Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
25 Kasım 2015, 15:10
#9501
viper17 adlı üyeden alıntı
rölanti de stop eden enjeksiyon haritasından sonra bajaj ın cut off yaptığına inanıyor muyuz ?
Gaz verse motorun gidişinden belli olur hâla hayvan gibi motor freni var
Reklamlar
-
25 Kasım 2015, 20:01
#9502
AttilaXtreme adlı üyeden alıntı
Motor ilk aldığım zamanlarda 100 kilometrede 3,5 litre yakıyordu (önceki sayfalarda yazmıştım). 20bin'e geldim ve çok uzun zamandır 100 kilometrede 2,8 litre yakıyor.
Uzun lafın kısası esasında Atilla Abi.
Ani kalkış hızlanma benzin sarfiyatını arttırır.Olayın belki de %80 i gaz kolundan ibaret.
Kalan %20 lik dilinme lastik basıncı hava filtre elemanı bujilerin durumu ve havanın rüzgar direnci gibi ara nedenler de mevcuttur.
Makine kullandıkça daha az yakacaktır.
Dediğim gibi bu bilgiler ışığında hala yüksek benzin sarfiyatından şikayet edenler gerçekten sorun yaşıyorlardır.
Makineyi orta sehpaya alın benzini fulleyin 300 km sabredin sakin gidin.
Sakin gideceksem bu makineye ne ihtiyacım var diyenlere de pulsarın sakini ybr den daha iyi gidiyor.
üstelik elinin altında şehir içi trafiğinden kaçmana imkan sağlayacak bir gücün de olduğunu unutmayalım.
Hadi selametle..
-
25 Kasım 2015, 20:16
#9503
Şehiriçi için gücü var da torku yok. Elektrikli motor gibi ara hızlanmaları, gaz kolu da çok boş yarım çevirsen de tam çevirsen de gitmiyo. 8000 devirden 11000'e kadar coşuyo da o zaman normal tüketimin 3-4 katına çıkıyo tüketim.
-
25 Kasım 2015, 20:51
#9504
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Şehiriçi için gücü var da torku yok. Elektrikli motor gibi ara hızlanmaları, gaz kolu da çok boş yarım çevirsen de tam çevirsen de gitmiyo. 8000 devirden 11000'e kadar coşuyo da o zaman normal tüketimin 3-4 katına çıkıyo tüketim.
mengu16 hocam neyin gucu var ama torku yok?siz elektrikli bisikleti neyle kiyasladiniz.daha acik yazarmisiniz.
-
25 Kasım 2015, 21:06
#9505
hakanx1974 adlı üyeden alıntı
mengu16 hocam neyin gucu var ama torku yok?siz elektrikli bisikleti neyle kiyasladiniz.daha acik yazarmisiniz.
Egzoz sesi yok zırıltı geliyo sadece elektrikli bisikletlerin sesine benzer bi şekilde. 5000 devir altında çıkarttırmadıkları egzoz sesi titreşim olarak vuruyo şaseye. Egzoz motoru kasıyosa titreşim artar. Hızlanması da çok az, 2. viteste yavaşlayınca trafikte yarım debriyaj istiyo veya birinci vitese çekeceksin 20km hızla gitmene rağmen.
-
25 Kasım 2015, 21:16
#9506
hocam asla kistas olmaz ama 1200 tnr kullanan arkadasim bile hizlanmasi guzel dedi.benim ciddi anlamda ilk motorum oldugu icin yorumda yapamiyorum.arabami cok agrasif kullandigim icin banada hantal geldi ama arabam 1600cc bu garip 200 cc.araba 115 beygir.bu 24 falandi sanirim.agirliklarida farkli.
-
25 Kasım 2015, 21:28
#9507
Selcuk89 adlı üyeden alıntı
Uzun lafın kısası esasında Atilla Abi.
Ani kalkış hızlanma benzin sarfiyatını arttırır.Olayın belki de %80 i gaz kolundan ibaret.
Kalan %20 lik dilinme lastik basıncı hava filtre elemanı bujilerin durumu ve havanın rüzgar direnci gibi ara nedenler de mevcuttur.
