Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #9481
    kadırmadran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2015
    Şehir
    AYDIN
    Motosikleti
    Rks jaguar 100...Pulsar 200 ns... 0506 574 30 38
    Herkese kazasız belasız sürüşler arkadaşlar. Eğri oturalım doğru konuşalım arkadaşlar.. 9 bin tl ye motor alıyorsun... motor stop eder mi hiç arkadaşlar ya... çok büyük bir sorun bu... servislerin ve hatta Mükemmel bir insan olan Ekrem Beyin bu olaya el atması lazım artık... Herkese iyi forumlar...
    dyavol-77 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #9482

    Üyelik
    10 Kasım 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    PULSAR 200NS
    arkadaslar motorlarindaki bu stop etme,devirde dalgalanma ve cizirti icin servise gitseler ve servis bu arizalari yapamayip firmayi oncelikle ayipli mal satmaktan tuketici heyetine versek.orasi yuzde yuz tuketiciyi hakli bularak lehimize karar verse.daha sonra firma tuketici heyetinin verdigi karara itiraz edip bi ust mahkemeye verse.bi ust mahkeme hakimi muhtemelen bilirkisi isteyerek motoru inceletse.gene muhtemelen lehimize karar verecektir mahkemeyi kazansak.(bu arada unutmadan soyleyeyim durusmali mahkeme uzun suruyor bence dosya uzerinden gitmek daha kisa zamanda biter)ben olsam boyle sifir aldigim bi motor boyle seyler yapsa ve servisde bunu cozemese olayin sonuna kadar giderdim.suan iki tane yasadigim buna benzer olaydan mahkemelik oldum.biri daha gecen hafta sonuclandi bankanin bana actigi mahkemeyi kazandim.biri devam ediyor.bilirkisi beni hakli buldu simdi alahin izniyle onuda kazanacagim.yani ben olsam hakkimi yedirmezdim.konuyla ilgili ciddi olan arkadaslara bildigim her konuda yardimci olmaya hazirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------

    yokmu arkadasla bi fikri olan.yani bu sorunlar giderilemiyorsa ve giderilemedigini ispatlasak.tuketici heyetine basvursak heyet yuzde yuz bizi hakli bulur.fakat firma karara itiraz edebilir ve bizi tuketici mahkemesine verebilir.mahkeme bilirkisi isteyip motoru inceleyip stop etme,dalgalanma ve ziriltiyi onaylarsa mahkemeyi kazaniriz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------

    evet arkadaslar ilerleme soylede olabilir arizalarla ilgili ihtarname ceksek.servis bizi cagirip motorumuzu yapamasa ona istinaden direk tuketici mahkemesine versek isleyis daha hizlimi olur acaba.bu konuyla ilgili avukata falanda gerek yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------

    arkadaşlar dün akşam saat 22 sularında yazdığım yazıyı kimse görmemiş sanırım.özellikle motosikletinde sıkıntılarının olduğunu dile getiren arkadaşlar neredesiniz.bide unutmadan 100 km de 2 kusur yakacağını zannederek aldığı motorun 4-5 litrelerde yaktığını gören arkadaşım sende mahkemeye verebilirsin.öncelikle yerinde olsam avukat bi akraban varsa oda sebeplensin 3-5 kuruş(kuruş dediğime bakmayın 3-5 bin).durumu ona anlat şöyle yapsın(gerçi onlar benden çok daha iyi bilir ama)önce noterden yakıt ve varsa hertürlü şikayetlerini dile getiren bi ihtarname çeksin.ne kadar bekleme süresi var bilimiyorum.zaten ihtarnameyi alınca şirket hemen arayıp seni servise davet eder.motosikletini komple bakıma alırlar sanırım.servisten motorunu tutturabilirsen kaba bi tutanakla teslim al(tutanağa muhakkak tarihi yaz)eğer yakıt gene dediğin gibi 4-5 litre olursa hiç düşünmeden tüketici mahkemesine ver.yakıt konusunda fabrikalar testlerini düz yol,rüzgarsız ortamda falan yapıyorlardır bildiğim kadarıyla.tabiki bizler biraz daha fazla yakıt yakacagız ama bu demek değilki 2 kat fazla olsun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:12 ----------

    arkadaşlar 1-2 saat kadar burada olamayacağım 2006 megane2 me sonradan hız sabitleyici olmaz diyen yetkili servisteki ustaya hız sabitleyicimi göstereceğim.bu ustalarla çok işimiz var bizim (usta derken ne bileyim; arkadaşlarla demeyi kendime yakıştıramadım )

