beyler hafta sonu yağ değiştirmeyi düşünüyorum hangi yağ'ı önerirsiniz
Hiçbirşey yapmadan da o akü bozulacaktı zaten, forumda ve face grubunda okumuşluğum var hiç bir şey olmadan da er ya da geç aküsü seninki gibi olan. Ben neredeyse 1 yıldır alarm, elcik ısıtma ve sis farı kullanıyorum, yaklaşık 6 aydır da bi-xenon farı da kullanıyorum. Senin başına gelen olay da ha yeni 1 aydır falan benim başıma da geliyor. Normalde aküye de bakım yaptırmak gerekiyor, su/asit seviyesi, yoğunluğu, tam boşaltıp tam şarj etmesi vs falan, ben hiç yapmadım öyle birşey. Sizinde yaptığınızı düşünmüyorum. Öyle olunca da durum böyle oluyor genelde. Benim alarmım spy5000m, çok küçük bir akım çekiyor, sizdeki nedir bilmiyorum ama motor alarmsız olacağına aküm bozulsun daha iyi düşüncesindeyim ben.
Bi-xenon'u takmak için far tasını açmanız( bildiğiniz ikiye ayırmanız) gerekiyor, bu da bir miktar sıcak fırında fırınlama ya da sıcak hava tabancası gerektiriyor, aynı şekilde sıkıca kapatmak için de öyle. Bitümlü(ısıyla yumuşayan) silikon da gerek tabii.
Önceki mesajımda belirttiğim üzere de far tasını da delmeniz gerekiyor kabloların geçmesi için. Far tasının parlak ayna kısmına dokunmamaya, kirletmemeye çalışın, o parlak kısım yumuşak bir bezle dahi olsa sildiğinizde hemencecik çıkıyor, alttaki mat plastik size selam duruyor hemencecik.
fatih, ben yazdım diye hatırlıyorum buraya da. Zira motordan önce almıştım xenon'u Sadece takmak için 10bin bakımının geçmesini ve keyfimi beklemiştim. Temmuz sonu gibi takmıştım, buraya da yazmıştım diye hatırlıyorum. Yazmadım mı acaba
Ankara'dayım ben de, ben değiştiğimde motul5100 10w40 yağ kullanıyorum kışın. Yarısentetik. Keyfine 2500 km'de bir yağ/filtre değiştiriyorum ben. Yağ gayet düzgün çıkıyor.
Servis de 10w40 Eni kullanıyor, o da iyi.O tam sentetik.
stop etme sorunu yüzünden motoruna yazılım attıran arkadaşlar motorun durumu hakkında bilgi verebilirimi, sorunları ortadan kalktımı havalar soğuduğundan beri motor afalladı stop etmeye başladı yeniden calıstırıyorum kendı kendıne gaz verıyor, kontağı açıyorum check yapıyor marşa bastıgımda bir daha check yapıyor şu zamana kadar hiç soru işareti yoktu kafamda ama yolda kalırım diye uzun yola çıkmaya korkar oldum
Bu kısım akü ile alakalı, akünüz ölüyor, soğuklar da üstüne tuz biber ekiyor. Ben dahil bir çok kullanıcının başına geliyor/geldi bu durum. Aküye bakım yaptırın bilen bir yerde, asit/su seviyelerini kontrol ettirin. En basitinden yeni bir akü alıp taktığınızda bahsettiğiniz "2. check" işlemini yapmadığını göreceksiniz.
Yeni yazılım ile alakası yok yani, kaldı ki ben yazılım attırmadım(attırmayacağım da)
Sizin motorunuza yazılım atıldıktan sonra, tek marşla gaz vermeden çalışabiliyor mu motorunuz? Yeni yazılımda stop etme ve rölanti dalgalanmasının önüne geçilmiş ancak gaz vermeden tek marşla çalışmanın ortadan kalktığını, bir miktar gaz verilmesi gerektiğini okudum bir çok kişide. Ki bana göre enjeksiyonlu bir makinede bu olay saçma, hele de önceki yazılımında hiçbir sıkıntı olmadan tek marşla gaz vermeden tıkır tıkır çalışırken...
tamamen size katiliyorum.baba kucagi haric 25 senedir kendine ait arac kullaniyorum.(ruhsatta bir fiil benim ismim yazan)aku olayi cok goreceli bir kavram.iyi kotu azda bilgi sahibi olan azda olsa kurs vb. tecrube sahibi arkadaslar bir akunun mars esnasinda yitirdigi gucu tekrar sarz dinamosiyuyla tekrar yerine koyabilmesi icin 18 km yol kat edilmesini soyluyor.dedigim gibi bunu soyleyenler iyi yada kotu az yada cok belgeli fakat yeterlilugi tartisilabilibecek arkadaslardir.yani kisaca kisa mesafe kullanicilari aku ureticilerinin verdigi garanti kadar akusunu kullanirlar;uzun mesafe kullanicilarida garanti harici daha uzun kullanim yapabilirler.yani kisaca ben 2014 model bir aku aldiysam bunu 2016 da degistirmem gerekir.(tabi soguk bir kus ayinda sikinti yadamak istemiyorsam).motosiklet akukerinden pek anlamam ama bilindik markalarin kullanilmasinda sorun cikacagini tahmin etmiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:37 ----------
aku bakimina gelince 25 yildir kullandigim hic bir aracimda en sert kis ayinda bike mars hatasi gormedim.aku bakimi nedirde bilmiyorum.su falan ekleniyormus.bencede mantikli akude asit ve su oluyormus bunu biliyorum.aku isininca su buharlasiyormus asit suya gire boylece artiyirmus sonra su ekleniyormus bu seferde cozelti uygun degerleri yakaliyormus.dedigim gibi sadece duyum bunlar.ben 25 yildir arac kullaniyorum fakat 7 yil corlunun ayazinda sabah ilk marsta hic teklemedi araclarim.o yuzden bence fason markalardan uzak durmada fayda var.
