maddi imkanin varsa ve baslangic motoru dusunuyorsan suziki inazumayi bi incelederim.gercektende guzel bi motor.
bide pulsarci sayfasinda zaten herkez kullandigi motoru tavsiye eder.diger ilgilendigin motor sayfasindada onu tavsiye ederler.ben tarafsiz olarak inazuma diyorum.
Ben gayet tarafsız olduğumda (motorum yoktu hiç : ) ) motorun o ağırlığına(ıslak 183 kg ),o ağırlıkla gelen bir miktar hantallığına ve acemi için kontrol zorluğuna, yedek parçaların uçuk fiyatına, bir de motorun fiyatına bakınca vazgeçip Pulsar almıştım. "Para var huzur var" deniyorsa tabi ki alınabilir ancak başlangıç motoru olarak Allah göstermesin düşmesi kalkması ufak tefek kazası vs olursa yedek parçadaki fiyat olayı çok canını sıkar arkadaşın, forumda örnekleri var. Tabi ki güzel motor, ama bana göre fiyat/performansı iyi değil.
O parça fiyatları ile inazuma başlangıç motoru olmaktan çok uzak. Ağırlık bir şekilde gözardı edilse bile ufak bir düşme çok maliyetli olacağı için mantıklı değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:22 ----------
O parça fiyatları ile inazuma başlangıç motoru olmaktan çok uzak. Ağırlık bir şekilde gözardı edilse bile ufak bir düşme çok maliyetli olacağı için mantıklı değil.
Bajaj konusuna gelince, bu gün bu sınıftaki motorların hiçbiri kaliteli lastik ile gelmiyor. Sanırım bir tek Kawasaki idare edecek lastikler ile birlikte satılıyor. O yüzden lastik olayina takılmaya gerek yok. R25 CBR 250 falanda alsak lastik isteyecektir.
Denge sensörü bir şekilde çözülür. Ancak yağ kaçırma, stop etme, düzensiz rolanti mühim. Yağ kaçırma hariç yeni yazılım çözüm oluyormuş. Bence servis sorununu cozebilirlerse gayet güzel olur. 100 km de 4,5 litre yakan arkadaşın motorunda bir düzensizlik vardır. O kadar kişi kullanıyor ve çoğunluk yakıtında şikayetçi değil. F/P oranı iyi. Sadece servis işinin çözülmesi gerekli. Mesela ankarada 4.44 motora biz gv250 için gitmiştik. O kadar umursamaz o kadar isteksiz o kadar kaba davranmıslardı ki aklimizdaki GV 250den vaz geçmiştik. İyi bir servis yağ olayını da bir iş gününde yapar teslim eder. CBR içinde terleme yapıyor diyorlar. Yani olabilecek bir problem ama kullanıcıya dert olmadan garantiden halledilirse yoksa kimse sıfır motorun sorununa para harcamak istemez.
Yine de fiyat olarak en yakın rakibinden 5-7 bin lira ucuz olması göz ardı edilmemeli diye düşünüyorum.
İnazuma ile pulsar arasında en az 4500 tl fark var. Diğer taraftan İnazuma parçaları pahalı ve kısa sürede temin edilemiyor. İnazuma 50 cc daha büyük motor. Bu iki motor arasındaki karşılaştırmayı bir nebze olsun tam olarak göstermiyor.
Diğer taraftan Pulsar'ın şehir içi kullanımı çok rahat. 2015 modellerinde sele sertliği ve diğer konular halledilmiş deniyor. Kalitesiz bir motor değil.Başlangıç motoru olarak da kullanılabilir. daha sonrası için de kullanılabilir.