Makine kullandıkça daha az yakacaktır.
Dediğim gibi bu bilgiler ışığında hala yüksek benzin sarfiyatından şikayet edenler gerçekten sorun yaşıyorlardır.
Makineyi orta sehpaya alın benzini fulleyin 300 km sabredin sakin gidin.
Sakin gideceksem bu makineye ne ihtiyacım var diyenlere de pulsarın sakini ybr den daha iyi gidiyor.
üstelik elinin altında şehir içi trafiğinden kaçmana imkan sağlayacak bir gücün de olduğunu unutmayalım.
Hadi selametle..
Doğrudur abicim. Lastik basıncına bile değinmen güzel olmuş. Ben bunları ve stop etme sorunu yaşadığından şikayet eden arkadaşlara yardımcı olabilmek için aslında nasıl motor kullanılması gerektiğini vs vs vs uygun bir uslupla defalarca anlatmaya çalıştım ama vırıltıdan sıkıldım.
Son olarak;
MOTOR NASIL KULLANILIR
Her debriyajı çektiğinizde vites değiştirecekmiş gibi davranacaksın. (zaten genellikle vites değiştirmen ve vites küçültmen yüksek ihtimaldir) O ara gazını vermezsen o motor stop eder. Vitesi düşürmen veya yükseltmen bir şeyi değiştirmez. Debriyajı çekmeye başladığın anda o ara gazını vereceksin.
Motor böyle kullanılır;
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
-
25 Kasım 2015, 21:38
#9508
ben arabadaki gibi vites dusuruyordum.yarin gaz vererek dusurmeyi deneyecegim.
-
25 Kasım 2015, 22:40
#9509
AttilaXtreme adlı üyeden alıntı
Doğrudur abicim. Lastik basıncına bile değinmen güzel olmuş. Ben bunları ve stop etme sorunu yaşadığından şikayet eden arkadaşlara yardımcı olabilmek için aslında nasıl motor kullanılması gerektiğini vs vs vs uygun bir uslupla defalarca anlatmaya çalıştım ama vırıltıdan sıkıldım.
Son olarak;
MOTOR NASIL KULLANILIR
Her debriyajı çektiğinizde vites değiştirecekmiş gibi davranacaksın. (zaten genellikle vites değiştirmen ve vites küçültmen yüksek ihtimaldir) O ara gazını vermezsen o motor stop eder. Vitesi düşürmen veya yükseltmen bir şeyi değiştirmez. Debriyajı çekmeye başladığın anda o ara gazını vereceksin.
Motor böyle kullanılır;
https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ
Söz konusu stop etme şeklinde gaz vermek işe yaramıyo ki, debriyajı çektiğin anda ateşlemeyi kesiyo motor istersen tam gaz ver sonuç aynı. Yeniden marş alması da 5-6 saniye sürüyo beyin resetlediği için.
-
25 Kasım 2015, 23:48
#9510
uzun süredir bakamıyordum arkadaşlar, nedir durum, bu yazılım stop etme meselesini çözdü mü ? başka ne gibi değişiklikler tespit ettiniz bakem
-
25 Kasım 2015, 23:57
#9511
Konu dışı - Pulsardan geçiş yapmak isteseniz ne olurdu ? :D
-
25 Kasım 2015, 23:58
#9512
oknglr adlı üyeden alıntı
Konu dışı - Pulsardan geçiş yapmak isteseniz ne olurdu ? :D
uygun fiyata yeni kasa cbr alırdım ikinci el.
-
26 Kasım 2015, 09:42
#9513
ben baslangic motoru olarak pulsari secmistim sonrasinda kuvvetle muhtemel suzikinin 600 cc lerinden birini alirim.tarz olarak suziki bana daha guzel gibi gorunuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:39 ----------
hangi marka olursa olsun mutlaka abs li bi motor alacagim.aslinda motosikletlerde neden abs yi standart yapmazlar anlamak cok zor.