  3. #9483
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Mahkemeye gerek yok, şu denge sensörü zırıltısını kesemiyolarsa garantiyi bozmayacağına dair yazılı belge versinler ben kendim iptal edicem sensörü. Kafa kalmadı bunun zırıltısını çekmekten, egzoz sesi duyulmuyo ama bu sensör sürekli zırıldıyo motosiklete bindiğini anlayamıyorsun.

  4. #9484
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    TVS 150>Pulsar NS200 ve CBR500R
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mahkemeye gerek yok, şu denge sensörü zırıltısını kesemiyolarsa garantiyi bozmayacağına dair yazılı belge versinler ben kendim iptal edicem sensörü. Kafa kalmadı bunun zırıltısını çekmekten, egzoz sesi duyulmuyo ama bu sensör sürekli zırıldıyo motosiklete bindiğini anlayamıyorsun.
    Denge sensörü zırıltısı sıfır motorda kaç KM de başladı, Birde merak etiğim ilk başlarda gelmiyordu veya azdı giderek arttımı?

  5. #9485
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı serkany adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Denge sensörü zırıltısı sıfır motorda kaç KM de başladı, Birde merak etiğim ilk başlarda gelmiyordu veya azdı giderek arttımı?
    Sıfır alındıktan 300-500km sonra yüksek devirlerden zırıldama başlayarak 2000-3000km civarı 3500 devirde bile zırıldayacak hâle geliyor bu sensör. Rodaj bittiğinde denge sensörü zırıltısıyla tanışıyosun kısacası. Egzoz sesinden fazla sensör zırıltısı var.

  6. #9486

    Üyelik
    10 Kasım 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    PULSAR 200NS
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mahkemeye gerek yok, şu denge sensörü zırıltısını kesemiyolarsa garantiyi bozmayacağına dair yazılı belge versinler ben kendim iptal edicem sensörü. Kafa kalmadı bunun zırıltısını çekmekten, egzoz sesi duyulmuyo ama bu sensör sürekli zırıldıyo motosiklete bindiğini anlayamıyorsun.
    hocam neden siz ugrasasinizki ben olsam pasa pasa yaptirirdim.hem bide siz yakittan sikayetci degilmiydiniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:03 ----------

    bakin dedigim gibi servisler sorunu cozemiyorsa bunu belgelerseniz avukat bi aktabaniz varsa ona verin vekaleti oda sebeplensin.bu mahkeme isi 700 tl ye bakiyor.kazandigin zaman zaten 500 kusurunu geri aliyorsun.

  7. #9487
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    Hakanx1974
    Arkadaşım stop etme ve devir dalgalanma (benim çevremde)yazılım sonrası giderirmiştir (mengu16 arkadaş hariç galiba)

  8. #9488

    Üyelik
    10 Kasım 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    PULSAR 200NS
    arkadaslar yakit sarfiyati,devir dalgalanmasi,denge sensoru gibi arizalarinuz varsa yada buna buna benzer arizalariniz varsa ve bunlari servisler cozemiyorsa tuketici mahkemesi yoluyla yaptirabilirsiniz.sanirim tuketici mahkeme ucreti 650 tl.mahkemeyi kazandiginizda zaten bunu 500 kusurunu geri alacaksiniz.avukat bi akrabaniz yada arkadasiniz varsa oda sebeplenir.lutfen bu ariza konusunu halletmeden farkli bi konu acmayalim.