Aku buyuk sorun akuler sorunlu havalarda iyice sogudu benimkide yakinda sorun yaratir gibi yaparsa alicam bende bosch garanti falan demicem millet neler yapio akuden cikacaksa ciksin garantiden uyduruk cinlinin ustunde uyduruk 3 yillik aku var sorun cikardigini bilmem aku diyince bosch tek marsla cosch diyorum
stop etme hiç yaşamadım gazla çalıştırma hiç yaşamadım.devir dalgalanması vardı.yazılım attırdım devir dalgalanması düzeldi.ne gazla çalıştırıyorum nede stop ediyor şu an.dalgalanma dışında değişen bir şey yok.
pulsara sava mc 25 bogart lastik öneririm yagmur camur kullanıyorum 1500 km oldu masallah fren olsun viraj olsun gayet tutuyor yolu tavsiye ederim herkeze
Bende Metzeler Lasertec var buzlu ve yokuş aşağı yolda frenlemede bile kaymıyor.
yaş 27 önümüzdeki hafta sınav var a2 ekletiyorum ehliyetime kısmetse aklım pulsarda yada cbr 125 de bana öle cok fazla güç lazım degil ama şık güzel bir motosikletim olsunda istiyorum , muhtelemelen 2.el alabilirim bütçe kısıtlı malesef, o yüzden pulsar kullanan arkadaşlar yeni başalayacak olan bizler için yorumunuz ne olur
honda cbr 125 ile kıyarlarsanız özellikle
bende yarin sinava giriyorum.insallah sıkıntı cikmazda aliriz ehliyetlerimizi.karsilastirma olayina gelince tarz olarak degisik iki motor.biri grenajli biri grenajsiz.ben cbr 250 yi gordum guzel motor ama tarz olarak bana uymadi.ben naked tarzi motorlari seviyorum.pulsardan sonra ya er6n yada mt07 bana uyar.sizde once tarzinizi belirleyin.
Arkadaşlar cuma motora bindim 10 km kadar gittim istop ettim bidaha marş almadı tık tık etti.
Neyse biraz sonra aldı.daha sonra tekrar almadı.servise gittim aküyü şarj edelim takalım olmazsa garantiden yenileyelim dediler.daha 2100 km deyim.ordaki kurye arkadaş hiç uğraşma lastiğini değiştirmişsin akünü de değiştir rahat et dedi.yuasa 12 volt 9 amper önerdi.fiyat 240 tl idi,Vlm marka 130 a taktırdım.6 ayda bir kontrol ettiricem inş.eski tip sulu akü.
Olur olmaz yerde ittir kaktır motoru vurdur işleri bana göre değil sağlam iş yapayım dedim.
İnşaallah bir sıkıntı olmaz..malum havalar soğuk.
Selam arkadaşlar herkese iyi haftalar. benim motorda benzin göstergesindeki işaret 3 çizgi olmasına rağmen uyarı veriyor iki kere 10ar liaralık benzin aldım hala uayrı veriyor neden olabilir acaba.
"...Uyarı veriyor" derken?!!?! siyah/beyaz lcd Göstergede benzin çizgilerinin hemen yanındaki "benzin pompası" şeklindeki işaret mi yanıp sönüyor 3 çizgi benzin varken? Eğer öyleyse O işaret yanıp sönmeye benzin tek çizgi kaldığında başlar normal durumda , 3 çizgide yanıp söneni ilk defa duyuyorum.
yanıp sönmeden sadece benzin pompası işareti var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------
evet servise gitmeden halledebilirsem iyi olur zira cumartesi gene servisteydim yağ haznesinin altında nemlenme vardı sızıntı gibi geldi bana ama ter yapmıştır dediler 2000 de yağ değişimi varmış galiba ozman bi daha bakarız gerekirse sıvı conta koyarız dediler. yağa baktı düzken eksilme yoktu. birde ben hala stop ettiyorum özellikle belli bir süre gittikten sonra dur kalklarda yada düşük hızlarda hala stop ediyor ama bi türlü yazılım attıramadım. yolda aniden durmaısndan korkuyorum elim hep debriyajda korkuyorum açıkcası motoru kullanırken.
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)