Pulsar'ı kullanmak için en uygunsuz yer şehiriçi. Ara hızlanmaları çok kötü, ilk kalkışta torksuz gazı ayarlayamazsan stop ediyor. Dik yokuşlarda 5000 devirde anca kalkıyor. Ayrıca 1-2-3 vitesler takılma yapıyor bende. 1. vitese attım derken boş vitesle karşılaşıyorum halbuki göstergede N lambası yanmıyo, debriyajı bıraktıktan sonra boşa düşüyo. Yavaşlayıp 2'den 1'e atarken ayağımı vites pedalında tutmak zorunda kalıyorum, debriyajı bırakınca tık edip geçiyor 1. vitese. Vites pedalı cıvatası gevşemiş sıktım ama çok fark etmedi takılma yapma konusunda.
hocam bişey dicem ama darılma.senin motor pert.
senin bu saydıkların burda hiç kimse yazmamıştır.5000 de falan kalkmalar o benim trafikteki seyir hızım.
çoook acil bir şekilde iyi bir servise götürmeni tavsiye ediyorum !!
acemi olup olmamanla ilgilenmiyorum bende acemiyim vitesli motor tecrübem 800 km.motorda zaten 800 kmde.saydığın problemlerin hiç birini yaşamıyorum.kırmızı ışığa yanaşırken 3 2 boş yapıorum ve kadranı kontrol etme ihtiyacı bile hissetmiyorum.çünkü vitesin kaça geçtiğini biliyorum..
Mengü,sayfayı trolliycem diye canın çıktı be abicim. "Pulsarım var ama pulsar çok kötü motor"
Bu motor bende 20bin kilometrede, önceden bahsetmiştim çalıştığım yerin bir yanı cafe/kıraathane diğer yanı motor tamircisi. Gerek kurye arkadaşların gerekse kişisel motorcu kardeşlerimizin uğrak yeri. Bunun dışında da bir sürü Pulsar sahibini tanıyorum. Bu anlattıkların nasıl benim ve onların motorlarında olmuyorda senin motorunda oluyor.
Eğer motorun bu kadar kötüyse git dava et uğraş iade et ne bileyim sat kurtul o zaman. Sürekli sayfadasınız, ne zaman motor biniyorsunuz da bu dedikleriniz ne zaman başınıza geliyor o da ayrı bir muamma.
Neyse;
Selametle.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
mengu16 arkadasim sen hangi il yada ilcede ikamet ediyorsun.servis senin sorunlarini neden cozmuyor.dik yokusta 5000 devirde zor kalkiyorum demissin onceki yazilarindada yakiti cok yaktigini soylemistin acaba senin fren telinde yada fren balatalarinda sıkıntı olmasin.yani motor surekli frende olabilir dedigin butun sikintilara bu yol aciyor olabilir.
Enjeksiyona yazılım attırmadan önce burda 5000 devirde zor kalkıyodu, biraz fark etmiş ancak yine de 200'lük motorun yapacağı şeymidir şu o kadar yavaş kalkıyoki yana düşüyo motor direksiyonu çevirip yan gidiyorum. Videoyu motoru bilmeyen birine izletsek 125'lik Cg motor sanır heralde.
1:34'de denge sensörü zırıltısını da duyabilirsiniz.
valla hocam kavramaya getir zaten kendi gidiyor ne kadar hızlı kaldıcağın sana kalmış.varsa sıkıntın bana göre debriyajla alakalı bir durumun var.
Mengü ne olur yapma. 15 senedir motosiklet kullanıyorum. asya scooterler ile başladım. cup, sonra rks 150 sonra honda cbf 150 ve sonra pulsar 200. senin anlattığın denge sensörü ve sele sertliği dışında inan hiç bir sorunu yaşamadım. Bunu sana daha önce de söylemiştim. Bir hafta sonu buluşalım. Nasıl olsa Ankara dayız. Benim pulsarı kullan. Sanırım senin kullanışında ya da motorunda bir sorun var.
Herkese Merhaba,
Hafta sonu Bursa koruparkta bajaj standı vardı.
Bende kaçırmayıp Pulsarları incelemeye gittim.