  9. #9489
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    hakanx1974 yakıttan yana bir şikayetim yok, bu motorda jikle yok ve artık o dalgalanma olayı da yok olsada bu benim için sıkıntı değildi, denge sensörü zırıltısı için ilk aldığımda da yoktu şimdide yok şunu da söyleyeyim servis denge sensörü nü iptal etmişti yenisini alıp taktım ve hala bir ses sorunum yok. Sadece sabah motor soğuk iken rampa inişte debriyaj ve fren kullandığımda stop etme vardı yolda giderken bir sıkıntım yoktu, yeni yazılımdan sonra sabah stop etme de bitti, bundan sonra gaz vererek çalıştıracağım bu da ne motora ne de bana bir sıkıntı yapmaz. İlerde bir yazılım daha çıkabilir ilk marşta çalışabilmesi için. Arkadaşlar da bir sıkıntı varsa her türlü yolu deneyerek haklarını arayabilirler.

  10. #9490

    Üyelik
    25 Kasım 2015
    arkadaşlar selam motorumu alalı daha 1800 km oldu ama müthiş bir yakıt sarfiyatı var elimden geldiğince sakin kullanmama rağmen 3.5 litre yakıyor hele ki birde gazı açarsam 4.5 5 e doğru gidiyor servise söylediğimde anca beş bin bakımında söker enjektörlerine bakarız diyor sizce sorun nedir ?

  11. #9491
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı tourer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar selam motorumu alalı daha 1800 km oldu ama müthiş bir yakıt sarfiyatı var elimden geldiğince sakin kullanmama rağmen 3.5 litre yakıyor hele ki birde gazı açarsam 4.5 5 e doğru gidiyor servise söylediğimde anca beş bin bakımında söker enjektörlerine bakarız diyor sizce sorun nedir ?
    3 litre altında yakması için motoru 3-5 bin devir aralığında sürmen lazım kesinlikle 5 bin deviri geçirmeyeceksin vitesleri ona göre yükselteceksin. O zaman 2.7-2.9 litre arası bir tüketimin olur. 110km hızla giderken 100km'de 2.3 litre yaktım diyenler var onlara inanma yalan.

  12. #9492

    Üyelik
    25 Kasım 2015
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3 litre altında yakması için motoru 3-5 bin devir aralığında sürmen lazım kesinlikle 5 bin deviri geçirmeyeceksin vitesleri ona göre yükselteceksin. O zaman 2.7-2.9 litre arası bir tüketimin olur. 110km hızla giderken 100km'de 2.3 litre yaktım diyenler var onlara inanma yalan.
    Zaten 5-6 bin aralığında kullanıyorum motoru eğimlerde v.s boşta gidiyorum ama buna rağmen 3.5 litre bana fazla geldi.Gaz açmaya korkar oldum 43tl benzin aldım bu şekil kullanmama rağmen 270 km zor gitti.

  13. #9493

    Üyelik
    10 Kasım 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    PULSAR 200NS
    60 tl lik yakitla 350 km gidebildim.motor suan 350 km de yani rodajda.tamamiyle sehir ici dur kalk seklinde kullanildi.rodaj icin normalmi yoksa cokmu fazla.

  14. #9494
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı tourer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten 5-6 bin aralığında kullanıyorum motoru eğimlerde v.s boşta gidiyorum ama buna rağmen 3.5 litre bana fazla geldi.Gaz açmaya korkar oldum 43tl benzin aldım bu şekil kullanmama rağmen 270 km zor gitti.
    Eğimli yollarda boşta gittiğin için çok yakar, bu motor enjeksiyonlu olduğundan gaz kestiğinde gazı gerçekten kesiyo zaten. Karbüratörlüler gibi az da olsa benzin vermeye devam etmez. Debriyajı çekerek yokuş indiğinde hem motoru boşuna rölantide çalıştırıyosun hem de fren balatalarını aşındırıyosun.