-
26 Kasım 2015, 10:14
#9514
Benimki 600km oldu. Her 300km de yaklaşık 9 litre benzin alarak depoyu doldurdum. Benzini her zaman orta sehpada ve mümkün olduğunca boğazına kadar doldurttururum. Bu hesaba göre 3lt/100km gibi bir tüketim var demektir. Rodaj süresince de pek sakin kullandığım söylenemez, Şehiriçi E5 karışık kullandığımdan trafiğin durumuna göre kah sürat kah ani hızlanma ve sık vites değiştirme gerekiyor. Bu tüketim benim beklentimi karşılıyor diğer motorumda aynı şartlarda 6lt/100km tüketim olduğundan Pulsar bana ilaç gibi geldi. 5000d/dk civarında zırıltı var mı var ama olsun varsın neticede tek silindirli motor. 6000 devir üzeri zaten oldukça pürüzsüz hale geliyor, bu da E5 trafiğinde en çok kullanılan devirler zaten. Çok şükür henüz stop etme vs bir sıkıntım olmadı, benimki yanında naked sport yazan orta sehpalı modelden bir ay önce almıştım, yeni yazılım mı var bilmiyorum? Geçen hafta sonu 500 bakımı sırasında Kadiköy servisi yazılım yükleme vs birşey yapmadı ben de sormadım açıkçası. Eksoza bağlı metalik gümüş bir parça var en çok bu zırıldıyor diye onu sıktılar ama değişen birşey olmadı.
Bajaj'dan sonra hangi motora geçeyim diyen arkadaşlar içi Suzuki Vstrom DL650 modelini şiddetle öneririm, 2007 ve üzeri ABS li modellerden temiz bir makina bulurlarsa kaçırmasınlar derim. 2007-10 arasında 3 yıl kullandım gayet memnundum. Piyasası biraz yüksektir ama her zaman aldığınız fiyatın üzerine satarsınız.
-
26 Kasım 2015, 10:25
#9515
konig adlı üyeden alıntı
Benimki 600km oldu. Her 300km de yaklaşık 9 litre benzin alarak depoyu doldurdum. Benzini her zaman orta sehpada ve mümkün olduğunca boğazına kadar doldurttururum. Bu hesaba göre 3lt/100km gibi bir tüketim var demektir. Rodaj süresince de pek sakin kullandığım söylenemez, Şehiriçi E5 karışık kullandığımdan trafiğin durumuna göre kah sürat kah ani hızlanma ve sık vites değiştirme gerekiyor. Bu tüketim benim beklentimi karşılıyor diğer motorumda aynı şartlarda 6lt/100km tüketim olduğundan Pulsar bana ilaç gibi geldi. 5000d/dk civarında zırıltı var mı var ama olsun varsın neticede tek silindirli motor. 6000 devir üzeri zaten oldukça pürüzsüz hale geliyor, bu da E5 trafiğinde en çok kullanılan devirler zaten. Çok şükür henüz stop etme vs bir sıkıntım olmadı, benimki yanında naked sport yazan orta sehpalı modelden bir ay önce almıştım, yeni yazılım mı var bilmiyorum? Geçen hafta sonu 500 bakımı sırasında Kadiköy servisi yazılım yükleme vs birşey yapmadı ben de sormadım açıkçası. Eksoza bağlı metalik gümüş bir parça var en çok bu zırıldıyor diye onu sıktılar ama değişen birşey olmadı.
Bajaj'dan sonra hangi motora geçeyim diyen arkadaşlar içi Suzuki Vstrom DL650 modelini şiddetle öneririm, 2007 ve üzeri ABS li modellerden temiz bir makina bulurlarsa kaçırmasınlar derim. 2007-10 arasında 3 yıl kullandım gayet memnundum. Piyasası biraz yüksektir ama her zaman aldığınız fiyatın üzerine satarsınız.
arkadasim gecen ay sifirini 32.000 tlye aldi.o parayi hak edermi bence tartisilir.guzel ve alinabipecek bi motor oldugu konusuna bende katiliyorum.
-
26 Kasım 2015, 10:27
#9516
Ben dün depoyu söktüm baktım, denge sensörü parçalanmış salladığımda şangur şungur ses yapıyo Motorun en kalitesiz parçasını en zor yere saklamışlar çok kıymetliymiş gibi. Şasenin en sert yerine bağlandığı halde az ses çıkarıyo yine de buna şükür. Servisin iddia ettiği gibi lastikle izole etmek de mümkün değil 2 tane cıvata ile doğrudan şaseye bağlı.