Her ikiside tip olarak bence çok güzel. Sadece RS'de plakalık kısmı ve arka stoplar çok hoşuma gitmedi.
Bende NS almaya karar verdim. Motosikleti hem öğrenmek hem de hobi amaçlı kullanacağımdan dolayı bahara yakın iyi fiyatlar olursa Fuarda almak istiyorum.
Sadece yazın kullanacağım. Yağmurda çamurda kullanmam.
Lastikler kötü olduğu için değiştireceğim. Hangi marka almalıyım. Arka ebatı 140 olursa sıkıntı olur mu?
Geçenlerde ufak bir plakalık olan 200NS gördüm çok hoşuma gitti. Onu nasıl yapabilirim bende bilen var mı?
Ayrıca yeni 200ns motosiklet aldığımda ne yapmam nerelere dikkat etmem gerek motorda yardımcı olabilecek var mı?
Herkese selamlar. İyi forumlar. A2 Ehliyeti alalı çok oldu ve 10 senedir araba kullanıyorum. Bilginize
Değerli kardeşim senin debriyaj ayarın çok yukarıda olmasın sakın. İlk aldığımda benim motorda da debriyaj çok üstte kavrıyordu ve kalkışta sıkıntı yaşıyordum, daha sonra ayarı düşürdüm problem çözüldü, 500 bakımda tekrar oynamışlar galiba dün biraz bindim kalkışta devir ayarı sıkıntısı yaşadım tekrar düşüreceğm biraz daha. Kavrama noktasını aşağıya alınca elcikte biraz boşluk oluyor ama dert değil.
1-2 arası boşluk fazla katılıyorum bazen ben de 2 ye atarken vites boşta kalıyor 1 den ikiye atarken biraz asılmak lazım.
Viteslerim yağ gibi.Bırakın 1 den 2 ye 2 den 1 e sıkıntılı geçmesini boşu bulmada dahi hiç bi sıkıntı yaşamıyorum.Ayrıca bu motor 2 küsür saniyede 60 km hıza çıkıyor kalkışını ara hızlanmasını nasıl beğenmezsin mengü kardeşim.Gerçi sen ki bu motora 5 litre yakıt yaktırmayı başarmış adamsın ..
Sayende motorun yakıtı 4.5-5 lt olarak geçti litaratüre
Acemi adamla uğraşmak ve ikna etmek çok zor. Pulsar'ı beğenmeyen adam KTM Duke'e ne der acaba?
Pulsar 200NS'si olan kiminle yüzyüze konuştuysam 120km üzeri hızda 4 litreden fazla benzin tükettiğini söyledi. Bence anormal olan birşey de yok bu tüketimde. Anca 70km sabit hızla giderseniz 2.5 litre altı yakabilir.
Bence o yokuşta bu kadar zorlanması normal her motor zorlanır birden atılsa motor sürücüyü üzerinden atar bana göre normal geldi benim eski motorumda bile manisaya giderken mh 125 drift normalde abanırsan 3.5 4 litreyi görebiliyordu ben üstüne saç tan 2 yan çanta ful dolu artı 100 kiloya yakın bi ağırlık ile gittim anca 5 litreyi gördü oda rampalarda bayıldığı için fazla gaz vermemden yaktı mengünün motoru nasıl birşeyse ben anlamadım.Bir arkadaşımın ybr si de servisteki subap ayarından sonra aşırı derecede sarfiyatı artmıştı motor hem gitmiyordu hemde fazla yakışıyordu sonra bi subap ayarı yaptırdık bilen işin ehli birisine düzeldi.Bence motoru bir kontrol ettirin.Bende alacağım bu yorumları gördükçe insanı soğutuyor ama başkada alternatif yok bu tarzda o yüzden vazgeçmeyeceğim.
Mengü senin motor bence sürekli redline da gitmekten bitmiş.Motoru perte cıkarmışssın sanırım.Ben her türlü hızda denedim motoru daha 4 litre yaktıramadım hiç...
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)