  15. #9495
    Selcuk89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Ybr 125 - Pulsar 200 NS - Cbf 1000 FA (2012)
    Ben 5000 km yi devirdim motor yeni oldugu icin piston silindir segmanlar kasar surtunmeden dolayi makina fazla yakar zamanla asinan parcalar hareketlerini yaglamanin da etkisiyle daha iyi yapmaya baslar benzin tuketiminiz azalir.
    Ybr de dolu depoyla ilk 1000 de 280 km yapabilirken 4000 den sonra 450 km yapabilirsiniz ben yasadim.
    Pulsarla ayni km de 260 benzin lambasi yanip sonmeye baslamisti
    3500 de ayni orani samandirada da hata olmadigini varsayarak soyluyorum ki gozle kontrollerime bakarak sorun yok 362 km yaptim.
    43 TL benzin ile 362 km yolu tamami sehir icinde olmak kaydiyla ilk 110 u artcili kalan yaklasik 250 km yi de tek basima gaz kolunu ince ince acarak yakaladim km ilerledikce yakit tuketimi daha da iyi olacak.
    Gaz kolu gaz teli sistemi mekaniktir.
    Eger kolu acarsaniz teli gerer enjeksiyon vasitasiyla yakit odasina daha fazla benzini gondermis olursunuz.Olay aslinda bu kadar net.
    Eger ki 4000 den sonra gaz kolunu ilk benzin akisini saglayan konumda tutarsaniz depoda 400 km yi rahat gorursunuz.
    Ben depoda 362 yi nadir de olsa seri kalkislar 130-140 bandini da nadir de olsa gorerek yakaladim.
    Yok sakinde en azindan 350 yi gormuyorsaniz bence bir yerlerde hata var demektir.
    Onemli not;
    Yukarida vermis oldugum bilgiler hesap kitap yapilarak tamamen benim yasagidim degerleri icerir.
    Verilen degerlerde en ufak bir yanlislik abartma yapilmamistir.
    Herkese hayirli gunler dilerim...

  16. #9496

    Üyelik
    10 Kasım 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    PULSAR 200NS
    Alıntı Selcuk89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 5000 km yi devirdim motor yeni oldugu icin piston silindir segmanlar kasar surtunmeden dolayi makina fazla yakar zamanla asinan parcalar hareketlerini yaglamanin da etkisiyle daha iyi yapmaya baslar benzin tuketiminiz azalir.
    Ybr de dolu depoyla ilk 1000 de 280 km yapabilirken 4000 den sonra 450 km yapabilirsiniz ben yasadim.
    Pulsarla ayni km de 260 benzin lambasi yanip sonmeye baslamisti
    3500 de ayni orani samandirada da hata olmadigini varsayarak soyluyorum ki gozle kontrollerime bakarak sorun yok 362 km yaptim.
    43 TL benzin ile 362 km yolu tamami sehir icinde olmak kaydiyla ilk 110 u artcili kalan yaklasik 250 km yi de tek basima gaz kolunu ince ince acarak yakaladim km ilerledikce yakit tuketimi daha da iyi olacak.
    Gaz kolu gaz teli sistemi mekaniktir.
    Eger kolu acarsaniz teli gerer enjeksiyon vasitasiyla yakit odasina daha fazla benzini gondermis olursunuz.Olay aslinda bu kadar net.
    Eger ki 4000 den sonra gaz kolunu ilk benzin akisini saglayan konumda tutarsaniz depoda 400 km yi rahat gorursunuz.
    Ben depoda 362 yi nadir de olsa seri kalkislar 130-140 bandini da nadir de olsa gorerek yakaladim.
    Yok sakinde en azindan 350 yi gormuyorsaniz bence bir yerlerde hata var demektir.
    Onemli not;
    Yukarida vermis oldugum bilgiler hesap kitap yapilarak tamamen benim yasagidim degerleri icerir.
    Verilen degerlerde en ufak bir yanlislik abartma yapilmamistir.
    Herkese hayirli gunler dilerim...
    verdiginiz bilgiler icin tskler.rodaj doneminde arabalarda ilk 10.000km de yakit sarfiyatinin cok oldugunu duymustum.10.000 den sonra ciddi anlamda azaliyormus.gene yakit konusunda mutlaka kullandigimiz lastik,hava filitresi,buji,yag ve buna benzer malzemelerinde etkisi vardir.97 model opel astranin kitabinda sehir ici kullanimda yuksek vites dusuk hiz ibaresini okudum.yani devri oldurmemek sartiyla yuksek vites kullanmanin yakit sarfiyatini dusurdugunu yaziyordu.bunu yol bilgisayari olan arabada dogrulugunu o zaman icinde test etmistik.ayrica gene yokus asagi surusde vitesi bosa atmanin guvenligimizi tehlikeye attigimiz gibi sarfiyatida arttitdigini okumustum.yol bilgisayari olan arabada vitesi bosa attigimizda 2 litre yakit sarfiyatini gordum vitese aldiginizda sifir oldugunada cogumuz sahit olmusuzdur.bide ani gazlamalarin yakit sarfiyatini arttirdigini herkes bilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------

