 80 85 km gibi hizlarda motor yere daha saglam basiyo ve ruzgarin etkisi dusuyor tek sorun bugun baya anlayissiz suruculer doluydu trafikte sadece bir tir soforu sagolsun mevzuya daha onceden hakim oldugu icin koprude 2 motor yanina sigindik el isareti yaptim anladi kafa salladi ve onun escortlugunda kopruden rahat gectik ama kopru bitimine dogru baya kopru sallaniyordu ziplaya ziplaya geldik cok sukur sag saglim
[IMG][/IMG]
Şu an bu konu içerisinde 29 kullanıcı var. (2 üye ve 27 misafir)