-
26 Kasım 2015, 10:28
#9517
oknglr adlı üyeden alıntı
Konu dışı - Pulsardan geçiş yapmak isteseniz ne olurdu ? :D
400-500 cc motorlara bakardım varmı öyle motor fazla yok tutupta cbr 250 lere geçmezdim
-
26 Kasım 2015, 11:05
#9518
hakanx1974 adlı üyeden alıntı
arkadasim gecen ay sifirini 32.000 tlye aldi.o parayi hak edermi bence tartisilir.guzel ve alinabipecek bi motor oldugu konusuna bende katiliyorum.
Crossrunner 40 bin NCX 28 bin olan piyasada Vstrom 32bini haydi haydi hak eder. Bu yaz İzmir'den bir arkadaşım 2014 DL650 ile 22bin km tur yapıp Baykal gölüne kadar gidip geldi en ufak bir problem yaşamadı. "O" almaya da gerek yok zaten 2007-10 arası temiz bir makina kış sezonunda makul fiyata bulunabilirse kaçırmayın derim. NCX de düşünülebilir ancak hem kısa vites aralıkları hem de uzun yol konforu açısından DL nin yanına yaklaşamaz.
Uzun yıllardır motosiklete binen bir olarak bu işinin keyfinin uzun soluklu gezilerde çıktığını düşünüyorum, bu tarz gezilere başladığınızda ise başlangıç motoru DL650 dir. Motor esnekliği, basit ve arıza çıkarmayan dayanıklı mekaniği, oturuş pozisyonu, yük taşıma kapasitesi vs açısından bakıldığından bence yerini alacak başka bir motor yok. Zaman ilerledikçe mesafeler uzadıkça DL650 de yetmez olur, bir üst segmentte ise R1200GS tartışmsız tek alternatiftir.
-
26 Kasım 2015, 11:47
#9519
hakanx1974 adlı üyeden alıntı
ben baslangic motoru olarak pulsari secmistim sonrasinda kuvvetle muhtemel suzikinin 600 cc lerinden birini alirim.tarz olarak suziki bana daha guzel gibi gorunuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:39 ----------
hangi marka olursa olsun mutlaka abs li bi motor alacagim.aslinda motosikletlerde neden abs yi standart yapmazlar anlamak cok zor.
Çünkü abs kişiyi rahatlığa alıştırır hiç bir zaman normal frenleme yapmaz nede olsa abs var der abanır frene abs bazen gecikebilir devreye giremeye bilir o şekilde abanırsan frene sıkıntı abs amacı panık fren gibi sürücü hatasından kaynaklanan durumu tolere etmek ama bizde işleyiş farklı hem bana göre normali daha iyi
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:41 ----------
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Söz konusu stop etme şeklinde gaz vermek işe yaramıyo ki, debriyajı çektiğin anda ateşlemeyi kesiyo motor istersen tam gaz ver sonuç aynı. Yeniden marş alması da 5-6 saniye sürüyo beyin resetlediği için.
aynen gaz versende stop ediyor öyle durumda birde çıkan ses çok tuhaf cıtık die mesela motor birinci viteste yan ayaklığı açınca stop ediyor ya o esnada ses falan normal ama öbür olay ceyran ettiğinde enjeksiyondan ses geliyor
-
26 Kasım 2015, 12:23
#9520
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Ben dün depoyu söktüm baktım, denge sensörü parçalanmış salladığımda şangur şungur ses yapıyo
Motorun en kalitesiz parçasını en zor yere saklamışlar çok kıymetliymiş gibi. Şasenin en sert yerine bağlandığı halde az ses çıkarıyo yine de buna şükür. Servisin iddia ettiği gibi lastikle izole etmek de mümkün değil 2 tane cıvata ile doğrudan şaseye bağlı.
Bu türden tadilat teşebbüslerinde fotoğraf çekerek bizi de aydınlatırsanız memnun oluruz. Neyin nereden söküleceğini bu doğrultuda daha güvenle gerçekleştirebiliriz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)