    Alıntı Selcuk89 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 5000 km yi devirdim motor yeni oldugu icin piston silindir segmanlar kasar surtunmeden dolayi makina fazla yakar zamanla asinan parcalar hareketlerini yaglamanin da etkisiyle daha iyi yapmaya baslar benzin tuketiminiz azalir.
    Ybr de dolu depoyla ilk 1000 de 280 km yapabilirken 4000 den sonra 450 km yapabilirsiniz ben yasadim.
    Pulsarla ayni km de 260 benzin lambasi yanip sonmeye baslamisti
    3500 de ayni orani samandirada da hata olmadigini varsayarak soyluyorum ki gozle kontrollerime bakarak sorun yok 362 km yaptim.
    43 TL benzin ile 362 km yolu tamami sehir icinde olmak kaydiyla ilk 110 u artcili kalan yaklasik 250 km yi de tek basima gaz kolunu ince ince acarak yakaladim km ilerledikce yakit tuketimi daha da iyi olacak.
    Gaz kolu gaz teli sistemi mekaniktir.
    Eger kolu acarsaniz teli gerer enjeksiyon vasitasiyla yakit odasina daha fazla benzini gondermis olursunuz.Olay aslinda bu kadar net.
    Eger ki 4000 den sonra gaz kolunu ilk benzin akisini saglayan konumda tutarsaniz depoda 400 km yi rahat gorursunuz.
    Ben depoda 362 yi nadir de olsa seri kalkislar 130-140 bandini da nadir de olsa gorerek yakaladim.
    Yok sakinde en azindan 350 yi gormuyorsaniz bence bir yerlerde hata var demektir.
    Onemli not;
    Yukarida vermis oldugum bilgiler hesap kitap yapilarak tamamen benim yasagidim degerleri icerir.
    Verilen degerlerde en ufak bir yanlislik abartma yapilmamistir.
    Herkese hayirli gunler dilerim...
    motosikletlerin hepsinde gaz kolu mekanikmi.yani arabalardaki gibi gaz potansiyometreli olan tiplerde mevcutmu.

  17. #9497
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğimli yollarda boşta gittiğin için çok yakar, bu motor enjeksiyonlu olduğundan gaz kestiğinde gazı gerçekten kesiyo zaten. Karbüratörlüler gibi az da olsa benzin vermeye devam etmez. Debriyajı çekerek yokuş indiğinde hem motoru boşuna rölantide çalıştırıyosun hem de fren balatalarını aşındırıyosun.
    rölanti de stop eden enjeksiyon haritasından sonra bajaj ın cut off yaptığına inanıyor muyuz ?

  18. #9498

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı hakanx1974 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .......
    motosikletlerin hepsinde gaz kolu mekanikmi.yani arabalardaki gibi gaz potansiyometreli olan tiplerde mevcutmu.
    Mevcut ama yağmur, çamur, güneş vs her türlü hava durumunu direkt gören bir alet olduğu için daha çabuk/çok bozulma ihtimaline karşı potansiyometreli motorları çok sevmez bazıları. Tek Telli tiplerde en fazla telin kopar, gaz veremezsin, çift tellilerde o ihtimal de daha azaltılmış oluyor. Potansiyometre bozulursa ne olur bilemiyorum, mutlaka almışlardır bi güvenlik önlemi ancak yine de elektronik yerine mekanik alete daha çok güveniyorum ben.

  19. #9499
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Motor ilk aldığım zamanlarda 100 kilometrede 3,5 litre yakıyordu (önceki sayfalarda yazmıştım). 20bin'e geldim ve çok uzun zamandır 100 kilometrede 2,8 litre yakıyor.
    Selcuk89 bunu beğendi.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  20. #9500

    Üyelik
    10 Kasım 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    PULSAR 200NS
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rölanti de stop eden enjeksiyon haritasından sonra bajaj ın cut off yaptığına inanıyor muyuz ?
    hocam bu yazdiklarinizin turkce karsiligi nedir?(bajajin cut of yapmasi)bide enjeksiyon haritasi ne demek?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)